Eerste keer 2-Cb

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik heb een kleine hoeveelheid 2-CB ontvangen en ik wil graag eens testen wat dit stofje doet. Het idee is om een keertje samen met mijn vrouw te experimenteren. Ik heb in totaal 50mg in huis en zou kunnen gaan voor 25 mg per persoon. Nu heb ik gehoord dat 2-CB ook goed kan werken als aphrodisiac. Daar is natuurlijk niets mis mee als ik samen met mijn vrouw ben :smirk:

Ik heb drie vragen:
* Is 2-CB dosering afhankelijk van lichaamsgewicht?
* Klopt het dat het euforische en aphrodisiac effect minder is bij hogere doseringen?
* Wat is een leuke kennismakings-dosering voor een vrolijke maar niet te heftige ervaring?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb een kleine hoeveelheid 2-CB ontvangen en ik wil graag eens testen wat dit stofje doet. Het idee is om een keertje samen met mijn vrouw te experimenteren. Ik heb in totaal 50mg in huis en zou kunnen gaan voor 25 mg per persoon. Nu heb ik gehoord dat 2-CB ook goed kan werken als aphrodisiac. Daar is natuurlijk niets mis mee als ik samen met mijn vrouw ben :smirk:

Ik heb drie vragen:
* Is 2-CB dosering afhankelijk van lichaamsgewicht?
* Klopt het dat het euforische en aphrodisiac effect minder is bij hogere doseringen?
* Wat is een leuke kennismakings-dosering voor een vrolijke maar niet te heftige ervaring?
Hoi, leuk dat je het wil proberen. Het is een leuk stofje.
Nee het is niet gewichts afhankelijk. Ja het aphrodisia verdwijnt bijna helemaal bij hogere doseringen. De euforie niet en kan zelfs toenemen bij hogere dosering. 2cb is wel een stof waar ieder weer anders op reageert. De ene ziet heel veel visuals en voelt veel euforie bij een milde dosis en anderen weer haast niet.
Als je niet echt dik wil trippen is 25mg misschien net teveel. Voor mij had dat teveel geweest de 1e keer. Ik had voor de 1e keer 19mg genomen en dat was voor mij perfect.
Al ken ik ook mensen hier die 25/30 mg nog goed te doen vinden. Met 2cb verschilt het gewoon erg per persoon.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Leuk Eik! ^^ Ben echt benieuwd hoe jij en je vrouw het gaan vinden.

Ik zou jou misschien toch 25 mg aanraden gezien je ervaring met veel sterkere tripmiddelen, maar je moet het zelf weten natuurlijk. Het hóeft ook weer niet, zelf vind ik 18 mg ook al prima het werk doen bij 2C-B (maar ik ben er wel redelijk gevoelig voor). Mijn zusje - vrijwel geen ervaring met psychedelica - heeft voor haar eerste keer 25 mg gedaan, en dit was een erg leuke ervaring voor haar (en voor mij ook want heb heel hard om haar gelachen). Zij vond het behoorlijk trippy maar niet te heftig, maar zoals De Dunne al zegt is het wel erg persoonlijk. Ik zou als ik je vrouw was als ze op safe wil spelen misschien een iets lagere dosis nemen, rond de 18-20 mg.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hela bedankt voor de antwoorden! Ik heb er ook heel veel zin in om weer eens een nieuwe stofje te proberen. Ik krijg wel het idee dat mensen enorm verschillend reageren op 2-CB. Zelf denk ik wel wat aan te kunnen maar ik wil niet dat mijn vrouw overdonderd wordt nadat ik gezegd heb dat ze een "psychedelicum light" krijgt...
Ik denk dat ik, afhankelijk van onze situatie en bui ergens tussen de 15 en 25 mg doseer. Ik kan altijd later nog eens hoger doseren als het bevalt :grinning:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Als je idd al stevig trippen gewend bent kan 25mg wel. Voor je v
Hela bedankt voor de antwoorden! Ik heb er ook heel veel zin in om weer eens een nieuwe stofje te proberen. Ik krijg wel het idee dat mensen enorm verschillend reageren op 2-CB. Zelf denk ik wel wat aan te kunnen maar ik wil niet dat mijn vrouw overdonderd wordt nadat ik gezegd heb dat ze een "psychedelicum light" krijgt...
Ik denk dat ik, afhankelijk van onze situatie en bui ergens tussen de 15 en 25 mg doseer. Ik kan altijd later nog eens hoger doseren als het bevalt :grinning:
Dat is een goed idee!
Ik weet niet jij en je vrouw ook blowen? Mocht je trip net te licht zijn doen een paar trekjes van eenjoint wonderen. Dat versterkt het enorm! Laatje weten hoe jullie het vonden? Ik wens je iig veel plezier!

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor jou zou ik toch wel 25mg aanraden eigenlijk, deed ik ook mijn eerste keer en was zeer goed te doen. Daarna in thuis setting altijd hoger gedoseerd eigenlijk en werd 25mg mijn doseringen voor op feesten en festivals. Voor je vrouw is 15 tot 20mg wat meer aan de veilige kant denk ik.

Als ik om me heen kijk is het wel enigszins gewichts afhankelijk, maar niet heel sterk. Er lijkt vooral een persoonlijke gevoeligheid mee te spelen en ook wel iemands ervaring met psychedelica.

Als je echt als afrodisiac wilt gebruiken zou ik niet te hoog doseren, want op hogere doseringen neemt de zin wel af namelijk.

Ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Even een kleine update...

Afgelopen weekend een eerste kleine testdosis 2-CB geprobeerd. Ik was alleen thuis met de kinderen (lagen te slapen) dus ik wilde niets te heftigs maar was wel nieuwsgierig. Ik heb uiteindelijk een zeer bescheiden 12,5 mg genomen. Naar aanleiding van de verhalen hier verwachte ik dat dit amper merkbaar zou zijn.

De come-up was een beetje apart. Het eerste half uur merkte ik eigenlijk niets en ben ik verder gegaan met gamen. Na circa 45 minuten begon ik een beetje een ongemakkelijk gevoel in mijn maag te krijgen en kreeg ik het koud. Ook had ik het gevoel een klein beetje duizelig te zijn en fysiek minder gecoordineerd. Beetje alsof je een beetje alcohol op hebt maar dat het niet lekker valt. Al met al een beetje oncomfortabel maar niets dramatisch...

Na een half uurtje a drie kwartier ging de come-up langzaam over in het echte effect. Dit was uiteraard heel subtiel met een dergelijke lage dosering maar tot mijn verbazing echt nog wel goed merkbaar. Ik was overduidelijk niet nuchter.

Ik vond het effect primair een beetje MDMA achtig. Ik voelde me fysiek en mentaal comfortabel en ik had overal zin in. Had zin om met mensen te kletsen en te appen en mijn lijf voelde lekker ontspannen aan. Er zaten ook hele milde "trippy" effecten in. Zo werd de muziek echt beduidend mooier en had ik een enorme milde psychedelische headspace (beetje creatievere gedachtengang). Dit leuke effect heeft een paar uur geduurd voordat het over was en ik lekker kon slapen.

Ik heb al enorm veel zin om verder te experimenteren. Ik heb nog 37,5 mg over. Dus dat gaat 17,5 voor mijn vrouw en 20 voor mij worden. Ben al benieuwd of de effecten dan duidelijk sterker zijn...

P.S. Het spul had op mij geen direct lust-opwekkend effect (wat LSD wel heeft). Ik kon wel overal heel makkelijk in meegaan en in opgaan. Ik kan me dus wel voorstellen dat een sexy-mood die al aanwezig is wordt versterkt door 2-CB

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Fijn te lezen dat het je is bevallen. 2cb is een leuke stof idd.
Alleen moet ik bekennen dat ik wel een beetje schrok dat je drugs gaat gebruiken als je kinderen liggen te slapen. Stel nou als er iets was gebeurd? Kind in ene ziek, brand, of je was bad gegaan? Noem mij een moraalridder maar ik persoonlijk vind dat niet oke.
Beter volgende keer als je alleen bent. Zeker met hogere dosering, dan ben je echt te wappie om te reageren op een noodgeval. Dat zal ook een relaxtere setting geven.

Laatst bewerkt:

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Leuke eerste ervaring met het middel zo, ben benieuwd hoe je 20mg gaat ervaren en of het dan veel meer trippy voor je wordt. Blijft me fascineren hoe ieder mens toch echt anders kan reageren op 2CB qua hoeveelheid/sterkte en het effect daarvan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Goed om te horen dat ook zo'n lage dosering toch nog best leuk was.

Alleen moet ik bekennen dat ik wel een beetje schrok dat je drugs gaat gebruiken als je kinderen liggen te slapen. Stel nou als er iets was gebeurd? Kind in ene ziek, brand, of je was bad gegaan? Noem mij een moraalridder maar ik persoonlijk vind dat niet oke.
Beter volgende keer als je alleen bent. Zeker met hogere dosering, dan ben je echt te wappie om te reageren op een noodgeval.
Je kunt het ook overdrijven hoor he... Het is zeker bij zo'n lage dosering echt niet zo dat je in enen een rand debiel bent die niet meer goed kan reageren bij een noodgeval.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Goed om te horen dat ook zo'n lage dosering toch nog best leuk was.
Je kunt het ook overdrijven hoor he... Het is zeker bij zo'n lage dosering echt niet zo dat je in enen een rand debiel bent die niet meer goed kan reageren bij een noodgeval.

Nee een randdebiel niet nee. Maar als je nou met spoed naar bv seh moet? Met de auto? Er kan altijd iets gebeuren. Ik persoonlijk vind dat niet kunnen, drugs of drank gebruiken als je de verantwoordelijkheid hebt voor kinderen. Natuurlijk is de kans klein dat er daadwerkelijk iets gebeurd maar dingen gebeuren. En dan achteraf denken van “had ik maar niet..” . Ik vind het niet overdreven en ik geef daar graag mij mening over. Ik doe het op een beschaafde manier.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind het niet overdreven en ik geef daar graag mij mening over. Ik doe het op een beschaafde manier.
Ja dat mag je ook doen. Tegelijkertijd geef ik toch op een beschaafde manier aan dat ik je reactie wel wat overdreven vind. We hoeven het ook niet eens te zijn met elkaar...

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja dat mag je ook doen. Tegelijkertijd geef ik toch op een beschaafde manier aan dat ik je reactie wel wat overdreven vind. We hoeven het ook niet eens te zijn met elkaar...
Inderdaad. Ik reageerde misschien te defensief gelijk. We hoeven zeker niet deze.fde meningte delen. :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Eik 'kennende' staan z'n kinders behoorlijk op plek 1, dus daar zal wel over nagedacht zijn vermoed ik. :wink:

Leuk dat zo'n lage dosis 2C-B toch nog echt wat doet. Ben heel benieuwd naar de 20 mg. Ben je ook van plan om er eventueel bij te blowen, of niet?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Jeetje wat krijgen we nu dan? Een hele discussie over mijn vaderschap?
Ik heb op basis van de informatie die ik heb gelezen en de ervaringen van mensen die ik heb gehoord geoordeeld dat ik op een dergelijke lage dosis in staat zou zijn om op een verantwoordelijke manier om te gaan. Die afweging maak ik ook als ik in de beslotenheid van mijn eigen huis een paar biertjes of wijntjes drink.

Ik ben er van overtuigd dat ik op die momenten nog voldoende “bij” ben om adequaat te reageren. Rijden is dan niet meer veilig maar dat is zo goed als nooit nodig. En zo wel dan bel ik wel bij de buren aan dat er een noodgeval is. Bij sterkere trips (Zoals met lsd en psilocybine) zorg ik ervoor dat ik alleen thuis ben omdat ik dan inderdaad niet kan garanderen dat ik voor ze kan zorgen...

Sorry als ik hier misschien wat sterk op reageer maar ik vind een goede vader zijn heel belangrijk en iets waar ik mijn uiterste best voor doe. Het komt hard aan als iemand dat in twijfel trekt...

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Jeetje wat krijgen we nu dan? Een hele discussie over mijn vaderschap?
Ik heb op basis van de informatie die ik heb gelezen en de ervaringen van mensen die ik heb gehoord geoordeeld dat ik op een dergelijke lage dosis in staat zou zijn om op een verantwoordelijke manier om te gaan. Die afweging maak ik ook als ik in de beslotenheid van mijn eigen huis een paar biertjes of wijntjes drink.

Ik ben er van overtuigd dat ik op die momenten nog voldoende “bij” ben om adequaat te reageren. Rijden is dan niet meer veilig maar dat is zo goed als nooit nodig. En zo wel dan bel ik wel bij de buren aan dat er een noodgeval is. Bij sterkere trips (Zoals met lsd en psilocybine) zorg ik ervoor dat ik alleen thuis ben omdat ik dan inderdaad niet kan garanderen dat ik voor ze kan zorgen...

Sorry als ik hier misschien wat sterk op reageer maar ik vind een goede vader zijn heel belangrijk en iets waar ik mijn uiterste best voor doe. Het komt hard aan als iemand dat in twijfel trekt...

Ik trek niet in twijfel hoe jij als vader bent. Ik ken je niet dus dat kan ik niet. Wel heb ik persoonlijk er een probleem mee als mensen drugs of drank gebruiken terwijl ze de verantwoordelijkheid hebben voor kinderen. Mijn mening geldt voor iedereen niet alleen over jou. Ik kijk er van op dat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt. Dat zie ik aan de likes die jou reactie krijgt en andere reacties. Dat mag maar ik vind het erg jammer. Blijkbaar wordt het toch normaal gevonden om dit te doen en daar schrik ik echt van!
Natuurlijk ben je niet helemaal incapabel met zo een dosis 2cb. Dat zeg ik ook niet. Wel ben je onder invloed in meer of mindere mate. En je wist nog niet hoe je op deze voor jouw nieuwe drug zou reageren. Jammer dat je het ziet als een aanval Want zo is het niet bedoeld.
Ik heb namelijk persoonlijk in mijn jeugd dingen mee gemaakt met mijn ouders waarbij WEL de worst-case-scenario gebeurde inzulke situaties. Dus de kans is erg klein maar dingen gebeuren wel degelijk.
Sorry ik reageer misschien ook wat sterk maar ik ben daar erg happig en gevoelig voor.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik kijk er van op dat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt. Dat zie ik aan de likes die jou reactie krijgt en andere reacties. Dat mag maar ik vind het erg jammer. Blijkbaar wordt het toch normaal gevonden om dit te doen en daar schrik ik echt van!

Omdat situaties nu eenmaal vrijwel nooit zwart-wit zijn. De reactie van Eik bevestigde voor mij dat het een weloverwogen keuze is geweest. Dat ik die reactie geliked heb betekent helemaal niet dat ik het dan maar in alle situaties normaal vind om drugs te gebruiken terwijl men de verantwoordelijkheid heeft over kinderen. De context speelt bij dit soort zaken een cruciale rol. Jij oordeelde op basis van een geringe hoeveelheid aan informatie (slechts één reactie) dat wat Eik doet 'niet oké' is - jouw letterlijke woorden. Ik kan begrijpen dat zo'n uitspraak tegen het zere been is van een vader die begaan is met zijn kinderen. Je had ook even naar de context kunnen informeren, in plaats van direct een oordeel te vellen over een situatie die je niet kent. Ik vind het niet echt nodig om me verder in deze discussie te mengen, maar wilde dit toch even toelichten.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Omdat situaties nu eenmaal vrijwel nooit zwart-wit zijn. De reactie van Eik bevestigde voor mij dat het een weloverwogen keuze is geweest. Dat ik die reactie geliked heb betekent helemaal niet dat ik het dan maar in alle situaties normaal vind om drugs te gebruiken terwijl men de verantwoordelijkheid heeft over kinderen. De context speelt bij dit soort zaken een cruciale rol. Jij oordeelde op basis van een geringe hoeveelheid aan informatie (slechts één reactie) dat wat Eik doet 'niet oké' is - jouw letterlijke woorden. Ik kan begrijpen dat zo'n uitspraak tegen het zere been is van een vader die begaan is met zijn kinderen. Je had ook even naar de context kunnen informeren, in plaats van direct een oordeel te vellen over een situatie die je niet kent. Ik vind het niet echt nodig om me verder in deze discussie te mengen, maar wilde dit toch even toelichten.
Hier sluit ik me vollledig bij aan.

@De Dunne jij ziet altijd alles zo zwart-wit, maar zo is het leven nou eenmaal niet. Er zit altijd een context omheen en niet iedere situatie is gelijk. Drugs gebruiken onder het oog van kinderen, of zwaar onder invloed zijn terwijl er kinderen in de buurt zijn waar je verantwoordelijk voor bent keur ik ook af en ik denk de meesten hier. Maar een paar biertjes drinken terwijl de kinderen liggen te slapen of een klein jointje roken terwijl de kinderen liggen te slapen is in mijn optiek echt niet meteen een ramp. Want je bent dan niet zodanig onder invloed dat je niet meer kunt handelen als er een noodgeval is. Hetzelfde geldt in mijn optiek voor zo'n lage dosis 2C-B.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb meerdere keren de reacties hierboven gelezen. Na deze reactie zal ik er verder over ophouden want mijn mening gaat niet veranderen. Ik zeg niet dat Eik een slechte vader is zoals ik al eerder zei, ik ken hem verder niet.
De context maakt in mijn ogen niet uit, de uitkomst is namelijk hetzelfde. Ik zie idd wel zwart wit ja maar in dit geval vind ik dat terecht. Nogmaals mijn mening geldt voor iedereen. En als Eik en anderen vinden dat het wel oke is moeten ze het lekker doen. Dat is aan een ieder.
Ik persoonlijk vind dat niet kunnen en dat ik mijn mening daar over mag geven. Ook al druist dat tegen het zere been.
Excuses aan @Eik , het was zeker niet mijn bedoeling je te beledigen of te kwetsen.

Ik heb meerdere keren de reacties hierboven gelezen. Na deze reactie zal ik er verder over ophouden want mijn mening gaat niet veranderen. Ik zeg niet dat Eik een slechte vader is zoals ik al eerder zei, ik ken hem verder niet.
De context maakt in mijn ogen niet uit, de uitkomst is namelijk hetzelfde. Ik zie idd wel zwart wit ja maar in dit geval vind ik dat terecht. Nogmaals mijn mening geldt voor iedereen. En als Eik en anderen vinden dat het wel oke is moeten ze het lekker doen. Dat is aan een ieder.
Ik persoonlijk vind dat niet kunnen en dat ik mijn mening daar over mag geven. Ook al druist dat tegen het zere been.
Excuses aan @Eik , het was zeker niet mijn bedoeling je te beledigen of te kwetsen.

Je projecteert je eigen fatalistische gedachten op Eik. Moet je zelf weten, maar ik denk dat hij hier helemaal niet op zit te wachten. En dat zwart-wit redeneren getuigt wat mij betreft ook niet van een enorm inlevingsvermogen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
De context maakt in mijn ogen niet uit, de uitkomst is namelijk hetzelfde.

Dus volgens jou maakt het geen verschil of iemand als diegene alleen thuis is terwijl de kinderen in bed liggen twee glazen wijn drinkt, of zich helemaal laveloos zuipt aan sterke drank? De uitkomst is precies hetzelfde?

Je mag zeker je mening geven, en we mogen ook best verschillen in wat we wel of niet ergens van vinden. Daar is dit een forum voor. Maar je verwijt iemand wel nogal wat. Ik zie persoonlijk echt niet hoe context hierbij niet uit kan maken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dus volgens jou maakt het geen verschil of iemand als diegene alleen thuis is terwijl de kinderen in bed liggen twee glazen wijn drinkt, of zich helemaal laveloos zuipt aan sterke drank? De uitkomst is precies hetzelfde?

Je mag zeker je mening geven, en we mogen ook best verschillen in wat we wel of niet ergens van vinden. Daar is dit een forum voor. Maar je verwijt iemand wel nogal wat. Ik zie persoonlijk echt niet hoe context hierbij niet uit kan maken.
Context heeft niks met de hoeveelheid drugs te maken. Natuurlijk maakt dat wel verschil. Absoluut.
Ik kan zo moeilijk dingen uitdrukken , er gaat van alles door mijn hoofd wat ik niet kan uitleggen. Ik weet niet meer hoe ik mezelf meer kan uitten. Ik blijft het zo vinden. Ik wilde dat ik die reactie nooit had geplaatst!
Laat maar ik weet het niet meer. 1000000000 keer sorry aan alles en iedereen. Ik kom er niet uit. Magde reactie verwijderd? Onee kan niet. Laat maar dan zo. Ik zeg niks meer en zwijg hier. Ik weet niet me uit te drukken. Voortaan laat ik dit soort gedachtes en meningen hier weg.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Context heeft niks met de hoeveelheid drugs te maken. Natuurlijk maakt dat wel verschil. Absoluut.
Ik kan zo moeilijk dingen uitdrukken , er gaat van alles door mijn hoofd wat ik niet kan uitleggen. Ik weet niet meer hoe ik mezelf meer kan uitten. Ik blijft het zo vinden. Ik wilde dat ik die reactie nooit had geplaatst!
Laat maar ik weet het niet meer. 1000000000 keer sorry aan alles en iedereen. Ik kom er niet uit. Magde reactie verwijderd? Onee kan niet. Laat maar dan zo. Ik zeg niks meer en zwijg hier. Ik weet niet me uit te drukken. Voortaan laat ik dit soort gedachtes en meningen hier weg.
Maar dit zijn niet aanvallen naar jou toe he. Net zoals jij je mening moet kunnen geven en mag geven, mogen wij toch ook gewoon onze mening over jouw mening geven.

Jij denkt eigenlijk altijd nogal zwart-wit en dat is je goed recht, maar dan moet je ook voor reacties daarop open staan. En het valt me vaker op dat wanneer je een wederwoord krijgt je je dan snel aangevallen voelt en je beroept op dat je je mening hier mag geven. En dat klopt, maar dat werkt uiteraard wel twee kanten op.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Maar dit zijn niet aanvallen naar jou toe he. Net zoals jij je mening moet kunnen geven en mag geven, mogen wij toch ook gewoon onze mening over jouw mening geven.

Jij denkt eigenlijk altijd nogal zwart-wit en dat is je goed recht, maar dan moet je ook voor reacties daarop open staan. En het valt me vaker op dat wanneer je een wederwoord krijgt je je dan snel aangevallen voelt en je beroept op dat je je mening hier mag geven. En dat klopt, maar dat werkt uiteraard wel twee kanten op.
Ik weet dat wel. Ik weet ook dan precies hoe ik het bedoel, hoe het inmijn hoofd zit maar ik kan het niet verwoorden. Nu nog steeds. De woorden komen dan niet zoals ik wil en dan wordt ik gefrustreerd. En als ik gefrustreerd ben komt er helemaal weinig zinnigs uit. Ik zou het graag nog eens vertellen maar ik weet het niet. Ik zal er opletten en proberen minder zwart wit te doen maar dat is heel moeilijk. Volgende keer als een reactie van mij dit zou kunnen uitlokken plaats ik hem gewoon niet meer maar houd ik t in mijn hoofd.
Ik laat het wel hierbij want dit was helemaal mijn bedoeling niet.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Denk dat je zelfs vrij snel nuchter word als er iets gebeurd waar je alert moet op reageren. Soort van shock effect die je wakker maakt.

Fool

Badass junkie
Denk dat je zelfs vrij snel nuchter word als er iets gebeurd waar je alert moet op reageren. Soort van shock effect die je wakker maakt.
Dat valt vies tegen. Wel voor een deel natuurlijk, maar voor een deel ben je ook nog aan het trippen. Dan kun je door de plotselinge scherpte kun je je wel flink vergissen in hoe capabel je eigenlijk nog bent. :wink:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Even een kleine update over mijn 2-CB experimentje. Nu in de vakantie samen met vrouwlief een "Normale"? dosis 2-CB genomen. Ik heb 20mg genomen en mijn vrouw 17,5mg. De come-up was enigzins onplezierig met een beetje kou en een beetje een zwaar gevoel op de maag maar verder niets al te heftigs. Omdat ik al verwachte dat de come-up niet fantastisch zou zijn hebben we gewoon wat leuks gekeken en ons daarop gefocussed.

Na de come-up kreeg ik wel een beetje een mild "trippy" effect. Muziek kwam harder (en mooier) binnen, oppervlakten begonnen een beetje te bewegen en kleuren leken net een heel subtiel beetje anders. Verder had het ook iets weg van een lichte dosis alcohol. Vooral lichamelijk voelde het af en toe alsof ik aangeschoten was en een beetje "zwalkte". In mijn hoofd was ik dan juist weer redelijk helder maar wel een beetje lacherig.

Ook heeft het spul voor mij wel een lichte euforische push. Lang niet zo sterk als bij mdma maar wel duidelijk merkbaar. Ik vond alles net wat leuker dan dat ik het normaal zou vinden. En het spul is waanzinnig makkelijk te sturen. Jij bepaalt wat je wilt doen en de 2-CB maakt het net een beetje anders en leuker. Op gegeven moment kwam ik tot de conclusie dat als LSD, mdma en alchol samen een baby-tje zouden verwekken dat ze het "2-CB" zouden noemen :sunglasses:

Waar bij mij de vervelende bodyload veranderde in een heel prettig lichamelijk gevoel (kan me echt voorstellen dat dit leuk is in combinatie met strelen en sex) was dat bij mijn vrouw helaas niet het geval. Bij haar bleef een lichte vorm van misselijkheid de hele ervaring lang hangen. Tegen het einde van de avond kwam daar nog hoofdpijn bij kijken ook. UIteindelijk was het allemaal geen ramp maar was het wel haar minst leuke drugs-ervaring tot nu toe.

Ik ga nog wel eens wat verder experimenteren met 2-cb. Ik zie het vooralsnog meer als vervanging voor een avondje alchol thuis of op een festival dan dat ik het zie als vervanger voor een "echte" trip. Korte conclusie: ik viond 2-cb leuk en prettig maar ze gaat mijn favourietjes (psilo en LSD) niet van de troon stoten...

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ja ik vind het wel de moeite om er nog wat verder mee te experimenteren. Ik vond overigens het effect bij 20 Mg niet heel veel sterker dan bij 13 Mg. Wat is voor jullie een “normale” dosering? Ik denk dat ik volgende keer voor 26 Mg ga... ben wel benieuwd op welke dosis er echt viuele effecten ontstaan. Die heb ik tot nu toe zo goed als niet gehad...

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja ik vind het wel de moeite om er nog wat verder mee te experimenteren. Ik vond overigens het effect bij 20 Mg niet heel veel sterker dan bij 13 Mg. Wat is voor jullie een “normale” dosering? Ik denk dat ik volgende keer voor 26 Mg ga... ben wel benieuwd op welke dosis er echt viuele effecten ontstaan. Die heb ik tot nu toe zo goed als niet gehad...

Dit geldt voor mij denk ik ook wel globaal bij 2C-B. Ik vind 25 mg en 18 mg niet echt heel verschillend bijvoorbeeld, ik betwijfel of ik ze blind uit elkaar zou kunnen houden. Mijn eerste keer deed ik 30 en ook dat vond ik niet heel veel heftiger. Het lijkt meer mindset-afhankelijk.Tegenwoordig neem ik daarom meestal nog maar 18-20 mg, omdat het voor mij toch niet heel veel uit lijkt te maken. Ik betwijfel of ik het nog op hogere dosering wil gaan proberen, ik denk niet dat het nog heel erg veel gaat toevoegen. Het wordt nooit een volwaardig tripmiddel en blijft meer iets leuks lichts voor tussendoor. Ik zou in jouw geval inderdaad eens 25 of misschien zelfs eerder 30 mg proberen, als het dan nog steeds niet intenser wordt, dan wordt het dat misschien ook niet meer.

Ik heb zelf wel duidelijke visuals van 2C-B, zelfs op lagere doseringen, alleen zijn we wel veel minder bijzonder en van een heel andere aard dan die van psilo/LSD (met name overlays, milde vervormingen, en vooral een heel erg comic-achtig beeld, alles gaat er 'getekend' uitzien, dat is soms wel echt tof!). Maar ik ben een geval apart op dat gebied denk ik, visueel gewoon heel gevoelig.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat is voor jullie een “normale” dosering? Ik denk dat ik volgende keer voor 26 Mg ga...
Thuis neem ik eigenlijk standaard boven de 30 mg, de laatste keren ook nog wel aanzienlijk meer eigenlijk. Onder de 30mg vind ik het thuis niet eens boeiend persoonlijk.

26mg zou prima moeten kunnen, je kunt ook wel voor 30mg gaan nu je er een beetje bekend mee bent.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
hmm, was van plan volgende maand dit eens te proberen maar als het echt zo mild is kan ik wellicht deze beter overslaan en direct voor L1-lsd gaan

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben nog niet heel ervaren met 2cb, een keer of 4 gebruikt. Ik vind 20mg leuk als ik echt een beetje wil trippen. Al heb ik buiten 2cb nog geen enkel tripmiddel op. Dus echt getript heb ik nog niet vind ik. En of dat wel echt goed kan op 2cb weet ik niet. Vergeleken truffels of lsd bedoel ik. Tenminste, dat hoor ik van anderen.
Voor gewoon een leuke avond is voor mij 10-15mg max goed. Dan voel ik me wel lekker en leuk maar minder bodyload terwijl ik wel het idee heb licht te trippen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
ik heb wel bakken ervaring met paddo's en truffels, en ook met wat meer, 2 of 3 dubbele porties zijn mij niet vreemd. en ook een keer flink getript op LSD.

ik ben totaal nieuw in de wereld van de RC's en ben gericht op zoek naar psychedelica. XTC, Speed, Keta en Cokevervangers ben ik niet geinteresseerd in.

dus welke mogelijkheden zijn er dan, behalve misschien 2CB en op zeker L1LSD? (die laatste staat nu bovenaan mijn lijstje)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Psychedelibee

nou, ik ben op zoek naar de wat stevigere tripmiddelen, maar dan wel waar je net geen sitter voor bij nodig hebt.

ik bedoel ook 1p-LSD, sorry voor de schrijfvaut lol. die schijnt het meest bij de echte LSD in de buurt te komen. ALD-52 is minder sterk over wat ik heb gehoord, of heb ik het verkeerd?

is er een DMT achtige RC? of een mescaline achtige?

ik zag bij een vendor een hele waslijst met zo'n 100 verschillende stoffen zonder omschrijving. en ik heb eigenlijk geen zin om elke stof te gaan googlen dus wat hulp bij het zoeken naar de juiste producten zou wel welkom zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ik bedoel ook 1p-LSD, sorry voor de schrijfvaut lol. die schijnt het meest bij de echte LSD in de buurt te komen. ALD-52 is minder sterk over wat ik heb gehoord, of heb ik het verkeerd?
Ik heb zelf geen ervaring met 1P-LSD, maar wel met ALD-52 en uiteraard ook echte LSD.

Persoonlijk vond ik ALD-52 enorm op LSD lijken, maar dan net iets vriendelijker. Maar er zijn ook veel anderen die zeggen het verschil helemaal niet te merken.

Over 1P-LSD lees ik gemixte verhalen, maar wat ik er algemeen over lees is dat het ook erg op LSD lijkt maar wel minder dan dat ALD-52 op LSD lijkt.

is er een DMT achtige RC? of een mescaline achtige?
Een RC die echt op DMT lijkt is er niet. Maar wel twee die er qua heftigheid op lijken. Je hebt 5-MeO-DMT, wat minstens zo heftig is als DMT maar aanzienlijk minder visueel en minder voorspelbaar. Bij 5-MeO-DMT lijkt het altijd hemel of hel te zijn.

Je hebt ook nog DPT, dat qua effect enigszins op DMT schijnt te lijken, maar wel minstens 6x zo lang duurt.

In de mescaline hoek moet ik onder andere denken aan proscaline, escaline, allylescaline en methallylescaline. Ik heb alleen geen idee hoe ze zich tot echte mescaline verhouden. Er zijn al vrij weinig mensen met ervaring met mescaline, laat staan die de RC's ervan ook nog eens met echte mescaline kunnen vergelijken.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Psychedelibee

ok mijn dank.

op mijn lijstje staan nu:

- Al-Lad
- 1P-LSD
- ALD-52
- 2-CB fly

de bedoeling is om daar 2 uit te kiezen en dan een voorraadje in te slaan. en dan per middel beginnen met een wat lagere dosis en wat opschroeven totdat ik 'mijn' ideale dosering gevonden heb.

5-MeO-DMT is toch een natuurlijk middel en geen research chemical? het 'kikkerlikken' toch? de rug van een paddensoort?

DPT laat ik maar liggen mocht die slecht bevallen dan is de duur wel heel erg lang. voor Mescaline zal ik eens een Peyote stekje of zo halen bij de smartshop en een paar jaar laten groeien.

dan staat ook nog op de verlanglijst eens Truffels met een echte MAO-remmer, Peganum Harmela zaad/extract lijkt mij wel een goeie en is omkeerbaar dus niet zo ingrijpend. heb wel wat ervaring met passiebloem roken bij truffels maar die is maar licht en het effect weer snel weg.

oh, en Ayahuasca, kan dat zonder sitter of is die echt nodig? je hebt ook van die sjamanenceremonies in Nederland waar je Ayahuasca kan doen en er op je gelet wordt, is dit wat of kun je het beter thuis doen?

verder zal ik het RC-topic en het natuurlijke psychoactieve topic eens doorlopen, wellicht dat ik daar nog iets interessants tegenkom.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
- Al-Lad
- 1P-LSD
- ALD-52
- 2-CB fly
AL-LAD is wel een leuk middel met een vrij uniek effect. Het is een stuk vriendelijker dan LSD bijvoorbeeld.

5-MeO-DMT is toch een natuurlijk middel en geen research chemical? het 'kikkerlikken' toch? de rug van een paddensoort?
Het komt van nature voor in onder andere padden inderdaad. Maar het wordt in pure vorm nu ook als research chemical verkocht.

Bovenaan