DMT vape pen

Jesbest

Newbie
Hoi, ik wil al een tijdje DMT proberen en hiervoor heb ik besloten dat mijn eerste keer met een vape gaat zijn (dit leek mij het makkelijkst).
Ik weet alleen nog niet helemaal wat voor vape ik hier het beste voor kan kopen, en hoe ik uberhaupt aan de liquid moet komen. Ik zag online dat er genoeg opties zijn voor de vapes, en ook een aantal opties RC's voor dmt. heeft iemand ervaring met deze RC's, en kan ik zelf liquid maken van het poeder? of is het verstandiger om hiervoor een dealer voor te zoeken?

opzich lijkt het me ook leuk als er iemand hier is die het heeft en het wel eens samen zou willen doen.

XMR

Wijs gebruiker
De rc "dmt" is niet vergelijkbaar met echte dmt. Zorg dat je goed onderzoek doet voordat je 30mg 5 meo dmt vaped en kleurrijke visuals verwacht (maar ipv daarvan denkt dat je dood gaat).

Het makkelijkste is een 510 aansluiting batterij halen en via het duistere web een dmt cartridge (zijn eigenlijk altijd 510 carts)

Snuifcabine

Bewuste gebruiker
Minty Love heeft op Reddit en Youtube informatie over de meest recente DMT vape setups.
https://www.youtube.com/@MintyLoveDMT
Adeptus Psychonautica heeft ook praktische info over DMT vapes en heb maken van liquid met PG/VG en DMT freebase.
https://www.youtube.com/@AdeptusPsychonautica
Op DMT-nexus kun je ook veel informatie vinden:
https://www.dmt-nexus.me/

Het lijkt in het begin complex, maar het is echt prima te doen.
Ik heb zelf een GeekVape Aegis Mini modbox met een e-mesh setup.
Je moet een tijdje tweaken met je setup voordat hij perfect is, maar als je dat eenmaal voor elkaar hebt, dan is de e-mesh setup ideaal, aangezien je de dosering van tevoren kan afwegen op een microgram weegschaal.
Die setup is denk ik ook makkelijker dan een liquid setup, aangezien dat kan lekken en je de dosering minder nauwkeurig kan bepalen.

Maar om eerlijk te zijn, je kan beter een 'oil burner pipe' halen bij de smartshop, deze kosten maar 6 euro ofzo. Als je dan een blauwe vlam aansteker hebt en DMT freebase, dan kun je eerst kijken of DMT uberhaupt iets voor je is.
Deze methode is wel moeilijk, aangezien het een bepaalde techniek vereist en optioneel een tweede persoon die je kan helpen.

Wat DMT betreft: je kan op youtube en dmt-nexus guides vinden hoe je dit kunt verkrijgen uit plantmateriaal, is ook makkelijk zelf te doen, maar wel illegaal.
Op dit forum is het echter verboden om te beschrijven hoe je dit moet doen, dus ik kan je daar niet mee helpen.
Ik wil niemand aansporen om dit te doen, aangezien het illegaal is :wink:

Over de RCs, ik neem aan dat je het over 5-Meo-DMT hebt?
Dit heeft echter hele andere effecten dan N,N-DMT.
Voor zover ik weet, is er geen gelijkwaardige vervanger voor N,N-DMT die je bij een RC toko kan kopen.

Laatst bewerkt:

Snuifcabine

Bewuste gebruiker
Voordeel van een liquid setup t.o.v. e-mesh is wel dat je het makkelijker mee kunt nemen. Dat is bij een e-mesh setup moeilijker, omdat je hem na ieder gebruik moet bijvullen.

Snuifcabine

Bewuste gebruiker
ja ik zag veel slechte dingen over de meeste RCs maarja, soms is het het vragen waard
Opzich is 5-Meo-DMT niet slecht, het is een hele andere ervaring met een iets hoger risicoprofiel dan N,N-DMT.
Heb zelf nog nooit 5-Meo-DMT geprobeerd, dat klinkt mij nog iets te heftig hahah, misschien dat ik het ooit nog eens aandurf samen met een ervaren persoon.

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Ik heb zelf diverse technieken geprobeerd voor het roken van DMT. Uiteindelijk vind ik DMT roken door het vloeibaar te maken met vapevloeistof (50/50 VG/PG) de fijnste manier om DMT te roken.

Doseren aan de hand van mg is sowieso een beetje misleidend met DMT. Je kan wel een hele gram in een DMT pijp gooien, maar als je veel daarvan verbrand door de aansteker er te lang onder te houden krijg je toch een lage effectieve dosis. Wat ook daarnaast een rol speelt is hoelang je de rook in je longen kan houden, als je een dikke hijs neemt maar deze slechts een paar seconden binnenhoudt is je effectieve dosis ook een stuk lager.

Daarom vind ik vloeibare DMT vapen in een tank echt de beste optie en het minste kut voor je longen. Je kan dan doseren op basis hoelang je de DMT in je longen kan houden en voor hoelang je aan het hijsen bent. Informatie hierover kan je ook vinden van MintyLove wat al eerder gelinkt is, DMT vloeibaar maken is echt enorm simpel. Als je DMT aan het vapen ben en het blijkt toch té heet te zijn, kan je het beste nog harder hijsen gaan nemen (dit klinkt heel contraproductief) maar dan krijg je juist meer koude lucht binnen. Dit kan je beter doen dan stoppen met hijsen, omdat je dan enorm kan gaan kuchen wat de ervaring helemaal kut maakt.

Snuifcabine

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf diverse technieken geprobeerd voor het roken van DMT. Uiteindelijk vind ik DMT roken door het vloeibaar te maken met vapevloeistof (50/50 VG/PG) de fijnste manier om DMT te roken.

Doseren aan de hand van mg is sowieso een beetje misleidend met DMT. Je kan wel een hele gram in een DMT pijp gooien, maar als je veel daarvan verbrand door de aansteker er te lang onder te houden krijg je toch een lage effectieve dosis. Wat ook daarnaast een rol speelt is hoelang je de rook in je longen kan houden, als je een dikke hijs neemt maar deze slechts een paar seconden binnenhoudt is je effectieve dosis ook een stuk lager.

Daarom vind ik vloeibare DMT vapen in een tank echt de beste optie en het minste kut voor je longen. Je kan dan doseren op basis hoelang je de DMT in je longen kan houden en voor hoelang je aan het hijsen bent. Informatie hierover kan je ook vinden van MintyLove wat al eerder gelinkt is, DMT vloeibaar maken is echt enorm simpel. Als je DMT aan het vapen ben en het blijkt toch té heet te zijn, kan je het beste nog harder hijsen gaan nemen (dit klinkt heel contraproductief) maar dan krijg je juist meer koude lucht binnen. Dit kan je beter doen dan stoppen met hijsen, omdat je dan enorm kan gaan kuchen wat de ervaring helemaal kut maakt.
Interessant, jij hebt dus ook de direct emesh methode geprobeerd?
Ik heb zelf namelijk alleen ervaring met een oil-burner pijp en de direct emesh setup.

Kun je die liquid gewoon bewaren in de tank van je vape? Of gaat dat wel langzaam lekken?

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Interessant, jij hebt dus ook de direct emesh methode geprobeerd?
Ik heb zelf namelijk alleen ervaring met een oil-burner pijp en de direct emesh setup.

Kun je die liquid gewoon bewaren in de tank van je vape? Of gaat dat wel langzaam lekken?
Ik heb ook de emesh methode probeerd, ik weet niet of ik iets verkeerd doe maar ik vind de rook ongelofelijk moeilijk te verdragen.
Als je lang dmt vape vloeistof bewaard in de tank lekt het inderdaad naar de onderkant van de tank, echter kan je dit wel makkelijk weer terug in de tank stoppen met een syringe. Wat daarnaast ook kan gebeuren is dat je brokjes dmt in de vloeistof krijgt, maar als je dit opnieuw verwarmd kan je dit verhelpen.

Proxima

Badass junkie
Er is veel onderzoek gedaan naar wat de beste DMT zoutvorm is om in een vapevloeistof te gebruiken.

Normaal heb je DMT-freebase wat je vaped in bijvoorbeeld een vaporgenie of via changa in een bong. DMT-freebase heeft een relatief hoge pH waarde (wat het dus een base maakt, duh!) en als je DMT-freebase vaped dan kan dat op je longen hard aanvoelen omdat het snel de pH waarde in je longen verhoogt, hierdoor kan het pijnlijk aanvoelen en kan je gaan hoesten.

Naast DMT-freebase kan je van de freebase verschillende soorten DMT-zouten maken door middel van zuren zoals fumaarzuur voor DMT-fumarate, citroenzuur voor DMT-citrate en azijn voor DMT-acetate. Op de DMT-Nexus kan je lezen hoe je veilig van een freebase een zout kan maken met legale spullen die makkelijk verkrijgbaar zijn.

Dan het interessante voor dit topic:

Wat dus sinds enige tijd is onderzocht, is welke DMT-zoutvorm het beste is om op de lossen en te gebruiken in vapevloeistof.

Het lijkt nu, na veel onderzoek, dat DMT-citrate hiervoor de beste kandidaat is. Ten eerst lost het er erg goed op in de vapevloeistof waardoor je veel DMT per ml hebt. En ten tweede, en dit is het belangrijkste, zorgt de citrate zoutvorm ervoor dat het (door de citroenzuur samen met de freebase) neutraler is qua pH waarde, en daardoor veel zachter voor je longen.

DMT-citrate vapen was voor mij ongekend zacht voor mijn longen, en ik heb erg gevoelige longen! Dus ik zou mensen die willen vapen aanraden om DMT-citrate een kans te geven, het omzetten van freebase naar DMT-citrate is eenvoudig, goedkoop en veilig te doen.

Bovenaan