DMT en katachtigen

Jefferson420

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Ik vindt DMT ontzettend interessant en mysterieus, en ik lees er af en toe wat over als ik niets te doen heb. Zo kwam ik laatst bij een stukje wat ik graag wilde delen en waar ik wat vragen over had. Eerst even vooraf:
Toen ik voor mijn tweede keer DMT rookte waren de visuals die ik had niet heel heftig, maar wel leuk om te zien. Ik lag op de bank en er begonnen zich een soort bewegende tekeningen te vormen op de witte muur, ze veranderden continu en liepen in elkaar over. De tekeningen leken te bestaan uit van die vuiltjes in je oog dat langs je zicht drijft, en daar veel van bij elkaar. Ik kan niet alle visuals nog herinneren, maar ik weet nog dat de 'vuiltjes' onder andere indianengezichten vormden. Dit weet ik nog omdat ik had gelezen dat de indianen dit stofje gebruikten in rituelen, en daarom vond ik dat toevallig, maar hoogstwaarschijnlijk speelde mijn onbewustzijn hierin mee. Ik weet ook nog dat ik een grote, indrukwekkende tijgerkop zag. Deze twee 'tekeningen' stonden mij het meest bij als ik terugdenk aan deze trip.

Vervolgens las ik een tijdje terug dit stukje over een onderzoek naar ayahuesca: (Bron: https://www.erowid.org/plants/phalaris/ ... _faq.shtml)
Often there are reports of blue glows and jaguars, a holy animal in many endogenous South American cultures.
Toen dacht ik gelijk aan de kat die ik zag, maar ik herinnerde me nog goed dat het een tijgerkop was dat ik zag. Hier gelijk achteraan las ik:
I have been told that McKenna reports that eskimos given an ayahuasca type potion reported seeing large cats, which, of course, are not arctic animals.
Ik zag dus ook een katachtige terwijl dit nergens op gebasseerd is, ik vond dit wel heel toevallig en mysterieus.
Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen en ook zoiets hebben gezien/meegemaakt?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb nog nooit katachtigen gezien met dmt. Wat ik zie is allemaal zo buitenaards dat het op niks lijkt wat ik herken van onze wereld.

Hoi 420

heb meerdere ervaringen met katachtigen gehad en ook met native tribes onder zowel dmt als aya.

een van mijn meest memorabele dmt reizen was dat ik een reis door de (aardse) geschiedenis mocht maken, hierin schoot ik door verschillende gebeurtenissen op aarde, zoals op een slagveld in een soort romeinse chariot, een kijkje in een egyptische pyramide, en in de jungle van het regenwoud, waar een sjamaan in de verte zat te drummen en een icaro te zingen, er kwamen om en om diverse dieren op bezoek, ik herinner me nog een uil en een jachtluipaard.

het krachtdier van mijn spacemate die er bij was is een uil. Voor mij geen toevalligheid dat er een uil in mijn reis voorbijkwam. Net zo min als een jaguar. Het jachtluipaard wordt vaak in verband gebracht met gereincarneerde curandero's (shamanen die kunnen genezen).

Het is bijzonder dat je een krachtdier bent tegengekomen in je 2e dmt reis, de moeite waard om dat verder te onderzoeken.

he who looks outside dreams, he who looks inside awakens,
"eat more freud and get jung"

Jefferson420

@De Mooiste Thee: Het verhaal dat je omschrijft lijkt mij supervet om mee te maken, mijn visuals waren best vaag (als in; niet duidelijk te zien), en ik kan me niet echt inbeelden hoe het is om in zo'n 'andere wereld' te zijn. Ben er erg benieuwd naar. :grin:
En wat bedoel je met krachtdier? Ik heb wel een iets op tv langs zien komen over een 'spirit animal', maar ik heb me er niet echt in verdiept. Heb je misschien bronnen voor me waar ik er wat over kan lezen?
Waarom of op welke manier is het bijzonder dat ik dit krachtdier nu al ben tegengekomen?
Ik vind het zeker de moeite waard om het wat meer te onderzoeken, ook omdat ik nog geen breakthrough heb gehad lijkt het me leuk om er van tevoren meer over te weten. Als je hier dus nog meer bronnen over hebt hoor ik het graag. :grin:
En bedankt voor je info, erg leuk om te lezen dat anderen dit ook meemaakten en dat het misschien iets betekend!

Beste 420

enkele goeie verhalen over krachtdieren zijn te vinden in boeken van Castaneda, the teachings of don juan en journey to ixtlan gaan over een jaqui indiaan, in de verhalen ervaart castaneda non ordinary states of consciousness en ontmoet de hond mescalito....

een andere bron zijn de levensverhalen van manuel cordova rios en pablo amaringo, enkele simpele searches op google helpen je vast een stuk verder, als je nog een versie van de psychedlische revolutie kunt bemachtigen (wordt niet meer gedrukt), daar wordt uitgebreid verteld over beide curandero's.

verder put ik uit eigen ervaring, veel sessies met fellow "de mooiste thee" gebruikers gehad. sommige bekend met ayahuasca en sommige niet.

na een reis krijgt degene die terugkomt uitgebreid de tijd om zijn of haar ervaring te delen, soms komen er levendige beschijvingen en soms alleen een glimlach met daarin alle emoties verscholen.

uit de schat van verhalen komt naar voren dat mensen met ayahuasca ervaring vaker dieren en visioenen meemaken dan mensen met enkel dmt ervaring, al zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen en volgens mij heb jij zoon uitzonderlijke ervaring nu al mogen meemaken :wink:

wat betreft de term breaktrough, heb 400+ sessies bijgewoond en iedereen is door de poort gegaan, er bestaan imo meerdere lagen waarin je terecht kunt komen na een breaktrough, de eerste laag zie ik als de taal van licht en het kan een poosje duren voordat je hier wat mee kunt behalve in awe aanschouwen,

de tweede laag is de boodschapper laag, waarin je visioenen kunt krijgen of een diepere op het emotionele vlak gerichte boodschap, die nog weken na de ervaring door kan werken,

en de derde laag is de laag waarin alles duidelijk is, communicatie met alles, verdwijnen van dualisme, nirvana , etc,

in 1 reis kunnen alle hiervoor beschreven lagen voorkomen, echter hoe beter je voorbereiding is hoe dieper je komt, voorbereiding zoals goed voor je lichaam zorgen , huis opruimen, intentie zetten , groente en fruit dieetje , zorgen ervoor dat je meer en meer in laag 2 en 3 komt.

5 meo dmt (van de pad) brengt je gelijk in laag 3, als je wat meer hierover wilt weten zou ik zoeken op octavio rettig, ik resoneer erg met zijn kijk op t medicijn, jammer genoeg loopt de sonora desert toad hier niet vrij rond :tearsofjoy:

persoonlijk vind ik het onderzoeken van laag 1 en 2 even zo belangrijk als je je wat meer verdiept in de verschillende bardo fases volgens enkele tibetaanse geschriften, maar ik wijk een beetje af van t topic

veel plezier met de zoektocht naar zelf, hoop dat je vind wat je niet zocht :wave:

Jefferson420

@DeMooisteThee: Ik zal eens even rond googlen, heb ik weer wat te doen :grin:
Ik ben erg benieuwd naar die diepere lagen, als ik wat meer ervaringen op heb gedaan laat ik wel weer wat horen. Bedankt voor alle info!

Jefferson420

@Hopi
Een half jaar te laat, sorry hiervoor. Een pittig stuk leeswerk inderdaad maar als ik het begin lees is het de moeite waard. Nog bedankt voor je bijdrage!

Tot nu toe heb ik geen nieuwe ervaringen opgedaan met DMT, ik wacht tot ik me er weer 'klaar voor voel'. Wanneer ik weer iets te vertellen heb over dit onderwerp laat ik het weten!

Bovenaan