Een raar verhaal

Jixx

Bewuste gebruiker
Ik weet dat deze gedachten bijna tegen wanen aanzit , maar soms lijkt het erop dat ze wat speed of zo in mijn medicijn hebben gedonderd. Ik geef hier echter niet makkelijk aan toe omdat het mogelijk een waanidee is , maar ergens mogelijk wel terecht.

Ik zal er wat meer over uitleggen.

Ik ben een lange tijd door redelijk zware periode gegaan waarin ik geen energie meer, en dagelijks doodservaringen die ik moest onderdrukken met een flinke dosis alprazolam.

Ik wist eigenlijk ook niet meer welk medicijn nog een optie was voor de klachten.

Maar ik ben in overleg gegaan met de huisarts in hoeverre betablokkers nog ondersteuning zouden kunnen bieden. Hij zei: ja, is ook wel wat sedatief, en werkt ook wel een klein beetje op het brein , maar het pakt voornamelijk de lichamelijke klachten bij angst en stress zoals trillen, hartkloppingen.

Sinds ik die dingen ben gaan gebruiken vond er vlak daarna een complete omslag plaats.

Het was zo vreemd, maar ik kreeg ineens weer veel meer plezier in het leven, voel me opgewekter, zet mij veel makkelijker over stress situaties heen, en dit toch wel degelijk door de betablokker, aangezien het trillen enorm is afgenomen. En alleen dat al geeft veel opluchting op de een of andere manier.

Maar goed, ineens vind er gewoon een complete omslag plaats. Groot deel van alle klachten die ik had waren spontaan verdwenen.

Het effect wat ik momenteel ervaar ligt tegen die van speed en mdma in zekere zin. Heel mijn ritme is omgeslagen, en i.p.v. dat ik vaak al voor 20:00 uur in slaap was gevallen ben ik nu regelmatig tot 3:00 in de nacht wakker. Kom ook niet echt tot rust in mijn hoofd op het moment.
Er komt zoveel op mij af momenteel.

Uiteraard zou er gewoon sprake kunnen zijn van natuurlijk herstel. Maar nu voel ik mij soms ook erg high en zweverig en voel voornamelijk in de avond komen er een soort van tintelingen naar voren door heel mijn hoofd. (soort van euforie) alleen ervaar ik het niet op een prettige manier.

Soms als ik te lang stil sta op dezelfde plek lijkt het net of ik zweverig begin te worden en niet goed op mijn benen kan blijven staan. Krijg dan ook een soort van extreme high.

Maar ik ervaar het in feite alles behalve prettig. Maar aan de andere kant ook weer wel prettig. Want ik sta ineens ook veel meer open tegen mensen dan ik ooit tevoren was. Ik spreek spontaan mensen aan, terwijl vroeger redelijk introvert was.

Dus een complete omslag zoals je leest. Maar moeilijk/lastig te verklaren?

Maar mochten er mensen zijn die eventueel vermoedens hebben waaraan dit te verklaren valt, dan hoor ik het graag.

Ik lijk momenteel ook heel veel spiritualiteit te ervaren. Voor de duidelijkheid, ik koppel dat aan geen enkele vorm van een religie. Ik ervaar het als iets wat verder los staat van religie , en het is iets denk wat je zelf moet ervaren. Een ander kan je dat niet die ervaring ook niet opleggen als je het zelf niet ervaart?

Maar verders voel ik mij prima! Alleen net een beetje te zweverig soms.

Mijn hersenen produceren op 440 volt momenteel.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Moet je niet omlaag wat betreft je dosis? Ik herken je verhaal héél licht namelijk. Ik slik in sommige perioden capsules met o.a. sint janskruid ter verbetering van mijn stemming. Meestal slik ik dan twee per dag: één 's ochtends en één 's avonds. Eerst opbouwen met één, dan een tijdje twee, maar dan... Na een paar maanden merk ik dat ik onrustiger ben in mijn hoofd, ik word hyper, slaap slechter, heb bijna té veel zin in veel dingen, alsof ik alles tegelijk wil gaan aanpakken. Ik lig dan 's avonds wakker, aan het nadenken over alle dingen die ik morgen ga doen en overmorgen en wat ik aan doe op dat feestje en welke vrienden er dan allemaal komen, en wat ik die en die nog moet vragen, en oja ik wilde voor die en die ook nog dat regelen, wat ik nog allemaal moet pakken voor de ochtend. Het is geen gepieker op een negatieve manier, maar allemaal heel enthousiast en vol energie.

Dát is voor mij een teken om af te bouwen en weer terug te gaan naar één capsule per dag, hehe.

Jixx

Bewuste gebruiker
ZERO- zei:
Moet je niet omlaag wat betreft je dosis? Ik herken je verhaal héél licht namelijk. Ik slik in sommige perioden capsules met o.a. sint janskruid ter verbetering van mijn stemming. Meestal slik ik dan twee per dag: één 's ochtends en één 's avonds. Eerst opbouwen met één, dan een tijdje twee, maar dan... Na een paar maanden merk ik dat ik onrustiger ben in mijn hoofd, ik word hyper, slaap slechter, heb bijna té veel zin in veel dingen, alsof ik alles tegelijk wil gaan aanpakken. Ik lig dan 's avonds wakker, aan het nadenken over alle dingen die ik morgen ga doen en overmorgen en wat ik aan doe op dat feestje en welke vrienden er dan allemaal komen, en wat ik die en die nog moet vragen, en oja ik wilde voor die en die ook nog dat regelen, wat ik nog allemaal moet pakken voor de ochtend. Het is geen gepieker op een negatieve manier, maar allemaal heel enthousiast en vol energie.

Dát is voor mij een teken om af te bouwen en weer terug te gaan naar één capsule per dag, hehe.

Paradoxale werking dus bedoel je eigenlijk? Dat kan bij benzo''s helaas ook het geval zijn ja. Ik ben aan het afbouwen ermee, maar lijk ze nu wel weer hard nodig te hebben voor de onrust en zijn dan nog steeds wel wat effectief hoor, maar niet veel meer helaas. Daarom moet ik dingen soms ook voor de sier slikken om het zo maar tegen, want ik kan gewoon niet na jaren op 4 mg gezeten te hebben ineens teruggaan naar bijvoorbeeld 2 a 2.5 mg per dag? Dat adviseert mijn huisarts ook niet. Hij adviseert mij een afbouwschema te maken waarin ik 0, 25 mg per week afbouw bij dit soort medicijnen.

Dit ervaren momenteel veel mensen wat jij zegt schijnbaar. Vraag maar eens rond of ze omslagen merken? Dit heeft te maken met naar een hogere spiritueel niveau getild te worden waarin mensen op een betere manier met elkaar omgaan dan tot nu toe ooit is geweest. Iedereen kent min of meer deze conspiracy''s en ook vele complotten die niet waar zijn, niet kloppen. Maar wat Marcel Messing zegt in Worden Wij Wakker is een goede boodschap richting de mensen. Ik vind dat deze man op een paar enkele dingen na, in deze docu heel goed brengen wat er daadwerkelijk achter de schermen speelt, en wat we daar aan kunnen doen als mensen zijnde. Er worden enge dingen aangekaart , maar als je goed luistert zitten er constant boodschappen in hoe we dat kunnen voorkomen.

Jixx

Bewuste gebruiker
In medische term volgens mij wel? Dat houdt toch in dat het medicijn averechts gaat werken?

Bovenaan