Eerste keer 2-cb

Uptempo-Hennie

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Een paar vrienden en ik willen aankomende vrijdag 2cb gaan proberen, we zijn met 3 personen die het voor de eerste keer gaan proberen en verder is er iemand bij die nuchter is en 1 die trip ervaring heeft (alleen met paddos en truffels)
We hebben 2cb pillen van 18 mg en mijn vraag was of dat een goede start dosis is?
Ik heb verschillende forums afgelezen en sommigen hebben bij (ongeveer 20 mg) dat ze wel echt goed gaan trippen maar ik lees ook reacties dat sommigen bij 20 mg alleen een lach kick hebben en verder niks.
Ik weet namelijk niet of dat allemaal klopt. Ik wil graag ook echt een hele goede trip de eerste keer, graag niet te soft of alleen een lach kick dus mijn vraag is of er hier mensen zijn met ervaring die mij een antwoord/advies kunnen geven hierop.

Dit zijn mijn vragen
1: Is 18 mg een goede start dosis en ga ik hier echt goed van trippen?
2: Wat voor eten is lekker tijdens het trippen?
3: Decoraties/muziek wat dan leuk is?
4: Ervaringen van jullie de eerste keer trippen en hoeveel mg wat dat.

Met vriendelijke groet.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Heb je ze laten testen of zegt de dealer dat het 18mg is? Dit is wel belangrijk want gemiddeld is een 2C-B pil iets lager gedoseerd dan dat

18mg is een goede startdosis, ga je genoeg visuals op hebben voor een eerste keer. Je kunt ook iets meer nemen tot max 25mg, dan ga je echt goed trippen. Alleen ik zou aanraden de eerste keer gewoon een beetje te ontdekken en de volgende keer meer te nemen als je het leuk vond. Bij hoge dosis komen meer negatieve effecten zoals misselijk.

Decoraties/muziek: zorg dat je een chille plek hebt waar het warm is en jullie niet gestoord worden, pak een paar mooie lichtjes als je dat hebt en laat het een klein beetje donker. En een goeie box uiteraard met muziek die iedereen leuk vindt. Voor mij perfect.

Eten boeit niet echt, zorg dat je 4/5 uur van te voren niet eet en haal wat fruit en lekkere dingen voor als de 2cb een beetje uit gaat werken.

Veel plezier!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Uptempo-Hennie , welkom op het forum!

2-CB is een prima middel om het trippen mee te verkennen. Zonder te testen weet je niet hoeveel er in je pil zit. Meestal zijn ze minder potent dan de dealer aangeeft. 12-13mg per pil is vrij gebruikelijk maar uiteraard kan ik niet zeggen wat er in die van jou zit. Zelf vind ik 15-20mg een leuke dosering voor een 2-cb trip. Hoger zou ik zelf niet gaan met mensen die nog geen trip-ervaring hebben. En zelfs op deze dosering is het belangrijk dat je in een vertrouwde veilige omgeving tript op een moment dat je lekker in je vel zit!

Luister ook naar het advies van @Geneesmiddel en zorg ervoor dat je niet gestoord kunt worden, comfortabel bent en fijne ontspannende muziek hebt om naar te luisteren. Liever wat te rustig en vriendelijk dan te hard en duister qua muziek.

Ik vermoed dat je tijdens de trip zelf niet veel behoefte hebt aan eten. Maar een beetje fruit kan nooit kwaad. Een 2-CB trip duurt meestal maar een uur of 3-5 dus eten kun je vaak daarna wel doen.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Heb ze niet laten testen maar je denkt dat ze geen 18 mg zullen zijn dan of?
Gemiddeld bevatte een pil de afgelopen jaren 11/12mg en meestal is een pil lager gedoseerd dan waar hij voor wordt verkocht. Helaas is tegenwoordig ook bijna iedere 2C-B pil vervuild met bijproducten (dit hoeft niet schadelijk te zijn) en bevat een klein deel van de pillen niet eens 2C-B.

Dit is allemaal geen bangmakerij, neem gewoon lekker je pilletje en als hij lager is gedoseerd is dat helemaal niet erg voor de eerste keer. Laat hem alsnog testen volgende week en neem de volgende keer een grotere dosis als je denkt dat je daar aan toe bent. Moet je alleen wel even zorgen dat je voor de volgende keer weer dezelfde pillen hebt.

Bovenaan