Eerste keer truffels

rob111

Newbie
Hoi forumleden,

Ik gebruik sinds begin 2015 geen uppers meer na een 2-jaar lange periode van vooral xtc en coke. Wel gebruik ik zo nu en dan nog kanna als licht alternatief. Ik wil echter wel eens wat anders gebruiken, namelijk een psychedelicum. Truffels lijkt mij een erg goede optie. In het verleden heb ik al eens 2-cb gebruikt (18 mg), ik vond dit, qua psychedelisch effect, wat aan de lichte kant. Daarvoor had ik al wel wat ervaring met dissociatieven, in het bijzonder ketamine. Ook ben ik een keer enorm uitgeschoten met methoxetamine- tripreport is hier te lezen (onder andere accountnaam: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=57695. Op out-of-body-experiences en ego-deaths, zoals in dat tripreport beschreven, zit ik niet te wachten met de truffels.

Kortom, ik ben benieuwd welke dosis (en welke soort??) aansluit bij de wens om wel echt wat te voelen, maar ook weer niet extreem hard te gaan. Ik lees soms dat 7.5 gram wel wat te licht is om echt een merkbaar psychedelisch effect te hebben, klopt dit? Ik hoor graag meer. Ik ben van plan om het met mijn vriendin en misschien met een of 2 goede vrienden te doen. Ik ben ook benieuwd naar wat ik kan verwachten als ik het moet vergelijken met 2-cb of met ketamine/methoxetamine.

Bedankt alvast!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor een eerste keer is 10g waarschijnlijk een aardige dosering. Blijft natuurlijk lastig aangezien het een natuurproduct is en elke batch anders is en bovendien weet je niet hoe heftig je zelf reageert op truffels.

Van alles wat je noemt kun je het het best met 2C-B vergelijken. Alleen zijn truffels wel een stuk mentaler en chaotischer, waardoor ze wat minder makkelijk zijn als 2C-B. 2C-B geeft vaak niet zo'n sterke mentale trip en is daarnaast redelijk euforisch, waardoor 2C-B door velen meer als een trip voor de fun wordt gezien. Truffels kunnen ook erg leuk zijn, maar die kans is kleiner en zeker in hogere doseringen gaat het er allemaal wat serieuzer aan toe en kunnen ze ook best duister worden. Met 10g zal dit waarschijnlijk allemaal nog wel meevallen hoor, maar dat je weet dat truffels dit wel meer in zich hebben.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zorg dat je de volgende dag nergens hoeft te zijn. Geen verplichtingen is een enorme last van je schouders! Doe het ook alleen met mensen die je goed kent, het is een erg persoonlijke reis en je moet het dus niet zo maar met vreemden doen.

Vermijd openbare plekken, deze kunnen overweldigend zijn, beste gewoon thuis uitproberen. Ga ook niet te ver weg van huis de eerste keer. Zet een intentie, wil je iets leren over jezelf? Misschien iets herzien of juist dieper in je ervaring van de realiteit duiken.
Zelf vind ik s'avonds trippen iets magischer dan overdag.

Zorg dat je gewoon een goede set & setting hebt :)

rob111

Newbie
Thanks helder! Duidelijk verhaal. En qua intensiteit, is het vergelijkbaar met zo'n hole-ervaring van methoxetamine, waar ik het in mijn beginpost over had? Ik vond dat toch wel aan de erg heftige kant.

Narayani

Bewuste gebruiker
De kans is klein dat het zo heftig als die k-hole ervaring zal zijn. Met een portie van 10 gram zit je redelijk safe. Sommige mensen vinden het fijner om alleen te trippen, voor de eerste keer zou ik zelf echter altijd aanraden het wel met iemand samen te doen. Als je gewend bent wel eens te blowen kun je wat joints klaarleggen voor mocht je daar behoefte aan hebben. En als belangrijke tips voor de setting kan ik verder meegeven tv en telefoon uit, zacht licht of kaarsjes, zet een playlist klaar met fijne muziek. Bouw je woonkamer om tot ultieme chillplek. Meer heb je waarschijnlijk niet nodig, het is bijna onmogelijk je te vervelen op psychedelica. Helaas leent het weer zich nog niet echt voor een middagje trippen buiten!

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat Narayani zegt, chille muziek en lekker in de woonkamer wegspacen. Als het kan wat matrassen en dergelijke neerleggen waar je op kan liggen als je op je hoogtepunt bent. Mensen zeggen vaker dat verschillende soorten fruit ook heerlijk zijn, lijkt mij wel zo handig als je dat van te voren snijdt.

Bovenaan