DRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

thunder

Experimenterende gebruiker
Ik heb ook ooit eens een mdma vergiftiging te pakken gehad met een serotonine syndroom en heb de hele week ziek in bed gelegen zonder hulp in te schakelen wat uiteraard heel erg dom is.... Heb het gelukkig overleeft en uiteindelijk na een jaar voelde ik me beter maar ik had wel me lesje geleerd en ook toen ik aan de anti depressiva ging heb ik niks geen xtc of 3mmc aangeraakt.... Hooguit speed of coke, Ik hoop dat alles goed met je komt en wees alsjeblieft voorzichtiger in de toekomst je kan hier echt nog superlang na-klachten aan overhouden en verder zullen ze je wat diazepam geven en dan voel je je al een stuk rustiger maar wel belangrijk dat je in zo'n situatie naar de huisartsenpost gaat hoe dan ook maakt niet uit wat de consequenties zijn je leven is veel belangrijker dan overlijden vanwege je trots.....

Veel beterschap toegewenst en ik hoop dat je hier wat van geleerd hebt...
ja, ik ben blij dat ik toch ben gegaan. idd oxazepam gekregen voor de rust en het herstel. en laat me zeggen, lesje BEHOORLIJK geleerd

Rivalrie

Badass junkie
ja, ik ben blij dat ik toch ben gegaan. idd oxazepam gekregen voor de rust en het herstel. en laat me zeggen, lesje BEHOORLIJK geleerd
Snap dat je lastige situaties of jeugd kunt krijgen naar drugs, maar wil je graag laten weten (ben mij bewust dat je dit zelf ook al weet) dat dit geen oplossing is.

Het is belangrijk om te praten over de dingen die je ervaart en niet het probeert te verdrukken. Het komt anders veeeeel harder terug.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Precies. Sociaal medewerker zijn is een enorme verantwoording waar je veel geduld en tact voor moet hebben, en sommige mensen zijn daar nou niet echt geschikt voor. Ditsoort gedrag kan gewoon niet wanneer je verantwoordelijk bent voor iemands emotionele en lichamelijke welzijn. Het geeft clienten een gevoel alsof ze minderwaardig of onbelangrijk zijn, en dat is nou juist niet de bedoeling van een ZORG instelling.
Mag diezelfde zorgmedewerker weten dat jij de eerder genoemde drugs op had? En daardoor geen controle had over je emoties?

thunder

1. Schakel NU hulp in. Of dat begeleiding, je moeder of de huisartsenpost is, don't care. Je hebt NU hulp nodig;
2. Je hebt niet alleen NU hulp nodig, je hebt ook op de langere termijn hulp nodig. Je hersenen zijn nog niet eens volgroeid en je frituurt ze nu al. Je laat met je gebruik zien dat je ABSOLUUT niet in staat bent ook maar enigszins juiste keuzes voor jezelf te maken. Come on, 5 dagen aan de xtc, daar ziek van worden en dan denken dat het een goed idee is om aan de pep te gaan, en nog een bommetje nemen als je nog zieker wordt van de pep? Je frituurt je brein;
3. Je slikt je antidepressiva neem ik aan niet voor niets, kap met seroslurpers die je serotoninelevels om zeep helpen, ga aan jezelf werken. Zonder drugs.

4. Zoek hulp.

5. Zoek hulp.

Had ik het al gezegd? Zoek hulp!

Also, er kunnen rotte appels tussen zitten qua begeleiding, maar na 25 jaar ervaring met jongeren op een zorgboerderij:. Begeleiding afzeiken is de makkelijke weg. De enige die je kunt veranderen ben jij zelf, dus pak een spiegel, kijk naar je eigen rol en je eigen aandeel. Praat evt daarna op een rustige manier met begeleiding, over wat jouw aandeel is en wat je nodig gedacht had te hebben. Begeleiding heeft ook niet alle wijsheid in pacht

Ik zou hier eigenlijk niet eens op moeten reageren, maar het is gewoon ongelooflijk hoe sommigen van alles over je denken te weten op basis van 1 gebeurtenis ( waarvan je helemaal niets weet over hoe het zo is gekomen, de achtergrond of de redenen erachter) Daarnaast weet je geen greintje van mijn leven, mijn verhaal, trauma's en mentale oorlogen. Denk de volgende keer ook na voordat je dingen zegt over jezelf veranderen en een spiegel voorhouden, want er bestaan ook mensen met bijvoorbeeld borderline, ptss en nog veel meer, die elke dag vechten voor hun leven en zichzelf haten voor de dingen die hun stoornissen hebben veroorzaakt.

thunder

Snap dat je lastige situaties of jeugd kunt krijgen naar drugs, maar wil je graag laten weten (ben mij bewust dat je dit zelf ook al weet) dat dit geen oplossing is.

Het is belangrijk om te praten over de dingen die je ervaart en niet het probeert te verdrukken. Het komt anders veeeeel harder terug.
Geloof me, dat weet ik maar al te goed, maar sommige mensen zijn nog bezig op hun pad naar heling, en wanhoop is behoorlijk krachtig.

thunder

Mag diezelfde zorgmedewerker weten dat jij de eerder genoemde drugs op had? En daardoor geen controle had over je emoties?
hoe weet jij dat ik degene was zonder controle over emoties en niet andersom? je was er niet bij, je weet niks van de situatie, mijn of haar persoonlijkheid, dus ik zou maar gauw ophouden met oordelen zonder informatie, want daar kom je niet bepaald ver mee.

thunder

No we don’t.
Maar een gros gedeelte herkent een drugsprobleem in spe wel…
en hoe komt dat? omdat je vrienden, geliefden en hoogstwaarschijnlijk jijzelf het allemaal hebben meegemaakt. Niet iedereen is evenver in hun zoektocht naar geluk en gezondheid, en uiteindelijk is het een belangrijke levensles.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
hoe weet jij dat ik degene was zonder controle over emoties en niet andersom? je was er niet bij, je weet niks van de situatie, mijn of haar persoonlijkheid, dus ik zou maar gauw ophouden met oordelen zonder informatie, want daar kom je niet bepaald ver mee.
Een haan of kip interesseert zich totaal niet in jou. En die worden al helemaal niet gek.
Maar verder bemoei ik niet hoor.

k ben zomaar een random junk op het internet 😶‍🌫️

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben echt bezorgd voor mn gezondheid en wil alstublieft dankuwel graag blijven leve

Wat moet ik nu in hemelsnaam doen?

Geloof me, ik zou niets liever willen, maar veel keus heb ik helaas nie
Je hebt altijd een keuze. Alleen kan een keuze een consequentie hebben die je niet leuk vind maar wel het beste is.
en dat mens van een begeleidster krijgt een klacht aan dr broek.
Nou nou, jij misbruikt mega drugs in een zorgboerderij, brengt jezelf in gevaar en nou geef je haar de schuld? Vind ik niet eerlijk van je. Of het nou wel of geen bitch is heb jij jezelf in de 1e plaats in deze situatie gebracht, niet zij.

Krypt0nite

Wijs gebruiker
Dus je gebruikt anti depressieva waarvan je weet dat het ENORM gevaarlijk is in combinatie met serotonine releasende drugs.

Dan gebruik je in anderhalve week tijd 5 nachten xtc.

Je word ziek en dan ga je vervolgens gewoon weer aan de drugs. (pep)

Jezus waarom doe je dit.
Ik hoop dat je goed beseft hoe dodelijk dit had kunnen aflopen en dat je flink aan je zelf gaat werken waarom je dit doet.

Ik begrijp dat je nog jong bent en (deze middelen misschien ziet als een uitvlucht voor dingen).
Maar als het leven je lief is , stop er asjeblieft mee.

Je bent nog zo jong en heb een lang leven voor je.
Houd van je zelf en geef om je zelf.

Zeehond

Badass junkie
Ik zit het zo eens terug te lezen en ook wat hoofdschuddend eerlijk gezegd.
Je gooit een heel verhaal op het forum met dringend hulp, hoofdletters en veel vraagtekens.
Vervolgens kom je in een in mijn ogen onnodige discussie terecht.
Als het om leven of dood gaat denk je niet na, maar handel je.
Als het weer goed met je gaat adviseer ik je om het eens rustig terug te lezen.
5 nachten xtc in twee weken?
Tja, wat moeten we hiervan zeggen.
Probeer ervoor te zorgen dat mensen die je goed kennen om je heen ook een beetje op je letten op feestjes.
Take it easy en doe voorzichtig!
Zorg goed voor jezelf.

thunder

Nou nou, jij misbruikt mega drugs in een zorgboerderij, brengt jezelf in gevaar en nou geef je haar de schuld? Vind ik niet eerlijk van je.
als je het originele bericht even aandachtig leest, dan weet je dat ik er eerder nooit risico's van heb gehad, maar dat de hele brut is gebeurd doordat mijn huisarts me een verkeerd medicijn voorschreef dat de stoornis heeft getriggered. Daarbij weet ze de risico's van het vak, en heeft ze zelf deze baan gekozen. Zelfs al gebeuren er ditsoort dingen, hoor je je werk te doen ipv een client zo te behandelen (waarbij ze uberhaupt niet eens wist van het drugsgebruik) en alsnog weigeren een client de nodige hulp te bieden. Sorry hoor, maar had dan een andere baan gekozen.

Ape

Badass junkie
Hmm lastig. Praat je met een professional er over? Bij mij kwam dat vroeger voort uit depressie. Er niet over praten maakt het erger.

Ik ben niet de persoon om te zeggen wat je moet doen, maar weet wel nu je jong bent dingen makkelijker te veranderen zijn dan wanneer je ouder bent. Ik spreek uit ervaring.

Als je wat kwijt wilt, boos wilt zijn of advies vragen, mag je me altijd een persoonlijk bericht sturen.

thunder

Dus je gebruikt anti depressieva waarvan je weet dat het ENORM gevaarlijk is in combinatie met serotonine releasende drugs.

Dan gebruik je in anderhalve week tijd 5 nachten xtc.

Je word ziek en dan ga je vervolgens gewoon weer aan de drugs. (pep)

Jezus waarom doe je dit.
Ik hoop dat je goed beseft hoe dodelijk dit had kunnen aflopen en dat je flink aan je zelf gaat werken waarom je dit doet.

Ik begrijp dat je nog jong bent en (deze middelen misschien ziet als een uitvlucht voor dingen).
Maar als het leven je lief is , stop er asjeblieft mee.

Je bent nog zo jong en heb een lang leven voor je.
Houd van je zelf en geef om je zelf.
als je wil weten waarom, hier een lijst van mijn dagelijkse kost:

borderline, adhd, eetstoornissen, extreme trauma's, body dismorphia, chronische vermoeidheid, alle soorten mishandeling vanaf baby af aan, chronische depressie, intrusieve gedachten en nog talloze andere dingen.

Krypt0nite

Wijs gebruiker
als je het originele bericht even aandachtig leest, dan weet je dat ik er eerder nooit risico's van heb gehad, maar dat de hele brut is gebeurd doordat mijn huisarts me een verkeerd medicijn voorschreef dat de stoornis heeft getriggered. Daarbij weet ze de risico's van het vak, en heeft ze zelf deze baan gekozen. Zelfs al gebeuren er ditsoort dingen, hoor je je werk te doen ipv een client zo te behandelen (waarbij ze uberhaupt niet eens wist van het drugsgebruik) en alsnog weigeren een client de nodige hulp te bieden. Sorry hoor, maar had dan een andere baan gekozen.
Omdat het nog niet eerder is gebeurd betekent niet dat het niet zal gebeuren.

Je wist zelf dat dit al hartstikke gevaarlijk is en als je er dan nog een medicijn bij krijgt moet al helemaal denken, misschien moet ik dit beter niet doen.

Ik bedoel dit allemaal niet om je af te vallen.
Weet niet in wat voor situatie jij zit.

Maar ik zou even met alle zooi gaan stoppen en je geest en lichaam rust gaan geven anders gaat het niet beter worden

Paranoize.

Badass junkie
Ik zou hier eigenlijk niet eens op moeten reageren, maar het is gewoon ongelooflijk hoe sommigen van alles over je denken te weten op basis van 1 gebeurtenis ( waarvan je helemaal niets weet over hoe het zo is gekomen, de achtergrond of de redenen erachter) Daarnaast weet je geen greintje van mijn leven, mijn verhaal, trauma's en mentale oorlogen. Denk de volgende keer ook na voordat je dingen zegt over jezelf veranderen en een spiegel voorhouden, want er bestaan ook mensen met bijvoorbeeld borderline, ptss en nog veel meer, die elke dag vechten voor hun leven en zichzelf haten voor de dingen die hun stoornissen hebben veroorzaakt.
Misschien heb je wel gelijk hoor maar zij heeft ook een punt(sleutelpunt), hoe oud was je? 17? Hoe volwassen je jezelf misschien ook vind dat ben je nog lang niet, punt.(sleutelpunt) Je hebt bewezen niet verstandig met drugs om te kunnen gaan dus die moet je gewoon incasseren en omarmen en er van leren
Vind het vervelend dat je het moeilijk hebt en ik ken je niet dus ik ga zeker niet lopen oordelen ik weet al te goed wat voor een invloed een trauma op je kan hebben en hoe fucked het zorgsysteem is en sommig personeel in de zorg is maar laat die mensen in hun waarde en wees zelf de verstandige en maak zelf de juiste keuze, en zorg gewoon goed voor jezelf, en neem ook serieus wat mensen tegen je zeggen al ben je het er mee oneens.

Do not correct a fool or he/she will hate you
Correct a wise woman/man and he/she will appreciate you

Krypt0nite

Wijs gebruiker
als je wil weten waarom, hier een lijst van mijn dagelijkse kost:

borderline, adhd, eetstoornissen, extreme trauma's, body dismorphia, chronische vermoeidheid, alle soorten mishandeling vanaf baby af aan, chronische depressie, intrusieve gedachten en nog talloze andere dingen.
Dat is op zijn zachts gezegd klote.
Maar besef je jezelf ook dat je met dit drugs gebruik jezelf alleen maar naar de ..... helpt.

Aan je verleden kan je niks veranderen.
Aan je toekomst wel.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik snap je frustratie wel hoor, tis kut. Maar als zij niet weten van jou overmatige drugsgebruik (xtc heeeeel vaak en speed) kun je het haar niet kwalijk nemen toch? Het klopt dat jou AD en die andere medicatie samen wat gevaar kan optreden. Over serotonine syndroom vind ik niet veel maar wel andere gevaarlijk bijwerkingen. Sowieso is het niet verstandig (zoveel) drugs te gebruiken als je medicatie hebt.
Het feit dat je eerder geen last had zegt niets. Klachten/bijwerkingen kunnen altijd optreden.
Ik heb makkelijk lullen van af hier dat weet ik wel, tis ook niet als aanval bedoeld hoor maar ik heb der moeite mee dat je de schuld puur bij haar legt terwijl je zelf zoveel drugs neemt.
Ik wens je iig stekte!

L

Lid 153446

Gast
en nog talloze andere dingen

je mag "drugs-misbruik" sowieso aan het lijstje toevoegen.
Dat is een probleem waar je wel zelf de controle over kunt krijgen. Ik adviseer je te stoppen met alles, wat je niet door de arts(en) is voorgeschreven.

Blij dat je het overleefd, en dat je al die tijd helder genoeg bleef om nog een intelligente discussie te voeren.
Maar FD is geen vervanging van échte hulp IMO.
Voor hetzelfde geld was dit slecht afgelopen en had je de echte mensen die lid zijn van dit forum, achtergelaten met een zwaar klote schuld-gevoel.

Slaap lekker, rust uit en hopelijk is dit - of wordt dit - de 'rock-bottom', de puinhoop waar jij je weg omhoog weer gaat vinden.
Je bent 17, dus binnen jaar ben je sowieso uit de Jeugdzorg en mag je het zelf gaan doen. Good luck.

• Like
Waarderingen: ljuv

thunder

Dat is op zijn zachts gezegd klote.
Maar besef je jezelf ook dat je met dit drugs gebruik jezelf alleen maar naar de ..... helpt.

Aan je verleden kan je niks veranderen.
Aan je toekomst wel.
wacht maar tot een dokter je doodleuk ff vertelt dat je stoornissen niet te behandelen zijn en dat je waarschijnlijk voor je 26ste dood bent

Spyro

DF-koning
Ga proberen je rust te pakken. Neem die Oxa, drink genoeg water en eet je vitamientjes. Hier zitten bek vechten heeft geen zin en geeft alleen maar meer stress op je lijf.

Paranoize.

Badass junkie
ok wacht lees deze zin

en nu deze

hopelijk zegt dit genoeg
Oke ik zal het duidelijker verwoorden, ik ben opgegroeid tussen verslaafden en huiselijk geweld waardoor ik heel jong al 'volwassen' was en alles zelf moest doen, voor mezelf zorgen waardoor ik mezelf heel vroeg volwassen vond
Maar toch als ik kijk naar nu, en toen ik 17 was zie ik de wereld nu toch door hele andere ogen en besef ik me dat ik toen helemaal nog niet volwassen was dat is mijn punt. Je zit nog in je ontwikkeling en je zult steeds beter leren omgaan met je problemen en jezelf leren kennen. Maar drugs misbruiken gaat dit je alleen maar in de weg staan

thunder

Ik snap je frustratie wel hoor, tis kut. Maar als zij niet weten van jou overmatige drugsgebruik (xtc heeeeel vaak en speed) kun je het haar niet kwalijk nemen toch? Het klopt dat jou AD en die andere medicatie samen wat gevaar kan optreden. Over serotonine syndroom vind ik niet veel maar wel andere gevaarlijk bijwerkingen. Sowieso is het niet verstandig (zoveel) drugs te gebruiken als je medicatie hebt.
Het feit dat je eerder geen last had zegt niets. Klachten/bijwerkingen kunnen altijd optreden.
Ik heb makkelijk lullen van af hier dat weet ik wel, tis ook niet als aanval bedoeld hoor maar ik heb der moeite mee dat je de schuld puur bij haar legt terwijl je zelf zoveel drugs neemt.
Ik wens je iig stekte!

ik leg de schuld niet bij haar, situatie kan gebeuren daar heeft ze niks mee te maken, maar ik zeg alleen maar dat ze op een mensonterende en eerlijk gezegd walgelijke manier met deze situatie om is gegaan.

thunder

je mag "drugs-misbruik" sowieso aan het lijstje toevoegen.
Dat is een probleem waar je wel zelf de controle over kunt krijgen. Ik adviseer je te stoppen met alles, wat je niet door de arts(en) is voorgeschreven.

Blij dat je het overleefd, en dat je al die tijd helder genoeg bleef om nog een intelligente discussie te voeren.
Maar FD is geen vervanging van échte hulp IMO.
Voor hetzelfde geld was dit slecht afgelopen en had je de echte mensen die lid zijn van dit forum, achtergelaten met een zwaar klote schuld-gevoel.

Slaap lekker, rust uit en hopelijk is dit - of wordt dit - de 'rock-bottom', de puinhoop waar jij je weg omhoog weer gaat vinden.
Je bent 17, dus binnen jaar ben je sowieso uit de Jeugdzorg en mag je het zelf gaan doen. Good luck.
rock bottom heb ik gelukkig al gehad, en geloof me dat wilde je niet meemaken

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
ik leg de schuld niet bij haar, situatie kan gebeuren daar heeft ze niks mee te maken, maar ik zeg alleen maar dat ze op een mensonterende en eerlijk gezegd walgelijke manier met deze situatie om is gegaan.
Daar kan ik niet over oordelen als ik niet beide kanten van het “verhaal” weet. Zoals jij het brengt is het idd niet netjes (mensonterend gaat me wat ver) van haar maar alsnog heb jij jezelf in eerste instantie in deze situatie gebracht.
Nogmaals, veel sterkte! En pas een beetje op jezelf! 🥰

Krypt0nite

Wijs gebruiker
wacht maar tot een dokter je doodleuk ff vertelt dat je stoornissen niet te behandelen zijn en dat je waarschijnlijk voor je 26ste dood bent
Dat is verschrikkelijk.
Komop je bent nu 17 jaar.

Er is nog zoveel tijd voor verbetering.

Stop met alle zooi en ga echt aan jezelf werken.
Er is maar één iemand die jou leven bepaald en het verloop hiervan en dat ben jij.

Laat je geest wat tot rust komen want met alle drugs die je neemt lukt dat niet.

Als je dalijk 18 jaar word ga je meer zeggenschap krijgen . Zoek dan een goede begeleider die je vertrouwd en zorg dan voor de juiste hulp die jij nodig hebt.

Er is zoveel mogelijk als jij er 100% voor gaat.
Leg je niet neer bij wat andere nu over je zeggen.

Druktemaker

DF-koningin
Wauw ik vind dat je wel enorm bot reageert. Jij schetst in het begin een beeld, wij kennen jou niet en er wordt op de informatie die je geeft gereageerd. Dus mag wel even een tandje minder met die attitude.

Paranoize.

Badass junkie
Dat is wel heftig.... Maar waarom beweerde die arts dat dan? Zeggen dat je waarschijnlijk voor je 26e dood bent is best wel een serieus dingetje wat ze niet zomaar zullen zeggen namenlijk...

Bovenaan