Eén zwarte waas, what happened?

Hi mede hobbyisten,

Enkele weken geleden is een vriendin van mij voor het eerst in lange tijd weer eens uitgegaan in de stad waar in woon, knappe griet om te zien. Noa (niet haar echte naam) is de avond begonnen met een aantal drankjes en kwam rond middernacht, samen met drie vriendinnen, redelijk beschonken aan in de club. Na binnen nog een paar shotjes te hebben genomen ging het echter helemaal mis. Aan haar uiterlijk was weinig vreemds te bemerken, maar ze gedroeg zich (naar horen zeggen) anders dan normaal; losser dan voor haar gebruikelijk tegenover jongens.

De verhalen die Noa ter oren zijn gekomen is dat zij gestopt is met drinken en op een gegeven moment de club uit is geglipt met een jongen die haar vriendinnen allen niet kenden. Zelf snap ik niet dat hier niet gelijk op is geanticipeerd door haar weer naar binnen te trekken, maar oké. De rest van de avond is voor Noa een zwart gat, ze weet absoluut niets meer tot het moment ze weer wakker werd in haar eigen bed! Schrikbarend! Noa is de avond gaan proberen te reconstrueren, maar ze is niet meer gespot door bekenden. Eén zwarte waas voor haar nu dus.

In mijn opinie glashelder: er is haar iets toegediend / in haar drankje gegooid. Zelf ben ik recreatief gebruiker en zéker wel wat gewend, echter heb ik deze nawerking nog niet eerder gehoord (op de filmpjes op Youtube na). Ik vind het moeilijk te geloven dat haar G is toegediend, dit omdat het toch niet kan zijn je de volgende dag ALLES (meerdere uren, red.) kwijt bent qua herinneringen? Ik denk eerder in de hoek van Scopolamine.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie tegen bovenstaand verhaal aankijken en iemand wellicht een verklaring voor deze kwestie heeft?

Groeten!

Laatst bewerkt:

Anderemaan

Wijs gebruiker
Hmm heftig verhaal.. toch denk ik dat scopolamine niet realistisch is. In Nederland dan.

Drank staat er om bekend om een flinke black out te kunnen veroorzaken, en mocht er GHB in haar drankje zijn gedaan lijkt het mij sterk dat ze zich hiervan iets herinnerd.

Wat naar dat nogsteeds dit soort dingen gebeuren..

Hopelijk schiet haar iets te binnen!

Cerberus

Wijs gebruiker
Simpelweg alcohol alleen zou me ook niet verbazen hoor, daarvan kun je ook alles kwijt zijn.
Ik heb geen ervaring met GHB maar vraag me af je na mix alcohol en GHB nog in je eigen bed zou raken.
Er is ook een nieuwbericht van enkele maanden geleden waar een man honderden andere mannen verkracht heeft in de loop der jaren via GHB en bijlange niet iedereen wist het.

Laatst bewerkt:

Cocos

Experimenterende gebruiker
Ik ben gedrogeerd, bijna 20 jaar geleden, toen ik iets ging drinken op een zondagavond in een filmhuis gelegenheid.
De avond werd een horror nacht. Ik heb gevochten voor mn leven maar ging steeds out.
Ik eindigde in het ziekenhuis, zwaar mishandeld en met een gebroken nek. Gelukkig niet verkracht.
De man is natuurlijk opgepakt.
Ik wist meteen dat ik gedrogeerd was. Zo'n oh jee gevoel van nu is het mis en een beetje trippie. Ik kan me flarden herinneren maar niets van de mishandeling en hoe mn nek gebroken is. Ik denk dat als ik meer (vermoedelijk) GHB had gekregen dat ik dan helemaal niets meer zou kunnen herinneren. Dan ben je echt weg en is alles zwart.

Cerberus

Wijs gebruiker
Naar verhaal Cocos. Blij dat hij opgepakt is. Hopelijk heb je het wat verwerkt en is je nek weer oke.

Cocos

Ja het gaat goed met mij en heb het verwerkt.
Ik kan er gelukkig goed over praten.

Hoe gaat het nu met Noa? Eigenlijk moet ze wel even naar de huisarts.....

Ja het gaat goed met mij en heb het verwerkt.
Ik kan er gelukkig goed over praten.

Hoe gaat het nu met Noa? Eigenlijk moet ze wel even naar de huisarts.....

Heftig verhaal!!

Met Noa gaat het lichamelijk goed, eigenlijk al vanaf het moment dat zij de dag erna wakker werd. Ook apart: ze was de dag erna hooguit wat brak, geen extreme kater. Mentaal is zij redelijk steady, maar vindt het erg lastig te accepteren dat ze maar geen gedachtes terugkrijgt van die bewuste avond.

Vanwaar je tip om een bezoekje aan de huisarts te brengen?

Cocos

Dat ze niet weet wat er gebeurd is zal verwarrend zijn. Als iemand haar bewust heeft gedrogeerd zal dat misschien ook wel met bepaalde intenties zijn geweest.
In overleg met haar huisarts kan ze beslissen wat verdere juiste stappen zijn. Ze kan het laten voor wat het is maar ik kan me voorstellen dat ze zich zorgen maakt en met iemand wil praten.
Een melding bij de politie is ook een idee. Misschien doet de onbekende jongen het wel vaker en zijn er meer meldingen met dit verhaal.

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Denk niet dat je er nu nog achter komt wat het geweest is. Alles is ondertussen wel uit het bloed wat het geweest zou kunnen zijn. En dan wordt het speculeren, wat totaal zinloos is. Het enige wat had gekund is bloed prikken de dag er na.

Het zou GHB geweest kunnen zijn maar net zo goed alcohol die verkeerd viel en je ineens erg dronken maakt. Of ze heeft zelf iets genomen en durft het niet toe te geven.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Drank wordt nogal eens onderschat, zo ook hier denk ik zo... losser worden, je niets meer kunnen herinneren, ik lees niets waarvan er een belletje gaat rinkelen.

Ik vermoed ook dat het gewoon alleen de alcohol is geweest hoor. Dat er drugs in een drankje wordt gegooid komt echt niet vaak voor volgens mij, zijn meer spookverhalen om mensen bang te maken. En iets als GHB dat proef je echt wel, dat is zo'n aparte smaak.

Ook van alcohol kun je enorm los worden en zwarte gaten krijgen. Mijn ex was best wel wat gewend qua drank. Maar die heeft ook wel gehad dat hij hele gedeeltes van een avond kwijt was en ook niet wist hoe hij thuis was gekomen. Dat hij 's ochtends wakker werd en eerst ging kijken of zijn fiets wel thuis stond. En dat er dan filmpjes in de voetbalapp stonden van hem wat hij echt niet zelf kon herinneren.

Het is heel vervelend voor je vriendin, maar als ze verder niet het idee heeft dat ze verkracht is (dan wel naar de huisarts/politie natuurlijk!) dan kan ze het het beste toch maar proberen los te laten. Want dan ga je het antwoord toch niet krijgen en maak je jezelf alleen maar gek.

R

Revolutionair

Gast
Een paar shotjes...
Nou een paar shotjes en ik weet ook soms niet meer hoe of wat.
Een black out van zwaar drinken is best wel normaal.
Er zit een verschil tussen rustig een paar mix dranjes drinken of dat combineren met sterke drank en dat gaan shotten.

En ook nog na aangeschoten in de club te zijn gekomen!!!

Dan had ze meteen vanuit haar bed naar het ziekenhuis moeten gaan.
Ghb kan tot 10 uur terug gevonden worden en slaapmiddelen nog veel langer.
Nu gaat iedereen gissen.
Ze is iedergeval gewoon thuis in haar eigen bed terecht gekomen dus wel netjes thuis gekomen.
Volgende keer voorzichtig doen dus met de drank.

Gewoon een tip dan:
Vertel haar dat ze normaal moet drinken en geen shotjes moet nemen.
Vanaf toen ging het al mis lees ik aan je verhaal.

Rosie

Bewuste gebruiker
Klinkt als alcohol.
Wat 8.6 al zegt, alcohol wordt onderschat.
Ik heb ook zeker een black out van alcohol. Kan me tot de dag van vandaag niet herinneren wat ik die nacht heb gedaan.

Toch jammer dat er altijd gelijk gedacht wordt dat iemand gedrogeerd is.

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ghb kan wel degelijk al je herinneringen vervagen, of zelfs doen vergeten... zeker icm trauma ed. En helaas. Niet in alle gevallen wordt GHB opgemerkt door de smaak.
Ik hoop dat ze haar verhaal terugvindt... er zijn altijd manieren om hierachter te komen via bepaalde vormen van therapie of zelftherapie moet dit zeker lukken. Dat lukt zelfs tien jaar later. Al zal het misschien niet alles zijn.

Het valt echter idd niet uit te sluiten of het door een te grote hoeveelheid drank komt. Vanuit ervaring en getuigenissen is het verschil bij diepere gesprekken vaak wel overduidelijk...

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een paar shotjes...
Nou een paar shotjes en ik weet ook soms niet meer hoe of wat.
Een black out van zwaar drinken is best wel normaal.
Er zit een verschil tussen rustig een paar mix dranjes drinken of dat combineren met sterke drank en dat gaan shotten.

En ook nog na aangeschoten in de club te zijn gekomen!!!

Dan had ze meteen vanuit haar bed naar het ziekenhuis moeten gaan.
Ghb kan tot 10 uur terug gevonden worden en slaapmiddelen nog veel langer.
Nu gaat iedereen gissen.
Ze is iedergeval gewoon thuis in haar eigen bed terecht gekomen dus wel netjes thuis gekomen.
Volgende keer voorzichtig doen dus met de drank.

Gewoon een tip dan:
Vertel haar dat ze normaal moet drinken en geen shotjes moet nemen.
Vanaf toen ging het al mis lees ik aan je verhaal.

Ghb tot tien uur? Daar heb ik veel kortere termijnen over vernomen via hulpverlening en internet? Heb je hier misschien bronnen van (uit eigen interesse)

De Zandman

DF-koning
Rare vraag misschien, ik stel hem toch.
Die Noa, wat had zij aan, of juist niet, toen ze wakker werd in (goddank) haar eigen bed?
Wat voelde zij op de binnenkant van haar dijen? Blauwe plekken, misschien? Schaafwondjes?
Eén slipje gescheurd? Of abderevonderkleding stuk?

Als er bij een vrouw iets in haar drankje is gedaan, dan gebeurt dit nooit voor niets....GHB heet niet voor niks rape drug, nietwaar?
Overigens, dat iets in een glas doen, dat is op zich al niet eenvoudig, omdat iedereen tegenwoordig zijn glas niet (nooit) onbeheerd laat..of??
En, zoals al gezegd, met alcohol kun je vette black outs krijgen.
Zonder extra toevoeging.
En nog dit, gebruikte het slachtoffer andere medicatie? Niet zijnde een sinasprilletje?
Sommige relatief onschuldige medicijnen kunnen in combinatiemet alcohol die onschuldige eigenschap volledig 180 graden omdraaien. Zij kunnen héél rare effecten gaan vertonen. Zoals ook: out gaan.
Is hier naar omgekeken?

Vragen te over lijkt me. Vraag deze eens na?
En jazeker, alcohol op zich kan óók heel eigenaardig uitwerken. Al helemaal met shotjes. Combinaties. Kan niet zoals bij cocktails, volledig verkeerd uitpakken.

Ikzelf heb ooit eens een black out gehad op een feestje van een fles of twee rode wijn.
Tot op de dag van vandaag weet ik na een op een gegeven moment van besef, dat ik teveel op had, de rest van die avond volkomen kwijt. Helemaal.
Dus...er hoeft niks verkeerds te zijn gebeurd.
Advies:
Zoek Zoveel mogelijk antwoord op deze vragen. Kleding en zo.
En bij twijfel van misbruik, ga naar een arts na een week of 6 en doe een soa test.
Je weet immers maar nooit, nietwaar

Spyro

DF-koning
Ik heb zelf een verkrachting meegemaakt toen ik onder invloed was van GHB. Helaas kan ik me dit nog heel goed herinneren, tenminste alles voordat ik nog niet out was. Zou dan ook eerder denken aan drank. Dat kan ook echt grote zwarte gaten veroorzaken! Maar zeker weten weet je het nooit meer...

De Zandman

DF-koning
Juist. En daarom zou ik zeggen: zoveel mogelijk details proberen boven water te halen.
Het is denk ik een geruststellend gevoel als je kunt zeggen dat er verder niets met je gebeurd is...

Bovenaan