Doseren MDMA

Mickey13

Experimenterende gebruiker
Goedenavond, ik ga met m’n vriendin voor het eerst mdma gebruiken, vanaaf… heb wel al Xtc op, maar nu weet ik niet goed hoe ik dit moet doseren… kan iemand mij helpen.. of tips geven hierbij? Dank jullie wel..👌

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Mickey13 , bedoel je dat je de xtc al op hebt en nu om advies vraagt? Is dat niet een beetje de verkeerde volgorde?

In principe wordt aangeraden om niet meer dan 1,5 mg mdma per kilo lichaamsgewicht te nemen. Als je 80 kilo weegt zou 120 mg mdma dus een mooie dosering zijn. Maar om te weten hoeveel mg mdma er in je pil zit moet je die laten testen. Het kan namelijk enorm uiteen lopen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hoeveel xtc heb je al op en hoeveel wegen jullie? Xtc en mdma zijn beiden dezelfde drug. In principe word 1.5mg/1kg aangeraden dus als je bijvoorbeeld 75kg weegt is 120mg totaaldosis hoogste wat je kan gaan.

Mickey13

Experimenterende gebruiker
Nee ik heb geen Xtc nu op, vorige keer heb ik Xtc op, en vanavond voor het eerst mdma… sorry stond er idd een beetje onduidelijk

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Het beste weeg je het af met een precisie weegschaal. Als je dat niet hebt en je weet zeker dat je een gram hebt kun je het een paar keer door de helft delen 500mg --> 250mg --> 125mg --> 62,5mg -->31,25mg. Begin je gewoon met 62,5mg en en dan kan je daarna nog een keer 31,25mg of iets meer pakken als je er behoefte aan hebt. Doe dit dan wel nauwkeurig, beter weegschaal

Yaizer

Bewuste gebruiker
Koop een mg weegschaal bij de smartshop of online. Gebruik ongeveer 1 (1.2 ook wel oke) mg mdma per kg gewicht (max 1.5), doseer 1 eenmalig bij met de helft van je eerste dosis ongeveer 1.5 uur nadat je de eerste dosis hebt genomen. Neem niet vaker bij dan 1 keer, de "amazing" feeling zal niet meer hetzelfde zijn en er zullen alleen maar negatieve bijwerkingen komen (langer niet kunnen slapen, meer kaakschuiven etc.).

FerdFatoehaus

Badass junkie
Het beste weeg je het af met een precisie weegschaal. Als je dat niet hebt en je weet zeker dat je een gram hebt kun je het een paar keer door de helft delen 500mg --> 250mg --> 125mg --> 62,5mg -->31,25mg. Begin je gewoon met 62,5mg en en dan kan je daarna nog een keer 31,25mg of iets meer pakken als je er behoefte aan hebt. Doe dit dan wel nauwkeurig, beter weegschaal
Hoe weet je zeker dat je een gram hebt zonder weegschaal?

Paranoize.

Badass junkie
Mdma is met weegschaal easy job. 1.5/2mg per kilo lichaamsgewicht is het beste.

Xtc pillen is ook goed te doen zonder te testen namenlijk wat meer pillen tegelijk inkopen en dan eerste keer beginnen met een halve pil en merk je dat het iets meer kan zijn bij de volgende trip driekwart of een hele pil nemen. Dat is een relatief veilige manier van omgaan met xtc.

Enjoy 😊

CuriousExplorer

DF-koning
Mdma is met weegschaal easy job. 1.5/2mg per kilo lichaamsgewicht is het beste.

Xtc pillen is ook goed te doen zonder te testen namenlijk wat meer pillen tegelijk inkopen en dan eerste keer beginnen met een halve pil en merk je dat het iets meer kan zijn bij de volgende trip driekwart of een hele pil nemen. Dat is een relatief veilige manier van omgaan met xtc.

Enjoy 😊
Disagree met het 2e gedeelte.
Iemand van 50kg zou niet zomaar een ongeteste halve pil moeten nemen.
Als het toevallig een 280mg pil is gaat die redelijk stuiteren.

Als je dan toch groter inkoopt kun je er toch echt laten testen 😂.

* Ik noem offc. het uiterste qua gewicht. Ik wou perse kommaneuken. 😏

Paranoize.

Badass junkie

Ja klopt wel daarom zeg ik ook relatief veilig. Beste zou zijn met een kwartje beginnen dat kan in principe ook en dan nog een kwartje bijnemen. Maar ik vind bijnemen altijd minder. Maarja voor de eerste "testrit" van de batch is dat wel beter idd.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Jouw meet manier klopt van geen kant.
Ben het niet helemaal met je eens. Je kunt door middel van een paar keer splitten vrij nauwkeurig een dosis bepalen. Tuurlijk doe je dit niet met stoffen waar een milligram meer of minder uitmaakt maar het MDMA moet het wel kunnen. Als je er even goed voor gaat zitten zul je een spreiding van 55-65mg makkelijk kunnen behalen.

Snap ook niet wat het strooien met dit soort verwijten zonder onderbouwing of nuance voor zin heeft? Komt niet heel aardig over

FerdFatoehaus

Badass junkie
Je kunt door middel van een paar keer splitten vrij nauwkeurig een dosis bepalen.
Dit is gewoon niet waar. Eye ballen is met elke stof onmogelijk. De dichtheid verschilt per batch dus met splitten heb je echt geen idee hoeveel je hebt. En in het kader van harm reduction vind ik het zeer kwalijk dat dit hier gezegd wordt.

Plus dat je zonder weegschaal überhaupt niet weet wat je start gewicht is. Prima als jij deze manier gebruikt om je mdma te verdelen maar je weet dan de dosis niet iig.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@FredKroket ik ben het helemaal met je eens dat een weegschaal de beste en meest betrouwbare manier is om je hoeveelheid te bepalen. Maar door je stelligheid en uitspraken als 'klopt van geen kant' 'eyeballen van elke stof is onmogelijk', kon mijn eigenwijsheid het niet laten om het even voor te doen.

Nu betrek je ook de dichtheid van een stof erbij. Ik zie niet hoe dat relevant is? Verders heb je wel gelijk dat je niet weet of je daadwerkelijk een gram hebt, als je daar over twijfelt is dit dus ook niet betrouwbaar. Harm reduction vind ik ook belangrijk, maar een 10mg spreiding lijkt me genoeg harm reduction met MDMA en door ervaring weet ik dat dit consequent reproduceerbaar is. Het hele filmpje is opgenomen in <5 min. Het eerste stapeltje komt op 31mg en de tweede op 33mg

FerdFatoehaus

Badass junkie
Nu betrek je ook de dichtheid van een stof erbij.
Dit is relevant omdat de stof zwaarder of lichter kan zijn en dus meer of minder volume heeft. Per batch wil dat nog wel eens verschillen, afhankelijk van het productieproces.

Verder leuk dat je 31 en 30 mg kan afwegen maar dit bewijst in mijn ogen niks en zeker niet dat men dit consequent kan doen. Gevalletje anekdotisch bewijs if you will.

Eye ballen is gewoon geen manier van wegen maar slechts verdelen van stof. Zonder weegschaal weet simpelweg niet wat je startpunt is en kun je lijntjes blijven maken tot je ons weegt.

In het kader van harm reduction zou iedereen juist een weegschaal moeten kopen, daarom reageer ik hier zo fel op. Een kleine investering kan een boel ellende voorkomen.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
In het kader van harm reduction zou iedereen juist een weegschaal moeten kopen, daarom reageer ik hier zo fel op. Een kleine investering kan een boel ellende voorkomen
Eens, dat is ook zeker goed dat je dat doet
Dit is relevant omdat de stof zwaarder of lichter kan zijn en dus meer of minder volume heeft. Per batch wil dat nog wel eens verschillen, afhankelijk van het productieproces.
Klopt, kan verschillen, maar je verdeeld in dit geval in porties dus dan maakt het niet uit of je gram meer of minder volume heeft. Dat is bij in gelijke delen verdelen dus niet relevant.

Maar goed, we zijn het hier niet helemaal eens dat geeft niet. Jouw mening is de meeste harm reduction.

Groetjes

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ik wil het na lange tijd (zo’n 15 jaar!) misschien dit weekend ook weer eens proberen. Dus ik heb ook totaal geen idee wat welke dosis met mij gaat doen. Geen idee wat er vroeger in die paar pillen zat die ik ooit gehad heb. Ik ben 90kg, dus 135mg in totaal over de hele avond begrijp ik? Maar hoeveel dan om te beginnen? Ik zat aan 50mg te denken of zit ie er dan net niet lekker in?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik wil het na lange tijd (zo’n 15 jaar!) misschien dit weekend ook weer eens proberen. Dus ik heb ook totaal geen idee wat welke dosis met mij gaat doen. Geen idee wat er vroeger in die paar pillen zat die ik ooit gehad heb. Ik ben 90kg, dus 135mg in totaal over de hele avond begrijp ik? Maar hoeveel dan om te beginnen? Ik zat aan 50mg te denken of zit ie er dan net niet lekker in?
Ik denk idd dat dat er niet lekker in zit. Ik zou voor 80mg gaan en niet al te lang wachten met een redose van 60mg. Met MDMA is het in mijn ogen niet zo leuk kleine beetje uit te smeren over de avond. Je wilt gewoon pieken en daarna weer neerkomen voor het beste effect.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ik denk idd dat dat er niet lekker in zit. Ik zou voor 80mg gaan en niet al te lang wachten met een redose van 60mg. Met MDMA is het in mijn ogen niet zo leuk kleine beetje uit te smeren over de avond. Je wilt gewoon pieken en daarna weer neerkomen voor het beste effect.
Ok thx je klinkt als een connaisseur 😉. ik ga m’n best doen om de boel netjes te breken 😅 (pillen van 200, maar ik heb wel een weegschaaltje) En wat is dan “niet al te lang”?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ok thx je klinkt als een connaisseur 😉. ik ga m’n best doen om de boel netjes te breken 😅 (pillen van 200, maar ik heb wel een weegschaaltje) En wat is dan “niet al te lang”?
Dat is stevig gedoseerd. Getest op 200mg?

Ongeveer 1 max 1,5 uur ertussen. Beetje afhankelijk van hoe snel de eerste inkickt. Ohja, met een weegschaaltje kun je het wel een beetje berekenen, dat is handig.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Dat is stevig gedoseerd. Getest op 200mg?

Ongeveer 1 max 1,5 uur ertussen. Beetje afhankelijk van hoe snel de eerste inkickt. Ohja, met een weegschaaltje kun je het wel een beetje berekenen, dat is handig.
Nee eigenlijk niet echt getest. Alleen empirisch bevonden door een vriend waarvan ik er een paar heb gekregen. Hij zei dat “een kwartje” idd een beetje meh was dus zal wel ongeveer kloppen.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Nee eigenlijk niet echt getest. Alleen empirisch bevonden door een vriend waarvan ik er een paar heb gekregen. Hij zei dat “een kwartje” idd een beetje meh was dus zal wel ongeveer kloppen.
Als je niet weet hoeveel erin zit is het ook een beetje nutteloos het exact te gaan wegen niet 😬.

Dan zou ik hem lekker door de helft breken, kleinste helft nemen, nog een keer breken wat je over hebt en daar het grootste kwartje van nemen. Veel plezier iig

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Als je niet weet hoeveel erin zit is het ook een beetje nutteloos het exact te gaan wegen niet 😬.

Dan zou ik hem lekker door de helft breken, kleinste helft nemen, nog een keer breken wat je over hebt en daar het grootste kwartje van nemen. Veel plezier iig
Ja dat besefte ik me ook 😂. Thx!

Fyrckant

Bewuste gebruiker

Zo heb ik het gedaan maar dan daarna nog een keer de helft van de helft en toen was de koek wel op. In dit specifieke geval had meteen een halfje ook wel gekund merkte ik maar uiteindelijk zat ie er helemaal goed in 😍. Ook ‘s middags al begonnen met 37,5ug LSD, later aangevuld met nog eens zo’n hoeveelheid en toen dus in totaal zo’n 180mg MDMA erbij. Om 7:15 zonder problemen gaan slapen 😄

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Zo heb ik het gedaan maar dan daarna nog een keer de helft van de helft en toen was de koek wel op. In dit specifieke geval had meteen een halfje ook wel gekund merkte ik maar uiteindelijk zat ie er helemaal goed in 😍. Ook ‘s middags al begonnen met 37,5ug LSD, later aangevuld met nog eens zo’n hoeveelheid en toen dus in totaal zo’n 180mg MDMA erbij. Om 7:15 zonder problemen gaan slapen 😄
Klinkt heerlijk!

Waar zou je wel mee moeten starten dan als je 50 kg weegt?

Bovenaan