Diamond Haze

Daley

Newbie
Goedemorgen mensen! Even een kleine vraag van mijn kant. Al jarenlang haal ik altijd Amnesia Haze bij de Ankara in Emmen (DR), groot zakje á 2gr voor 16 Euro. Dit "was" hun sterkste soort. Afgelopen week zag ik dat ze nu ook Diamond Haze hebben, zelfde hoeveelheid, zelfde prijs. Ik vroeg nog of het een lekker wietje was. De verkoopster antwoorde met "als je van droog houd". Nouja prima, had wel zin om die avond even lekker los te gaan. Maar nu komt het dus, ik heb dus het idee dat ik 3x zoveel diamond dan amnesia moet roken om hetzelfde effect te bereiken. Best vreemd toch? Bedoel, het kost evenveel dus verwacht je ook eenzelfde kwaliteit van wappie raken. Right? Ik weet dat de THC in de Amnesia ongeveer 20 - 25% bedraagd en ik zou graag willen weten wat er in de Diamond zit. Google geeft me 0 hits, want die verward zichzelf met HTC Diamond. :tearsofjoy: Wel logisch, maar niet wat ik zoek. Nu dan: kan iemand mij het THC % van de Diamond Haze vertellen? Of eigen ervaringen met dit wietje? Het is trouwens echt droger dan droog. Met m'n vingers verkruimel ik het bijna fijner dan met een grinder. Heb het idee dat deze shop hun allertrouwste en vaste klant heeft genaaid :rolleyes:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het percentage weet ik niet, dit kun je ook nooit exact zeggen omdat het per oogst en zelfs per top ook weer een aantal procent kan schelen.

Ik haal hier regelmatig Amnesia, fijne wiet. Laatst hebben we deze van een andere shop in de buurt gehaald en na een paar hijsen lag ik helemaal voor pampus op de bank. Allebei Amnesia, alleen van twee verschillende shops en hoogstwaarschijnlijk dus ook twee verschillende kwekerijen.

Degene waar ik zo ontzettend stoned van werd was een beetje een plakkerige, niet helemaal goed gedroogde wiet. Het smaakte ook heel erg alsof er bestrijdingsmiddelen overheen zaten, heel zwaar op mn keel. Kan dus ook nog te maken hebben met bestrijdingsmiddelen en droging hoe hard het inslaat en hoe stoned je ervan wordt.

Betekent niet direct dat je genaaid bent door je shop, ik zou zeggen probeer het nog eens. Haal misschien nog eens een grammetje Diamond uit een volgende batch, misschien is die weer anders/beter.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je van droog houd? :)

Heb zelf ook liever plakkerige wiet dan helemaal uitgedroogde topjes, wss wiet die gewoon al te lang ligt en niet echt goed bewaart is/word.

zonnige groetjes

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Doe mij maar medium :stoned:

te plakkerig is weer vervelend grinden en als het te droog is verpulverd het helemaal!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Geef mij ook maar medium.
Hele droge wiet heeft in theorie wel de hoogste prijs/kwantiteit verhouding, je betaalt immers niet voor het vocht.

Dat die diamond haze niet zo goed is als de amnesia zou best kunnen.
Dat ze het voor dezelfde prijs verkopen hoeft niet perce iets te zeggen over de kwaliteit natuurlijk.
Een amnesia is ook niet altijd hetzelfde, en vaak(lees: heel erg zelden) geen amnesia ook.

Dat er 20-25%thc word beloofd door growers die amnesia zaadjes verkopen betekend niet dat dit het gehalte is van de 'amnesia' uit de shop. Dit kan zoals smartie al zei heel erg verschillen per kweker/plant/top.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Hele droge wiet heeft in theorie wel de hoogste prijs/kwantiteit verhouding, je betaalt immers niet voor het vocht.

Dan toch liever kwaliteit, heb een hekel aan superdroge wiet, bah.
een beetje plakkerige wiet smaakt me veel beter.

grts

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
In kwaliteit (in potentie dan) is droge wiet naar gewicht ook wat sterker dan natuurlijk.
Vind het kwa smaak weinig uitmaken, misschien dat wiet die er al wat langer ligt z'n smaak wat verliest maar nooit echt last van gehad. Voor het gevoel bij het draaien heb ik ook liever geen '' Ik kijk er nog maar en ik heb poederwiet'' wiet.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
In kwaliteit (in potentie dan) is droge wiet naar gewicht ook wat sterker dan natuurlijk.

Das logisch.

PepTalk zei:
Vind het kwa smaak weinig uitmaken, misschien dat wiet die er al wat langer ligt z'n smaak wat verliest maar nooit echt last van gehad.

Dat ligt bij mij geheel anders, beetje plakkerige wiet smaakt veel frisser/sterker door dan die uitgedroogde wiet. Ook heb ik van die droge wiet ook sneller 'kriebels' in me keel.

PepTalk zei:
Voor het gevoel bij het draaien heb ik ook liever geen '' Ik kijk er nog maar en ik heb poederwiet'' wiet.

Same here :wink: :stoned:

Daley

Newbie
We gaan eens kijken wat het word vanavond. Ben er nu al 5 dagen hevig aan naar het verlangen, dus vanavond steek ik 'm weer aan. Het is overigens geen oude wiet/wiet dat lang heeft gelegen (verschil?). Het ziet er mooi groen uit, met een goede verhouding bruin. En dus droog. Soms heb je wel eens wiet dat zo plakkerig is dat je gewoon de hars aan je vingers hebt kleven. Dat verkruimelt niet zo lekker, je gebruikt er meer van en er blijven heel veel haartjes aan je vingers kleven. Ach ja, ik rook het zakje mooi leeg en daarna gewoon weer de Amnesia. Blijft toch echt wel mn favo. Zag trouwens gister dat de prijs van 10 Amnesia zaden rond de €40-50 ligt, dit in tegenstelling tot de Diamond, circa €25. Mijn beredering hieruit is alsnog dat Diamond Haze een zwakker wietje is. Ookal klinkt ie qua naam als de bom. Dat mens uit de shop kan me de rambam krijgen. Noobie. Ze was wel bijzonder lekker btw. Misschien moet ik maar eens overstappen op hash, vaak sterker dan wiet toch? Word er altijd wel meer mellow dan echt knetter van en da's niet helemaal mijn ding. Moet er dan wel bijzeggen dat de laatste keer hash een jaar of 4 terug is, dus misschien zijn de hersenen wel veranderd. Zoals inmiddels duidelijk mag zijn heb ik voorkeur voorde hetgeen waar een zo hoog mogelijk THC gehalte inzit. Lekker langzaam helemaal lijp worden, dat je niet meer kan staan. Heerlijk. Iemand misschien nog een tip voor me om een keer te proberen? Thanks. Keep posting.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Paperplane. zei:
Pakkerige verse topjes zijn heerlijk in een pijoje, die smaak hmmmm :hearteyes:

Absoluut, pijpje geeft een veel zuiverdere smaak af. Vooral omdat je natuurlijk geen papier meeverbrand. Ik rook ook vaak door een pijpje, maar af en toe wil ik toch wel een tip tussen mijn vingers hebben :)

Daley zei:
Misschien moet ik maar eens overstappen op hash, vaak sterker dan wiet toch? Word er altijd wel meer mellow dan echt knetter van en da's niet helemaal mijn ding. Moet er dan wel bijzeggen dat de laatste keer hash een jaar of 4 terug is, dus misschien zijn de hersenen wel veranderd. Zoals inmiddels duidelijk mag zijn heb ik voorkeur voorde hetgeen waar een zo hoog mogelijk THC gehalte inzit. Lekker langzaam helemaal lijp worden, dat je niet meer kan staan. Heerlijk. Iemand misschien nog een tip voor me om een keer te proberen? Thanks. Keep posting.

Wat ik aan hash altijd zo relaxed vind is dat je niet zo'n zware druk op je bast krijgt. Vind de smaak van wiet zekr beter maar wil niet altijd compleet van de kaart raken en dan is hash toch wel ideaal.

Als je echt de zwaarste shit onder de hash wil proberen moet je eens een ICE-o-lator kopen. Is wel heel duur maar wel z'n geld waard. Is knipafval en kleine blaadjes enzo gefilterd door water en ijs en vervolgens samengeperst tot hash. Alle stof en afval enzo is eruit gefilterd op die manier waardoor je pure THC kristallen overhoud. Je betaald tussen de 20 en 40 euro voor een grammetje maar het kan wel 40% THC bevatten!

Para shit :stoned: :hearteyes:

[EDIT]

Wat ook een voordeel is van (geïmporteerde) Hash is dat de THC - CBD verhouding een stuk beter is dan bij de meeste wiet. Hash bevat over het algemeen meer CBD wat een aantal bij-effecten van THC kan tegengaan. Het is niet volledig onderzocht nog maar er wordt gezegd dat het de kans op psychotische problemen bijzonder veel verkleint. Daarbij gaat CBD waarschijnlijk ook eventuele misselijkheid en hoofdpijn enzo tegen.

Is niet volledig wetenschappelijk bevestigd maar dit wordt gedacht door de wetenschap en ook zo ervaren door veel gebruikers.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Daley zei:
Zag trouwens gister dat de prijs van 10 Amnesia zaden rond de €40-50 ligt, dit in tegenstelling tot de Diamond, circa €25. Mijn beredering hieruit is alsnog dat Diamond Haze een zwakker wietje is.

De prijs van zaadjes heeft 0,00% met de sterkte van de plant te maken.
Word puur gebaseerd op vraag naar het product.
Een amnesia zaadje kost niets meer of minder om te produceren dan een andere haze..
SmartieAndMe zei:
Als je echt de zwaarste shit onder de hash wil proberen moet je eens een ICE-o-lator kopen. Is wel heel duur maar wel z'n geld waard. Is knipafval en kleine blaadjes enzo gefilterd door water en ijs en vervolgens samengeperst tot hash. Alle stof en afval enzo is eruit gefilterd op die manier waardoor je pure THC kristallen overhoud. Je betaald tussen de 20 en 40 euro voor een grammetje maar het kan wel 40% THC bevatten!

Je filtert niet het bladgroen ed. eruit, maar laat de bevroren trichomen loskloppen en bezinken waardoor je trichomen (pure THC kristallen zijn enkel syntetisch te produceren) kunt samenpersen. THC percentages kunnen bij een goede binnen wiet nog een stukkie hoger oplopen. Maar eer dat de ice-o-lator in de shop is, zal dat wel weer meevallen.
Is zeker z'n geld waard. Bij mij ook de enige hasj die dat keiharde effect van wiet geeft.
Verder bij hasj zoals vermeld alleen mellow, chill gevoel maar nooit trippystoned.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
SmartieAndMe zei:

Je filtert niet het bladgroen ed. eruit, maar laat de bevroren trichomen loskloppen en bezinken waardoor je trichomen (pure THC kristallen zijn enkel syntetisch te produceren) kunt samenpersen. THC percentages kunnen bij een goede binnen wiet nog een stukkie hoger oplopen. Maar eer dat de ice-o-lator in de shop is, zal dat wel weer meevallen.
Is zeker z'n geld waard. Bij mij ook de enige hasj die dat keiharde effect van wiet geeft.
Verder bij hasj zoals vermeld alleen mellow, chill gevoel maar nooit trippystoned.

Tnx voor de toelichting :)

Jixx

Bewuste gebruiker
Jammer dat dit een oud topic is. Maar voor diegene die het nog niet wisten: Diamond Haze is een super lemon haze x sour lemon haze. En sour lemon haze is weer een super lemon haze x pineapple gold.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Jixx zei:
Jammer dat dit een oud topic is. Maar voor diegene die het nog niet wisten: Diamond Haze is een super lemon haze x sour lemon haze. En sour lemon haze is weer een super lemon haze x pineapple gold.

Heb het paar maal gerookt (zie dit bijna nergens meer in NL) het was verdraaid lekker :wave:

Jixx

Bewuste gebruiker
Tijdloos zei:
Jixx zei:

Heb het paar maal gerookt (zie dit bijna nergens meer in NL) het was verdraaid lekker :wave:

Ik weet nog wel een shop waar ze momenteel wel op de kaart staat. Maar het zou een beetje zonde zijn als je daarvoor ver moet reizen, en ze staat dan ineens niet meer op de kaart? Nou kan ik je zeggen dat ze daar meestal nog wel genoeg andere strains hebben die het proberen waard zijn. Diamond haze is een van de wietjes die daar al lange tijd vast op de menukaart staat, maar soms is ze op. Prijs 12,50 euro per gram.

Toermalijn in Tilburg

Jixx

Bewuste gebruiker
Ik vrees dat ze moeilijk doen. Er staat altijd een portier bij de deur die om je ID vraagt.

Jixx

Bewuste gebruiker
psychedelicmind zei:
Is dat zo in alle shops in Tilburg?

Nee, dat is niet bij alle shops in Tilburg.

Ik kom er altijd maar bij twee, en daar staan wel portiers. Maar ik weet dat er meer shops zijn waar geen portier staat zoals Pasja. Maar daar is hooguit de amnesia van redelijke kwaliteit ben ik bang.

Verders denk ik dat je meer kans op slagen hebt in Breda.

Hoe zit het met je Belgisch taal/accent ? Ik denk dat ze vooral daar op letten?

psychedelicmind

Experimenterende gebruiker
Ik heb geen overdreven dialect maar je hoort het zeker wel. Mijn vrienden gaan altijd naar Rotterdam, maar dat vind ik persoonlijk wat ver. Breda wil ik zeker wel eens proberen maar dan wil ik wel op voorhand weten dat er minstens 2 shops zijn dat wat flexibel zijn tegenover belgen.

Jixx

Bewuste gebruiker
psychedelicmind zei:
Ik heb geen overdreven dialect maar je hoort het zeker wel. Mijn vrienden gaan altijd naar Rotterdam, maar dat vind ik persoonlijk wat ver. Breda wil ik zeker wel eens proberen maar dan wil ik wel op voorhand weten dat er minstens 2 shops zijn dat wat flexibel zijn tegenover belgen.

Helaas geen ervaring mee. Succes!

Bovenaan