een peyote ceremonie

sipan

Experimenterende gebruiker
Ola

Ik heb een aantal vragen. Ik ben al een paar jaartjes bezig om een mooie lophophora collectie te verzamelen ( lophophora= peyote). Mijn hobby is nu min of meer mijn passie geworden. Ik voel me enorm verbonden met de plant en natuurlijk wilde ik al te graag de effecten ervan ook ervaren hebben ( al is het voor 1 x). A.s. Zaterdag is het zover en onder begeleiding van een Mexicaanse sjamaan, Kuauthli vasquez, zal ik in een ceremonie peyote tot me nemen. Mijn vraag/vragen is/zijn:
Ik gebruik al een tijdje geen drugs, in het begin had ik zeer mooie en spirituele ervaringen met onder ander ayahuasca, salvia en paddo's ( zeer diep spiritueel en ongelooflijk intens), ik tripte vaak zelfs in mijn eentje zonder een sitter. Ik kreeg later een bad trip en sindsdien is mijn angst om bad te gaan zo groot dat ik bijna hyperventileer als ik aan drugs denk!!! :P
Ik word zeer onrustig en begon heen en weer te lopen, wil vastgebonden worden om te kalmeren en krijg het gevoel dood te gaan ( zo koud krijg ik het dat zelfs een warme douche me niet meer warm krijgt), de laatste tijd nam ik vaak ook benzo om te kunnen kalmeren., ik weet niet of ik te maken had met drugs-psychoses of gewoon dat de angst om bad te gaan me bang maakte. ?
Mijn broertje kreeg onder stress twee maanden geleden zijn eerste psychose en ik ben nu nog banger om ook aanleg voor psychose te hebben.
Jij hoort vaak dat mensen nauwelijks wat voelen van een peyote poeder/ceremonie in Nederland omdat plantmateriaal mild is of de uitgedeelde dosis laag blijft, mijn vraag is, hoe weet ik of ik last heb van drugs psychose of gewoon angst door een bad trip? de angst duurt meestal een uurtje en daarna voel ik me heel goed. En is het veilig om onder begeleiding van een sjamaan peyote te nemen? jij lest dat peyote anders werkt dan paddos of ayahuasca ( op andere receptoren) en dat bad trip bijna niet mogelijk is.. klopt dit? en heeft een van jullie ervaring met peyote?

lovelovelove

Experimenterende gebruiker
klinkt behoorlijk heftig. helaas kan ik je niet echt helpen. Ik denk dat je goed bij je zelf moet voelen wil je weten of het door een psychose komt of de angst voor de bad trip. Hou je mooie spirituele ervaringen voor de geest en wie weet misschien kun je je angst wel oplossen door die ceremonie. Probeer je angst om te zetten in positieve energie om zo je trip te sturen. Ik ben ook heel erg bang voor het trip effect ik ga voor het eerst ayahuasca doen ook met een sjamaan en een heel ritueel er aan vast hoe was die ervaring bij jou?
groetjes en sterkte

Als je al ayahuasca geprobeerd hebt, moet je je niet erg zorgen maken om peyote, ook al is dat te zien aan de hoeveelheid, ik heb 3 mooi peyotes staan van rond de 8 jaar, maar heb nog nooit echt te maken gehad met psychedelica, vooral door mijn leeftijd, alleen paddo's en volgend weekend LSD, maar je hoeft geen schrik te hebben voor een bad trip bij Peyote, dit komt zeer zelden voor, geniet gewoon van je trip (:

Bovenaan