Diclofenac EG retard

MrEko

Bewuste gebruiker
Toen ik een paar jaar geleden mijn amandelen liet verwijderen, gaf men mij een doosje met "Diclofenac EG retard 75mg" mee. Slim als ze waren gaven ze mij de orale versie mee in plaats van zetpillen. Omdat ik zo goed als niets doorgeslokken kreeg, heb ik daar nog véél van over. Aangezien ze binnenkort vervallen, vroeg ik me af of ze recreationeel te gebruiken zijn, en zo ja, in welke dosis?

MIssJay

Newbie
Aan Diclo heb je echt niks als je dat recreatief wil gebruiken. Het is gewoon een goed pijnstiller, ik heb dezelfde, maar verder merk je er helemaal niks van. En mocht je het toch willen proberen, en meerdere tabletten tegelijk willen gaan nemen, dan neem ook maar gelijk iets voor je maag, want dat is het enige waar je echt wel iets van zult merken :P . Maar voor de fun hoef je ze echt niet te proberen.
De datum zegt overigens niks, ze werken evengoed nog ook al is de datum op de verpakking allang verstreken. Werkt hooguit ietsje minder, maar dat hoeft niet eens persé.

Groet, MJ

3970

Wijs gebruiker
Ik ben het oneens met je antwoord...ook ik heb Diclofenac liggen, voor mijn rugklachten. Toen ik vorige week 's morgens vroeg de pijn weer voelde opkomen op mijn werk, nam ik er dan ook meteen ééntje...op nuchtere maag, 's morgens om 6.30. Was binnen een half uur/uurtje echt helemaal suf en viel bijna in slaap :openmouth: Ben door mijn vrouw opgehaald, en om een uur of 2 's middags was ik weer helder :grin: Oja, had alleen wat chocolade op, ongeveer samen met het medicijn......(jaja, 's morgens om 6.30 ja, ik ben nou eenmaal gek op chocolade)

het zal natuurlijk per persoon verschillen, maar je kunt er dus wel duidelijk loom van worden :grin:

Hemi

MrEko

Bewuste gebruiker
Ik zou zeggen, ik test het eens, maar ik ben op't moment erg verkouden, dus dat zou een vertekend beeld geven, denk ik.
Toch bedankt voor de repliek.

Spor

Wijs gebruiker
ik ben het met 3970 eens hoor !

Ik had ook gehoord van meerdere dat het alleen een pijstiller was. Maar toen ik een keer tabletjes met 50mg kon krijgen eens getest en ik word er echt wel lekker lam van. Btje benzo achtig zonder de geestelijke effecten.

Als je het recreatief wil gebruiker, verpoeder de pil dan want de bouw van retard pillen is zo gemaakt dat ze steeds een beetje van de stof los laten. Dat zal het recreatieve effect verminderen.

Psilo

Bewuste gebruiker
Placebo....placebo....placebo.....

Mooi woord voor de onzin die soms op dit forum verkocht wordt.

Blijf gewoon bij echte middelen met farmacologische aangrijpingspunten.
Placebo zorgt voor de verkoop in smartshops....placebo zorgt voor kruidentuintjes van Klazien en goed verkocht boeken.

Placebo zorgt voor het effect van antidepressiva bij mensen die een normaal menselijk dipje hebben.

Placebo zorgt voor pubers die zich dronken voelen na het drinken van alcoholvrij bier op schoolfeesten.

Neem drugs of neem gewoon geen middelen.

Zoek een vriend uit....merk 20 pillen. Verdeel ze onder elkaar.... vertel wat je voelt......nadien zoek je uit wat je eigenlijk genomen hebt.

Als het resultaat verbluffend is....laat het me weten.

3970

Wijs gebruiker
Jaja, bij mij was het vast en zeker een placebo-effect...je weet duidelijk waar je het over hebt. :wave:

Psilo

Bewuste gebruiker
3970 zei:
Jaja, bij mij was het vast en zeker een placebo-effect...je weet duidelijk waar je het over hebt. :wave:

Alsof iemand een effect op basis van placebo kan herkennen als placebo.
Effect is effect.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik denk eerlijk gezegd ook dat het meer placebo effect is dan daadwerkelijk lam zijn ...

diclofenac natrium is volgens mij een NSAID en op zich kun je die bijvoorbeeld wel lekker mengen met benzo's zodat beide middelen dan net wat sterker zijn in hun afzonderlijke werking.

Maar suf worden van een 50 mg tabletje die ook nog eens gereguleerde afgifte (retard) heeft ? .. lijkt me echt stug .. misschien bij een paar van de zwaardere versies die niet retard zijn ....

tis trouwens inderdaad de pest voor je maag :wave:

Psilo

Bewuste gebruiker
ArieKanariE zei:

Precies...en daarom reageerde ik (misschien iets te fel) op de post van 3970.

Drugs neem je om het goede effect. Alle middelen hebben bijwerkingen. Ook drugs hebben bijwerkingen.
Maar ik ben wel in de overtuiging dat je op zijn minst moet afvragen of de bijwerkingen opwegen tegenover de gewenste werking.

Diclophenac is beter onderzocht dan welke illegale drug dan ook.

Ik ben van mening dat je niet moet experimenteren met stoffen die zoveel bijwerkingen hebben zoals diclophenac t.o.v. hun vermeende werking zoals de posts op dit forum.

Ik blijf bij mijn stelling: als je het effect van drugs wilt.....neem dan drugs......als je medicijnen neemt....neem dan medicijnen waarvan de werking uitvoerig onderzocht is en kies of je het risico de moeite waard vindt.

Flameon

Badass junkie
Diclofenac is van oorsprong alleen een pijnstiller, maar je kan er ook heel suffig van worden. Dus als je dat zoekt is het recreatief te gebruiken

MIssJay

Newbie
ArieKanariE zei:
Maar suf worden van een 50 mg tabletje die ook nog eens gereguleerde afgifte (retard) heeft ? .. lijkt me echt stug .. misschien bij een paar van de zwaardere versies die niet retard zijn ....

Dat bedoel ik maar :grin:
Heb de afgelopen dagen veel van deze tabletten geslikt vanwege tandproblemen, maar suf? Noppes! Zou fijn geweest zijn, dat had ik tenminste kunnen slapen :wink:

:wave:

3970

Wijs gebruiker
ArieKanariE zei:

Het was geen 50, maar 75. En als ik een pijnstiller neem, verwacht ik dat de pijn mindert, niet dat ik suf word. Een placebo voldoet aan een bepaalde verwachting die je ervan hebt, ik had dus inderdaad kunnen "denken" dat de pijn minder werd, maar ik had geen ander effect verwacht. Dus géén placebo effect, wijsneuzen. Het werd trouwens ook door een arts bevestigd, dat deze bijwerking vaker voor kwam.(ook al is het redelijk zeldzaam)

MIssJay

Newbie
Klopt inderdaad, bij de mogelijke bijwerkingen staat ook dat in zeldzame gevallen ook slaperigheid voorkomt.
Maar heb je er als pijnstiller wel iets aan gehad? Ik vind nl. zelf dat ze best goed helpen tegen bepaalde soorten pijn, maar voor mijn (helaas chronische :( ) rugpijn helpen ze helaas niet voldoende.

Groet,
MJ

3970

Wijs gebruiker
Voor mijn rugpijn (linksonder, lijkt vanuit de heup te komen) hebben ze wel nut, ze verlichten de pijn vaak wel enigzins. Maar ook maar enigzins. De rugpijn gaat bij mij echter vaak net zo plotseling weg als dat hij gekomen is.....

Psilo

Bewuste gebruiker
Spor zei:
Psilo zei:
Placebo zorgt voor het effect van antidepressiva bij mensen die een normaal menselijk dipje hebben.

Gast ga je informeren voordat je hier onzin uit komt kramen

:wave:

Ik informeer me voldoende.
Misschien wat zwart-wit gesteld. Maar er zijn veel onduidelijkheden met betrekking tot de werking van antidepressiva.
Beroepsmatig weet ik best wat van medicijnen kan ik zeggen.
Ga je met onderstaande links maar eens bezig houden, ofwel informeren. :wave:

http://medicine.plosjournals.org/perlse ... 50045&ct=1
http://www.huisartsenkliniek.nl/placeboeffect.htm (over antidepressiva)
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/39299538/
http://clubconfabula.blogspot.com/2008/ ... acebo.html
http://content.nejm.org/cgi/content/full/358/3/252

3970

Wijs gebruiker
Psilo zei:
Ik informeer me voldoende.
Misschien wat zwart-wit gesteld. Maar er zijn veel onduidelijkheden met betrekking tot de werking van antidepressiva.

Veel onduidelijkheden mbt tot de werking van antidepressiva? Maar jij bent beter geïnformeerd, want jij weet wel hoe het zit?

Psilo zei:

Spor

Wijs gebruiker
Psilo zei:

Ik heb de links vluchtig over gelezen, maar wat mij vooral duidelijk is, is dat er wat ongepubliceerde studies zijn waaruit blijkt dat er gevallen zijn waar een placebo verbetering blijkt te brengen (overigens alsnog minder als de daadwerkelijk AD) en vervolgens zeggen ze dat dit slechts lichte gevallen betreft, en dat ergere gevallen van depressie die wel vooruitgang boeken met echte AD, geen vooruitgang boeken met een placebo.

Dat is waar het steeds min op meer op neerkomt... Het maakt voor mij niet meer duidelijk als dat er bepaalde mensen zijn op wie een placebo AD ook effect heeft. Maar ik had niet anders verwacht, bij iedere medicatie zijn er denk ik wel mensen die het voornaamste effect hebben van placebo. Maar daarvoor zijn er nog altijd veel meer mensen die écht baar hebben bij het effect van de werkende stof.

Behalve dat ik zelf aanzienlijke vooruitgangen merk met mijn AD gebruik, heb ik voor ik begon me goed ingelezen en ook veel research gedaan. Heb geen zin om alle links op te zoeken, maar het is ook niet mijn taak om jou te overtuigen ofzo :)

Al met al ben ik het zeker niet eens met de stelling zoals je hem daar hebt neergezet. Als je het al zo gaat bekijken ben ik voor mezelf genoeg bewijs dat het werkt.

Verder no fence natuurlijk

En as for diclofenac; die wat ik had waren 50mg, niet retard. Misschien was is het een placebo... Misschien ben ik zeldzaam...Misschien is het iets anders, maar keer op keer als ik ze neem (zeer sporadisch, bijna nooit eigenlijk) word ik er weer lichamelijk zeer lam van.

jellies

Experimenterende gebruiker
ik heb ze heel lang gebruikt en noooit iets van gevoeld ja last v mn maag ik had 100 mg tabletten dus nee niet recreatief!

ben er na 10 jr ineens heftig allergisch voor geworden ec hte troep vind ik het..

Psilo

Bewuste gebruiker
Spor zei:
Psilo zei:

Ik heb de links vluchtig over gelezen, maar wat mij vooral duidelijk is, is dat er wat ongepubliceerde studies zijn waaruit blijkt dat er gevallen zijn waar een placebo verbetering blijkt te brengen (overigens alsnog minder als de daadwerkelijk AD) en vervolgens zeggen ze dat dit slechts lichte gevallen betreft, en dat ergere gevallen van depressie die wel vooruitgang boeken met echte AD, geen vooruitgang boeken met een placebo.

Dat is waar het steeds min op meer op neerkomt... Het maakt voor mij niet meer duidelijk als dat er bepaalde mensen zijn op wie een placebo AD ook effect heeft. Maar ik had niet anders verwacht, bij iedere medicatie zijn er denk ik wel mensen die het voornaamste effect hebben van placebo. Maar daarvoor zijn er nog altijd veel meer mensen die écht baar hebben bij het effect van de werkende stof.

Behalve dat ik zelf aanzienlijke vooruitgangen merk met mijn AD gebruik, heb ik voor ik begon me goed ingelezen en ook veel research gedaan. Heb geen zin om alle links op te zoeken, maar het is ook niet mijn taak om jou te overtuigen ofzo :)

Al met al ben ik het zeker niet eens met de stelling zoals je hem daar hebt neergezet. Als je het al zo gaat bekijken ben ik voor mezelf genoeg bewijs dat het werkt.

Verder no fence natuurlijk

En as for diclofenac; die wat ik had waren 50mg, niet retard. Misschien was is het een placebo... Misschien ben ik zeldzaam...Misschien is het iets anders, maar keer op keer als ik ze neem (zeer sporadisch, bijna nooit eigenlijk) word ik er weer lichamelijk zeer lam van.

Het is een zwart/wit stelling maar de essentie is dat ik gewoon niet zo geloof in de manier waarop deze medicatie wordt voorgeschreven. Ik ben blij dat je het gevoel hebt dat het iets voor jou doet daar gaat het natuurlijk om maar ik blijf erbij dat ik denk dat het teveel wordt voorgeschreven aan mensen waar het weinig aanvullend is (buiten een placebo) Voor jou kan ik dat uiteraard nooit bepalen maar het gaat mij om de grote groep gebruikers.

Ik hou er overigens wel van overtuigd te worden maar dat is inderdaad niet jou taak :wink:

Wat betreft de diclophenac bedoel ik in de essentie te zeggen dat ik het gewoon onverstandig vind dat mensen dit als een drug gaan gebruiken, er zijn genoeg alternatieven met in mijn ogen minder ernstige bijwerkingen. Maar uiteraard moet iedereen doen waar hij/zij zin in heeft.

Spor

Wijs gebruiker
Psilo zei:
Het is een zwart/wit stelling maar de essentie is dat ik gewoon niet zo geloof in de manier waarop deze medicatie wordt voorgeschreven.

Het zal wel aan mij en onze blijkbaar zo verschillende informatie liggen maar het is voor mij een beetje alsof je zegt ik geloof niet dat mdma aanspreekt op je serotonine. Dat is voor mij net zo goed een bewezen als dat mensen door de gestimuleerde aanmaak van serotonine die veroorzaakt word door verschillende AD effectief is gebleken. Maar genoeg daar over :)

Psilo zei:
gaat mij om de grote groep gebruikers.

Voor zover ik uit die artikelen begrepen had was er een groep gebruikers die (overigens minder heftig als echt AD) reageerde op een placebo. Ik geloof niet dat dat een grote groep was, en al zeker niet de grootste / voornaamste groep. Correct me if im wrong.

Psilo zei:
Ik hou er overigens wel van overtuigd te worden maar dat is inderdaad niet jou taak :wink:

Als ik meer tijd in mijn leven over had om te DF'en zou ik me nog wel de moeite nemen om linkjes te zoeken :wink: maar ik heb het verdomd druk atm,

Psilo zei:
Wat betreft de diclophenac bedoel ik in de essentie te zeggen dat ik het gewoon onverstandig vind dat mensen dit als een drug gaan gebruiken, er zijn genoeg alternatieven met in mijn ogen minder ernstige bijwerkingen.

Dit ben ik ook helemaal met je eens, maar daar ging het niet om. Jij zei dat het effect een placebo is, en dat is imo gewoon totaal niet waar. Behalve de pijnstillende werking kan het zeker een suf effect oproepen.

Ik gebruik ze trouwens bijna nooit, alleen als pijnstiller en dat suffe gevoel is een gratis extratje :sunglasses:

Johanna*

Spor zei:
Als je het recreatief wil gebruiker, verpoeder de pil dan want de bouw van retard pillen is zo gemaakt dat ze steeds een beetje van de stof los laten. Dat zal het recreatieve effect verminderen.

Verpoederen? Pas gedaan, toen in totaal 1 pil (dosis: 50 mg) gesnort, maar het effect viel wat tegen. Moet ik meer nemen of oplossen en drinken?

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Diclofenac wordt veel voorgeschreven als slaapmiddel. Mijn broer met ADHD krijgt het ongemerkt in zijn drank van mijn ouders als hij veel te wild is om te gaan slapen.

zazzoo

Bewuste gebruiker
Areyouexperienced? zei:
Diclofenac wordt veel voorgeschreven als slaapmiddel. Mijn broer met ADHD krijgt het ongemerkt in zijn drank van mijn ouders als hij veel te wild is om te gaan slapen.

Sorry echt nog nooit van gehoord, het zou natuurlijk best wel kunnen dat mensen met ADHD er anders op reageren, maar geloof mij diclofenac werkt op andere receptoren in ons lichaam.

Het feit dan mensen melden er een versuffend gevoel van te krijgen kan ik me wel voorstellen, maar het is niet de pil die daar voor zorgt maar het gevoel van van die hevige pijn af te zijn, je lichaam voelt zich als het ware opgelucht en last een rust pauze in en de endorfine die vrij is gekomen tijdens die pijn werkt dan nog gewoon lekker chill door.

zazzoo

Bewuste gebruiker
idd Oom Klaas LOOOOOL :tearsofjoy:

Misschien kunnen ze het beter in een drankje doen dat hij het merkt, da werkt het hoogstens als placebo. :tongueout:

Oom Klaas

Badass junkie
Nergens kan ik informatie vinden over het voorschrijven als slaapmiddel,
maar dan ook écht nergens.

Nu wil ik van de experienced wel weten waar hij z'n drol verhaal vandaan haalt,
want zo maak je jezelf meer belachelijk in de trant van t*** r******.[Op verzoek naam verwijderd]

zazzoo

Bewuste gebruiker
Laat die jongen nu eens eerst leren internetten

Ik geef hem alvast tips op www.google.com zoeken op diclofenac/voltaren
Of neem eens een kijkje op wikipedia, dat is een soort online..... whatever.
:smilingimp:

Ff serious, mensen met adhd reageren anders op bepaalde stoffen, maar aangezien diclofenac niet echt met je centraal zenuwstelsel bezig is betwijfel ik heel sterk dat adhd'ers hier baat bij hebben.

Oom Klaas

Badass junkie
Sowieso word het NIET voorgeschreven als slaapmiddel,
dat is echt de grootste onzin die ik vandaag heb gelezen...
En ik heb vandaag zelfs geenstijl gelezen, nou er is weinig onzin die daar tegenop kan.

Dus 'k weet echt niet waar hij nu die onzin vandaan heeft gehaald,
of z'n ouders :confused:

njirem

Belezen gebruiker
Je kind met ADHD diclofenac voorschotelen 'als slaapmiddel' :openmouth:
Hoop dat ze dat niet te vaak doen want dat kan best schadelijk zijn, en daarnaast is het gewoon een oerdomme actie waarover ik vind dat dat joch zijn ouders ervoor mag straffen als dat ellendige kind er oud genoeg voor is.

Ik ben 3 dagen geleden onder het mes gegaan en slik nu ook diclofenac 75 mg (1 maal daags) met 4x 1000 mg paracetamol. Gisteren voelde ik me nog heel erg suf en heb toen de diclofenac laten staan en werd meteen 'wakker' maar de pijn kwam wel terug. Nu zit ik er weer aan en ben ik weer wat waziger maar de pijn is wel over.
Ik denk dat echter dat het recreatief niet echt veel zoden aan de dijk zet, maarja probeer maar eens 2 g te snuiven en laat het ons weten zou ik zeggen :grin:

Guy

Newbie
Na een knie opperatie voor onderander valse Jicht moet ik 2 x 75 mg Diclofenac EG Retard.
Amai !!!! mijn buik ; krampen rond de maag
Ik had geen pijn problemen en kreeg na de opperatie 2 grote pijnstillers mee DAFALGAN.
Ik heb ze nooit ingenomen .
Als anti ontsteking ( om toch iets te nemen neem ik 3 x 2 DOLOFLAN van vitaia
Eindelijk voel ik me veel beter en heb ik pijn in mijn knie ; dan let ik op.
Interessant ?

Oom Klaas zei:
Nergens kan ik informatie vinden over het voorschrijven als slaapmiddel,
maar dan ook écht nergens.

Nu wil ik van de experienced wel weten waar hij z'n drol verhaal vandaan haalt,
want zo maak je jezelf meer belachelijk in de trant van t*** r******[Op verzoek naam verwijderd].
Bij enkele standaard informatie folders vind ik als bijwerking slaperigheid. Maar nergens staat het als indicatie (indicatie om het te geven om iemand slaperig te krijgen) maar daar zal wel komen doordat het niet bij iedereen optreed en er ook wel weer veel bijwerkingen aan diclofenac zitten.

Diclofenac folders

Ik zal het dus nooit aan mijn kinderen geven om ze rustig te krijgen!

icedhead

Ik studeer sinds enkele jaren farmaceutische wetenschappen en geloof me: Diclofenac heeft totaal, maar dan ook totaal geen versuffend, sedaterend effect. Zoals eerder vermeld, mooi voorbeeld van het placebo effect

zazzoo

Bewuste gebruiker
icedhead zei:
Ik studeer sinds enkele jaren farmaceutische wetenschappen en geloof me: Diclofenac heeft totaal, maar dan ook totaal geen versuffend, sedaterend effect. Zoals eerder vermeld, mooi voorbeeld van het placebo effect

Ik werk in de gezondheid sector, en wat icehead zegt is VOLLEDIG juist, dit topic mag dus echt wel stoppen. Nog een aanvulling buiten het placebo effect kan het zijn dat mensen met hevige pijn diclofenac nemen wat de pijn dan wegneemt en men zich suf voelt daardoor, een soort opluchting zeg maar.

Ik roep dus DICLOFENAC HEEFT GEEN ENKELE RECREATIEVE WAARDE.

Bovenaan