Dosering 6-APB

mengel

Newbie
Hoi,

Ik wil aankomend weekend voor het eerst 6-APB gaan proberen op een technofeest. Nu twijfel ik alleen enorm over de dosis die ik ga nemen. Normaal gebruik ik xtc of mdma, en daarmee kan ik een vrij hoge dosering aan zonder heel veel te voelen. Ik heb op Supremacy in totaal 5 pillen kunnen nemen van volgens mij 270mg, en ik ben gedurende het hele feest niet heel hard gegaan (begon met een hele en heb elk uur een halve bijgenomen). Ik wil het liefst een keer enorm hard gaan, dat mis ik een beetje. Wat raden jullie aan?

Wat info over mij:
Man
19 jaar
185cm
86kg

Ik zat eerder te denken aan een dosis van 100-130mg maar na wat meer ervaringen te lezen ben ik bang dat dit nog iets te weinig is.

Thanks!

• Wow
Waarderingen: N3K0

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hoi,

Ik wil aankomend weekend voor het eerst 6-APB gaan proberen op een technofeest. Nu twijfel ik alleen enorm over de dosis die ik ga nemen. Normaal gebruik ik xtc of mdma, en daarmee kan ik een vrij hoge dosering aan zonder heel veel te voelen. Ik heb op Supremacy in totaal 5 pillen kunnen nemen van volgens mij 270mg, en ik ben gedurende het hele feest niet heel hard gegaan (begon met een hele en heb elk uur een halve bijgenomen). Ik wil het liefst een keer enorm hard gaan, dat mis ik een beetje. Wat raden jullie aan?

Wat info over mij:
Man
19 jaar
185cm
86kg

Ik zat eerder te denken aan een dosis van 100-130mg maar na wat meer ervaringen te lezen ben ik bang dat dit nog iets te weinig is.

Thanks!

Bij mij gaan er flink wat alarmbellen af bij je verhaal over XTC/MDMA. Je gebruikt daar een enorm hoge dosering, wat de vraag oproept hoe vaak je XTC of MDMA gebruikt?

De stelregel is 3 maanden pauze tussen gebruik van seroslurpers, zodat je goed kunt herstellen en je weinig of geen tolerantie opbouwt. Daarnaast is de stelregel 1,5 tot max 2 MDMA per kg lichaamsgewicht. In jouw geval dus 129 a 172 mg MDMA.

Met 5x270(=1350)mg zit je daar dus ruim 7,5 keer boven.

Hoe hard wil je je hersens precies frituren?

Dat lijkt me eerder stof tot nadenken dan de dosering 6apb :)

mengel

Newbie
Bij mij gaan er flink wat alarmbellen af bij je verhaal over XTC/MDMA. Je gebruikt daar een enorm hoge dosering, wat de vraag oproept hoe vaak je XTC of MDMA gebruikt?

De stelregel is 3 maanden pauze tussen gebruik van seroslurpers, zodat je goed kunt herstellen en je weinig of geen tolerantie opbouwt. Daarnaast is de stelregel 1,5 tot max 2 MDMA per kg lichaamsgewicht. In jouw geval dus 129 a 172 mg MDMA.

Met 5x270(=1350)mg zit je daar dus ruim 7,5 keer boven.

Hoe hard wil je je hersens precies frituren?

Dat lijkt me eerder stof tot nadenken dan de dosering 6apb :)
Klopt inderdaad, dat had ik moeten toevoegen. Ik heb in September een aantal keer gebruikt, maar sinds Supremacy (30/9) heb ik voorgenomen om minder te gebruiken. Sindsdien heb ik eind oktober een kleine dosis mdma gebruikt, en 2 weken geleden in een domme bui ook een hele kleine dosis. Ik weet dat het inderdaad te vaak en te veel is. Wil daar toch wel aan toevoegen dat het bij de eerste keer gebruiken, vorig jaar juli, ook al een redelijke dosis vereiste. Toen nam ik een kwartje, zon anderhalf uur later nog een kwartje, en daar voelde ik niets van. Daarna een halve genomen en daar voelde ik wel wat van. Mijn tolerantie lijkt dus al altijd wat hoger te zijn.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Hoi,

Wat info over mij:
Man
19 jaar
185cm
86kg

Thanks!
Misschien is t bij jou ook gewoon over. Bij mij ook je kan gerust een jaar wachten maar de kans is groot dat t nooit meer gaat zijn wat het was.
6apb heb ik op 165 mg en redose 35 mg gedaan was me toch te mild. Dus zal er lekker boven gaan zitten zoals velen doen. Ca 185mg.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Klopt inderdaad, dat had ik moeten toevoegen. Ik heb in September een aantal keer gebruikt, maar sinds Supremacy (30/9) heb ik voorgenomen om minder te gebruiken. Sindsdien heb ik eind oktober een kleine dosis mdma gebruikt, en 2 weken geleden in een domme bui ook een hele kleine dosis. Ik weet dat het inderdaad te vaak en te veel is. Wil daar toch wel aan toevoegen dat het bij de eerste keer gebruiken, vorig jaar juli, ook al een redelijke dosis vereiste. Toen nam ik een kwartje, zon anderhalf uur later nog een kwartje, en daar voelde ik niets van. Daarna een halve genomen en daar voelde ik wel wat van. Mijn tolerantie lijkt dus al altijd wat hoger te zijn.
September - misbruik
Oktober - gebruikt
November - gebruikt.

Neem anders gewoon eerst eens een pauze van 3 maanden, het liefst langer (een jaar bijvoorbeeld).

Je bent nog superjong, je hebt maar 1 stel hersens. Vanuit iemand met een stel hersens dat het niet zo goed meer doet: wees er zuinig op.

mengel

Newbie
September - misbruik
Oktober - gebruikt
November - gebruikt.

Neem anders gewoon eerst eens een pauze van 3 maanden, het liefst langer (een jaar bijvoorbeeld).

Je bent nog superjong, je hebt maar 1 stel hersens. Vanuit iemand met een stel hersens dat het niet zo goed meer doet: wees er zuinig op.
Vind ik inderdaad een goed idee, na september heb ik ook voorgenomen om in ieder geval 2 maanden nuchter te gaan maar hier heb ik dus niet aan gehouden. Echter heb ik nog best een aantal feesten gepland staan in december. Enige tips daarvoor? Ik doe tegenwoordig regelmatig nuchter, omdat ik wil minderen, maar dit is toch net een wat mindere ervaring. Zijn er andere middelen die minder schadelijk zouden zijn, maar toch de ervaring net wat anders maken? Ik drink meestal wel een klein beetje alcohol maar dit vind ik niet geweldig passen bij de sfeer op technofeesten.

OtherShore

Badass junkie
Ben je er zeker van dat die pillen 275 mg MDMA bevatten? Waren ze getest? Ik hoop dat ze niet zo sterk waren als je denkt.

Ik denk trouwens dat je stimulantia in het algemeen even moet laten staan. Speed of coke zijn niet per se gezonder dan MDMA en in sommige opzichten duidelijk ongezonder. Een goede vuistregel is niet vaker dan 1 keer in de drie maanden een stimulant gebruiken, maar ik snap dat je dan in de knoop komt met al je feestjes.

Ik heb wel wat ideeën voor MDMA alternatieven maar dan wil ik wel wat meer informatie. Wat voor ervaring heb je verder met drugs? Ben je gezond in lichaam en geest? Slik je medicijnen?

mengel

Newbie
Ben je er zeker van dat die pillen 275 mg MDMA bevatten? Waren ze getest? Ik hoop dat ze niet zo sterk waren als je denkt.

Ik denk trouwens dat je stimulantia in het algemeen even moet laten staan. Speed of coke zijn niet per se gezonder dan MDMA en in sommige opzichten duidelijk ongezonder. Een goede vuistregel is niet vaker dan 1 keer in de drie maanden een stimulant gebruiken, maar ik snap dat je dan in de knoop komt met al je feestjes.

Ik heb wel wat ideeën voor MDMA alternatieven maar dan wil ik wel wat meer informatie. Wat voor ervaring heb je verder met drugs? Ben je gezond in lichaam en geest? Slik je medicijnen?
Ik heb wel een beetje ervaring ondertussen. Vorige zomer begonnen met techno festivals/raves en enorm fan geworden. Eerste paar feesten steeds netjes 2/3 maanden gewacht, sinds juli dit jaar doe ik het ongeveer elke maand, in de zomer iets vaker. Veel ervaring met mdma en xtc, nog nooit bad daarop gegaan overigens. Ergens tussen de 5-10 keer ketamine gedaan, vind ik ergens wel grappig maar het is niet echt mijn ding. Heb ook op randje k-hole gezeten wat me nu wel definitief heeft laten keren op ket. Heb daarna nog een keer (na aandringen van een vriend) een nakkie genomen, maar had er geen zin meer in.

Speed ook een keer of 3 gebruikt in kleine hoeveelheden. 2 van de 3 keer was maar 1 nakkie. Die andere keer een aantal nakkies terwijl ik al aan de xtc zat, toen was het fijne dat ik gelijk alle vermoeidheid kwijt was. Kreeg er niet perse super veel energie van, dus ergens wil ik het nog wel een keer proberen om te kijken of ik dan wel "hard" ga. Heb alleen niet zo'n zin om het te halen door dat gezeik met nat/droog.

Poppers wel eens geprobeerd, wel lachen, niet mijn ding. 3mmc een keer per ongeluk geprobeerd (lang verhaal), geen idee of ik het leuk vind maar ik wil er niet aan beginnen omdat ik een aantal mensen in mijn kring hun leven weg heb zien gooien door 3m.

Ik ben geestelijk super gezond en stabiel, ben bijna nooit verdrietig of boos ofzo. Helpt enorm met het voorkomen van bad trips vgm. Lichamelijk: 185 cm, 86 kg. Dat is randje overgewicht volgens voedingscentrum, maar ben wel afgevallen in vergelijking met vorig jaar, was toen 95 kg (grote verrassing waarom i know). Voor de rest 0 allergieën, geen ziektes, geen afwijkingen, geen medicijnen, niks.

mengel

Newbie
Heb je ze laten testen?

Mijne waren ook zo rond die volgens de dealert. Maar volgens het testcentrum waren ze toch echt rond de 145mg.
Zou inderdaad minder kunnen zijn, heb ze niet laten testen. Ik ken degene waarbij ik ze heb gehaald dus had minder reden om ze te testen. Heb wel over nagedacht om te testen maar nooit de moeite voor genomen.

N3K0

Badass junkie
Zou inderdaad minder kunnen zijn, heb ze niet laten testen. Ik ken degene waarbij ik ze heb gehaald dus had minder reden om ze te testen. Heb wel over nagedacht om te testen maar nooit de moeite voor genomen.
Ik heb ze ook via een maatje, en waar hij ze had gehaald die dealert zweerde erbij dat ze dus rond de 270mg zouden zitten. Toen ik met de uitlag kwam had me maatje dat verteld en toen was de dealert dus boos want hij vertelde tegen iedereen dat ze heel hoog gedoseerd zijn.

Dont trust but verify :sunglasses: En neem de moeite doe dat vooral voor jezelf dan weetje ook wat/hoeveel je slikt.

OtherShore

Badass junkie
Okay, maar je hebt dus nog geen ervaring met psychedelica? Want op xtc/mdma ga je niet zo snel fout.

Ik zou proberen om zo veel mogelijk feestjes nuchter te doen.

Anders alcohol and cannabis.

Als dat niet werkt zou je kunnen denken aan 2C-B. Dat heeft een beetje de entactogene werking van xtc/mdma, maar ook een veel prominentere psychedelische werking. Dus dat wordt dan wel iets nieuws voor je, maar het valt mee als je de dosis laag houdt. 2C-B geeft ook energie maar put je lichaam minder uit dan middelen als speed en MDMA. Lees je goed in en kijk of het iets voor je is.

Maar goed, uiteindelijk moet je waarschijnlijk toch een beetje terugschakelen met al die feestjes. Ik snap dat het nu misschien voelt alsof je echt iets mist als je een feestje overslaat, maar uiteindelijk heb je er zo langer plezier van. Wees maar eens de verstandigste van al je vrienden 😉 Je oudere zelf zal je bedanken.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Ik ga vanuit dat je naar goedbedoelde adviezen amper zal luisteren ( 3 maanden pauze etc) omdat jij nu alles te leuk vindt en FOMO gevoel is je beste vriend, daarom geef ik je meer praktische advies: ipv mdma of 6apb kies voor phenibut. Phenibut geeft geen of weinig euforie , wel energie en moodlift. Als jij maar phenibut niet wekelijks zal gebruiken .
1x per 2 weken is het best veilig .
En andere optie is een bommetje speed.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Vind ik inderdaad een goed idee, na september heb ik ook voorgenomen om in ieder geval 2 maanden nuchter te gaan maar hier heb ik dus niet aan gehouden. Echter heb ik nog best een aantal feesten gepland staan in december. Enige tips daarvoor?
Ja: geen seroslurpers gebruiken.
Ik doe tegenwoordig regelmatig nuchter, omdat ik wil minderen, maar dit is toch net een wat mindere ervaring.
Je verwachtingen bijstellen kan helpen.
Zijn er andere middelen die minder schadelijk zouden zijn, maar toch de ervaring net wat anders maken? Ik drink meestal wel een klein beetje alcohol maar dit vind ik niet geweldig passen bij de sfeer op technofeesten.
Ik ging afgelopen zomer op Lowlands bij de technosets prima op wat alcohol gecombineerd met wat wiet. Maar dat schijnt niet helemaal logisch te zijn 🤷🏼‍♀️🤣

scoobybono

Belezen gebruiker
Ik drink meestal wel een klein beetje alcohol maar dit vind ik niet geweldig passen bij de sfeer op technofeesten.
Ik drink bijna altijd op technofeesten en bij mij werkt dat prima, kan altijd door blijven gaan tot de vroege ochtend. Misschien kan je proberen om is wat meer te drinken en kijken hoe dat is.

mengel

Newbie
Maar goed, uiteindelijk moet je waarschijnlijk toch een beetje terugschakelen met al die feestjes. Ik snap dat het nu misschien voelt alsof je echt iets mist als je een feestje overslaat, maar uiteindelijk heb je er zo langer plezier van. Wees maar eens de verstandigste van al je vrienden 😉 Je oudere zelf zal je bedanken.
Gek genoeg ben ik nu al de verstandigste onder hen, geloof het of niet. Die zijn al onder de indruk dat ik me afzijdig hou van 3mmc. Maar goed, dat is ook een kwestie van referentiekader he🙃

mengel

Newbie
Ik ga vanuit dat je naar goedbedoelde adviezen amper zal luisteren ( 3 maanden pauze etc) omdat jij nu alles te leuk vindt en FOMO gevoel is je beste vriend, daarom geef ik je meer praktische advies: ipv mdma of 6apb kies voor phenibut. Phenibut geeft geen of weinig euforie , wel energie en moodlift. Als jij maar phenibut niet wekelijks zal gebruiken .
1x per 2 weken is het best veilig .
En andere optie is een bommetje speed.
Ik ga er eens naar kijken, thanks voor de tip!

mengel

Newbie
Ja: geen seroslurpers gebruiken.

Je verwachtingen bijstellen kan helpen.

Ik ging afgelopen zomer op Lowlands bij de technosets prima op wat alcohol gecombineerd met wat wiet. Maar dat schijnt niet helemaal logisch te zijn 🤷🏼‍♀️🤣
Verwachtingen bijstellen is inderdaad waarschijnlijk een goeie, zal toch aan de fomo liggen🥲 Ik ga maar eens wat meer testen met wiet, ben wel redelijk fan van het effect en heeft gelukkig niet al te veel nadelen als je het niet vaak doet. Thanks voor de hulp en de zorgzaamheid!

Pollewop

Bewuste gebruiker
Niet meer doen hoor…

Als je op de lange termijn ook nog je empathy wil bewaren, ik zeg ff over 10 jaar wil je nog steeds eentje droppen dan moet je nu echt kappen met misbruik.

Te vaak te veel, op een gegeven moment is het gewoon klaar en voel je niet meer wat je zou moeten voelen. Je wil dan meer meer meer maar dat werkt alleen maar averechts.
Been there, 3 maanden is nog te kort. Verspil dat niet nu en zorg dat je later ook nog wat hersenen over hebt om een weekendje lekker te gaan!

succes 🍀

Nickjeee

Belezen gebruiker
Ik kan me niet voorstellen dat je 1,3g mdma wegtikt in een nacht eerlijk gezegd, maar als dat zo is en je voelt er weinig van dan is de kans heel erg groot dat voor alternatieven precies hetzelde geldt, met andere woorden dat serotonerge stimulanten(5-mapb, 6-apb, 4-fma enz.) je niet/nooit (meer) het gewenste effect gaan geven, ook niet na een heel lange pauze. Anyway, ervan uitgaande dat het succinaat is (en dat is wat vrij standaard wordt verkocht) is 180-200mg 6-apb een prima/stevige dosis. Normaal gesproken.... In jouw geval zou ik het gewoon niet doen het komende half jaar op z'n minst. Phenibut i.c.m. wiet is misschien te proberen maar dan mis je waarschijnlijk wat energie, dus "hard gaan" zou ik dat niet willen noemen, dan denk ik eerder aan speed maar ook daar zou ik even van wegblijven.

mengel

Newbie
Ik kan me niet voorstellen dat je 1,3g mdma wegtikt in een nacht eerlijk gezegd, maar als dat zo is en je voelt er weinig van dan is de kans heel erg groot dat voor alternatieven precies hetzelde geldt, met andere woorden dat serotonerge stimulanten(5-mapb, 6-apb, 4-fma enz.) je niet/nooit (meer) het gewenste effect gaan geven, ook niet na een heel lange pauze. Anyway, ervan uitgaande dat het succinaat is (en dat is wat vrij standaard wordt verkocht) is 180-200mg 6-apb een prima/stevige dosis. Normaal gesproken.... In jouw geval zou ik het gewoon niet doen het komende half jaar op z'n minst. Phenibut i.c.m. wiet is misschien te proberen maar dan mis je waarschijnlijk wat energie, dus "hard gaan" zou ik dat niet willen noemen, dan denk ik eerder aan speed maar ook daar zou ik even van wegblijven.
Dat is ook wel veruit het record, en zoals ik in een eerder bericht zei waren die pillen niet getest dus 100% zeker zal ik het nooit weten. Normaal als ik een avond mdma kristallen doe, ga ik geloof ik door 0,6/0,7 gram heen. Dan voel ik wel soms een stuk meer, maar dan doseer ik soms ook flink. Met xtc neem ik steeds een halfje bij.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dat is ook wel veruit het record, en zoals ik in een eerder bericht zei waren die pillen niet getest dus 100% zeker zal ik het nooit weten. Normaal als ik een avond mdma kristallen doe, ga ik geloof ik door 0,6/0,7 gram heen. Dan voel ik wel soms een stuk meer, maar dan doseer ik soms ook flink. Met xtc neem ik steeds een halfje bij.
0,6 of 0,7 gram als 'normaal' zien en ook nog te kort op elkaar gebruiken geeft wel een goede indicatie waarom je niks voelde 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

mengel

Newbie
0,6 of 0,7 gram als 'normaal' zien en ook nog te kort op elkaar gebruiken geeft wel een goede indicatie waarom je niks voelde 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Klopt, daarom ben ik aan het minderen 🙂 Ik begrijp jullie zorgen. Met normaal gezien bedoel ik wat ik op een gemiddelde avond dan zou nemen, ik probeer niet te pretenderen dat het een kleine dosis is ofzo.

Bovenaan