Dit is super persoonlijk en zul je zelf een beetje mee moeten experimenteren. Voor de een is een klein beetje mdma al genoeg om een hele nacht te genieten, ik zelf heb toch altijd wel echt een stuk meer daarvoor nodig. Meer dan bijvoorbeeld mijn vriend, die langer en zwaarder is. En ja, het zal vast een keer gebeuren dat je te veel pakt, maar dat is niet meteen super gevaarlijk. Mdma wordt op hoge hoeveelheden veel trippy-er en visueler, er zijn ook mensen die dit juist "opzoeken". Als je zoiets gebeurt, is het een kwestie van er goed mee omgaan en met mensen zijn die weten hoe ze je moeten helpen. Goed voor je hersens is het niet, en goed herstellen met veel rust en gezond eten is dan wel echt heel erg belangrijk. Net als absoluut niet te snel weer mdma gebruiken erna. Als je vaker en vaak achterelkaar te veel pakt, wordt het wel schadelijk op lange termijn en kun je last krijgen van het serotoninesyndroom.
Het grootste directe gevaar zit hem in vervuilde pillen. Die zijn niet meer zoveel in omloop als vroegah, maar het is wel belangrijk je zooi hierop te laten testen, wat in ons mooie Nederland gewoon kan.
Nogmaals: lees de handleiding. Heel leuk en heel nuttig om te lezen.
Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl
Ik heb je topic en de reacties een beetje gevolgd afgelopen week... Maar ik begon me wel gewoon een beetje het volgende af te vragen:
Waarom wil(de) je XTC doen? Wat hoop je te ervaren enzo?
Het komt op mij wel echt een beetje over alsof je dit vooral voor anderen hebt gedaan, gezien je er ZO bang voor bent. Toen, maar nu eigenlijk nog. Je komt niet helemaal "intrinsiek gemotiveerd" over, ofzo. Er zijn hier een hoop praktische tips gegeven die een eventuele volgende ervaring zullen verbeteren, maar ik denk dat je tweede keer xtc echt alleen leuk wordt als je je instelling en verhouding tot de drug een heel klein beetje verandert. Ja, het is een verboden middel waar je voorzichtig en verstandig mee moet omgaan, maar de effecten ervan zijn magisch en niet iets om je zulke grote zorgen om te maken.