-R4sc4L-
Bewuste gebruiker
Ik heb soms zo van die rare filosofische ideeën die ik bijna tegen niemand kwijt kan want dan verklaren ze mij zot. Ik ga 1 zo'n idee delen. We kennen allemaal ai en de opkomst van de kwantum computer. Maar stel u voor dat we 50 jaar verder zijn en kwantum computers zijn een feit en ai is slimmer dan de volledige mensheid te samen. Volgen de CEO van google zouden er al zo'n computers bestaan aan het tempo dat dit voortscheurt binnen 2 jaar. Neem het met een korrel zout maar stel.
Wat als we op de maan over het hele oppervlak een extreem complexe en krachtige kwantumcomputer bouwen en we geven die de kracht van 200 nucleaire kerncentrales. We leren die computer met ons communiceren en programmeren hem zo dat hij zichzelf constant verbeterd en verder ontwikkeld. Als hij grondstoffen vraagt geven we hem die, evenals alle informatie die er bestaat incl. het volledige internet. Wat zou dat worden? Creëren we dan een God?
Wat als we op de maan over het hele oppervlak een extreem complexe en krachtige kwantumcomputer bouwen en we geven die de kracht van 200 nucleaire kerncentrales. We leren die computer met ons communiceren en programmeren hem zo dat hij zichzelf constant verbeterd en verder ontwikkeld. Als hij grondstoffen vraagt geven we hem die, evenals alle informatie die er bestaat incl. het volledige internet. Wat zou dat worden? Creëren we dan een God?