doorappel zaadjes

arfis

Experimenterende gebruiker
Ik zou graag is doornappel zaadjes proberen omdat ik er echt harde verhalen over gehoor heb. Ik heb alleen nog wel wat vragen.
Waar zijn ze verkrijgbaar? En hoeveel kosten ze ong?
Hoe neem je ze? Kauw je ze en slik je ze in, of hoor je ze te roken?
En hoeveel zou ik er moeten nemen?

En als iemand zelf ervaring met deze zaadjes heeft vertel er gerust wat over!

trippykees

Belezen gebruiker
lees eerst dit maar ff :wave:

ervaringen

Enkele ervaringen van vriendinnen, kennissen en onszelf: Een vriendin die ‘s avonds een kopje doornappel-thee dronk, zag in het donker opeens een groot monster dat haar vanuit een hoek van de kamer beloerde. Ze wist dat dit gedrocht haar zou bespringen als zij haar ogen er ook maar een moment van zou afwenden. Zo bleef zij de hele nacht naar het duistere, zacht golvende mormel staren. Toen de ochtend aanbrak en daglicht de kamer begon binnen te kruipen, zag ze dat het slechts een donker gordijn was dat zachtjes op de tocht bewoog...

Een andere vriendin begon snel een graf te graven waarin ze gedurende haar hele trip als een lijk heeft liggen griezelen. Ze werd stokstijf, voelde haar vlees wegrotten en de wormen uit haar oogkassen kruipen.

Een vriend zwierf rond over een slagveld waar duizenden gesneuvelden lagen te stinken terwijl er ook nog enkele zwaar gewonden kreunend rondkropen. Weer een ander veranderde in een wild zwijn en kroop knorrend rond op handen en knieën, terwijl hij zand, eikels en takken vrat. Een kennis at dertig zaden van de doornappel en belandde in een krankzinnigengesticht, waar hij drie jaar bleef.

Om het relaas compleet te maken ook een min of meer positieve ervaring: "Tijdens een doornappeltrip zat ik te lezen in een oeroud, ongelooflijke toverboek waarin alle antwoorden stonden op alle vragen die ik maar kon bedenken. Urenlang zat ik gefascineerd in het boek te bladeren, totdat het effect minder werd en ik me afvroeg wat dit in godsnaam voor een boek was en hoe het heette. Ik sloeg het dicht om de titel op het omslag te lezen en op hetzelfde moment was het boek weg en zat ik met lege handen. Helaas was ik naderhand niet alleen alle antwoorden vergeten, maar ook de vragen die ik het boek had gesteld."

lijkt me niet iets wat je zomaar gaat gebruiken :openmouth:

arfis

klinkt inderdaad wel sick ja, ik heb een heleboel van die verhalen gelezen. maar ligt het niet aan de hoeveelheid die je neemt of je een bad tript maakt? bijv als ik maar weinig zou nemen ofzo?
die verhalen klinken eng, maar ik weet niet.. lijkt me toch wel vet om een keertje mee te maken zoiets.

trippykees

Belezen gebruiker
ja ik denk dat het ook wel een beetje aan de dosis ligt,
maar dat hele duistere monster gebeuren hoort sowiezo bij de trip

Jeller

Badass junkie
met een lage dosis zal je niet echt trippen, alleen een beetje ziek worden en vergiftigingsverschijnselen hebben..

waarom neem je niet gewoon paddo's of LSD? die dingen zijn veel leuker en minder gevaarlijk

sjaartrol

Bewuste gebruiker
trippykees zei:
lees eerst dit maar ff :wave:

ervaringen

Enkele ervaringen van vriendinnen, kennissen en onszelf: Een vriendin die ‘s avonds een kopje doornappel-thee dronk, zag in het donker opeens een groot monster dat haar vanuit een hoek van de kamer beloerde. Ze wist dat dit gedrocht haar zou bespringen als zij haar ogen er ook maar een moment van zou afwenden. Zo bleef zij de hele nacht naar het duistere, zacht golvende mormel staren. Toen de ochtend aanbrak en daglicht de kamer begon binnen te kruipen, zag ze dat het slechts een donker gordijn was dat zachtjes op de tocht bewoog...

Een andere vriendin begon snel een graf te graven waarin ze gedurende haar hele trip als een lijk heeft liggen griezelen. Ze werd stokstijf, voelde haar vlees wegrotten en de wormen uit haar oogkassen kruipen.

Een vriend zwierf rond over een slagveld waar duizenden gesneuvelden lagen te stinken terwijl er ook nog enkele zwaar gewonden kreunend rondkropen. Weer een ander veranderde in een wild zwijn en kroop knorrend rond op handen en knieën, terwijl hij zand, eikels en takken vrat. Een kennis at dertig zaden van de doornappel en belandde in een krankzinnigengesticht, waar hij drie jaar bleef.

Om het relaas compleet te maken ook een min of meer positieve ervaring: "Tijdens een doornappeltrip zat ik te lezen in een oeroud, ongelooflijke toverboek waarin alle antwoorden stonden op alle vragen die ik maar kon bedenken. Urenlang zat ik gefascineerd in het boek te bladeren, totdat het effect minder werd en ik me afvroeg wat dit in godsnaam voor een boek was en hoe het heette. Ik sloeg het dicht om de titel op het omslag te lezen en op hetzelfde moment was het boek weg en zat ik met lege handen. Helaas was ik naderhand niet alleen alle antwoorden vergeten, maar ook de vragen die ik het boek had gesteld."

lijkt me niet iets wat je zomaar gaat gebruiken :openmouth:

amai, wel bekende tripverhalen, zeker da het allemaal van vrienden/kenissen is, en niet gewoon copy^paste (nuja, no offence zo, maar toch :tongueout:)

de meeste van die verhale heb ik namelijk al erges (juist hetzelfde verwoord) gelezen :)

El Retro

Wijs gebruiker
Ik ben ronduit gefascineerd door Datura. Ik vind het zo raar dat je er zo van gaat hallucineren. Ik kan het me nauwelijks voorstellen hoe het is om zo een trip te beleven.

Op een of andere manier zit ik er aan te denken dat ik het ooit toch eens geprobeerd wil hebben.

Aan deze site heb je misschien wel wat, interessante ervaringen van mensen die het hebben geprobeert.

http://www.psychonaut.com/index.php?opt ... 25&lang=nl

azgaza

Badass junkie
Zie mijn post in het paddo en natuurlijke middelen subforum. Het is een deleriummiddel, géén tripmiddel, je weet in veel gevallen niet dat je tript.
Ik moet zeggen dat het nachtmerrie achtige sfeertje ervan mij ook aanspreekt; maar het verschil tussen 'trip' en 'dodelijke dosis' is zó onzettend klein, dit is geen drug; het is vergif, en het is gevaarlijk.

Dissonant

Bewuste gebruiker
^_^ zei:
arfis zei:
Ik zou graag is doornappel zaadjes proberen omdat ik er echt harde verhalen over gehoor heb.

Ik hoor alleen verhalen dat het klote is en gevaarlijk :P

.

Ik heb is een hele nacht op erowid datura-experiences zitten lezen, en het was echt grappig, ongeveer de helft van die gebruikers werd wakker in het ziekenhuis of politiebureau. Van ongeveer 10% was hun leven naar de kloten.

Ik kan er echt niet bij dat mensen dat willen proberen, al was het alleen maar al omdat je dus 24 uur lang in panische angst kan verkeren.

Goed zot.

azgaza

Badass junkie
Dissonant zei:
^_^ zei:
arfis zei:
Ik zou graag is doornappel zaadjes proberen omdat ik er echt harde verhalen over gehoor heb.

Ik hoor alleen verhalen dat het klote is en gevaarlijk :P

.

Ik heb is een hele nacht op erowid datura-experiences zitten lezen, en het was echt grappig, ongeveer de helft van die gebruikers werd wakker in het ziekenhuis of politiebureau. Van ongeveer 10% was hun leven naar de kloten.

Ik kan er echt niet bij dat mensen dat willen proberen, al was het alleen maar al omdat je dus 24 uur lang in panische angst kan verkeren.

Goed zot.

Ik heb ze ook vrijwel allemaal gelezen, fascinerend maar het viel op dat al die trips op elkaar leken, mensen die er niet waren, cigaretten roken die er niet zijn, en het allemaal heel normaal vinden dat alles verdwijnt.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Ja echt raar he, die gelijkenissen?

Allemaal praatten ze tegen mensen die ze ooit hadden gekend.
Bij velen kwamen die ook gewoon uit de muur gelopen.
Velen dachten ook dat ze aan het roken waren, waarna hun sigaret verdween, zélfs soms bij mensen die niet eens roken :confused:

azgaza

Badass junkie
Dissonant zei:
Ja echt raar he, die gelijkenissen?

Allemaal praatten ze tegen mensen die ze ooit hadden gekend.
Bij velen kwamen die ook gewoon uit de muur gelopen.
Velen dachten ook dat ze aan het roken waren, waarna hun sigaret verdween, zélfs soms bij mensen die niet eens roken :confused:

Ja dat kwam terug in bijna elk verslag ervan; die mensen die gewoon ineens verschenen en verdwenen, en dat roken van mensen die al jaren gestopt waren.
Het klinkt zo ontzettend.. onderliggend duister, die trips, zo .. 'gestoord'; alsof je écht gek bent.

Jeller

Badass junkie
moest het geen impact hebben op de rest van je leven zou ik da ook mss wel doen, maar je bent nooit meer wie je was na de trip

needlefreak

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
moest het geen impact hebben op de rest van je leven zou ik da ook mss wel doen, maar je bent nooit meer wie je was na de trip
Ben je dat zeker? Ik weet het ook niet maar ik zit toch te twijfelen aan je uitspraak.

TimeKiller

Bewuste gebruiker
doornappel/datura is k*t.....ik heb al 4 jaar chronische depersonalisatie/derealisatie nadat ik het 1 keer gepakt heb....heb dit 24/7 non stop....

dus....weet waar je aan begint, zeker als je bepaalde gevoeligheid hebt.

Jeller

Badass junkie
needlefreak zei:
Jeller zei:
Ben je dat zeker? Ik weet het ook niet maar ik zit toch te twijfelen aan je uitspraak.
tzal allicht nergens bewezen zijn, maar ga er maar van uit.. als je weet dat lsd ok al met een zeer kleine karakerverandering samen gaat (die daarom niet negatief is), dan is het voor mij wel logisch dat dat zeker het geval is+ iedereen die het al gedana heeft zegt dat ook

zie Timekiller zijn post :wink:

JJJ

Bewuste gebruiker
In een ander topic lees ik dat je geen ervaring hebt met paddo's? Probeer dat eerst eens, die kun je gewoon kopen. Ik denk dat dat al heftig genoeg voor je is. Doornappel is alleen maar heel gevaarlijk en giftig.

xcrement

Belezen gebruiker
als je een delirium wilt meemaken probeer dan eerst eens diphenhydramine.
POSITIVE
Increased awareness and appreciation of music
Dreamlike experiences
Muscle relaxation
NEUTRAL
Visual and auditory hallucinations, visuals
Unusual thoughts and speech
Flushed skin
NEGATIVE
Sensitivity to sunlight
Loss of coordination
Dry mouth
Blurred vision
Confusion, disorientation
Dizziness
Drowsiness during daytime
Muscle cramps
Nausea, vomitting (at higher doses)
Nervousness
Difficulty differentiating hallucinations from reality

Higher doses are often accompanied by hallucinations (seeing and interacting with people, creatures, or objects that aren't there, or NOT seeing things that are actually there, like cars) and dissociation
--------------------------
http://www.erowid.org/pharms/diphenhydr ... mine.shtml
--------------------------
een dosis van 950mg, gaf me enkele hallucinaties die echt niet van echt te onderscheiden waren. Dus helemaal niet zoals lsd of paddo's, waar je weet wat echt is en wat niet. verder ben je je coördinatie op een rare manier kwijt, ben zo'n 20x ergens tegen gelopen, ook met m'n hoofd tegen de muur :P was wel allemaal in het donker, maar toch.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
xcrement zei:
als je een delirium wilt meemaken probeer dan eerst eens diphenhydramine.
(hier hele lijst)
Klinkt niet echt als een delirium, zo'n beetje alles van dat lijstje heb ik wel met andere dingen gehad :)
Uiteraard niet dat je kan.. hoe zeg je dat.. "interact" met mensen die er niet zijn, dát lijkt me echt het ultieme, bijna dan :grin:

xcrement

Belezen gebruiker
ik vindt het ook geen dilirium, een dilirium heb ik wel genoeg gehad van slaappillen en andere benzo's.
Maar diphenhydramine hoort wel tot de deliriante drugs.
Maar de hallucinaties zijn toch niet te vergelijken met andere drugs.
Hoewel je na veel mdma ook zaken ziet, die er helemaal niet zijn, wat meestal ook een voorwerp is, dat je gewoon anders ziet.
heb mensen op het dak zien kruipen, wat schaduwen bleken te zijn, iemand een kwartier een fiets zien stelen, wat een vuilzak was die bewoog met de wind, een man van 2,5-3m, wat een ingepakte paraplu bleek te zijn.
Maar het communiceren met iemand die er niet is, heb ik toch echt nooit van iets anders gehad.
Heb een uur tegen iemand zitten praten wat achteraf gewoon een dekentje bleek te zijn.
dat maak je echt niet mee van iets anders.
Al die hallucinaties leken echt levensecht, en helemaal anders zoals de visuals van lsd of paddo's.

arfis

JJJ zei:
In een ander topic lees ik dat je geen ervaring hebt met paddo's? Probeer dat eerst eens, die kun je gewoon kopen. Ik denk dat dat al heftig genoeg voor je is. Doornappel is alleen maar heel gevaarlijk en giftig.

ja misschien moet ik dat maar eens een keer proberen ;]

arfis

xcrement zei:
ik vindt het ook geen dilirium, een dilirium heb ik wel genoeg gehad van slaappillen en andere benzo's.
Maar diphenhydramine hoort wel tot de deliriante drugs.
Maar de hallucinaties zijn toch niet te vergelijken met andere drugs.
Hoewel je na veel mdma ook zaken ziet, die er helemaal niet zijn, wat meestal ook een voorwerp is, dat je gewoon anders ziet.
heb mensen op het dak zien kruipen, wat schaduwen bleken te zijn, iemand een kwartier een fiets zien stelen, wat een vuilzak was die bewoog met de wind, een man van 2,5-3m, wat een ingepakte paraplu bleek te zijn.
Maar het communiceren met iemand die er niet is, heb ik toch echt nooit van iets anders gehad.
Heb een uur tegen iemand zitten praten wat achteraf gewoon een dekentje bleek te zijn.
dat maak je echt niet mee van iets anders.
Al die hallucinaties leken echt levensecht, en helemaal anders zoals de visuals van lsd of paddo's.

ik zie net op google dat dat spul in nederland Dramamine heet? maar hoe kom ik hier dan aan, aangezien het alleen verkrijgbaar is op doktersrecept? het klinkt wel interessant wat je erver zegt ik ou het wel willen proberen.

xcrement

Belezen gebruiker
wat ik vind over dramamine is dat het dimenhydrinaat is, wat iets anders is dan diphenhydramine.
In belgië is het zonder voorschrift te verkrijgen onder de naam nustasium, kost net geen €7 voor 1000mg.

arfis

en waar haa je ze dan? bijde etos of kruitvat gewoon (geen idee of je die n belgie hebt?) ofbij een apotheek?
ik zal kijken of we ze hier ook gewoon zonder voorschrift hebben. maak j deze tableten ok open en doe je ze in je drinken? hoeveel?

xcrement

Belezen gebruiker
wordt enkel bij de apotheek verkocht.
zijn gewone pillen en geen retardpillen zoals die daro-capsules waar je mee in je hoofd zit.
breek ze gewoon in kleine stukjes en slik het gewoon door, iets oplossen in je drinken is alleen maar zodat het wat sneller zou werken.
Maar volgens mij smaakt het ranzig.
over de hoeveelheid:

Oral Diphenhydramine Dosages
(Recreational)
Threshold 10mg
Light 25-150 mg
Common 150-300 mg
Strong 250-500 mg
Heavy 400-700
LD50 (Lethal Dose*) 500 mg/kg in rats

ik voelde van 300-400-500-600mg niet veel, terwijl als je de reports op erowid leest ze allemaal veel minder als mij gebruikt hadden.
Ik had dus 950mg gebruikt.
Ik raad je wel aan om eerst wat reports te lezen
http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... mine.shtml

nog iets: het praten tegen een dekentje, was pas de volgende ochtend, nadat ik wakker werd, terwijl ik de 950mg om ong 20-21-22u de vorige avond had genomen.

azgaza

Badass junkie
Vanwaar die intresse in delerium als je niet eens gewoon op paddo's getript hebt? Gewone tripmiddelen zijn namelijk heel leuk, en ik zie ook niet wat er leuk aan is als je niet eens meer weet wat echt is en wat niet.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
azgaza zei:
Vanwaar die intresse in delerium als je niet eens gewoon op paddo's getript hebt? Gewone tripmiddelen zijn namelijk heel leuk, en ik zie ook niet wat er leuk aan is als je niet eens meer weet wat echt is en wat niet.
Omdat iemand die nooit zoiets gebruikt heeft, zich niet voor kan stellen hoe dat mogelijk is, de mens is van nature nieuwschierig, right?

azgaza

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
azgaza zei:
Omdat iemand die nooit zoiets gebruikt heeft, zich niet voor kan stellen hoe dat mogelijk is, de mens is van nature nieuwschierig, right?

Ik ben zelf ook nieuwsgierig; maar mijn gezond verstand behoed me van het doen van dat soort dingen, het is zó slecht en ook gevaarlijk.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het lijkt me wel wat, als ik zeker weet hoe ik het moet doseren,
lijkt me hier best moeilijk. En dan een aantal sitters die me kunnen vastbinden als ik iets geks van plan ben, maar dat kan ik me dus echt niet voorstellen :)

DreamWeaver

Badass junkie
Ergens vind ik het wel facinerend, maar aan de andere kant weet ik dat ik dit voorlopig niet moet doen. Eerst 'ns LSD en DMT proberen :)

azgaza

Badass junkie
Het probleem bij datura is vooral dat je het niet goed kan doseren omdat het verschil tussen werkzame dosis en je-gaat-dood-dosis heel erg klein is, en iedereen heeft weer een andere gevoeligheid voor de stof en lichaamsgewicht en vochtverdeling spelen allemaal mee, het is daardoor áltijd een groot risico als je het neemt.

arfis

xcrement zei:
wordt enkel bij de apotheek verkocht.
zijn gewone pillen en geen retardpillen zoals die daro-capsules waar je mee in je hoofd zit.
breek ze gewoon in kleine stukjes en slik het gewoon door, iets oplossen in je drinken is alleen maar zodat het wat sneller zou werken.
Maar volgens mij smaakt het ranzig.
over de hoeveelheid:

Oral Diphenhydramine Dosages
(Recreational)
Threshold 10mg
Light 25-150 mg
Common 150-300 mg
Strong 250-500 mg
Heavy 400-700
LD50 (Lethal Dose*) 500 mg/kg in rats

ik voelde van 300-400-500-600mg niet veel, terwijl als je de reports op erowid leest ze allemaal veel minder als mij gebruikt hadden.
Ik had dus 950mg gebruikt.
Ik raad je wel aan om eerst wat reports te lezen
http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... mine.shtml

nog iets: het praten tegen een dekentje, was pas de volgende ochtend, nadat ik wakker werd, terwijl ik de 950mg om ong 20-21-22u de vorige avond had genomen.

dankje voor die informatie, ik zal die reports zometeen gaan lezen;]

arfis

ExceptionalInsight zei:
azgaza zei:

precies;] de nieuwschierigheid ja

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
arfis zei:
ExceptionalInsight zei:
azgaza zei:

precies;] de nieuwschierigheid ja

Ik ben er ook wel benieuwd na, een mens zoekt grenzen op

Bovenaan