Doses

tomz0r

Badass junkie
Wat ik me af vraag is wat jullie voelen op welke dosis. Ik denk namelijk dat persoonlijke gevoeligheid een grote rol speelt. Ik zie soms doses aangeraden worden van 100 µg, maar ik zou dat als eerste trip echt niet trekken. Ik heb van 30 µg al hallucinaties en mijn eerste trip van 60 was enorm heftig, zo heftig als vrienden van mij het ervaren op 200 mics. Als ik 100 mics neem verlies ik al regelmatig het contact met de realiteit en kan ik in de piek niks meer zien omdat ik dan alleen draaiende partonen en kleurtjes zie. En dat terwijl een vriendin van me nauwelijks wat voelt van diezelfde 100 mics. Ze is ook nog eens een meisje en 15 kilo lichter dan ik.
Daarom vraag ik me af; wat merken jullie van LSD bij welke dosis? Ik denk dat dit nogal verschilt per persoon. Ben benieuwd :)

Pikachu

Wijs gebruiker
Hmm voor mij is een halve maya 80/90ug net geen 'echte' trip. Het is voor mij dan wel leuk, iets anders en kleurtjes kijken. Ik kan dan ook niet echt diep gaan en het is voornamelijk gewoon een boel lol en niet erg intens. Muziek wordt iets intenser.

Een hele maya is wat voor mij een echte trip is, regelmatig contact met de realiteit verliezen en tot diepe inzichten komen. Muziek wordt vele malen intenser en ik kan er compleet op wegspacen. Dit is ook een dosis die voor mij goed kan gaan en waarbij ik zo nodig nog wel controle heb.

Anderhalve tot twee mayas zijn voor mij een zeer zware trip, vaak heb ik geen controle meer en kan ik dat ook niet hebben in de piek. Extreme auditieve hallucinaties komen voor, visuals boeien me op zo'n dosis helemaal niets meer. Met deze dosis kan ik niet alleen tot inzichten komen, ze worden hardhandig in m'n gezicht gesmeten. Dit is ook een dosis waarop het voor mij fout kan gaan, voornamelijk door de setting. Met twee zegels heb ik een egodeath bereikt op een zeer foute plek met als gevolg dat ik zeer zeer slecht ging. Aan de andere kant ben ik in diezelfde trip buiten mezelf getreden en heb ik m'n aura gezien. (Iig, dat dacht ik toen. Het is natuurlijk maar een trip.)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Meer microgrammen betekent harder trippen. Ik weet niet zo goed wat je wilt weten. Een trip op een hoge dosis is hetzelfde als op een lage, maar dan meer, harder, dieper, verder.. beter. Dit is vast niet wat je wilde weten, maar ik heb geen idee hoe ik er anders op moet antwoorden.

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik denk dat hij de hoeveelheid lsd die je voor een bepaald type trip nodig hebt wilt weten.

bv 80ug = mild, 160ug = normaal, 300 = heel hard

Dat kan per persoon verschillen.

tomz0r

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Meer microgrammen betekent harder trippen. Ik weet niet zo goed wat je wilt weten. Een trip op een hoge dosis is hetzelfde als op een lage, maar dan meer, harder, dieper, verder.. beter. Dit is vast niet wat je wilde weten, maar ik heb geen idee hoe ik er anders op moet antwoorden.

Ik wil weten vanaf welke dosis je het gevoel hebt dat je echt aan het trippen bent en ik wil weten welke dosis te heftig is voor je. En dan het liefst je tripervaring waardoor je een hogere dosis aankan niet meegerekend.
Inderdaad wat pikachu zegt dus.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
tomz0r zei:
Ik wil weten vanaf welke dosis je het gevoel hebt dat je echt aan het trippen bent en ik wil weten welke dosis te heftig is voor je. En dan het liefst je tripervaring waardoor je een hogere dosis aankan niet meegerekend.
Inderdaad wat pikachu zegt dus.
All right.

100µg = Leuk, makkelijk, maar niet wat ik zoek in een trip.
150µg = Al beter, fijne visuals, beetje diepgang, all in all een lekker tripje
200-300 Vind ik ideaal. Harde visuals, lekker diep, verder dan 300 ben ik nog niet gegaan, dus veel meer kan ik er nog niet over zeggen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
25 µg: geen visuals, geen trippy mind state, alleen een lichte body high ofzo en misschien wat andere gedachten patroon.

50 µg: wel grappig, heel lichtjes kleurtjes en draaiende dingetjes. Maar niet echt de moeite waard, was dan ook om de zegel te testen voor mezelf.

100 µg: Dit is voor mij nog net een trip, vrij licht en leuk om actief dingen te gaan doen. Hier beginnen voor mij de visuals wel redelijk leuk te worden. Dansende regenboog bomen etc. :P

150 µg: Is voor mij een lekker tripje, niet te zwaar, niet te licht. Genoeg visuals om je mee te vermaken en een lekkere trippy mindstate. Hier begint voor mij wel de grens van actief zijn of niet, dus rennen springen en doen of rustig in me zetel blijven zitten.

200 µg: Dit begint lekker diep te gaan. Een niveau waarvan ik zeg gordels om en helm op. Visuals zijn ook zo danig intens dat je nog nauwelijks de moeite neemt om je er op te focussen.

250 µg: Hier begin ik de trillingen van de kosmos te zien, visueel heel intens. Geluiden worden zichtbaar, emoties worden tastbaar. Op deze doses word voor mij ook heel erg het verschil tussen mijn ik en mijn ego duidelijk.

300 µg: heb ik nog niet ervaren, maar gaat er zeer binnenkort van komen. Hopelijk komt het tot een ego dood. :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Ik weeg 50 kg en ben een net-volwassen vrouw, wie weet heeft dan invloed, wie weet ook niet. Dit voel ik grofweg bij verschillende dosissen:

30 ug: Op deze dosis heb ik wél visuals, maar heel minimaal. Ik zie normaal stilstaande dingen wel bewegen, kleuren zijn anders en ik zie ook wel hele subtiele patronen. Soms vaag bijvoorbeeld gezichten zien in dingen als de wolken maar heel mild allemaal. Geen trip gedachtes, dat is gewoon helemaal afwezig op die dosis.

50 ug: Nog steeds vrij lichte visuals, maar kleurrijker en met meer neiging tot het zien van gezichten, afbeeldingen en andere dingen in bijvoorbeeld zand, wolken of bomen. Mentaal vrijwel stil en niet echt een trippy gevoel, maar het ziet er wel leuk uit.

75 ug: Hier beginnen de patronen echt door te breken in de piek, in mooie regenboog kleuren, dingen bewegen toch wel flink heen en weer. Visueel is het meestal goed bezig in de piek, maar het duurt kort, vaak nog geen 10 uur voordat ik zo goed als helemaal nuchter ben. Trip gedachtes komen er ook niet van nog. Wel kans op lachkicks.

100 ug: Flinke visuals, fractals, patronen, en veel kleuren. Dingen veranderen in andere dingen en ik kan me echt uren vermaken met wat ik zie. De trip duurt ook langer en ik merk vooral in de piek wel echt tripgedachtes, lachkicks ook vaak. Het is nog geen chaos en de wereld is heel vat baar maar het is toch wel een flinke trip.

125 ug: Zoals bij 100 ug, met intensere visuals. Ik zet deze er tussen omdat ik het een lekkere dosis vind. De visuals zijn intens genoeg om in het piek van de piek moment echt even kort alleen maar visuals te zien en geen wereld meer, maar daarna zit het vaak het grootste deel van de tijd op de 100 ug visuals. Mooie dosis met waardevolle gevoelens maar geen chaos.

150 ug: Hier wordt het visueel flink chaotisch. Grote delen van de piek visual blind, in de bomen en gebouwen zie ik hele films afspelen in vreemde kleuren en vreemde patronen, zoals hele zwart afgetekende mensen in de bomen of hele beschavingen in bijvoorbeeld grind, dit gaat heel diep en de fractals zijn constant aanwezig. De fractals bewegen maar door en gaan dieper en dieper, de eerste paar uur denk en zeg ik meetstal veel minder dan normaal omdat ik eigenlijk alleen bezig ben met waarnemen, want het is zó mooi. Voor mij echt goed sterk, chaotischere piek maar ik snap alles nog wel goed. Visueel echt hard, moeilijker te omschrijven al in bv. reports.

200 ug: Hier wordt het echt kéihard. De visuals zijn gewoon ongelovelijk en vanaf het moment dat het goed werkt sta ik non stop verbaasd om me heen te kijken. Alles stroomt van de fractals en wordt mee genomen in de chaos. Zelfs in fél licht kan ik vaak niet zien waar ik nou eigenlijk naar kijk en navigeren wordt moeilijker. Als mensen ver weg staan verdwijnen ze in de visuals en ik zie echt de gestoorste dingen in de patronen. Heel mooi. Mentaal begint het vaak pas hard in de comedown als ik weer een beetje door heb wat er allemaal gebeurd, maar dat is van vaak wel heel fijn.

225 ug: Bovenstaand maar gewoon dieper en gestoorder, uren lang eigenlijk niet door waar ik ben en wat ik doe want zintuigelijk is het gewoon TE sterk, ik snap het in men hoofd allemaal nog prima, maar ik zie het gewoon echt niet, want ik zie alleen maar keiharde visuals. Duurt echt tegen de 20 uur bij mij voordat ik het niet meer voel. Was mijn hoogste dosis, erg lekker ook.

Favoriete dosissen van mij zijn tussen de 100 en 200 ug afhankelijk van mindset en locatie. Druk chaotisch feestje als ik de volgende dag nog wil slapen en niet wil doorhalen ga ik vaak voor zo'n 125-150 ug, wil ik echt diepe visual chaos dan neem ik 200. In tegenstelling tot bv. paddo's durf ik de hoge dosissen gewoon te nemen, ik vertrouw op de LSD omdat ik weet dat het altijd zo mooi is, en dat het toch wel goed komt. Doe ik overigens alleen met mensen die ik echt kan vertrouwen :)

(samenvatting uit 22 trips overigens, visuals zijn eigenlijk altijd dezelfde stijl maar ze gaan gewoon verder door, dieper, intenser, maar wel op elke dosis in de zelfde stíjl)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik denk eerder hoe langer je geen lsd neemt hoe harder je tript op 100 mics ...

sabi mi ?

als ik iedere week trip geven 400 mics het zelfde als 100 mics na 3 maanden.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Na de 500mics word de duur meer verlengd dan de trip verhoogd. Maar dit kan persoonlijk zijn.

Het verschil tussen totale viuals en mindfuck, en het ontbreken van alle besef van bestaan, is in die staat lastig te onderscheiden.

underworld

Wijs gebruiker
ik vind het meer liggen aan je persoonlijke staat waarin je op dat moment verkeerd dan aan de dosis, af en toe kan ik van een half mayaatje al helemaal van de kaart zijn terwijl ik anders op 300mics mezelf nog prima kan relativeren.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb zelf nooit lager getript dan op 400ug... beetje raar eigenlijk.
Maarja vanaf 400 trip ik best wel goed, flinke visuals. Qua denkwerk is het nog wel te handelen.

600-800 - flinke mindfucks nu, dit deed ik dan ook alleen thuis. 400 kon nog op feestjes maar 600+ echt niet meer, tenminste meestal niet. Dan is het liggen op bed en reizen.

800-1200 hier werd het niet echt intenser maar vooral langer. Maar moet zeggen dat ik 1200ug alleen gedaan heb toen ik best veel tripte. 2 weken daarvoor nog acid gehad volgens mij dus telt niet helemaal.

maar heb nu denk ik zon half jaar geen acid meer gehad dus vraag me af hoe die nu aan zou komen. zou denk ik niet meer zo snel 400 in één keer pakken, gaat me nu niet meer om keihard trippen zoals vroeger, gelukkig....

paddogirl

Newbie
@Dumpy: 1200?! :openmouth:

Tot 50 is het gewoon 'leuk', daarboven is mijn waarneming dusdanig verandert dat we over een echte trip kunnen spreken. Vanaf 150ug ga ik steeds harder. Overigens weeg ik tegen de 60 kilo

Met 200 ug (mijn max tot nu toe) heb ik echt flinke visuele dingen. Dan val ik door wolken met rasta kleuren heen als ik mijn ogen dicht doe. En met mijn ogen open is het of alles als een river stroomt (die kronkels) of dat het uit hele kleine lichtgevende driehoekjes bestaat. Ook snap ik het universum dan helemaal. Het mooiste is als ik tot die conclusie kom en dan 15 minuten later: "O ja, dat had ik de vorige keer ook al door". Wat dan grappig is omdat ik dat juist als conclusie had gevonden. :grin: Naja, je had er bij moeten zijn, denk ik.

Verder kan dit dan ook een 22 uur bij mij blijven hangen, niet de visuele dingen, maar ik merk dat zeker na 12 uur nog niet volledig terug ben. Terwijl ik van de meeste hoor dat een trip een 12 uur duurt. Komt dat omdat ik tussendoor nog wel eens jointje rook ofzo :confused:

Komend weekend ben ik overigens van plan om 250ug te nemen. Eens kijken of dat "meer, harder, dieper, verder.. beter" gaat worden zoals ExceptionalInsight zegt :wink: Of dat ik 38 uur geen bekende wil spreken :)

Atropa

Bewuste gebruiker
Bij 500 ug, in 1 x ingenomen, hielden de hartbevingen, soort lichte hart stuiptrekkingen bij mij tot wel 14 uur na inname aan. Deze zijn overigens ongevaarlijk maar duidelijk voelbaar. Soort shaken van je hart. De trip zelf was na 8 uur al afgezwakt, in m'n hoofd was ik uitgetript, de LSD ging meer over in een speedy effect, voelde dat er echt nog veel draaide in m'n hoofd alleen m'n tolerantie was torenhoog na 8 uur.

Sterke synesthesie met open ogen, geluid werd als wind op m'n huid gevoeld, op de vloer kropen doorzichte decoraties als klimplanten. Muziek liep in m'n hoofd achter op de werkelijkheid. Een snoer van m'n lamp verdubbelde zich even. Met gesloten nauwelijks kleuren, wel transparante staarten van fractals. Complete kristallen ruiten. Slechts op de randen wat kleuren. Voor de rest inhoudsloze patronen. Soort octupus met zuignappen verscheen af en toe op m'n beeld met gesloten ogen. Alsof ik in een soort zetel de wereld in mezelf bekeek in plaats van directe innerlijke verbeelding zoals ik gewend was op minder.

Soms wazig 'dubbel' zicht, relatief vrij bewust van m'n omgeving, ik zag van minuut tot minuut hoe het donkerder werd in 'm'n kamer toen de avond schemmering viel. Bizar was ook hoe ik elke 'gebeurtenis' ( zaken als slechts het geluid van een auto hehe) een plaats probeerde te geven in tijd. We zijn continue als mensen in strijd met de tijd. We krioelen allen langs elkaar heen in een abnormaal hoog tempo. Bij echt de meest kleine dingen schoot dit besef door m'n hoofd. We kijken allemaal TV, volgen de nieuwste ontwikkelingen en reflecteren onszelf continue en onbewust met wat we daar zien. We controleren of we wel voldoende voldoen aan het sociale imago. Een soort plichtmatigheid die we half vrijwillig volgen.

Met name de eerste 4 uur ervaarde ik als dusdanig heftig dat ik me bedacht dat zonder m'n kritische voorbereiding dit geen fijne ervaring zou zijn geworden. Muziek werd me af en toe teveel, ik herkende het ook niet echt waardoor het meer storende golven waren die door me lichaam penetreerde. Fases van m'n eigen gezicht niet meer voor de geest kunnen halen. En in de spiegel trekjes van familieleden/vrienden/bekenden in jezelf zien. We zijn allen spiegels van elkaar en schrijven elkaars bewustzijn.

Conclusie: rond de 300 ug vind ik het fijnst, sterke kleurrijke visuals, typische flower power euforie en identiteitsbehoud is geheel gegarandeerd. In alle rust denkconstructies kunnen maken om de schoonheid van alles tot je te nemen.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
als ik maanden niet trip en 1 hartje neem ga ik te hard .....
als ik iedere week een hartje neem lijkt het wel normaal, dus hoe vaker je neemt hoe meer je moet nemen voor hetzelfde effect.

12 maaanden in 1 jaar, eigenlijk moet je maar 4 -6 per jaar lsd nemen, de andere maanden moet je iets anders nemen, zoals Draogn Fly, 2C-B, DOB variatie doet wonderen.

:wave:

Angramar Temenos

Badass junkie
50-100 - Altijd leuk, alles doenbaar wat nuchter ook doenbaar is, inclusief met ouders praten, proefwerk maken, whatever.

100-150 - Leuk op een feestje/met vrienden i.c.m ketamine/lachgas vaak, anders ook best leuk maar een beetje "langzaam".

150-200 - geweldig als op zichzelf staande drugs, heftigere visuals, wat meer chaos in de piek. Moet dan soms even chillen en van de dansvloer af.

200-300 - Wordt iets minder sociaal in de piek, begin er weinig een hol van te snappen en kan mensen slecht bereiken. Kan me een beetje ongemakkelijk voelen soms behalve met lui die ik erg goed ken, omdat ik nog slecht contact kan leggen.

500+ - Niet voor herhaling vatbaar, iig voorlopig nog lang niet.

J0rrit

Badass junkie
lysergine25 zei:
als ik maanden niet trip en 1 hartje neem ga ik te hard .....
als ik iedere week een hartje neem lijkt het wel normaal, dus hoe vaker je neemt hoe meer je moet nemen voor hetzelfde effect.

12 maaanden in 1 jaar, eigenlijk moet je maar 4 -6 per jaar lsd nemen, de andere maanden moet je iets anders nemen, zoals Draogn Fly, 2C-B, DOB variatie doet wonderen.

:wave:

Voor hetzelfde effect...

Daarmee bedoel je dus dat je op een gegeven moment van 400 mics evenveel voelt als bijvoorbeeld paar maanden ervoor van 100 mics..of bedoel je dat je het gevoel dusdanig gewend bent dat je gewoon harder aankan?

Andrew

Badass junkie
Stighar zei:
Misschien heel erg flauw, maar bij hoeveel micrograms verander je in een super saiyan?
OVER NINETHOUSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAND!

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Nou... ik ben onder invloed van paddestoelen al eens een ridder, magiër, boself en prinses geweest, dus we zegt dat hij geen super saiyan kan zijn? :tearsofjoy:

Qocaïne

Badass junkie
En dan nu de vraag:

Hoe weten jullie nou allemaal zou mooi hoeveel uµ er op een zegeltje zit?
Wel mooi hoor allemaal die aantallen, maar ik laat ze zelf nooit testen, en gooi er gewoon 1, 2 of 3 naar binnen, aanvankelijk van hoe sterk te 'aanvoelen' maar niet hoe sterk ze werkelijk zijn. (Aantal uµ bijvoorbeeld!)

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Qocaïne zei:
En dan nu de vraag:

Wel mooi hoor allemaal die aantallen, maar ik laat ze zelf nooit testen, en gooi er gewoon 1, 2 of 3 naar binnen, aanvankelijk van hoe sterk te 'aanvoelen' maar niet hoe sterk ze werkelijk zijn. (Aantal uµ bijvoorbeeld!)
Wat dacht je van: laten testen? :wink:

Qocaïne

Badass junkie
Pak Suiker zei:
Qocaïne zei:
En dan nu de vraag:

Wat dacht je van: laten testen? :wink:

Ik geloof nooit dat jullie het laten testen! :beer:
Gewoon zonde van je trip!

Daarnaast dacht ik dat LSD ook niet goed getest kón worden... de precieze reden is me ontgaan, maar daar hadden we een aantal jaar geleden nog een topic over hier!

timmaniac

Bewuste gebruiker
kan prima getest worden, al zijn de resultaten niet zo nauwkeurig als bij andere drugs , waar de dosis vaak in de milligrammen ligt. 100 ug is dan ook een heel heel heel heel heel klein beetje :P

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
een suikerkorrel weegt ongeveer 1 milligram

dat is 1000microgram

verdeel één suikerkorrel(uit die kilopakken) in 1000 stukjes, en dan weet je hoe veel een microgram is.

Dus een heeel klein beetje

J0rrit

Badass junkie
loadrunner zei:
een suikerkorrel weegt ongeveer 1 milligram

dat is 1000microgram

verdeel één suikerkorrel(uit die kilopakken) in 1000 stukjes, en dan weet je hoe veel een microgram is.

Dus een heeel klein beetje
Dan weet je hoeveel een microgram suiker is, maar weet je dan ook hoeveel een microgram lsd is? NEE.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
lol, Een microgram is voor elke stof een microgram.

Als je de hoeveelheid op een spiegeltje zou leggen, dan kon je zien hoe weinig een microgram is...

of t nu suiker, zout of LSD is.

Saind

Experimenterende gebruiker
Niet helemaal waar, ligt natuurlijk aan de dichtheid van de stof, zal vast niet hetzelfde zijn bij suiker en LSD.
Maarja, then again, bij zulke kleine hoeveelheden boeit dat niet echt meer

J0rrit

Badass junkie
Saind zei:
Niet helemaal waar, ligt natuurlijk aan de dichtheid van de stof, zal vast niet hetzelfde zijn bij suiker en LSD.
Maarja, then again, bij zulke kleine hoeveelheden boeit dat niet echt meer

dat bedoelde ik dus :wink:

Bovenaan