dingen leren van trips

HallucineerMeneer

Belezen gebruiker
ik vroeg me eigenlijk af wat jullie allemaal geleerd hebben van trips?
en dan ook natuurlijk van welke soort drugs

wat ik zelf bv laatst geleerd heb, is dat je je niet zo druk moet maken en alles in het grote geheel moet blijven zien

Divinorum

Experimenterende gebruiker
Dat muziek toch echt belangrijk voor mij is, wat mijn zwakke en sterke punten zijn, het leven begrijpen (helaas weer vergeten als veel andere dingen). Dat je eet met mes en vork :P .

shokora

Wijs gebruiker
Ik heb meer geleerd om de wereld nog minder absoluut te zien. Ik zag alles al relatief, maar na wat zware paddotrips viel echt alles uit elkaar. Het is opeens niet meer zo vanzelf sprekend dat de overheid bestaat, dat er overal huizen staan en dat soort dingen.

Daarnaast heb ik wel dingen geleerd die ik niet zo kan aanwijzen. Maar bij sommige dingen heb ik wel het gevoel dat ik meer over dingen weet dan mensen die niet trippen.

HallucineerMeneer

Belezen gebruiker
ik denk het niet, neem nou bv wiet, als ik kneiterstoned ben, stel ik mezelf altijd de vraag: waarom?
waarom doen we bepaalde dingen, en dan ga je er vanzelf over nadenken
en met 2cb zie ik wel degelijk bepaalde patronen die dingen voorstellen waar ik normaal niet op zou komen

Funky Monkey

Badass junkie
Dat is puur persoonsgebonden en jou kijk erop... ik heb veel geblowed om me die waarom juist niet af te hoeven vragen bijvoorbeeld :beer:

Verder ook nog niets van me 3 trips geleerd, echter wel met me neus op dingen gedrukt die ik eigenlijk al wist. Ik blijf het net zolang proberen tot ik wel iets nieuws eruit leer! :P

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
voor sommige wel begrijpbaar, maar kan ik ze niet anders neerzetten

-Woorden die door mensen worden uitgesproken zijn maar woorden.

-Geen zorgen maken om dingen waar je niets aan kan doen

-durf nee te zeggen, en houd het vol, kosten wat het kost. de volgende keer word je niets meer gevraagd (in de trant van, kan je even, heb je even tijd, kan je me hiernaartoe brengen, etc.)

-Doe je wat doms, zwijg. Dan kan je je niet dieper in de onozelheid praten

-lig niet wakker van het feit dan je niet kan slapen.

Hangt volkomen ervan af onder welke invloeden de trips beleefd zijn..
Paddo's/LSD/Ketamine, al dan niet onder invloed van amfetamine waardoor je al een paar nachten doorbent..

Het laat je beseffen dat soms vrij weinig nodig is om de boot dusdanig tot wankelen te brengen dat je denkt te verzuipen als drenkeling in zeeën van beneveling..

Leren doseren..

Wacky

Badass junkie
Ik denk dat je dingen kan leren van trips vooral als je in je eentje gaat trippen met een voicerecordertje, daarna dat afluisterd, je er dan in nuchtere toestand nog eens goed over nadenkt en daarna ook nog eens de moeite neemt om het geleerde te verwerken tot iets zinnigs in je leven.

Zoals velen gebruik ik LSD voornamelijk als party drug. Ik denk niet dat je daar veel van leert behalve hoe geweldig goa op LSD is :). Ik denk dat het het leren zeker een placebo effect kan zijn voornamelijk veroorzaakt door het iedere tripper bekende gevoel dat je iets volledig begrijpt. Je kent het wel, het gevoel dat je het universum snapt, het gevoel dat je oneindigheid snapt etc... Het is een gevoel, maar je snapt nog steeds niets :)

Drientje

DF-koning
Ik 'zag' in mijn eerste trip waarom mijn twee katten zo ruzie maakten, en ik kreeg ineens door dat ik geen controle heb over alles.
Ik heb een ontsteking aan de plexus neuritis in mijn schouder waardoor ik max. 1kg kan tillen. Had net een nieuwe baan toen ik dit kreeg, dus heb nu geen werk en ik kon niet zomaar ergens anders aan de bak want ik heb altijd zwwar werk gedaan en heb geen diploma's voor kantoor werk ofzo. Met mijn 1ste trip heb ik duidelijk gezien dat het allemaal goed komt en dat ik me geen zorgen hoef te maken, hoewel het wel twee jaar kan gaan duren.

Ik 'zag' dat hoe harder ik stresste hoe slechter dat voor me zou zijn, ik had geen grip op de situatie en na een flinke worsteling met mezelf heb ik het laten gaan. Vanaf dat moment ging het beter, een beroepskeuze test heeft uitsluitsel gegeven en binnenkort ga ik een studie beginnen.

Die lsd trip heeft echt mijn ogen geopend, dat ik niet de controle hierover had, en dat dit een leerproces is. Ik had nog veel meer openbaringen waar ik heel hard om moest huilen. Ondanks dat ik geen werk heb en bijna geen inkomsten, ben ik een gelukkig mens, en al dat geluk stortte zich in een keer uit samen met het besef dat ik een ongelofelijke bofkont ben met fijne vrienden en familie...

Over het algemeen zijn de openbaringen van vrienden of de uitspraak: daar gaat weer zo'n fijn hoopje mens, heerlijk om over na te denken. (fijn hoopje mens bijvoorbeeld, je bent ook echt maar een hoopje en tijdens de trp realiseer je je dat nog veel meer, stof tot lachen en nadenken vaak!)

X

Het doorgewinterde tripwerk heb ik reeds een keer ondernomen met een voice recorder.

Echter dient vermeld dat dit niet voor een ieder is weggelegd, daar er onzekerheden omhoog kunnen komen aangaande de persoonlijkheid en de aantasting daarvan door de ondoorzichtigheid van de eigen manier van communiceren die zich onomstotelijk profileert en invloed uitoefent op het gemoed.

Mijn ervaring was dusdanig dat ik niet geloofde dat ik degene was die op de band aan het woord was.

Vervreemd van mezelf als het ware. Vooral vanaf het moment dat mij duidelijk werd dat ze mijn stem aan het opnemen waren.

De drang om het gesprek aan te willen sturen had bij mij daarbij een averechts effect waardoor nog grotere wartaal werd geproduceerd, louter bestaande uit luttele letters, wirwarrende woorden en onzinnige zinnen.

Blaat.

Niets om wijzer van te worden of te leren dus.

Maar ieder zijn meuk.

Drientje

DF-koning
Lijkt me sowieso een raar iets om je stem op te nemen. Ik zing best graag maar heb mezelf nog nooit horen zingen dat lijkt me echt creapy...

Je eigen stem zelf opnemen is tot daar aan toe, maar als je goed heen bent en anderen nemen je stem op in die toestand zonder dat je het aanvankelijk in de smiezen hebt wil dat vervreemdende wel bewerkstelligen..

Schmeirdo

Newbie
door 2 paddotrips ben ik beginnen letten op de mooiheid van alles.

Normaal beweeg ik me snel snel door de wereld (eigenlijk nu nog altijd) maar ik kijk wel eens naar natuur of menmade dingen rondom mij en bedenk mij dan, mmm mooi toch.

vroeger zou ik nooit andacht gehad hebben voor een boom die mooi krult, een volle maan die hoog in de lucht staat te blinken of de weerspiegeling van straatverlichting in het glanzende metaal van een auto.
:sunglasses:

Drientje

DF-koning
Schmeirdo zei:
door 2 paddotrips ben ik beginnen letten op de mooiheid van alles.

Normaal beweeg ik me snel snel door de wereld (eigenlijk nu nog altijd) maar ik kijk wel eens naar natuur of menmade dingen rondom mij en bedenk mij dan, mmm mooi toch.

vroeger zou ik nooit andacht gehad hebben voor een boom die mooi krult, een volle maan die hoog in de lucht staat te blinken of de weerspiegeling van straatverlichting in het glanzende metaal van een auto.
:sunglasses:

Ja dan kunnen sommige dingen weer mooi van lelijkheid zijn. Zondag ochtend trippend in de auto(hoefde niet zelf te rijden)heerlijk zitten genieten van alle lichtjes als je vanaf de A4 de A15 oprijdt. Pernis was 1 groot festijn om naar te kijken, maar het contrasteerde wel heel erg met de prachtige lucht, die ik even mooi vond om te zien. Ik ben iemand die altijd al veel ziet langs de weg(roofvogels, vosjes, etc.) Maar na een trip heb ik dat nog veel meer en let ik daar nog wat meer op, alsof ik het idee heb dat ik dat zometeen niet meer kan, dat alles weggevaagd wordt, en dat als ik niet tenvolle aandacht besteed aan de schoonheid van de dingen om mij heen, ik daar ernstige spijt van ga krijgen...

X

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb afgelopen weekend tijdens een heerlijke lsd trip even goed het besef gehad, dat speed ontieglijke rotzooi is en dat ik dat niet meer in mijn lichaam wil stoppen....

Ik was er de afgelopen weken sowieso al weer een beetje goed klaar mee, maar de doorslag voor mijn keuze kwam pas echt tijdens deze laatste trip. Ik ben zo opgelucht!!!!

jcutter

Badass junkie
loadrunner zei:

-durf nee te zeggen, en houd het vol, kosten wat het kost. de volgende keer word je niets meer gevraagd (in de trant van, kan je even, heb je even tijd, kan je me hiernaartoe brengen, etc.)

Ik herken ze allemaal :wink:
Zelf leer ik elke dag nog van mijn trips, omdat ik me heel erg bewust ben geworden hoe de mens in elkaar steekt. Ik weet hoe sommige dingen van mijn hersens werken. Ik ben geinteresseerd geraakt in filosofie, politiek, lezen, de psyche van de mens, manipulatie, assertiviteit, religies, ik kom elke dag nog achter hoe ik sociale dingen veel beter kan laten verlopen en hoe ik mezelf het beste kan neerzetten in een groep mensen. Ik ben opener geworden, ik ben realistischer en opener gaan denken, ik vind het opeens erg geweldig om mensen te bestuderen, ik ben erg bewust geworden van de manier waarop ik dingen redeneer en zo heb ik nog allemaal van soortgelijke dingen die lsd bij mij heeft aangewakkerd.

Drientje

DF-koning
Het laatste wat ik geleerd heb in mijn trip:

-Spreek alleen als je denkt dat het de stilte verbeterd

-Verliezen is winnen, maar alleen als je in staat bent je verlies met opgeheven hoofd te dragen...

Discussiepuntje was ook of bomen konden sterven aan ouderdom, wij waren er iig niet uit...

X

Drientje

DF-koning
Pikachu zei:
Bomen kunnen sterven aan ouderdom ja.

No offense en ik trek je antwoord niet in twijfel maar waar haal jij je wijsheid vandaan? The great red oaks in canada(of was het nou california) zijn toch ook al tig jaar oud? Sterven die ook aan ouderdom?

X :wave:

azgaza

Badass junkie
Drientje zei:
Pikachu zei:
Bomen kunnen sterven aan ouderdom ja.

No offense en ik trek je antwoord niet in twijfel maar waar haal jij je wijsheid vandaan? The great red oaks in canada(of was het nou california) zijn toch ook al tig jaar oud? Sterven die ook aan ouderdom?

X :wave:

Bomen sterven wel van ouderdom ja.
Een boom kan afhankelijk van de soort en de omstandigheden heel oud worden, van vele honderden tot enkele duizenden jaren. Zo kan de ginkgo meer dan 1000 jaar oud worden: in China is de oudste Ginkgo ongeveer 3500 jaar. Wilg en populier behoren tot de boomsoorten die meestal niet oud worden.

Geqoute uit wikipedia over bomen. Bomen worden wel héél oud soms, maar.. ze gaan uiteindelijk wel dood.

Drientje

DF-koning
Waarom vergeet ik steeds dat wikipedia bestaat? @ azgaza, je hebt gelijk, in een ander stukje over dood hout staan de gevolgen van dood hout, en daar staat ouderdom tussen...

Het was evengoed erg leuk om in de trip over te discussiëren en omdat niemand het wist bleef het in mijn hoofd rondwervelen. Thnx!

X

azgaza

Badass junkie
Dingen die ik heb geleerd is leren te voelen wat ik denk; maar dan per ding als het ware, dus niet het process in geheel, maar als ik rationeel iets weet en het toch anders voel komt dat in een trip gewoon samen.
Op die manier was ik dus ook genezen van smetvrees door paddo's, ik wíst wel dat het onzin was, maar in de trip voelde ik letterlijk dat het echt niet uitmaakte; dat de dingen die ik zelf positief vind meerwaarde hebben over d angst; en de angst is nu weg.
Verder.. heb ik geleerd wie mijn echte vrienden zijn, maar dat dan vooral door LSD. De intuitieve kant van het middel heeft me de mensen die ik heb gezien toen ik onder invloed was veel beter leren doorzien, begrijpen en voor zowel mijn relatie met mijn vriend als de vrienschap met mijn beste vriendin is dat echt een wondermiddel geweest. Als je elkaar door en door snapt.. dat maakt het speciaal; en door LSD is dat process enórm versneld. Zo zei mijn vriend ook ooit dat de eerste gevoelens voor hem van houden van kwamen rond de tijd van onze eerste trip samen. Dat is achteraf wel heel bijzonder.
Verder nog beter gezien en gevoelt wat ik al dacht; zoals hoe subjectief alles is, maar ook de accepterende kant voor mij daarvan. Ik was eerst op een negatievere manier nihilist, al beweerde ik van niet. Nu is alles gewoon mooi, open, vrij en het maakt niet uit, maar als je wíl dat het iets uitmaakt, dan doet het dat gewoon even :) .

Dat zijn denk ik zo'n beetje alle zinnige dingen die ik uit trips heb gehaald.

Drientje

DF-koning
Dat was ik nog vergeten. Door mijn eerste trip heb ik nu weer een hele scherpe en goede intuïtie. Dat gevoel komt vanuit mijn onderbuik(zonnevlecht chakra). Ik had dit heel lang verwaarloosd en liet me daardoor met verkeerde mensen in en ging dingen doen die echt niets voor mij waren(alles stelen wat los en vast zit bijvoorbeeld). Na mijn eerste trip had ik ineens een heel sterk negatief onderbuikgevoel bij die mensen en heb ze vaarwel gezegd.

Vroeger als klein meisje had ik dit gevoel ook al, maar alle negatieve ervaringen door de jaren heen hadden dit gevoel afgestompt, en ik was me er ook niet meer van bewust. Lsd heeft mijn wegwijzerbordje weer teruggehangen. Sindsdien gaat het goed met vrienden en familie en heb geen vrienden meer die niet sporen...

X

live fast die Young

Belezen gebruiker
pfff als ik sommige mensen duidelijk wil maken dat je van drugs zelfs kunt leren, dan verklaren ze me voor gek.. :confused: :wink: :P

maar mijn gedachten op paddo's werden wel heel simpel.. alles was simpel en ingewikkeld tegelijk. ik dacht aan mn automutilatie en hoe ik daarmee zou moeten stoppen, en het antwoord was heel simpel, gewoon niet meer doen... dat was alles, het leek me ook totaal niet moeilijk op dat moment.
zo simpel ligt het in principe ook wel, maar toch ligt het ook weer niet zo makkelijk. ingewikkelde shite enzo.

3e4l

Newbie
Bingo

jcutter123 zei:
loadrunner zei:

Ik herken ze allemaal :wink:
Zelf leer ik elke dag nog van mijn trips, omdat ik me heel erg bewust ben geworden hoe de mens in elkaar steekt. Ik weet hoe sommige dingen van mijn hersens werken. Ik ben geinteresseerd geraakt in filosofie, politiek, lezen, de psyche van de mens, manipulatie, assertiviteit, religies, ik kom elke dag nog achter hoe ik sociale dingen veel beter kan laten verlopen en hoe ik mezelf het beste kan neerzetten in een groep mensen. Ik ben opener geworden, ik ben realistischer en opener gaan denken, ik vind het opeens erg geweldig om mensen te bestuderen, ik ben erg bewust geworden van de manier waarop ik dingen redeneer en zo heb ik nog allemaal van soortgelijke dingen die lsd bij mij heeft aangewakkerd.

Zo dan bingo helemaal juist. Ik heb pesies het zelfde mijn intresse op die vlakken en er over te spreken en na te denken is echt onwijs gewoon. ik verslint boeken over filosofie, sociologie, psychologie, politiek, enzo enzo. Ik ben van mezelf al erg extrovert (het goede type ik praat niet omdat ik wil praten maar omdat ik wat te zeggen heb) en erg zelf verzekerd. Dus me plek in een groep, heb ik zo door. Maar het begrijpen van andere mensen is gewoon eng geworden, je kan de meeste mensen door lichten binnen no time, het waarom ze reageeren zoals ze doen, of de positie in nemmen die ze doen. Als je even met die mensen spreek, echt over iets dus, kan ik vaak ook nog uit leggen hoe hij was als kind en tiener, door het verdedigings meganisme (hoe hou ik me staande in een groep is een trukje dat je leert, een verdediging eigenlijk) daar zijn een paar hoofd stromingen van dus .............. Lol ik dwaal af :)

Drugs hebben mij geleerd van de mens te houden, te zien waarom de mens zo speciaal is.

Dan 2 min punten. Het proberen andere mensen ook op een ander nivo te brengen. Andere mensen ook aan het denken proberen te krijgen. geen onbekende hoor. Maar soms herken ik in mensenn om me heen dat die het ook zouden kunnen snappen, zouden kunnen zien. Ik praat nooit iemand drugs aan, dus ga met die mensen proberen te praten, en uit te dagen over dingen na te denken, net als ik en me beste vriend en mede gebruiker. maar "normale" mensen spreken die open taal niet. Hoor dus best vaak, dat ik te veel nadenk over te kleine dingen. Een preek over waarom zelfvertrouwen niet komt van wat iemand anders van je denkt (anders hette het wel het vertrouwen dat andere mensen je toe wensen) maar komt uit het ontdekken van je sterke kanten, en het erkennen van je zwakke kanten enzo enzo. is niet altijd een goed plan :grin:

het 2de min punt. ik ben ergens heel bang voor geworden. Dat iets waar ik 100% van overtuigt was,"er is geen god" niet zo constant meer is. Wat de wetenschap ook zegt, De mens is zo divers zo mooi. Ik ken elke stukje wetenschap om god tot een sprokje weg te blazen. Ik volg alles over intelligent design. Ik haat elke vorm van geloof. (geloof en god is zoizo niet 1, een boek om mensen onder controle te houden is van de mens ) dus nu twijfel ik, en dat maakt me bang. Omdat al dat denken wat ik nu zo graag doe, dit tot een onderwerp maakt, waar ik nu al ieder weekend van de laatste 6 maanden mee bezig ben

Dingen vallen te mooi inelkaar. Zou de echte weg naar god trouwens de door de simpele mens gevreesde verlijding van satan zijn ? zou het onder controlle krijgen van drugs het meest gevaarlijke pad om te bewandelen, omdat je heel hard kan vallen, het pad zijn dat je het dichts bij hem brengt ? (vandaar dat de bijbel drugs verbied, anders zoucen de echte cristenen er mis achter kommen dat god, niet is wat hun verteld wordt :wink:

hmmm daar ga ik weer :wink:.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
live fast die Young zei:
ik dacht aan mn automutilatie en hoe ik daarmee zou moeten stoppen, en het antwoord was heel simpel, gewoon niet meer doen... dat was alles, het leek me ook totaal niet moeilijk op dat moment.
zo simpel ligt het in principe ook wel, maar toch ligt het ook weer niet zo makkelijk. ingewikkelde shite enzo.

Het leven is een paradox he! <-- tegelijk ook een van de dingen die ik uit m'n trips heb geleerd! :)

Bovenaan