DRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

ljuv

DF-koningin
Als ik een vraag stel, is dat nog geen oordeel.
Was ook aan het plagen schat sorryyyyy

Mensen met Afrikaanse roots hebben overigens vergelijkbare problemen, bepaalde medicatie werkt anders en minder goed terwijl dit op blanken was getest.
Het gaat vooruit... maar te langzaam.
Jaaaa precies, ook niet onbelangrijk om te worden benoemd want kunnen ook levens mee gered worden.
Hoop ook dat het heel snel verbetert! En ik hoor ook van veel vrouwen om me heen dat hun vrouwelijke huisarts niet serieus met die klachten omgaat helaas... Probleem ligt denk ik vooral in de onzoekswereld. Maar van mij mogen er altijd meer vrouwelijke artsen bij heheheh.

Laat onverlet dat of het nu mannen of vrouwen zijn, die 'Wolf' roepen we ook kritische mogen blijven of het niet gewoon een hondje was.
Fair enough!

Nihilist88

Badass junkie
Amai als ik dit zo allemaal lees, ben ik nog zo'n braafje🙃
Hoe is het ondertussen met je @thunder ?
Btw 17, zo jong en zo mixen van al die zooi. Ik neem al vb geen simpele 5htp, de dag als ik een stim gebruik, jij zit aan de SSRI's n snuift slikt stims als snoepjes, BOVENOP je SSRI'S, da's echt het randje opzoeken.
Hoe jij in de ellende zat n zo ziek voelde, verbaasd het me wel dat je nog vlotjes aan het typen bent. 1 raad, jij en jij alleen voelt je lichaam en dat lichaam, moet jij op dat moment op 1sre plaats zetten en medische hulp lijkt mij enige juiste zet. En ja dan komt je gebruik aant licht, maar is dat niet eerder ook een redding?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Zullen we even afwachten hoe het gaat met ts @thunder als hij/zij geslapen heeft en met der moeder heeft gesproken?

Ik lees nu veel aannames en eigen anekdotes/ervaringen. Op zich interessant en zeker goed bedoeld maar of het nou zo uitgebreid moet in dit topic?

Ik hoop dat @thunder zich beter voelt en zo nog even een reactie plaatst hoe het nu gaat.

🙏🏼

thunder

Experimenterende gebruiker
Volgensmij is dit forum bedoeld om anderen te helpen, niet om elkaar naar beneden te halen of beschuldigen van allerlei zaken. Ook vind ik het wel een beetje apart dat er wordt neergekeken op een weekje iets te vaak drugs, aangezien dit een forum vol verslaafden is, en ik veel en dan ook veel erger heb meegemaakt.

Ik moet zeggen dat ik het bijzonder absurd en kinderachtig vind hoe er hier van alles wordt aangenomen, en er complete verhalen uit voortkomen die niet eens in de buurt van de situatie komt. De enorme hoeveelheid negatieviteit, vijandigheid en ronduit gewoon neerbuigendheid stelt mij enorm teleur. De manier waarop er over mij gepraat wordt als een junk die niet helder in het hoofd is, zorgt ervoor dat ik me afvraag waar de wereld naartoe gaat.

Aangezien ik veel onvolwassenheid en valse aannames omtrent mijzelf lees, wil ik graag wat ophelderen.
1) Ja, ik ken de risico's van drugs in combinatie met SSRI'S, ben hier erg lang mee wezen onderzoeken, en ben erachter gekomen dat ik persoonlijk geen klachten ondervond. Daarop rekenend vertrouwde ik op het kennen van mijn eigen lichaam. De aanleiding voor dit ongeval is dat mijn huisarts een (gevaarlijke) fout heeft gemaakt met medicatie combineren, waar ik me onbewust van was, en wat zonder drugsgebruik ook al ernstig letsel kan veroorzaken.
2) de aanname dat ik een junk/verslaafde ben vind ik behoorlijk hypocriet moet ik toegeven, aangezien de laatste twee weken een uitzondering waren, en de meerderheid hier dikke verslavingsproblemen heeft. Ik ben altijd verantwoordelijk en uiterst voorzichtig geweest met het gebruik van middelen, maar ook ik heb mijn zwakke momenten. De afgelopen twee weken zijn enorm emotioneel en mentaal uitputent voor me geweest, en had ik enorm veel last van PTSS, flashbacks, paniekaanvallen en nachtmerries. Het werd op gegeven moment zo erg dat ik niet meer naar bed durfde te gaan, en alles deed om wakker te blijven om deze horrornachten te voorkomen. Hier kwam de xtc in het spel. Het wakkerblijven was dan ook mijn enige bedoeling, en heb ik per nacht maximaal een kwartje gehad, puur voor de plafonddienst.
3) iets waarvan ik behoorlijk opkeek, was de hoeveelheid opmerkingen over waarom ik op een zorgboerderij zou wonen, en dat "er behoorlijk wat met me mis is en ik daar niet voor niks woon". Dit was voor mij het toppunt van disrespect. Je weet nooit wat iemands situatie is, en waarom diegene niet meer thuis kan wonen. Ik zie een hoop lovende woorden over mijn moeder, en ik ben haar ook enorm dankbaar voor haar hulp, maar ze is zeker niet onschuldig, en is 1 van de redenen dat ik ben waar ik ben. Ruim een half jaar geleden ben ik midden in de nacht, met niks behalve de kleding die ik aanhad, het huis van mijn moeder ontvlucht vanwege emotionele en fysieke mishandeling, en dreiging met zelfmoord wat dan "mijn schuld zou zijn". En dan even voor de context, dat allemaal omdat ik te ziek was om de afwas te doen (ik deed al het huishouden, zorgde voor mijn broertje én mijn moeder ipv andersom) en dat is nog maar 1 voorbeeld van de talloze zieke omstandigheden thuis. Ik ben via veilig thuis en kinderbescherming hier terecht gekomen, niet omdat ik niet goed in mn hoofd ben, maar omdat ik uit een zeer onveilige woonsituatie gehaald moest worden.
4) ik zie veel opmerkingen over dat mijn verhaal niet waar zou zijn, en om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat ik daarop moet zeggen. Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom iemand zoiets heftigs en enigzins traumatiserends zou verzinnen. Zelfs al zou mijn verhaal niet kloppen, dan nog geeft dat niemand het recht om een ander's beleving en emoties te ontkrachten, en als ongeldig te laten voelen. De hele beleving is enorm heftig voor mij geweest, en ik ga niet omkijken naar het soort mensen dat alles als leugen afschildert. geloof wat je wil, ik heb er niks meer of minder om. ik weet zelf hoe het is gegaan, aangezien ik de enige hier ben die er daadwerkelijk bij was.
5) wat betreft de begeleidster, ongeacht de situatie heeft ze zich enorm onproffessioneel opgesteld, waardoor ze de gezondheid van een client in gevaar heeft gebracht. dit is ook zeker niet de eerste keer dat dit gebeurt, en er zijn heel wat meer mensen niet gediend van haar acties vannacht, waaronder ander begeleiders en de leiding hier.
7) velen merkten op dat ik ondanks de situatie nog in staat was om mezelf fatsoenlijk te verwoorden en op iedereen te reageren. Ik ben door de jaren heen in heel wat extreme situaties terechtgekomen, en heb mezelf zo aangeleerd om redelijk kalm te blijven, en actie te ondernemen ipv in shock gaan. Voor het commentaar over mijn intelligentie en vocabulaire; zoals eerder vermeld moest ik me vanaf een jonge leeftijd volwassen gedragen en veel dingen regelen en oplossen. Daarbij ben ik altijd een snelle leerling geweest, en moet ik toegeven dat ik op de basisschool echt een typisch hoogbegaafd, eigenwijs rotkind was dat altijd alles wilde weten.
6) ik zag de vraag voorbijkomen over hoe het uiteindelijk tot stand is gekomen en hoe moeder gebeld is, antwoord is dat ik nadat ik niet geholpen werd door de begeleiding toch maar zelf 112 gebeld en gevraagd om hulp. Mijn moeder heb ik via whatsapp gebeld. En dan hoor ik de "had dan eerder aan whatsapp gedacht" alweer aankomen, maar ik ben er vrij zeker van dat de dokterswacht/spoedeisende hulp toch echt niet bereikbaar is daarop.

verder wil ik iedereen die gereageerd heeft met begrip en mededenken erg bedanken. het is fijn dat er toch nog zulke mensen zijn op dit forum, en ik waardeer al jullie adviezen en motiverende berichten enorm. Op de spoedeisende hulp hebben ze me medicatie gegeven voor kalmering, slapen en tegen de misselijkheid om mijn lichaam te helpen helen door middel van rust, en aangezien het nodal zware medicatie is waarvan ik erg suf word, reageer ik nu minder/later. Ik heb nogsteeds erg veel last van mijn, hart, maag/darmen, hoofdpijn en spieren, maar de meest alarmerende symptomen zijn gelukkig weggeëbd nadat ik de adviezen van de dokter opvolgde. Het kan nog wel even duren voordat de last minder wordt, maar ik ben positief ingesteld en ga goed mijn rust nemen, en mijn lichaam de tijd geven om te herstellen.

L

Lid 153446

Gast

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
maar de meest alarmerende symptomen zijn gelukkig weggeëbd nadat ik de adviezen van de dokter opvolgde.
Gelukkig maar, wat was het eerste advies van de dokter dan eigenlijk? Zal een enorme opgave geweest zijn voor de beste man. Zou zijn witte jas en bepaalde vertrouwenspositie een rol gespeeld hebben?
Die kalmeringstabletten waren iig geen verrassing.
en heb mezelf zo aangeleerd om redelijk kalm te blijven, en actie te ondernemen ipv in shock gaan
Good skill, emoties onderdrukken en kalm blijven is toch een handig iets.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Welkom terug meid je hebt iedereen toch wel even later schrikken. Ik had niet verwacht dat er zo veel discussie uit zou voort komen maar dat is alleen maar goed, zo leren we er allemaal iets van.

1) Dat het een paar keer goed gaat wil niet zeggen dat jij jouw zware medicijnen kan mixen. Dus het risico van drugs die ken je dus niet. Onderschat drugs niet Doe meer onderzoek dan voorkom je een volgende keer.

2) De aanname dat je een junk bent ja duh je komt op het drugsforum zeggen dat je dood gaat door drugs. Ehm wat moet ik denken dat je dan bent? Ballerina? :P

3) Je woont in een zorgboerderij en dat is niet voor niks. Wat je er ook over zegt jij zit daar omdat het zo is. Jij vindt het toch ook logisch dat je er zit. Mag niemand dat benoemen dan? Want dan had je er beter niet over kunnen beginnen.

4) Wij kennen jou niet maar willen je wel helpen dus sorry als er verkeerde aannames zijn geweest Iedereen heeft de intentie gehad om je te helpen maar neemt niet weg dat sommige het een raar verhaal vinden. Vind je het zelf wel normaal dan wat er is gebeurde? Is voor ons ook geen dagelijkse kost :wink:

5) Ga ik niet op in.
7)? 6) Nou goed uitrusten en dan komt het vanzelf weer goed.

thunder

Gelukkig maar, wat was het eerste advies van de dokter dan eigenlijk? Zal een enorme opgave geweest zijn voor de beste man. Zou zijn witte jas en bepaalde vertrouwenspositie een rol gespeeld hebben?
Die kalmeringstabletten waren iig geen verrassing.
het was een vrouw, haha. ze vond het inderdaad moeilijk in te schatten, maar haar eerste gedachte was om in de rust te gaan en mijn licham laten detoxen, voedingswaardes aan te vullen, veel slapen, letten op mijn temperatuur dat die niet te hoog wordt, medicatie voor kalmering en verdere klachten, en als het niet verandert extra benzodiazepines en eventueel serotonine-remmers in geval van nood.

ljuv

DF-koningin
Fijn dat het weer beter met je gaat! Heel veel succes met je verdere herstel. Zal wel even wat tijd en moeite kosten. En mocht je er baat bij hebben zijn hier denk ik genoeg mensen die je daarbij willen helpen. Zeker als je weer een zwak moment mbt drugsgebruik aanvoelt komen! Want er zitten netzo veel "junks" als mensen die willen voorkomen dat anderen ook zo of erger eindigen op dit forum. Denk dat de meesten met die intentie hebben gereageerd. Heel fijne avond toegewenst 💕

thunder

Dat het een paar keer goed gaat wil niet zeggen dat jij jouw zware medicijnen kan mixen. Dus het risico van drugs die ken je dus niet. Onderschat drugs niet Doe meer onderzoek dan voorkom je een volgende keer.
Ik weet de risico's, en heb uiteraard behoorlijk wat onderzoek gedaan. Ik ben sowieso iemand die veel onderzoek doet en alles moet weten, en ben altijd erg voorzichtig geweest qua drugs, risico's, veiligheid en kennis. Niet alleen om mezelf, maar ook zodat ik de signalen bij anderen kan zien, en weet wat ik dan moet doen. Zelfs nadat ik er vrijwel zeker van was dat de fluoxetine op zichzelf wel kon met xtc, hield ik het altijd goed in de gaten. Alleen dit keer wist ik niet dat ik nog een medicijn slikte dat serotonine beïnvloedde, omdat het me niet verteld is door de dokter en ik ervan uitging dat de dokter me geen gevaarlijke combo zou geven.

thunder

Fijn dat het weer beter met je gaat! Heel veel succes met je verdere herstel. Zal wel even wat tijd en moeite kosten. En mocht je er baat bij hebben zijn hier denk ik genoeg mensen die je daarbij willen helpen. Zeker als je weer een zwak moment mbt drugsgebruik aanvoelt komen! Want er zitten netzo veel "junks" als mensen die willen voorkomen dat anderen ook zo of erger eindigen op dit forum. Denk dat de meesten met die intentie hebben gereageerd. Heel fijne avond toegewenst 💕
Dankje! het is fijn om te weten dat er in geval van nood altijd wel iemand bereid is om advies te geven/te helpen. Ik heb idd veel mensen enrstig verslaafd zien worden, ook gedurende mijn jeugd. Dat is ook de reden dat ik altijd (misschien soms een beetje té) voorzichtig en bezorgd ben, en tientallen tot honderden uren aan research achter de knoppen heb...

Druktemaker

DF-koningin
Ik weet de risico's, en heb uiteraard behoorlijk wat onderzoek gedaan. Ik ben sowieso iemand die veel onderzoek doet en alles moet weten, en ben altijd erg voorzichtig geweest qua drugs, risico's, veiligheid en kennis. Niet alleen om mezelf, maar ook zodat ik de signalen bij anderen kan zien, en weet wat ik dan moet doen. Zelfs nadat ik er vrijwel zeker van was dat de fluoxetine op zichzelf wel kon met xtc, hield ik het altijd goed in de gaten. Alleen dit keer wist ik niet dat ik nog een medicijn slikte dat serotonine beïnvloedde, omdat het me niet verteld is door de dokter en ik ervan uitging dat de dokter me geen gevaarlijke combo zou geven.
Ik vraag mij af hoe het kan dat je niet weet dat je extra medicatie slikt en wat het is. Ik neem aan dat je wel een doosje o.i.d hebt bij je medicatie. Als tip: lees in het vervolg het bijgeleverde formulier van de apotheek.

Nihilist88

Badass junkie
@thunder eerst en vooral, goede zet om medische hulp te hebben gezocht en gekregen, waarschijnlijk ook ferm gesprek en dat de midicatie dit alles even verlicht en je lichaam terug rust vind en op terug wat in z'n plooien valt. En hopelijk neem je deze slechte ervaring mee nr de toekomst.

Dan toch nog even reageren op je negativiteit nr anderen. Je kwam nogal over, alsof het steeds een ander zijn/haar schuld was, medeforumleden, de begeleider. Sommigen gaven indd kordate n directe antwoorden n suggesties en dat is vaker beter dan reacties vol medelijden, ocharme, 't is niet jouw schuld, kom maar uithuilen op mn denkbeeldige schouder. Velen zien een ervaring v een onbekende, mét wel een bekende ervaring en zien meer nut in een kordate reactie, die msschn wat harder overkomt. En tuurlijk zit hier een zootje bijeen, van de chille recreatieve druggebruiker tem de zwaarste junks. En de ene kan meer aan, zowel lichamelijk als geestelijk...en uiteindelijk sterven we allemaal, liever met smile, tijdens een LSD trip of 6APB rush, dan op mn 80ste in een bejaardentehuis 🙃

thunder

Ik vraag mij af hoe het kan dat je niet weet dat je extra medicatie slikt en wat het is. Ik neem aan dat je wel een doosje o.i.d hebt bij je medicatie. Als tip: lees in het vervolg het bijgeleverde formulier van de apotheek.
Ik bewaar het doosje niet zelf, die ligt op het kantoor, vandaag dat ik er ook niet veel aandacht aan had besteed. daarbij was het een tijdelijk medicijn voor een paar dagen, ik stond er dus niet echt bij stil.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
fluoxetine op zichzelf wel kon met xtc
Letterlijk het 2e bericht via duckduckgo kom ik op reddit en lees over gevaarlijke bijwerkingen icm met MDMA en serotoninesydroom staat eigenlijk best duidelijk in beeld. Jammer dat een 17 jarige niet op reddit berichten kan klikken.
Te bizar, ik schaam me diep voor het advieseren om te liegen over je leeftijd tijdens onderzoeken naar combinaties.

L

Lid 153446

Gast
Je gebruikt 9 keer het woordje "ik".
Wat denk jij dat jouw verhaal doet, met mensen hier die lezen dat iemand mogelijk een levensgevaarlijke serotonine-vergiftiging heeft na XTC gebruikt?

Mijn excuses als het mijn opmerkingen zijn geweest die je in het verkeerde keel-gat schoten. Ik ben geen hulpverlener en heb ook helemaal geen zin dat te worden.
Fijn voor jou dat het beter met je gaat nu.

In je bericht van nadat je uitrustte begin je met te zeggen dat dit forum bedoelt is om mensen te helpen.
Dat kun je niet van ons verwachten, velen van ons zijn zelf onder invloed van drugs. Er zijn ook hulpverleners hier actief, maar die hebben vrij wanneer ze hier actief zijn. En de doelen van het forum zijn:
  1. Streven naar juiste voorlichting over verantwoord drugsgebruik en harm reduction
  2. Destigmatisatie van drugsgebruik richting de samenleving
  3. Een veilige, oordeelvrije, plek creëren voor iedereen die geïnteresseerd is in drugs

M.b.t. 5 van je post ben ik het met @Guapo Temudgin eens.
Er was zoals je zelf schrijft niemand bij.

En je moet echt geen, gewoon geen XTC combineren met SSRI's die je slikt.
Lees s.v.p. NOG een keer de volgende post: Info - Antidepressiva in combinatie met XTC

Zorg eerst maar dat het weer goed met je gaat, voor je naar illicit drugs grijpt.
En daar wens ik je succes bij. Dat heeft iedereen wel eens nodig, een mazzeltje, succes en een beetje geluk.

ljuv

DF-koningin
Dankje! het is fijn om te weten dat er in geval van nood altijd wel iemand bereid is om advies te geven/te helpen. Ik heb idd veel mensen enrstig verslaafd zien worden, ook gedurende mijn jeugd. Dat is ook de reden dat ik altijd (misschien soms een beetje té) voorzichtig en bezorgd ben, en tientallen tot honderden uren aan research achter de knoppen heb...
Gelukkig, kut dat je t hebt moeten zien, maar je leert er vaak wel van. En na dit weekeind weet je het denk ik al helemaal zeker hopelijk... En goed dat je al veel research hebt gedaan, maar ik zou er lekker niet mee stoppen! Komt elke dag nieuwe info bij... En op dit forum ook veel ervaringsdeskundigen. Ik heb zelf wel altijd de conclusie getrokken dat SSRI's en mdma echt een kut idee zijn. En sowieso drugs als je je niet stabiel voelt.

en dat is vaker beter dan reacties vol medelijden, ocharme, 't is niet jouw schuld, kom maar uithuilen op mn denkbeeldige schouder
👀😶
Iedereen is andeeeeers, bij mij zou een harde aanpak ook averechts werken (denk ik). En ik heb graag dat mensen zich in elk geval vrij voelen om op mn (digitale) schouder uit te huilen. Of ze er gebruik van maken staat iedereen verder vrij toch...

L

Lid 153446

Gast
Dit vind ik een herhaling waard, net zo lang tot het binnenkomt:
Ik heb zelf wel altijd de conclusie getrokken dat SSRI's en mdma echt een kut idee zijn. En sowieso drugs als je je niet stabiel voelt.

• Like
Waarderingen: ljuv

Nihilist88

Badass junkie
👀😶
Iedereen is andeeeeers, bij mij zou een harde aanpak ook averechts werken (denk ik). En ik heb graag dat mensen zich in elk geval vrij voelen om op mn (digitale) schouder uit te huilen. Of ze er gebruik van maken staat iedereen verder vrij toch...
Is afhankelijk vd kwestie natuurlijk, soms kun je beter juist direct zijn, en bondig enkele hulplijnen aanbieden. Voor echt medeleven n troost ga ik bij mn beste vriendin fzo, hier ist hoogstens voor de ervaring van anderen, wat zij in bepaalde situaties zouden doen, enzo en iedereen reageert nu eenmaal anders. Ik was hier bij deze kwestie, ook in eerste instantie vooral verbolgen over 't gebruik van TS.

• Like
Waarderingen: ljuv

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Is afhankelijk vd kwestie natuurlijk, soms kun je beter juist direct zijn, en bondig enkele hulplijnen aanbieden. Voor echt medeleven n troost ga ik bij mn beste vriendin fzo, hier ist hoogstens voor de ervaring van anderen, wat zij in bepaalde situaties zouden doen, enzo en iedereen reageert nu eenmaal anders. Ik was hier bij deze kwestie, ook in eerste instantie vooral verbolgen over 't gebruik van TS.
Het gebruik was tenminste vanaf begin duidelijk. Kben er in het begin niet op ingegaan maar de medicatie’s in de beginpost zijn toch ietwat andere categorie als paracetamol.
Ok, zal niet voor niks voorgeschreven worden.

bloeddruk meten terwijl ….of volgas naar beneden enn boven is gerend of heel stilletjes achterdochtig heeft geslopen… maar een zuivere meting kan het nauwelijks zijn.

Achja, just calm the f down , had achteraf genoeg geweest.

De Zandman

DF-koning
Ik vraag mij af, waarom de apotheek geen alarm heeft gegeven als er een gevaarlijke combinatie van medicijnen aan de orde is....
Mijn apotheek reageert direct in zo'n geval. Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt, bij een dergelijke gang van zaken wordt alvorens het recept uit te reiken, eerst de dokter gebeld om na te gaan, of de betreffende combinatie wel echt de bedoeling was...en ze geven ook meteen een alternatief medicatie die niet gevaarlijk is...een apotheker is degene, die het meest weet over medicijnen. Beter dan een huisarts!
Daarom houd ik de apotheker in dit geval ook tot op zekere hoogte verantwoordelijk!

Bovenaan