Diazepam en methadon

Torchic

Badass junkie
Ik denk door steeds de negatieve dingen te blijven benoemen je in een vicieuze cirkel terecht komt, je daar niet meer uitraakt en je klachten dus verergeren.

Hoe moeilijk het ook is maar probeer toch wat positieve dingen te gaan ondernemen om je af te leiden van je eigen gedachten en mentale/lichamelijke klachten.

Veel sterkte gewenst!

PapaverMan

Bewuste gebruiker
"dus mertezepine gekregen heeft helemaal niet geholpen behalve het slapen in het begin maar daarna ging het slapen weer slecht"

Mirtazepine is ten eerste helemaal geen slaapmiddel maar is bedoeld tegen depressie en ten tweede, alle slaapmedicatie werkt hooguit een paar maanden echt goed. En dan heb je al mazzel. Dan doet het niks meer behalve dat je helemaal niet meer slaapt zonder dat middel.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Tja, als je naar jezelf kijkt en niets positiefs kunt verzinnen, terwijl je wel effe 20km kan lopen! Probeer nogmaals naar de spiegel te lopen en blijf er desnoods 20 minuten staan.
Kon je niet koken ofzo? Je was toch goed voor je ouders...
Dat met die medicatie is even afwachten en netjes slikken en communicatie met de psychiater over 2 weken. Maar je denkpatroon moet je ook aan werken en dat moet je zelf willen!
Succes!
Yes, luister hier nou naar. Dit is goed advies.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Gisteren 113 gebeld ze hebben de tijd genomen om met me te praten maar heeft
de gedachte heel even gedempt maar daarna weer gaan denken aan zelfmoord
Ik zie geen vooruitgang en dat sinds november maar sinds ik medicatie begin te slikken is het juist erger geworden
Wist ik maar in november hoe ik aan methadon kon komen dan had ik het zelf geprobeerd op te lossen
Want moest in februari meteen methadon krijgen en niet rivotril en dat slapen moest gewoon in een halve mirtezepine blijven en niet een hele en nog zolpidemtartraat
Maar ja gebeurd is gebeurd gewoon hetzelfde blijven doen
Ben wel kapot van het huilen en lopen
Ben bijna thuis voor een kopje thee en misschien een sneetje brood of wat cake kopen bij de supermarkt en medicatie innemen en hopelijk 🙏 morgen ietsje beter vraag echt om een klein een heel klein beetje vooruitgang om me een beetje hoop te geven en de twijfels weg te halen
Bedank echt iedereen voor jullie reactie het helpt mij niet normaal echt bedankt 🙏🙏allemaal

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Gisteren 113 gebeld ze hebben de tijd genomen om met me te praten maar heeft
de gedachte heel even gedempt maar daarna weer gaan denken aan zelfmoord
Ik zie geen vooruitgang en dat sinds november maar sinds ik medicatie begin te slikken is het juist erger geworden
Wist ik maar in november hoe ik aan methadon kon komen dan had ik het zelf geprobeerd op te lossen
Want moest in februari meteen methadon krijgen en niet rivotril en dat slapen moest gewoon in een halve mirtezepine blijven en niet een hele en nog zolpidemtartraat
Maar ja gebeurd is gebeurd gewoon hetzelfde blijven doen
Ben wel kapot van het huilen en lopen
Ben bijna thuis voor een kopje thee en misschien een sneetje brood of wat cake kopen bij de supermarkt en medicatie innemen en hopelijk 🙏 morgen ietsje beter vraag echt om een klein een heel klein beetje vooruitgang om me een beetje hoop te geven en de twijfels weg te halen
Bedank echt iedereen voor jullie reactie het helpt mij niet normaal echt bedankt 🙏🙏allemaal
Die rivotril naar diazepam overstap voor PAWS klachten was idd een beetje gek maar dat hoort wel recht te trekken na zo'n lange tijd. Ik vermoed ook dat veel van de klachten die je ervaart eigenlijk paniek- of angstaanvallen zijn. En niks met medicatie te maken hebben. Probeer eens wat aan je gedragspatronen te sleutelen zou ik zeggen. Niet meer ronddwalen, ga dan echt hardlopen in de natuur bijvoorbeeld.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Jawel heb wel familie en zo maar ben zo onrustig dat ik niet stil kan zitten en moet steeds huilen wil het niet voor hun doen en door de depressie wil je alleen zijn of zo
En heb alllez geprobeerd als afleiding niks helpt kan niet 2 minuten stil zitten voor de spiegel vooral omdat mijn hoofd alleen aan het denken is geen vooruitgang dus hoe morgen en waarom weet Niemand wat ik precies heb
Waarom helpt de laatste 2 keer als ik methadon verhoog niet
Eerst was het als ik methadon verhoog dan voelde ik ietsje verbetering maar echt heel weinig maar was toch wat
Nu van 40 naar 50 niks en van 50 naar 60 ook niks dan komen die twijfels
Maar de psychiater is er van overtuigd dat het door de methadon komt ik ook maar denk dat een van de medicatie de proces om te stabiliseren kapot maakt of in de war schopt
Ben zo kapot

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Die rivotril naar diazepam overstap voor PAWS klachten was idd een beetje gek maar dat hoort wel recht te trekken na zo'n lange tijd. Ik vermoed ook dat veel van de klachten die je ervaart eigenlijk paniek- of angstaanvallen zijn. En niks met medicatie te maken hebben. Probeer eens wat aan je gedragspatronen te sleutelen zou ik zeggen. Niet meer ronddwalen, ga dan echt hardlopen in de natuur bijvoorbeeld.
Een weekend abonnement van de NS is nog geen E40 in de maand en dan kun je elk weekend echt gaan wandelen in natuurgebieden door heel Nederland. Ontmoet je ook wat andere mensen dan in het anonieme Amsterdam. Of ga bij een sportclub desnoods (ik ben gaan kickboxen tijdens een van mn ambulante afbouw van benzodiazepines en dat was mijn redding toen. Zo kon ik dealen met de pijn.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Jawel heb wel familie en zo maar ben zo onrustig dat ik niet stil kan zitten en moet steeds huilen wil het niet voor hun doen en door de depressie wil je alleen zijn of zo
En heb alllez geprobeerd als afleiding niks helpt kan niet 2 minuten stil zitten voor de spiegel vooral omdat mijn hoofd alleen aan het denken is geen vooruitgang dus hoe morgen en waarom weet Niemand wat ik precies heb
Eerst was het als ik methadon verhoog dan voelde ik ietsje verbetering maar echt heel weinig maar was toch wat
Maar de psychiater is er van overtuigd dat het door de methadon komt ik ook maar denk dat een van de medicatie de proces om te stabiliseren kapot maakt of in de war schopt
Ben zo kapot
Schakel je familie wel in want je hebt een netwerk nodig om je te helpen. Dit redt je niet alleen met door de stad zwerven. Dan voel je je alleen maar meer disconnected en depressief. En Methadon moet je ook even tijd geven om aan te passen. Het bouwt altijd nog wat op in sterkte als je omhoog bent gegaan.

Manu76

Badass junkie
(ik ben gaan kickboxen tijdens een van mn ambulante afbouw van benzodiazepines en dat was mijn redding toen. Zo kon ik dealen met de pijn.

Ik was de laatste dagen ook even erg somber aan het worden. Stress, wat druk op de borstkas.. Ik was 9 dagen redelijk verkouden en kon niet naar de gym.
Vanmorgen weer flink kunnen zweten op een machine en daarna de sauna en toen ik weer buiten kwam, was alles weer positiever.
Morgen of uiterlijk overmorgen ga ik weer en het helpt mij echt om niet te somber te worden, ook nu ik onstabiel ben omdat ik medicijnen/ antidepressiva aan het afbouwen ben.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bedankt Papaverman ga het morgen proberen
Kom eindelijk thuis ga een warme kop thee drinken en proberen wat te eten heb alleen zo een goedemorgen drank op de hele dag wel in de park water gedronken en je hebt zo die kraantjes buiten waar je van kan drinken

_shikantaza

Badass junkie
door de depressie wil je alleen zijn of zo
Dat heb ik ook ervaren. En de manier waarop ik er uit ben gekomen is adviezen op te volgen en niet (altijd) te doen waar ik zin in had. Klinkt simpel maar dat is het niet. Maar het werkt wel. En oefening baart kunst.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ben zo kapot
Dat zou dan Mirtazepine of zolpidem moeten zijn. Allebei bekend om rare bijwerkingen. Maar hier is het probleem: dat moet met aantal weken wel over zijn. Dat hoort geen maanden tot jaren te duren. EN wat je 'hebt' is een semantische kwestie. Je ervaart nare klachten, laten we het daar op houden.

"Maar de psychiater is er van overtuigd dat het door de methadon komt ik ook maar denk dat een van de medicatie de proces om te stabiliseren kapot maakt of in de war schopt"

Luister dan naar je psychiater! Ga niet zelf doktertje spelen want je bent je gebruik sowieso al aan het uitbreiden met een halve apotheek nu. Beter alleen methadon omhoog.

Laatst bewerkt:

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Dat heb ik ook ervaren. En de manier waarop ik er uit ben gekomen is adviezen op te volgen en niet (altijd) te doen waar ik zin in had. Klinkt simpel maar dat is het niet. Maar het werkt wel. En oefening baart kunst.
Goede tip. Je gaat met denken er niet uit komen, vaak is voor depressieve klachten beweging (al moet je jezelf dwingen) en de aanmaak van endorfines die het stimuleert heel helend. Maar dat merk je pas achteraf dus je moet ergens eerst tegen je gevoel in gaan en iets doen waar je geen zin in hebt en geen nut van inziet. Dat is de catch-24 van depressie. Die kracht heb je dan vaak niet. Wat kan helpen is anderen inschakelen om te helpen bij de consistentie om over die drempel te stappen tot je de voordelen merkt.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Bedankt Papaverman ga het morgen proberen
Kom eindelijk thuis ga een warme kop thee drinken en proberen wat te eten heb alleen zo een goedemorgen drank op de hele dag wel in de park water gedronken en je hebt zo die kraantjes buiten waar je van kan drinken
Ok dus basically weer niks gegeten en weer lopen ronddwalen?

Edit: sowieso weg met die goedemorgen drank, hartstikke ongezons. haal dan vers gesperst sap met zoveel mogelijk groente ipv fruit. Jumbo heeft ze vaak in de aanbieding die flesjes. Ik kies altijd een paarse en een avocado-based (heb inmiddels slow juicer dus is nog goedkop[er, haal je gewoon beetje lelijk fruit bij de markt voor goede deal, rond 4-5 gaan als ze er vanaf willen, kun je echt belachelijk goede deals maken met 3-4 tassenvol groente en fruit (niet alleen fruit! Veel te zoet) voor 10-20 euro.

Laatst bewerkt:

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Is heel moeilijk idd omdat het niet voelt alsof je goed bezig bent en vooruitgang boekt totdat je er best al wat tijd in hebt gestopt (verschild p.p. natuurlijk). Maar onderzoek na onderzoek bevestigd dat dit de oplossing is.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Manu veel sterkte met het afbouwen
Maar mijn familie wil ik wel inschakelen maar zij vinden van stop in een keer van alles dan is het een paar weken lijden en dan ben je er vanaf
Ik probeer echt de positief te denken maar het lukt gewoon niet het komt steeds van wat heb je jezelf aangedaan en waarom lukt het niet om 10 minuten te zitten en huilen zonder reden en depressief zonder reden gewoon op de borst
Maar probeer echt van alles en niks wil lukken
En als ik aan morgen moet denken word ik helemaal gek hoe moet ik de dag doorbrengen
Vooral hoe ik me voel daar kan ik echt niks aandoen mijn hoofd die wil niet meewerken die denkt alleen van wat hebben jezelf aangedaan
En denk nu ook steeds ze weten niet wat je hebt dus dan maar vol proppen met medicatie zodat ik ze niet lastig val
Mensen weer bedankt 🙏 voor jullie reactie echt niet normaal bedankt kan het niet genoeg zeggen
Ik probeer met mijn zusje te praten bijvoorbeeld dan begin ik meteen met huilen
Ik probeer met mijn broertje te praten dan is het na 5 minuten ik moet weg door de onrust
Ik probeer van alles
Maar moet eerst stabiliseren zolang ik de methadon omhoog moet zetten dan ben ik nog aan het ontwennen
En ik speel geen eigen dokter echt niet
Ik zeg jullie ben bang om maar iets zelf te doen ook al voel ik dat de medicatie dit allemaal veroorzaakt toch doe ik precies wat de psychiater zeg behalve het eten en de sigaretten dat doe ik niet wat hij me zegt want eten heb geen trek en sigaretten kan moeilijk minderen maar doe mijn best
Maar medicatie ik heb de wekker gezet om de medicatie op dezelfde tijd te slikken elke dag dat doe ik nu al 10 dagen denk ik (kan ook minder zijn door de diazepam vergeet ik echt veel )
Ik denk nú alleen aan morgen hoop dat het ietsje beter gaat zo niet wat moet ik doen hoe ga ik het volhouden en heb zo een spijt en kan niet meer nadenken weet het niet meer echt mensen ben ten einde raad
Ik hielp mijn ouders vroeger met boodschappen met de was , tuin opruimen,papieren invullen dat soort dingen
Nu kan ik echt niks doen mijn eigen huis is zo een troep
Ik zeg je ben continu buiten lopen huilen en alleen maar denken hoe word ik stabiel wat doe ik verkeerd
Ik heb het zo moeilijk 😢
Bedankt voor jullie reacties maar zit helemaal onder de medicatie nu dat ik alles wazig zie en niet weet wat te doen
Maar bedankt allemaal

Manu76

Badass junkie
Als je je toch al zo slecht voelt, dan kun je toch wat minder roken en wat gezonds proberen te eten? Je hebt het nu zo zwaar, dat je waarschijnlijk alleen maar relaxer wordt van wat minder peuken. Je kunt het, maar je moet jezelf niet wijs maken dat je het niet kunt.
En doe ook maar een paar pushups morgen!
Sterkte!

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Manu veel sterkte met het afbouwen
Maar mijn familie wil ik wel inschakelen maar zij vinden van stop in een keer van alles dan is het een paar weken lijden en dan ben je er vanaf
Ik probeer echt de positief te denken maar het lukt gewoon niet het komt steeds van wat heb je jezelf aangedaan en waarom lukt het niet om 10 minuten te zitten en huilen zonder reden en depressief zonder reden gewoon op de borst
Maar probeer echt van alles en niks wil lukken
En als ik aan morgen moet denken word ik helemaal gek hoe moet ik de dag doorbrengen
Vooral hoe ik me voel daar kan ik echt niks aandoen mijn hoofd die wil niet meewerken die denkt alleen van wat hebben jezelf aangedaan
En denk nu ook steeds ze weten niet wat je hebt dus dan maar vol proppen met medicatie zodat ik ze niet lastig val
Mensen weer bedankt 🙏 voor jullie reactie echt niet normaal bedankt kan het niet genoeg zeggen
Ik probeer met mijn zusje te praten bijvoorbeeld dan begin ik meteen met huilen
Ik probeer met mijn broertje te praten dan is het na 5 minuten ik moet weg door de onrust
Ik probeer van alles
Maar moet eerst stabiliseren zolang ik de methadon omhoog moet zetten dan ben ik nog aan het ontwennen
En ik speel geen eigen dokter echt niet
Ik zeg jullie ben bang om maar iets zelf te doen ook al voel ik dat de medicatie dit allemaal veroorzaakt toch doe ik precies wat de psychiater zeg behalve het eten en de sigaretten dat doe ik niet wat hij me zegt want eten heb geen trek en sigaretten kan moeilijk minderen maar doe mijn best
Maar medicatie ik heb de wekker gezet om de medicatie op dezelfde tijd te slikken elke dag dat doe ik nu al 10 dagen denk ik (kan ook minder zijn door de diazepam vergeet ik echt veel )
Ik denk nú alleen aan morgen hoop dat het ietsje beter gaat zo niet wat moet ik doen hoe ga ik het volhouden en heb zo een spijt en kan niet meer nadenken weet het niet meer echt mensen ben ten einde raad
Ik hielp mijn ouders vroeger met boodschappen met de was , tuin opruimen,papieren invullen dat soort dingen
Nu kan ik echt niks doen mijn eigen huis is zo een troep
Ik zeg je ben continu buiten lopen huilen en alleen maar denken hoe word ik stabiel wat doe ik verkeerd
Ik heb het zo moeilijk 😢
Bedankt voor jullie reacties maar zit helemaal onder de medicatie nu dat ik alles wazig zie en niet weet wat te doen
Maar bedankt allemaal
Klinkt alsof je de ernst verborgen wil houden voor je familie. Begrijpelijk maar dat gaat niet werken tenzij je andere sterke support netwerken hebt zoals een partner en kinderen en/of ouders ed die je zou moeten kunnen vertrouwen. Jellinek heeft ook speciale hulp voor naasten hoe ze moeten omgaan met bepaalde stoornissen en/of middelengebruik. En dan nog is het bijna niet te doen. Je kan dit niet alleen als je niet heel goed tegen bepaalde vormen van lijden kunt.

"Nu kan ik echt niks doen mijn eigen huis is zo een troep"

Vraag dan meteen WMO ondersteuning aan voor schoonmaakster die een keer in de 1-2 weken grote schoonmaken komt helpen doen en die oogje in het zeil houdt. Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Loopt volgens mij via gemeente.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Papaverman bedankt voor de tip
Maar ben momenteel zo erg onrustig en in de war kan moeilijk dingen aanvragen en zo
Wil eerst stabiliseren zodat ik dingen kan doen
Ik leef momenteel in een hel ben zo onrustig somber depressief heb nergens zin in en kan ook niks doen omdat ik me zo voel
Weet niet hoe ik met deze gevoelens moet leven
Daarom kan echt niet functioneren zo
Daarom vraag ik steeds hoe moet je stabiliseren en hoe weet ik ik ben op de goede weg om te stabiliseren?
En hoe weet je dat het nog ontwenning is ?
misschien is dit wat ik heb door medicatie die averechts werken en dat ik de methadon wel steeds verhoog maar niks verandert omdat sommige medicijnen als je ze samen neemt dit soort reacties krijgt
Dan kan ik de methadon wel blijven verhogen maar zolang deze 2 medicijnen slik (weet niet welke ) toch zo blijf
Ik krijg het wel van professionals maar wie weet ben ik 1 van de 10 miljoen die deze combinatie niet aan kan en zo blijf
Ik ben onder de slaapmedicatie nu 10 mg daizepam 15 mg mertezepine en 10 mg zolpidemtartraat zie alles wazig en heb geen kracht maar toch onrustig en angstig over morgen
Wat als het morgen erger word ? Dan hou ik het echt niet dus zit helemaal aan morgen te denken en wat ik moet doen
Ik word helemaal gek terwijl ik helemaal sloom ben geen kracht maar toch aan morgen denken steeds
Zo werkt mijn hoofd ik ken er ook niks aan doen en dit blijft zo tot ik in slaap val en dan paniekerig wakker word en weer het zelfde liedje
Hoop zo erg dat ik morgen verbetering merk
Ik kan alleen huilen en hopen dat het morgen ietsje beter gaat
Hoop dat ik ook snel ik slaap val ben ik effe van deze angst en depressief af

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik wil mijn familie er niet bij betrekken want zij hebben hun eigen problemen
En dit is mijn probleem en moet het zelf oplossen
Zei denken gewoon stoppen met alles 2 weken lijden en het is over
Ik ben vanaf november gestopt en tot februari ging niks over en dat was alleen methadon
Laat staan nu wat ik allemaal slik ik zou doodgaan als ik in een keer stop
Als ik meteen dood zou gaan zou ik het proberen maar ik moet eerst nog erger lijden dan nu dan pas dood gaan
Of is stoppen in een keer mogelijk (behalve de methadon) 2 weken lijden dan ben ik clean? Dan doe ik het wel
Is dat mogelijk?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik zit te wachten om de methadon te nemen 60mg nog een paar dagen uitproberen
Heb de diazepam al genomen 5 mg
Ben wel onrustig maar niet zo erg
Mijn pupillen zijn kapot groot
Hoop dat de onrust niet verergert
Heb wel weer een pak koek met chocola gegeten van de avond winkel gehaald kan me niks van herinneren
Ik ga de methadon nemen en proberen weer in slaap te vallen nu de onrust wat minder is
Ben al wakker vanaf 5 uur heb eventjes buiten gelopen en snel weer naar huis was nog onder de slaapmedicatie die kapot zwaar is 15 mg mertezepine 10 mg zolpidemtartraat en 10 mg diazepam
Ik begin nu beetje bij beetje in de war te raken
Ik hoop dat het ietsje beter gaat dat ik afleiding kan vinden tijd voor methadon en proberen te slapen

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bedankt de zandman
Kom er net achter dat ik een pilletje 5 pilletjes van 10 mg heb genomen in plaats van 6
Heb die ene pil toch nog genomen net is dat een probleem?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik probeer echt afleiding te zoeken met alles naar familie maar door die gevoelens wat ik heb en die onrust kan ik moeilijk zitten of een gesprek aan te gaan want ben constant aan het denken waarom voel ik me zo waarom wil het niet beter worden en als het huilen begint ga ik weg wil niet dat ze me zo zien
En ik ben constant er tegen te vechten maar het wil maar niet beter worden
Ik kan me nergens op concentreren . Vrienden heb ik niet meer want die willen het met een jointje of een biertje oplossen of ze lachen me uit

Als ik hier typ thuis ben constant heen en weer aan het lopen kan het niet zittend doen
Trouwens over die pil van de methadon die ik was vergeten en toch net had genomen is dat erg ? Moet ik morgen de methadon rond deze tijd nemen?
Ik probeer echt alles ,dingen opschrijven lukt me niet omdat ik niet rustig kan zitten en mijn hersens van alles denken
Bijvoorbeeld ik wil schrijven wat ik voel dan gaat mijn gedachten van waarom voel ik me zolang zo waarom stabiliseer ik niet op de methadon en dan word ik zo onrustig dat ik naar buiten moet
Echt die onrust en de somberheid is zo sterk dat ik moeilijk afleiding kan vinden behalve lopen
En dan begint het denken aan medicatie
ik ben er verslaafd aan ok maar waarom wil het niet lukken om me normaal te voelen
Ik word gek als ik denk je bent verslaafd aan de medicatie maar het wil je niet stabiel maken en hoe moet ik zo leven elke dag ik voel me echt niet normaal slecht en geen verbetering en huilen echt mensen voel me zo slecht
Ik maak jullie gek sorry maar ik ben ten einde raad ik snap het dat jullie denken oh je moet afleiding zoeken maar je doet het niet
Geloof me ik doe alles wat jullie me adviseren
Maar niks helpt geloof me
Sorry nogmaals wil jullie niet gek maken hier
Maar wat ik zeg familie zegt cold turkey en vrienden zeggen alcohol dronken worden of 2 gram wiet roken of ze lachen me uit want ze weten niet wat ik voel dus heb liever dat alleen ben
En snap jullie ook als jullie geen reactie willen geven omdat het elke dag hetzelfde is maar zo voel ik me dus elke dag en heb alles geprobeerd weet het niet meer
Zoals ik zei helpt het typen hier terwijl ik loop
En jullie reacties helpen ook echt
Maar het houdt één keer op heb ik het gevoel en wat moet ik doen

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik probeer echt afleiding te zoeken met alles naar familie maar door die gevoelens wat ik heb en die onrust kan ik moeilijk zitten of een gesprek aan te gaan want ben constant aan het denken waarom voel ik me zo waarom wil het niet beter worden en als het huilen begint ga ik weg wil niet dat ze me zo zien
Ik kan me nergens op concentreren . Vrienden heb ik niet meer want die willen het met een jointje of een biertje oplossen of ze lachen me uit

Als ik hier typ thuis ben constant heen en weer aan het lopen kan het niet zittend doen
Trouwens over die pil van de methadon die ik was vergeten en toch net had genomen is dat erg ? Moet ik morgen de methadon rond deze tijd nemen?
Ik probeer echt alles ,dingen opschrijven lukt me niet omdat ik niet rustig kan zitten en mijn hersens van alles denken
Bijvoorbeeld ik wil schrijven wat ik voel dan gaat mijn gedachten van waarom voel ik me zolang zo waarom stabiliseer ik niet op de methadon en dan word ik zo onrustig dat ik naar buiten moet
Echt die onrust en de somberheid is zo sterk dat ik moeilijk afleiding kan vinden behalve lopen
En dan begint het denken aan medicatie
ik ben er verslaafd aan ok maar waarom wil het niet lukken om me normaal te voelen
Ik word gek als ik denk je bent verslaafd aan de medicatie maar het wil je niet stabiel maken en hoe moet ik zo leven elke dag ik voel me echt niet normaal slecht en geen verbetering en huilen echt mensen voel me zo slecht
Ik maak jullie gek sorry maar ik ben ten einde raad ik snap het dat jullie denken oh je moet afleiding zoeken maar je doet het niet
Geloof me ik doe alles wat jullie me adviseren
Maar niks helpt geloof me
Sorry nogmaals wil jullie niet gek maken hier
Maar wat ik zeg familie zegt cold turkey en vrienden zeggen alcohol dronken worden of 2 gram wiet roken of ze lachen me uit want ze weten niet wat ik voel dus heb liever dat alleen ben
En snap jullie ook als jullie geen reactie willen geven omdat het elke dag hetzelfde is maar zo voel ik me dus elke dag en heb alles geprobeerd weet het niet meer
Zoals ik zei helpt het typen hier terwijl ik loop
En jullie reacties helpen ook echt
Maar het houdt één keer op heb ik het gevoel en wat moet ik doen
Misschien toch naar je psychiater luisteren en kijken wat hij voorstelt wat betreft antidepressiva. Want je zegt dat je alles wil proberen, maar dat wil je niet. Namelijk precies dat wat zou kunnen helpen tegen je depressieve klachten en zelfmoordgedachten weiger je.

Je blijft nu eindeloos in dezelfde cirkeltjes draaien.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ja maar ik slik de mertezepine dat is toch ook antidepressiva ?
En volgens de apotheek toen ik voor het eerst mijn methadon ging halen heeft ze me gevraagd of ik antidepressiva nam toen zei ik Mertazepine toen zei ze je slikt wel veel medicatie die de bijwerkingen versterken en toen heeft ze sterk aangeraden om escitalopram niet te nemen (heb het op een blaadje gekregen zodat ik het niet vergeet als ik het misschien van een andere apotheek zou krijgen) sindsdien ben ik bang geworden van antidepressiva en ook dat antidepressiva pas na 2 weken beginnen te werken en dat het moeilijk is om er vanaf te komen
Ik heb het aangeboden gekregen van de psychiater toen ik nog op 30 mg methadon zat sindsdien heeft ie steeds gezegd van methadon omhoog
Maar ga mijn klachten weer vertellen en als hij het weer aanbiedt dan ga ik het nemen ik ga het niet zelf voorstellen
Erg bedankt mevrouw plop voor je reactie

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Over die pil van methadon die ik was vergeten te nemen en na 2 uurtjes toch genomen is dat een probleem ?moet morgen de tijd wanneer ik de methadon neem aanpassen of gewoon dezelfde tijd aanhouden?
dit maakt me nu helemaal gek van wat heb ik nu weer gedaan
Zo ga je niet stabiliseren
En zoek nog steeds mensen die dezelfde medicijnen als mij nemen
Ik kan niemand vinden en dat maakt me ook bezorgd dat ik teveel medicatie slik en dat het misschien door de medicatie komt wat ik allemaal meemaak

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
What you resist persists.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar: het helemaal toelaten precies zoals het is in al zijn verschrikkelijkheid, daarin ligt de berusting.

Ertegen blijven vechten is een garantie dat het een probleem blijft.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Wat bedoel je precies mindless begrijp het niet zo goed ?
Ik vecht tegen niks het overkomt me gewoon ik kan er niks tegen doen vooral het huilen begint als ik aan mijn gevoelens moet praten of denken
De depressie overkomt me gewoon weet niet precies waardoor maar begint zomaar die gevoel somberheid hopeloos
En de onrust ja ik kan niet rustig zitten ben gewoon onrustig vooral door het denken over medicatie en wat voor medicatie en hoelang ik al zo ben
De reacties hier geven me hoop omdat jullie het hebben meegemaakt dus weten waarover jullie praten
Maar dan denk ik bij jullie is het wel gelukt en bij mij niet en dan gaat het weer
Ik vecht tegen niks
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen
Weet alleen dat ik rust wil krijgen om te functioneren of normaal kan zijn
Verder weet ik niet wat ik anders wil
Ik denk steeds als je stabiel bent dan kan je gaan denken hoe verder
Ik denk als je stabiel bent dan kan je helder nadenken

De Zandman

DF-koning
@Diametha
Jij denkt veel te veel.
Door al dat nadenken over bijvoorbeeld een pilletje te laat innemen ga jij jezelf al over de kop jagen. Dat is helemaal niet nodig!
Probeer iets te gaan d o e n. Hoe Klein dan ook, jij moet je gedachtengang verzetten.
Die methadon kun je gewoon op dezelfde tijd als altijd innemen. Je hoeft dat tijdstip niet te verzetten.
Zoek activiteiten! Stop met zitten malen en je te wentelen in je eigen ellende!
Bewaar al die shit voor de psychiater!
Je draait nu alleen maar rond in spanningsvelden zo.
Dat helpt je geen zier, sterker nog, het verergert alles alleen maar....
Ga iets doen! Verzet je gedachtengang!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat bedoel je precies mindless begrijp het niet zo goed ?
Ik vecht tegen niks

Dit zei je net nog:

Je bent in weerstand tegen je gevoelens. Vechten/weerstand tegen wat is = hetzelfde.

het overkomt me gewoon ik kan er niks tegen doen vooral het huilen begint als ik aan mijn gevoelens moet praten of denken
De depressie overkomt me gewoon weet niet precies waardoor maar begint zomaar die gevoel somberheid hopeloos
En de onrust ja ik kan niet rustig zitten ben gewoon onrustig vooral door het denken over medicatie en wat voor medicatie en hoelang ik al zo ben
De reacties hier geven me hoop omdat jullie het hebben meegemaakt dus weten waarover jullie praten
Maar dan denk ik bij jullie is het wel gelukt en bij mij niet en dan gaat het weer
Ik vecht tegen niks
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen
Weet alleen dat ik rust wil krijgen om te functioneren of normaal kan zijn
Verder weet ik niet wat ik anders wil
Ik denk steeds als je stabiel bent dan kan je gaan denken hoe verder
Ik denk als je stabiel bent dan kan je helder nadenken
Jij wilt éérst stabiel zijn zodat je kunt nadenken, maar de realiteit is dat er éérst deze gevoelens in jou zijn, waartegen jij aan het vechten bent.

Zoals gezegd: de berusting komt als je de situatie (dus in jouw geval deze gevoelens) laat zijn, precies zoals deze is. Er tegen zeggen: ja, het voelt verschrikkelijk, maar ik geef het vechten op, ik geef eraan toe dat dit is hoe het nu is. Het mag er zijn. Het mag voelen zoals het voelt.

Dán komt de stabiliteit, helderheid, rust.

Maar je kunt de acceptatie niet doen óm dat te verkrijgen. Dat werkt niet. Het moet oprechte overgave zijn aan de werkelijkheid: aan hoe het echt is voor jou, aan wat je echt voelt.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
De zandman ik probeer echt van alles te doen
Bijvoorbeeld met mijn kleine neefjes naar de speeltuin , na 5 minuten begin ik me depressief te voelen toch blijf doorgaan met spelen duwen met de schommel, de glijbaan maar die depressie onrust zijn zo heftig dat ik ze naar huis breng en weg loop en dan begint het huilen omdat ik niet eventjes met ze kan en laat ze huilend achter thuis ( dit was gisteren)
Ik probeer bijvoorbeeld te voetballen met andere neef die wat ouder is en hetzelfde weer zo depressief probeer me eroverheen te zetten probeer echt maar die gevoelens worden zo heftig dat ik moet gaan lopen dan loopt hij mee en probeer hem tijdens het Lopen uit te leggen wat ik voel en zo maar hij snapt het ook niet en wil gaan voetballen en dat maakt mij nog depressiever en somber omdat ik niet wat leuks met hem kan doen
Dus ik probeer het echt maar die gevoelens zijn zo heftig vooral die onrust overdag is heel heftig dat ik moet lopen
Als je stabiel bent dan gaat dit allemaal weg of dan is het heel mild toch?
Daarom denk ik steeds het heeft wel met methadon te maken maar al die ander medicatie spelen een rol denk ik waarom ik niet wil stabiliseren
Ik blijf ook steeds denken dat het allemaal is begonnen toen ik eerst wou afbouwen rivotril
Toen kreeg ik de depressie en somberheid niet normaal heftig toen ging het weg toen ik de normale dosis rivotril nam was wel onrustig maar dat kwam door te laag zitten van methadon
En ik kreeg het terug toen ik de overstap had gemaakt van rivotril naar diazepam
De onrust komt door de methadon denk ik maar de depressie en somber en al het andere komt door de andere medicatie
En nu denk ik de onrust ook
Maar ik twijfel zo aan de medicatie omdat ik niemand zie die ook hetzelfde gebruikt als ik
Dat laat me twijfelen over de bijwerkingen en of het ook andere dingen met je doet met de tijd
Ik ben nu weer aan het lullen excuses maar zo werkt mijn hersenen en wat ik ook doe het blijft zo
Jullie reacties geven me hoop en rust anders weet ik niet wat ik gedaan had
Daarom bedankt allemaal 🙏

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
De zandman ik probeer echt van alles te doen
Bijvoorbeeld met mijn kleine neefjes naar de speeltuin , na 5 minuten begin ik me depressief te voelen toch blijf doorgaan met spelen duwen met de schommel, de glijbaan maar die depressie onrust zijn zo heftig dat ik ze naar huis breng en weg loop en dan begint het huilen omdat ik niet eventjes met ze kan en laat ze huilend achter thuis ( dit was gisteren)
Ik probeer bijvoorbeeld te voetballen met andere neef die wat ouder is en hetzelfde weer zo depressief probeer me eroverheen te zetten probeer echt maar die gevoelens worden zo heftig dat ik moet gaan lopen dan loopt hij mee en probeer hem tijdens het Lopen uit te leggen wat ik voel en zo maar hij snapt het ook niet en wil gaan voetballen en dat maakt mij nog depressiever en somber omdat ik niet wat leuks met hem kan doen
Dus ik probeer het echt maar die gevoelens zijn zo heftig vooral die onrust overdag is heel heftig dat ik moet lopen
Als je stabiel bent dan gaat dit allemaal weg of dan is het heel mild toch?
Daarom denk ik steeds het heeft wel met methadon te maken maar al die ander medicatie spelen een rol denk ik waarom ik niet wil stabiliseren
Ik blijf ook steeds denken dat het allemaal is begonnen toen ik eerst wou afbouwen rivotril
Toen kreeg ik de depressie en somberheid niet normaal heftig toen ging het weg toen ik de normale dosis rivotril nam was wel onrustig maar dat kwam door te laag zitten van methadon
En ik kreeg het terug toen ik de overstap had gemaakt van rivotril naar diazepam
De onrust komt door de methadon denk ik maar de depressie en somber en al het andere komt door de andere medicatie
En nu denk ik de onrust ook
Maar ik twijfel zo aan de medicatie omdat ik niemand zie die ook hetzelfde gebruikt als ik
Dat laat me twijfelen over de bijwerkingen en of het ook andere dingen met je doet met de tijd
Ik ben nu weer aan het lullen excuses maar zo werkt mijn hersenen en wat ik ook doe het blijft zo
Jullie reacties geven me hoop en rust anders weet ik niet wat ik gedaan had
Daarom bedankt allemaal 🙏
En weer draai je in deze post hetzelfde cirkeltje.

Je blijft jezelf gek maken met twijfelen aan je medicatie!

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Dan zouden zij het traject voor naasten van verslaafden moeten volgen, dan leren ze meteen dat dat vaak niet zo werkt en dat snelle afbouw de slechtste resultaten oplevert zowel qua hoe zwaar je het beleefd en qua terugvalpercentages (90+ procent) (behandeling van de fysieke verslaving alleen, met nalaxon onder narcose maakt je onafhankelijk in dagen maar 90+ procent valt meteen weer terug omdat de oorzaaak niet aangepakt wordt.
Ja maar ik slik de mertezepine dat is toch ook antidepressiva ?
En volgens de apotheek toen ik voor het eerst mijn methadon ging halen heeft ze me gevraagd of ik antidepressiva nam toen zei ik Mertazepine toen zei ze je slikt wel veel medicatie die de bijwerkingen versterken en toen heeft ze sterk aangeraden om escitalopram niet te nemen (heb het op een blaadje gekregen zodat ik het niet vergeet als ik het misschien van een andere apotheek zou krijgen) sindsdien ben ik bang geworden van antidepressiva en ook dat antidepressiva pas na 2 weken beginnen te werken en dat het moeilijk is om er vanaf te komen
Ik heb het aangeboden gekregen van de psychiater toen ik nog op 30 mg methadon zat sindsdien heeft ie steeds gezegd van methadon omhoog
Maar ga mijn klachten weer vertellen en als hij het weer aanbiedt dan ga ik het nemen ik ga het niet zelf voorstellen
Erg bedankt mevrouw plop voor je reactie
die escatilopram vind ik helemaal geen slechte. Heeft heel weinig bijwerkingen. Lang zo zwaar niet. Probeer dat idd eens voor te stellen aan je arts.

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Hoe moet ik accepteren dat ik met deze gevoelens blijf ?en ik vecht er niet tegen ik probeer de dag ermee door te komen
Die gevoelens komen vanzelf ik kan er niks tegen doen ik
Ik probeer afleiding te zoeken maar zoals ik heb gezegd niks helpt
En over twijfelen aan medicatie dat is omdat ik niemand hoor die hetzelfde krijg als ik
Heb gisteren op psychose net gechat met iemand die ervaring heeft met medicatie en die vond dat de combinatie medicijnen die ik krijg erg heftig zijn en moet nu vooral naar mijn psychiater luisteren en doen wat ie zegt want hij heeft het voorgeschreven
Maar iedereen die ik vertel over mijn medicatie vindt het te heftig terwijl de diagnose opiaten ontwenning is
Maar ik klaag wel over de medicatie maar doe toch wat de psychiater zegt
Ik probeer hier mijn hart te luchten en krijg vaak reacties die me een beetje geruststellen en reacties die me gewoon helpen weet niet meer hoe ben vergeetachtig geworden

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben alleen aaan het huilen dus hoe kan ik tegen die gevoelens vechten
Door de onrust alleen aan het lopen
Ook al twijfel ik over de medicatie neem het toch elke dag en op tijd
Mijn enige ding is wil niet stabiliseren

HappyMind

Badass junkie
Heb je al eens elke dag geprobeerd op te schrijven wat een succes was of waar je blij mee was? Kan in de grote en vooral ook in de kleine dingen zitten. Bewust stilstaan bij je dag waar je blij en tevreden mee bent is een mooi incheckmomentje.

Bv: ik heb mijn emoties toegelaten, ik ben vandaag een stukje wezen wandelen, ik ben blij met m'n doorzettingsvermogen. Zoiets...

Bovenaan