Dieper in jezelf door wiet

Qydro

Newbie
Hallo,

Ik zat laatst high op de fiets naar huis, en toen kon ik ineens dieper in mijzelf, ik kon heel goed naar mezelf luisteren en kon allemaal vragen over mezelf beter beantwoorden, terwijl ik als ik normaal bij bijvoorbeeld iets als een beroepentest of als je iets over jezelf moet vertellen helemaal niet veel weet op te noemen. Nu kon ik gewoon heel snel diep nadenken over bijvoorbeeld wat ik leuk vond, dit dit dit dit, en ik kon er gewoon heel veel takken/ subcategorieën bijnoemen wat ik er aan leuk vond.
Ik kon van alles over mijzelf beantwoorden wat ik normaal nooit echt kan.

Ik ben nu ook gaar vandaar dat ik dit schrijf en vraag en het misschien raar lijkt haha, :grin:

Maar nu is mijn vraag, hebben mensen dit ook gehad? Zijn er mensen die dit regelmatig gebeurt? Weet iemand hier meer over, of je zo echt op reis in jezelf kan komen. Iemand ervaring? Etc etc

Groeten.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
ja, vaak kom ik wel tot een inzicht die geniaal lijkt als je geblowed heb. Maar nuchter valt het bij mij altijd tegen hoe goed het idee is. Ik denk ook dat je echt wel ''op reis in jezelf kan gaan'' met wiet. Maar hoe vaker/meer je wiet rookt hoe normaler het wordt en hoe minder ervaringen zoals jij die beschrijft je krijgt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat jij beschrijft is niet gek hoor met cannabis, het wordt ook niet voor niks een lichte psychedelica genoemd. Echt trippen zou ik het niet noemen, maar het heeft er wel trekjes van zoals dieper naar jezelf kunnen kijken.

Helaas kan ik uit ervaring bevestigen wat kokosmakroon zegt over het afnemen van dit soort ervaringen als je vaker gaat blowen. Vroeger had ik dit soort ervaringen redelijk vaak met wiet, maar sinds ik dagelijks ging blowen werd dat steeds minder. Zelfs nu ik al anderhalf jaar niet meer dagelijks blow zijn dit soort ervaringen voor mij zeldzaam. Hoewel ik geen tolerantie meer heb is het bijzondere er nog steeds af en ik verwacht ook niet dat dit ooit nog terug komt.

Over de ideeën die tijdens het blowen geniaal lijken en daarna tegenvallen. Dit waren voor mij vaak de bedrijfsplan ideeën of grappen, etc. Diepere inzichten over mezelf op wiet bleven altijd nuchter ook wel staan. Daarbij heeft blowen me zeker ook wel eens geholpen met problemen relativeren op een vergelijkbare manier zoals psychedelica dat kunnen. Je gaat een beetje vanuit de 3e persoon naar jezelf kijken waardoor je in enen inzichten over jezelf krijgt of problemen kan relativeren.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
kokosmakroon900 zei:
ja, vaak kom ik wel tot een inzicht die geniaal lijkt als je geblowed heb. Maar nuchter valt het bij mij altijd tegen hoe goed het idee is. Ik denk ook dat je echt wel ''op reis in jezelf kan gaan'' met wiet. Maar hoe vaker/meer je wiet rookt hoe normaler het wordt en hoe minder ervaringen zoals jij die beschrijft je krijgt.
Dat zo'n inzicht nuchter en achteraf vaak tegenvalt betekent denk ik niet zozeer dat het inzicht niet goed/geniaal was, maar dat je dan simpelweg niet dat inzicht meer hebt. Je zit dan niet meer op die golflengte, waardoor je het simpelweg niet meer kan zien.

@Qydro

Voor mij is het ook normaal dat ik dieper in mezelf kan kijken met (goede) wiet, maar zoals de anderen hier is dat helaas wel wat afgezwakt met de tijd. Voor het écht diepe kijken heb ik veel meer aan echte psychedelica en dat is gelukkig niet afgezwakt (dat gaat per trip alleen maar dieper en dieper :wink: ).

Bovenaan