Tripreport v/d Maand DMT – “Ik was in een kamer met shit en die shit was belangrijk”

Psychedelic-experience

Belezen gebruiker
@Psychedelibee Excuses als de vraag al eerder is beantwoord in dit topic, maar ben een beetje lazy om alle reacties stuk voor stuk door te spitten. Je geeft aan zowel changa als dmt gerookt te hebben tijdens jullie samenkomst, right? Hoe zou je het verschil omschrijven tussen deze twee? Want t report wat je beschrijft gaat over pure DMT toch. Is een changa ervaring over het algemeen geleidelijker dan een pure DMT trip in jou ervaring? Want ik hoor er veel verschillende verhalen over. Zou jij iemand die 0 ervaring heeft met beiden substanties aanraden om eerst changa te roken of meteen voor een pure DMT freebase te gaan? De ene zegt dat changa de kans op een breaktrough dusdanig vergroot, omdat het veel makkelijker te roken is dan freebase-dmt. (zeker voor beginners) De ander beschrijft dat changa veel subtieler opkomt dan freebase-dmt. Overigens is mijn doel om een break-trough ervaring mee te mogen maken.

Ik heb maanden geleden beschikking gehad over een piepklein beetje changa ( +- 30 mg), bij gebrek aan een pijp heb ik het toen maar in een joint gedraaid. Effect is wel lachen, maar best wel zonde als je weinig hebt en op zoek bent naar een intense ervaring. Visuals vergelijkbaar met paddo´s, en mentaal stelde weinig voor. (Ben dus op de hoogte dat dit alles niks voorstelt met wat het met je zou kunnen doen. Overigens duurde deze ervaring niet langer dan een doorsnee dmt-trip zou duren

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb flink wat ervaringen met changa en pure DMT. Laat ik beginnen met dat ze vooral heel erg op elkaar lijken. Maar aangezien changa naast DMT ook nog een MAOI bevat heeft het zeker net een wat ander karakter. Changa is wat aardser, komt een stuk geleidelijker op en brengt je veel lastiger tot de grote hoogte waar DMT je al snel brengt.

Zeker wanneer je changa uit een joint rookt hoef je geen breakthrough te verwachten, daarvoor rook je het te geleidelijk en verbrand je waarschijnlijk ook gewoon teveel DMT. Toch rook ik mijn changa juist wel altijd uit een joint, omdat het dan zo'n wezenlijk andere ervaring is dan pure DMT en dat heeft voor mij ook waarde en als ik wil doorbreken rook ik wel gewoon pure DMT. Ik heb wel 1 keer changa uit een bong gerookt en dat ging wel echt een stuk harder, maar was zeker nog geen breakthrough. Overigens kwam het nog steeds veel geleidelijker opzetten dan pure DMT en was de ervaring nog steeds een stuk aardser.

Ik geloof best dat je met changa ook een breaktrough zou kunnen hebben, maar het is een inefficiente methode aangezien je minstens 2 keer zoveel materiaal zult nodig hebben. Mijn changa is 50% DMT, maar van wat ik zo online lees is dat ook wel de max en is de meeste changa minder potent. Wil je voor een breakthrough gaan dan is pure DMT toch nog wel het makkelijst. Maar makkelijk is het niet kan ik je alvast vertellen, het kan vele malen oefenen zijn om werkelijk een breakthorugh te kunnen krijgen.

Het roken zelf vraagt oefening, want je wilt de DMT slechts verdampen ipv verbranden en geloof me dat dit best lastig kan zijn. Dan komt de volgende uitdaging, hoe krijg je ook genoeg damp binnen. Na 1 hit zal je al overvallen worden door de snelheid waarmee het effect op komt zetten, je lichaam begint heel raar aan te voelen en visueel begint alles al te bewegen. En dit is zeg maar instant na 1 hit en de eerste gedachte die er dan in je opkomt is afgeven die pijp want dit gaat wel heel hard. Dan is het een kwestie van die drang onderdrukken en nog een hit nemen. Bij hit 2 of 3 begint alles echt zo snel te gaan dat je vaak niet eens meer de pijp in je handen kunt onderscheiden. Ook nu zul je door moeten gaan voor nog een 4 of 5 of zelfs 6e hit, eigenlijk gewoon net zo lang tot het fysiek echt niet meer kan. Bij het hitten van de pijp moet je dus enerzijds je angsten overwinnen, want alles in je zegt dat het wel genoeg is zo en dat je al veel te hard tript. Daarbij moet je ook gewoon letterlijk een hit van een pijp nemen die je al lang niet meer niet kunt zien. Deze hele fase is met name voor beginners erg lastig en dan kan het handig zijn om er een ervaren persoon bij te hebben die je aanmoedigt door te gaan, dat heb ik in deze bij mijn 2 tripmaatjes moeten doen.

Maar zelfs al verdamp je het goed ipv het te verbranden, zelfs al ben je dapper as fuck, zelfs dan moet je nog enigzins mazzel hebben om echt volledig doortebreken. Bij sommigen lijkt het wat makkelijker te gaan dan bij anderen, maar voor veel mensen (waaronder ikzelf) is doorbreken niet altijd een gegeven. Maar alles daarvoor is ook al heel bijzonder en zeeer de moeite waard. Neem het gewoon zoals het komt en je zult niet teleurgesteld zijn met DMT.

HAL

Newbie
Mooi report! Heb zelf onlangs voor het eerst BT ervaren en herken de intensiteit for sure! gr

Bovenaan