Diametha
In Memoriam, juni 2025
Als ik op een wonderbaarlijke manier stabiel wordtProbleem is dat als je nu met alles stopt het waarschijnlijk nog veel erger wordt. Je kan beter die diazepam en methadon gelijk houden en hopen dat het snel stabiliseert, die verslavingsarts zegt dat niet voor niks. Ze hebben allebei tijd nodig. Mirtazepine is volgens mij totaal nutteloos in jouw geval en die zolpidem eigenlijk ook. Zou sowieso eerder zopiclon kiezen maar liever helemaal geen slaappillen. Die veroorzaken meestal juist alleen maar problemen als je ze langer dan paar weken krijgt en je hebt al zoveel downers die issues geven. Even wachten nu en niks veranderen maar dan zou ik eerst voorstelleb om die zolpidem en mirtazepine proberen te stoppen, volgens mij doen die niks nuttigs nu, zeker als je al zweet van de methadon en suf en vergeetachtig bent van diazepam. Dan zit je al vrij hoog met die middelen (valt objectief wel mee maar in verhouding tot je tolerantie bedoel ik dan). Zolpidem 10 mg doet denk ik de facto niks met al die sterke downers die je al gebruikt en mirtazepine was een raar idee vanaf het begin. Is niet geïndiceerd als middel tegen je klachten en verslavingsarts zag het nut volgens mij ook niet echt. Maar overleg met je arts, doe het ff in paar stapjes afbouwen om nog meer ellende te voorkomen iig. Als je stabiel bent op 20 mg diazepam en 70 mg methadon is het voordeel dat je zo kunt beginnen met afbouwen. Geen overstappen meer nodig.
En zijn nare bijwerkingen die je hebt maar je psychiater zou je moeten kunnen helpen om het te leren hanteren zolang. Zelfde trucjes waar ik het eerder over had. Blijf iig van drank en wiet af dat gaat het erger maken. Je moet het exht even in andere dingen dan medicijnen zoeken nu om de tijd door te komen. Je psychiater zou die trucjes moeten kennen en je coping skills moeten leren anders verstaat ie zn vak gewoon niet. Klinkt wat hard maar is wel de waarheid. Wat hij nu doet is gepruts, ik zie zeker 10-15 opties om het wat lichter te maken na slechts 1,5 jaar psychologie studie en ervaringsdeskundigheid maar hij als volleerd psychiater niet? Je hebt het niet getroffen wat dat betreft. Kijk anders eens op YouTube bij dr k van healthygamer, die leert je hele concrete trucjes om te copen met je klachten en het is een verslavingsarts van Harvard Universiteit met jaren ervaring in begeleiding van verslaving. En kost niks. Toevallig heeft ie net een filmpje over omgaan met het negeren van je impulsen en hoe je dat makkelijker kunt maken.
Want zit nu op 70 mg methadon 20 mg diazepam (5mg ,5mg,10mg),15 mg mirtezepine (wat de psychiater geen hoge dosis vindt)en 10 mg zolpidemtartraat (wat de psychiater ook geen hoge dosis vindt)
is het beter om diazepam eerst af te bouwen toch ? Daarna mirtezepine afbouwen daarna zolpidemtartraat afbouwen en als laatste dr methadon
Ik vraag gewoon om advies . Wat zou jij doen als je geen arts had ?
Heeft er iemand ervaring met mertezepine afbouwen?