Drugs en e-privacy

Azraël

Belezen gebruiker
Hoi,

ik vroeg me af;

wanneer jullie met drugs bezig zijn, langs de PC, via GSM, email, facebook... hoe houden jullie het discreet? Hoe zorgen jullie ervoor dat niemand anders kan ontdekken dat je er mee bezig bent?

- Hebben jullie speciale emailadressen?
- Zorgen jullie ervoor dat niemand iets kan terugvinden op je PC, ook geen gewiste bestanden?

enz...

grtz

pascal828

Badass junkie
Voor wie wil je het dan verbergen? Want niemand leest mijn inbox op zowel mijn hotmail als mijn GSM.

Of bedoel je politie? Want daar zijn encryptie-programma's voor.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
eigenlijk niks speciaals, alleen als ik bel of sms zal ik niet specifiek de naam ervan noemen maar eerder vragen "of ie een tijd heeft om langs te komen" als ie dan zou vragen wat ik wil hebben is et gewoon een of andere vage bijnaam van t middel :)

poison drink

Belezen gebruiker
Petrovic zei:
Een programma voor MSN zodat niemand je gesprek kan volgen. Zo kan je openlijk over de deal praten. Slimme dealers.

Kan je dit ook gebruiken als er maar 1 persoon van beide dit programma heeft?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
En je hebt natuurlijk ook gewoon usenet , het was er voordat internet er was en is er nog.. jaren terug te lezen dingen van jaren terug van professors en hoogleraren uit overal en nergens en je zo best duidelijke antwoorden krijgen kan soms als je geluk hebt. Van professors uit harvard ofzo. :confused:
Loop ik nu achter of voor met zon oud platform? Peace!

Werkt allemaal net wat anders dan internet om dat te lezen haha. interesse?

En mocht iemand bij brein werken hier en dit lezen: :tearsofjoy:

Usenet bestaat al net zo lang als internet bestaat, dus het wordt lastig voor Brein om wereldwijd usenet te verbieden.’
:hearteyes:

Heh kleine edit. :)

azgaza

Badass junkie
Ik heb simp gewoon standaard aanstaan, en de mensen met wie ik over drugs praat in de regel ook. Voor de rest (telefoon, email) praat ik eigenlijk uberhaubt niet over drugs, en mocht dat wel voorkomen, bv plannen om een bepaalde avond iets te gaan doen met mensen, dan meestal zeer cryptisch omschreven.
Lullig is als iemand je dan niet snapt, leuk voorbeeldje aan de telefoon dat ook echt heeft plaats gevonden:
"Ja die en die neemt er 2 cent bij mee"
-"Huh?"
" er 2.. Cent.. Bij''
-"Huh?"
"Ja duidelijker ga ik het niet zeggen"
- "Ja maar ik snap je niet"
"2, Cent, Bij.. kom op hee zo moeilijk issie niet"
- "Oooh, ja, ooohja, ja leuk"

Dan is het ook weer zo zinloos als het al zo uitgelegd is, maar de meesten zijn simpeler en merk je in een gesprek éigenlijk helemaal niet zo op. Werkt ook in de tram, trein e.d. als je niet wil dat iedereen weet waar je het over hebt. Geen standaard benoemingen, meestal ook ter plekke verzonnen, meestal komen ze wel aan, behalve dan dat 2c-b voorbeeld :tongueout: Die niet dus toen.

poison drink

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Ik heb simp gewoon standaard aanstaan

Dus je kan als je dit progje hebt chatten met iedereen, maakt niet uit of je gesprekspartner ook dit programma heeft geïnstalleerd?

En van zodra jij én de andere dit beide hebben, dan wordt het gesprek gecodeerd? Of moet je dat activeren of iets dergelijks?

Is het een beetje gebruiksvriendelijk? :)

dfssdfde

Badass junkie
poison drink zei:
azgaza zei:

Dus je kan als je dit progje hebt chatten met iedereen, maakt niet uit of je gesprekspartner ook dit programma heeft geïnstalleerd?

En van zodra jij én de andere dit beide hebben, dan wordt het gesprek gecodeerd?
Ja op beide vragen.
Ik gebruik simplite met pidgin en om de 2 minuten valt de encryptie weg :angry: maar verder werkt het perfect.

azgaza

Badass junkie
poison drink zei:
azgaza zei:

En van zodra jij én de andere dit beide hebben, dan wordt het gesprek gecodeerd? Of moet je dat activeren of iets dergelijks?

Ja je kan gewoon nog met iedereen praten, en als beide personen simp hebben is het gesprek geheel encrypt. Je kan instellen hoe simp jou die laat zien door bijvoorbeeld tekst kleur of een pop up die meldt of het gespek wel of niet encrypt is. Het is in 5 minuten geïnstalleerd en is enorm gebruikersvriendelijk :)

pascal828

Badass junkie
poison drink zei:
Het programma start automatisch op, en neemt zeer weinig geheugen in beslag. Zodra mensen van beide kanten het programma hebben, wordt het automatisch geëncrypteerd, nadat jullie beiden de key hebben geaccepteerd.

In principe merk je weinig van het programma zelf.

poison drink

Belezen gebruiker
Maar het gebruikt telkens dezelfde versleuteling? Want stel dat een instantie (politie bv) persé wilt zien wat je hebt gezegd, dan zullen ze wel op een of andere manier aan de key geraken vermoed ik.

Niet dat het mij interesseert want ik ben niet met zo'n -top secret- dingen bezig op msn. Maar ik zou het toch niet zomaar blindelings vertrouwen moest ik wél met zo'n zaken bezig zijn.

Eigenlijk zou iedereen zo'n programma moeten gebruiken, ook al doen ze niets verkeerd. Ons recht op privacy begint hoe langer hoe meer te vervagen. En ik hou niet zo van een Big Brother die altijd een 'oogje in het zeil' houdt.

Ik vraag me soms af in hoever de politie mag gaan in verband met informatie zoeken over iemand. Mogen ze bijvoorbeeld spyware op je pc installeren als hij in beslag is genomen? Mogen ze msn gesprekken gebruiken als 'bewijs'? Hoe zit het met gsm afluisteren, enz..

Maar dit zal misschien ook verschillen tussen Nederland en België.

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Ga er standaard van uit dat je GSM afgeluisterd wordt. Met een beetje andere verwoording snapt de ander het ook wel. Ik HAAT het als mensen berichtjes sturen via onveilige media zoals gsm of FB terwijl ze helemaal niet subtiel zijn. Of dan nog eens als ze namen van dealers en drugs in 1 bericht gebruiken

BV

Weet jij of *naam* nog *type drugs* heeft/verkoopt
:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
kun jij wat *drugs* regelen?
:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

gelukkig dat dat bijna nooit gebeurd

Azraël

Belezen gebruiker
Volgens mij mag de politie wel je berichten controleren, maar niet de inhoud ervan. Ze mogen ook max 18 maanden teruggaan.
MSN gesprekken worden volgens mij nergens bijgehouden tenzij je dat instelt op je eigen PC.

Bovenaan