Drugs films,

Windhoos

Experimenterende gebruiker
Vond go destijds wel goed, de trips zouden iig redelijk overheen kunnen komen met de werkelijkheid :sunglasses:

EforElectro

cheech and chongs:up in smoke
" " " :confused:till smoking
how high

ken er nog een paar maar heb all men dvd's nu beneden liggen dus kan eff nie op de namen komen :tongueout:

Snoepautomaat

Iemand Cookers gezien? Geniale film.
Wat minder echt over drugs is Layer Cake, daarin komen alleen maar meerdere malen XTC pillen ter sprake en heeft dit met het verhaal te maken.

Fear & L.. is natuurlijk een bekende..

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Dit zijn nog 2 prachtige komedies over drugs :grin:
(kweet niet of ze al in de topic stonde, keb ni alles overlope)
Code:
Going the distance
How High

Hawk

Paar dagen geleden Fear and loathing, Requiem For A Dream en trainspotting op een dvdtje gebrand.

Fear and loathing vond ik echt super vet(stak er met kop en schouders boven uit).

trainspotting vond ik ook wel vet, maar geen klassieker.

Requiem for a dream, wat een klote film vond ik dat, bah. Het ging gewoon alleen over de slechte kant van drugs, heel erg depressieve film en daar moet je dan van houden??
Zaten wel een paar goede stukjes in, en je leert natuurlijk ook maar weel al te goed dat drugs je leven kunnen vern*ken, toch niet echt een aanrader.

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik vind films over heroine en derivaten eigenlijk nooit echt toespelend aangezien er zelf geen hol over te vertellen valt, naja een leeg hol dan. :wink: Het harde leven erom heen is het enige dat belicht kan worden aangezien opiaten qua effects niets zijn, maar tegerlijkertijd alles.

Bij Scarface wordt echt waanzinnig goed naar voren gebracht hoe cocaine het brein stimuleert tot torenhoge ambitie, boven het maaienveld willen uitsteken en op gedreven wijze grootschalige projecten op touw zetten en de hele organisatie van zaken als een alleen heerser naar je toe willen trekken. Juist dit zijn de effecten van coke die je als gebruiker soms niet doorhebt. Omdat ze ook blijven bestaan als je niet onder invloed bent als je regelmatig snuift. Daardoor denkt men dat de mogelijkheden reeel zijn en haalbaar.

Blow is ook wel goed. Wat minder individualistisch en meer de coke handel zelf en hoe het af kan lopen. Fear and Loathing in Las Vegas weleens gezien, maar hou niet zo van de humor genre. SPUN wil ik denk ik zeker nog zien.

Er is ook nog een film over Ayahuasca genaamd Blue Berry's.

Siemie

Heeft iemand wel eens Tideland gezien??!

Echt de meest ziekelijke film ooit. soort van moderne alice in wonderland.. Eigenlijk word alleen in het begin drugs gebruikt(door haar ouders, maar dat meisje bereid de spuiten voor enzo.. echt bizar). Hij is wel zo krankzinnig dat sommige mensen het als onprettig ervaren, maar voor mij toch echt de ultieme drugsfilm!!
op fear nd loading na dan... Trainspotting vind ik een goede film, maar echt geen leuke drugsfilm ofzoo. Ik heb hem een keertje met een dipdagje aangezet en toen was ik de hele dag van slag :P

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Tideland is erg vet ja!
Heb er hier zelfs een poster van, briljante vormgeving.
Ook hele sterke rol van Jodelle Ferland. :)

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik werkte toendertijd regelmatig in een filmhuis, en toen ik er naar vroeg konden ze er wel eentje missen dus. :grin:

niels60

Newbie
:rolleyes: ik wil niet lullig doen maar een van de beste vind ik requiem for a dream ik zie hem er nergens tussen staan dus dacht meld het ff

clockcable

Bewuste gebruiker
niels60 zei:
:rolleyes: ik wil niet lullig doen maar een van de beste vind ik requiem for a dream ik zie hem er nergens tussen staan dus dacht meld het ff
Op pagina 1 is ie al minstens 5x genoemd.

OT: Als ik spun kijk krijg ik altijd enorme zin om te snuiven :grin:

Datwel

Bad Lieutenant uit 1992 met Harvey Kietel. Hierin zie je het dagelijkse drama van een verslaafde politieagent. Werkt prima als je 'trek' krijgt in gebruik sta je meteen weer met beide benen op de grond :kots: . Schijnt ook een remake van te zijn uit 2009.

trippelh

Bewuste gebruiker
Datwel zei:
Bad Lieutenant uit 1992 met Harvey Kietel. Hierin zie je het dagelijkse drama van een verslaafde politieagent. Werkt prima als je 'trek' krijgt in gebruik sta je meteen weer met beide benen op de grond :kots: . Schijnt ook een remake van te zijn uit 2009.

Geweldige film en giga goed geacteerd door cage :)

- cheech and chong 1 & 2
- harold & kumar 1 & 2
- how high (my favorite)
- crank 1 & 2
- don't be a menace to south central while drinking your juice in the hood
- friday
- half baked
- pineapple express
- smiley face
- requim for a dream
- blow

genoeg drugsfilms?
10 van deze 14 films gaat over weed..

Shobriqk

Belezen gebruiker
Planet Terror, blijft altijd goed, met of zonder drugs :hearteyes:

en I'm a cyborg, but that's ok!

W.F.L.

Badass junkie
Atropa zei:
de coke handel zelf en hoe het af kan lopen.

[youtube]M7EJiGLXJ0g&feature=related[/youtube]

:grin:

Haha, deze heb ik hier al zo vaak gepost. Heeft iemand hem al gekeken eigenlijk? :grin: Het is niet echt een leuke of grappige film. Hij is wel hard vind ik. En heel reeël, iets wat ik mis bij Amerikaanse toestanden zoals Blow. Haha nee de wanhoop zit er goed in hier :)

Machtig, in die scene waar hij coke verkoopt aan zo'n Engelse student/yup hangt er een poster van 24 Hour Party People aan de muur. Ook een aanrader maar die gaat niet (echt) over drugs, meer over muziek :P

esha

weet niet of het al genoemd is want ik heb niet het hele topic gelezen maar sid and nancy over sid viscous en nancy spungen vind ik ook een hele goede drugsfilm.
barfly met mick rourke , gaat wel over alcoholvdrslaving maar alcohol is ook drugs.
panic in needle park is een oude film met al pacino, maar ik kan m me niet zo goed meer herinneren. voor de rest weet ik ff geen films meer die niet al genoemd zijn

psych-out

Bewuste gebruiker
25tolife zei:
psych-out zei:
ENTER THE VOID!!!!
zeer dikke aanrader voor de trippers!!!

Dank voor de tip, binnenkort maar eens kijken dan! :wink:

zeker doen! echt een zeer dikke aanrader onder psychedelica.
mind blowing, zeer goed verfilmd, visueel adembenemend, gewoon geniaal!!
laat iets weten hoe je hem vond :)

psych-out

Bewuste gebruiker
kenneh zei:
net review gelezen over die film, ziet er interessant uit :)

idd, hij is ook ongeloofelijk verfilmd zogezegd vanuit de ogen van de ''hoofdrolspeler'' je ziet hem zelfs knipperen met de ogen. je verwacht sommige zaken echt niet in de film. Ben blij dat ik de interesse heb kunnen wekken bij een aantal mensen want deze film is echt een must see onder tripmiddelen. zelfs als je hem nuchter bekijkt lijkt het of je zelf aan het trippen bent :grin:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
psych-out zei:
mandragora zei:
wooow, ziet er leuk uit die film!
die is beslist een kijkje waard.

wees daar maar zeker van! van het begin tot het einde een verbluffende film!
have fun with it :)

ik kan die film nergens maar dan ook NERGENS vinden. :(
geen enkele videotheek die em heeft?

Bovenaan