Psilo zei:
Ga je met onderstaande links maar eens bezig houden, ofwel informeren.
Ik heb de links vluchtig over gelezen, maar wat mij vooral duidelijk is, is dat er wat ongepubliceerde studies zijn waaruit blijkt dat er gevallen zijn waar een placebo verbetering blijkt te brengen (overigens alsnog minder als de daadwerkelijk AD) en vervolgens zeggen ze dat dit slechts lichte gevallen betreft, en dat ergere gevallen van depressie die wel vooruitgang boeken met echte AD, geen vooruitgang boeken met een placebo.
Dat is waar het steeds min op meer op neerkomt... Het maakt voor mij niet meer duidelijk als dat er bepaalde mensen zijn op wie een placebo AD ook effect heeft. Maar ik had niet anders verwacht, bij iedere medicatie zijn er denk ik wel mensen die het voornaamste effect hebben van placebo. Maar daarvoor zijn er nog altijd veel meer mensen die écht baar hebben bij het effect van de werkende stof.
Behalve dat ik zelf aanzienlijke vooruitgangen merk met mijn AD gebruik, heb ik voor ik begon me goed ingelezen en ook veel research gedaan. Heb geen zin om alle links op te zoeken, maar het is ook niet mijn taak om jou te overtuigen ofzo
Al met al ben ik het zeker niet eens met de stelling zoals je hem daar hebt neergezet. Als je het al zo gaat bekijken ben ik voor mezelf genoeg bewijs dat het werkt.
Verder no fence natuurlijk
En as for diclofenac; die wat ik had waren 50mg, niet retard. Misschien was is het een placebo... Misschien ben ik zeldzaam...Misschien is het iets anders, maar keer op keer als ik ze neem (zeer sporadisch, bijna nooit eigenlijk) word ik er weer lichamelijk zeer lam van.