Detox van Oxycodon

Goose77

Newbie
Okay, na bijna 2 jaar gebruik van Oxy en al een half jaar niet meer mezelf te zijn wil ik er permanent vanaf. En dat ga ik doen in een gesloten kliniek voor 2 weken.. met behulp van Suboxone. Dus na 48 uur cold Turkey in de kliniek, waar ik zwaar tegenop kijk, ga ik over op Suboxone. En als iemand weet hoe dit werkt, laat het me weten.

Nou, sommige zeggen 24 uur stippen met oxy is al voldoende, sommige zeggen je kunt het samen nemen en dan stoppen met de oxy, sommige zeggen 36 uur. Maar het lijkt dat ik het kortste touwtje heb getrokken met 48 uur zonder middel. Dus wat is de tijd tussen je laatste oxy (langzaamwerkend) en je eerste inname van Suboxone volgens de kenners hier? Meteen, 12 uur, 1, 2 of 3 dagen?

En daar begint probleem nummer 1, smokkel ik 1 pilletje mee naar binnen? Om.de eerste 24 uur iets aangenamer te maken?

Ik gebruik op dit moment trouwens nog 20 en 30mg per dag, dus 50mg per dag. Op mijn hoogtepunt slikte ik gewoon erg veel van 200 tot 400 per dag en volgens mijn huisarts had ik makkelijk kunnen overdosen daarmee, geen idee of het zo is.. maar ik leef nog en heb verder geen problemen gehad toen.

Toen ik me aanmelde bij de huisarts zat ik nog op 130 per dag, hij heeft het me na lang nadenken voorgeschreven (ik kocht het daarvoor via via). Maar toen ik merkte dat ik verslaafd was, wilde ik ervanaf. Het duurde even voordat ik de moed had om naar de huisarts te gaan. Okay, lang gesprek gehad en hij had door dat ik er echt vanaf wilde, dus hij ging het me voorschrijven met moeite, want hij vond het veel en heeft me doorverwezen naar een kliniek (Mondriaan).

Nou de kliniek had een behoorlijke wachttijd, dus ondertussen ben ik zelf begonnen met afbouwen van 130mg naar waar ik nu opzit, 50mg per dag (in 2x 20mg overdag en 1x 30mg voor de nacht want ik slaap er redelijk goed door). Nu heel wat afspraken verder met Mondriaan zijn we eigenlijk zo ver dat ik in de week van 11 september word opgenomen op een intensieve gesloten afdeling, eindelijk. Maar die 48 uur zonder lijkt me een probleem en ik zit al te denken hoe ik een of twee pilletjes van 20 mee naar binnen smokkel op de een of andere manier om zoals gezegd de eerste 24 uur makkelijker te maken. En als, ik zou niet weten hoe ik dat doe.. geen idee of dat hier gevraagd mag worden, maar iemand met ideeën mag contact met me opnemen.

Verder... pfff... ze zeggen dat ze je die 48 uur door helpen om het aangenaam mogelijk te maken. Prima, graag.. maar wat zijn die middelen? Ze willen er geen antwoord op geven. Alleen dat ik ze gewoon moet vetrouwen en ze me goed zullen helpen. Voor mij is dat niet genoeg, want als het o.a. Diazepam is.. dat gaat niet helpen, want ik slik het al heel wat jaren. Waarom maakt niet uit, maar soms heb ik ze nodig. En wat nog meer? Want 48 uur met die pijn is loodzwaar. Ik heb het ooit geprobeerd, gewoon even niks slikken en kijken wat ik ga voelen (toen gebruikte ik wel nog heel veel 400 ong en soms 2 keer per dag, snel en kortwerkend.
Na 6 uur was ik er klaar mee, freaking alles deed pijn en niet zo'n beetje ook! En das geen denkbeeldige pijn, het is echte pijn..

Ik ben nu aan het toewerken naar mijn opname en ga het hoe dan ook doen.. maar iets meer info over hoe het in zijn werk gaat is welkom. En alles wat Mondriaan zegt is dat ik veel pijn ga krijgen, maar ze.me daar doorheen helpen. Maar 48 uur.. 😧

Heeft iemand hetzelfde al een gedaan en kan me wat tips geven of hun verhaal delen met me. Zodat ik een idee heb over hoe en wat. Nu rij ik erheen, parkeer mijn auto voor 2 weken daar en vanaf dan is het... wel.. geen idee wat en hoe. Heb wel een folder hier over die afdeling en daar staat eigenlijk alleen maar in wat er door de dag gebeurt, dus vanaf hoe laat je op moet staan (en kan dat wel als je pijn hebt) en hoe de dag verloopt, waar je aan mee mag en moet doen en wat je wel en niet mee mag nemen. That's it. Dus veel wijzer word ik er niet van.

En als die 2 weken om zijn, ben ik dan klaar met de suboxone, dat is wat hun zeggen en kan het überhaupt dat je in 2 weken van de oxy afraak met hulp van de suboxone? En niet de ene verslaving inruil voor een andere..

Dus iedere gelijkwaardige ervaring, tip etc.. is welkom! Zo kan ik me er beter op voorbereiden. Thnx! 😊

En mocht je enige spelfouten zien, sorry.. mijn mobiel doet soms raar. 🤷🏻‍♂️

OtherShore

Badass junkie
ik zit al te denken hoe ik een of twee pilletjes van 20 mee naar binnen smokkel op de een of andere manier om zoals gezegd de eerste 24 uur makkelijker te maken
Beste @Goose77, Als ik je verhaal zo lees dan klinkt het alsof je zenuwachtig bent voor je opname. Dat is ook wel logisch. Stoppen is niet makkelijk en je weet ook niet precies wat je te wachten staat. Logisch ook dat je op zoek bent naar meer informatie, want waarschijnlijk hoop je dat die informatie je gerust kan stellen.

Maar ik krijg ook het idee dat je wantrouwen naar de behandeling je in de weg zit. Als je nu al plannen maakt om niet aan het programma mee te doen (al is het maar voor één dag), dan zet je al één voet buiten de deur voordat je begint. Ik raad je dus echt af om drugs mee te smokkelen (lukt waarschijnlijk toch niet). Zo ga je met verkeerde houding naar binnen.
iets meer info over hoe het in zijn werk gaat is welkom
Ik weet helaas niet zoveel over de behandeling die je gaat volgen dus hier kan ik je niet bij helpen. Ik denk wel dat je kan vertrouwen op de behandeling die je aangeboden krijgt. Je staat onder toezicht van artsen, dus als er problemen ontstaan wordt er meteen ingegrepen. Je komt in een veilige omgeving terecht waar je goede hulp krijgt. You got this!

Laatst bewerkt:

Goose77

Newbie
Beste @Goose77, Als ik je verhaal zo lees dan klinkt het alsof je zenuwachtig bent voor je opname. Dat is ook wel logisch. Stoppen is niet makkelijk en je weet ook niet precies wat je te wachten staat. Logisch ook dat je op zoek bent naar meer informatie, want waarschijnlijk hoop je dat die informatie je gerust kan stellen.

Maar ik krijg ook het idee dat je wantrouwen naar de behandeling je in de weg zit. Als je nu al plannen maakt om niet aan het programma mee te doen (al is het maar voor één dag), dan zet je al één voet buiten de deur voordat je begint. Ik raad je dus echt af om drugs mee te smokkelen (lukt waarschijnlijk toch niet). Zo ga je met verkeerde houding naar binnen.

Ik weet helaas niet zoveel over de behandeling die je gaat volgen dus hier kan ik je niet bij helpen. Ik denk wel dat je kan vertrouwen op de behandeling die je aangeboden krijgt. Je staat onder toezicht van artsen, dus als er problemen ontstaan wordt er meteen ingegrepen. Je komt in een veilige omgeving terecht waar je goede hulp krijgt. You got this!
Zenuwachtig ben ik zeker, vrij logisch ook denk ik. Maar ergens kijk ik er ook naar uit, behalve die eerste 2 dagen afzien dan.
En een pilletje mee naar binnen smokkelen... ik weet het niet goor , de kans is 50//0 en het kan best dat ik er vanaf zie en gewoon zonder naar binnen ga. Want ik saboteer mijn behandeling ook een beetje, en dat is zonde.
Dus ik hoor je en zeg nooit nee.

Het is dat ze me zo weinig info kunnen geven over wat ik kan verwachten. Maar ik heb een afspraak met een verslavingsarts kunnen regelen op de 29ste deze maand, bijna 2 weken vóór opname en hoop daar wat meer info te kunnen krijgen en dat me dat wat meer moed inpompt. Maar hoe dan ook ga ik, ik wil er vanaf, klaar. En ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen binnen die 2 weken.

Maar ik heb dagen dat ik denk, laat het morgen maar beginnen, want een maand duurt nog te lang. Maar ook dagen dat ik loop af te tellen.. het is raar, en nieuw. Maar ja, I've Got This!

Thnx voor je bericht! 😉

OtherShore

Badass junkie
Maar ik heb een afspraak met een verslavingsarts kunnen regelen op de 29ste deze maand, bijna 2 weken vóór opname en hoop daar wat meer info te kunnen krijgen en dat me dat wat meer moed inpompt.
Okay, dat is mooi. Veel succes alvast!

Laatst bewerkt:

Paranoize.

Badass junkie
Nou, sommige zeggen 24 uur stippen met oxy is al voldoende
Bij oxycodone kan je na 12 uur al overstappen op suboxone maar voor de zekerheid wachten ze 24 uur. (Normaal gesproken)

Ik gebruik op dit moment trouwens nog 20 en 30mg per dag, dus 50mg per dag. Op mijn hoogtepunt slikte ik gewoon erg veel van 200 tot 400 per dag en volgens mijn huisarts had ik makkelijk kunnen overdosen daarmee
Gelukkig slik je geen hoge dosering dus zal de afkick in dat opzicht wel meevallen vergeleken zwaargebruikers of heroïne/methadon gebruikers, en nee.... van 200/400mg is het onmogelijk om te overdoseren tenzij je er benzodiazepines/alcohol bij gebruikt. Je hebt al gauw een gram nodig om over te doseren zeker met tolerantie. (Zelfs dan is de kans klein dat je sterft)

En als die 2 weken om zijn, ben ik dan klaar met de suboxone, dat is wat hun zeggen en kan het überhaupt dat je in 2 weken van de oxy afraak met hulp van de suboxone? En niet de ene verslaving inruil voor een andere
In 2 weken tijd is de kans zeer groot dat je afhankelijkheid creeert voor de suboxone dus ik hoop dat ze je dosering langzaam taperen want het werkt lang en de afkick is ook 3x zo lang als van oxy (wel minder intents)

Heeft iemand hetzelfde al een gedaan en kan me wat tips geven of hun verhaal delen met me. Zodat ik een idee heb over hoe en wat. Nu rij ik erheen, parkeer mijn auto voor 2 weken daar en vanaf dan is het... wel.. geen idee wat en hoe.
Opium verslaafde hier 👋🏻

Ten eerste moet je echt zelf willen stoppen! Voor jezelf. Terugvallen horen erbij maar je moet echt willen stoppen anders werkt het gewoon niet.

Je mindset bepaald een hoop tijdens het afkicken, tijdens het kicken heb je het natuurlijk enorm zwaar met alle pijn in je lichaam en rusteloosheid (benen, armen) depressie, angst je kent het ritueel wel maar weet dat dit tijdelijk is! En dat je niet permanent je zult voelen alsof je dood gaat het kan alleen maar beter worden!!!!!!

Op DF is er niet meer ervaring meer met opiumverslaving, daarom raad ik reddit/opiatesrecovery aan je gaat heel veel aan deze community hebben!

verder veel succes je kan het, je mag me pm'en. Ik wens je heel veel kracht en beterschap toegewenst

Goose77

Newbie
Bij oxycodone kan je na 12 uur al overstappen op suboxone maar voor de zekerheid wachten ze 24 uur. (Normaal gesproken)

Gelukkig slik je geen hoge dosering dus zal de afkick in dat opzicht wel meevallen vergeleken zwaargebruikers of heroïne/methadon gebruikers, en nee.... van 200/400mg is het onmogelijk om te overdoseren tenzij je er benzodiazepines/alcohol bij gebruikt. Je hebt al gauw een gram nodig om over te doseren zeker met tolerantie. (Zelfs dan is de kans klein dat je sterft)

In 2 weken tijd is de kans zeer groot dat je afhankelijkheid creeert voor de suboxone dus ik hoop dat ze je dosering langzaam taperen want het werkt lang en de afkick is ook 3x zo lang als van oxy (wel minder intents)

Opium verslaafde hier 👋🏻

Ten eerste moet je echt zelf willen stoppen! Voor jezelf. Terugvallen horen erbij maar je moet echt willen stoppen anders werkt het gewoon niet.

Je mindset bepaald een hoop tijdens het afkicken, tijdens het kicken heb je het natuurlijk enorm zwaar met alle pijn in je lichaam en rusteloosheid (benen, armen) depressie, angst je kent het ritueel wel maar weet dat dit tijdelijk is! En dat je niet permanent je zult voelen alsof je dood gaat het kan alleen maar beter worden!!!!!!

Op DF is er niet meer ervaring meer met opiumverslaving, daarom raad ik reddit/opiatesrecovery aan je gaat heel veel aan deze community hebben!

verder veel succes je kan het, je mag me pm'en. Ik wens je heel veel kracht en beterschap toegewenst
Ja, ik hoor overal 24 uur en dat is te doen, 48 uur is een ander verhaal. Maar goed, dat zal ik gaan vragen aan de arts waar ik een afspraak mee heb 2 weken voor opname, nu een maand verwijderd.

En dat ik had kunnen overdosen van 200/400 en had kunnen overlijden waren de woorden van de huisarts.. en ik nam het serieus, maar nu blijkt maar weer dat ze wellicht overdrijven om me af te schrikken, geen idee. En die heb ik nooit verteld over 200/400 (en volgens mij heb ik zelfs bijna 600 gedaan een keer), maar enkel verteld dat ik toen op 130 gram per dag zat. 40 en 40 langzaam en 50 snel per dag.
Ik ben zelf gaan afbouwen omdat alles zo lang duurde, heb van een 40, 20 gemaakt en van de andere 40, 30 gemaakt en de 50 snel gewoon gestopt en er niks van gemerkt.
Dus nu zit ik alleen nog op 20 en 30 retard per dag op eigen kracht, dus ja.. ik wil het. En ik gebruik ook diazepam, maar dat zijn pilletjes van 2mg indien nodig en ik neem er miss 2 of 3 per dag, dat doe ik al jaren (ook op advies van de huisarts), maar als ikneen paar dagen niks slik ervan merk ik niks van afhankelijkheid.
Maar echt verder komen is moeilijk ik wilde nog eens 10 eraf halen maar toen werd het iets moeilijker en werd het pijnlijk en de huisarts adviseerde om het even op 20 en 30 te laten en het aan de kliniek over te laten. Prima. Maar heb er wel op eigen kracht 80mg afgehaald en dat terwijl ik het liefste de snelwerkende had, die voelde je tenminste goed. Maar goed, de rest mogen ze in de kliniek doen. Alleen die 48 uur.. tja..

En die suboxone... velen zeggen dat het een wondermiddel is, anderen kunnen er niet tegen.. het is afwachten hoe ik erop reageer en of ik inderdaad gewoon zonder suboxone de deur weer uit ga en niet de ene verslaving inruil voor een andere. De bedoeling is dat ze me daarop zetten en meteen gaan afbouwen.. Maar dit is een goede vraag voor die verslavingsarts.

En ja, wat me te wachten staat.. ik weet het en ga het voelen. En weet ook dat het tijdelijk is en ik me snel weer beter ga voelen als ik eenmaal met die suboxone ga beginnen, denk ik dan.. even afwachten..
Maar als dit goed gaat en ik ga "clean" eruit ga ik niet terugvallen, zo sta ik er 100% in! Anders zat ik nou ook nog op 40/40/50 ipv 20/30.

En ik zal die Reddit eens opzoeken, thnx voor de tip! En thnx voor je bericht.. dit helpt! 😉

Paranoize.

Badass junkie
Ja, ik hoor overal 24 uur en dat is te doen, 48 uur is een ander verhaal. Maar goed, dat zal ik gaan vragen aan de arts waar ik een afspraak mee heb 2 weken voor opname, nu een maand verwijderd.

En dat ik had kunnen overdosen van 200/400 en had kunnen overlijden waren de woorden van de huisarts.. en ik nam het serieus, maar nu blijkt maar weer dat ze wellicht overdrijven om me af te schrikken, geen idee. En die heb ik nooit verteld over 200/400 (en volgens mij heb ik zelfs bijna 600 gedaan een keer), maar enkel verteld dat ik toen op 130 gram per dag zat. 40 en 40 langzaam en 50 snel per dag.
Ik ben zelf gaan afbouwen omdat alles zo lang duurde, heb van een 40, 20 gemaakt en van de andere 40, 30 gemaakt en de 50 snel gewoon gestopt en er niks van gemerkt.
Dus nu zit ik alleen nog op 20 en 30 retard per dag op eigen kracht, dus ja.. ik wil het. En ik gebruik ook diazepam, maar dat zijn pilletjes van 2mg indien nodig en ik neem er miss 2 of 3 per dag, dat doe ik al jaren (ook op advies van de huisarts), maar als ikneen paar dagen niks slik ervan merk ik niks van afhankelijkheid.
Maar echt verder komen is moeilijk ik wilde nog eens 10 eraf halen maar toen werd het iets moeilijker en werd het pijnlijk en de huisarts adviseerde om het even op 20 en 30 te laten en het aan de kliniek over te laten. Prima. Maar heb er wel op eigen kracht 80mg afgehaald en dat terwijl ik het liefste de snelwerkende had, die voelde je tenminste goed. Maar goed, de rest mogen ze in de kliniek doen. Alleen die 48 uur.. tja..

En die suboxone... velen zeggen dat het een wondermiddel is, anderen kunnen er niet tegen.. het is afwachten hoe ik erop reageer en of ik inderdaad gewoon zonder suboxone de deur weer uit ga en niet de ene verslaving inruil voor een andere. De bedoeling is dat ze me daarop zetten en meteen gaan afbouwen.. Maar dit is een goede vraag voor die verslavingsarts.

En ja, wat me te wachten staat.. ik weet het en ga het voelen. En weet ook dat het tijdelijk is en ik me snel weer beter ga voelen als ik eenmaal met die suboxone ga beginnen, denk ik dan.. even afwachten..
Maar als dit goed gaat en ik ga "clean" eruit ga ik niet terugvallen, zo sta ik er 100% in! Anders zat ik nou ook nog op 40/40/50 ipv 20/30.

En ik zal die Reddit eens opzoeken, thnx voor de tip! En thnx voor je bericht.. dit helpt! 😉
Vroeger maakte een Amerikaans merk van oxy 160mg tabletten dus het is zeer onwaarschijnlijk dat je aan 200mg dood gaat 😅

Oxycodon is een heel veilig opiaat, het is geen fentanyl

De serie painkiller op netflix is ook misschien wel iets interessants voor jou

Goose77

Newbie
Vroeger maakte een Amerikaans merk van oxy 160mg tabletten dus het is zeer onwaarschijnlijk dat je aan 200mg dood gaat 😅

Painkiller. Ga ik bekijken!

Maar ja, toen ze kwamen met oxycodon werd er geclaimed dat het niet verslavend zou zijn, totaal niet. Maar het tegenovergestelde blijkt de waarheid. Kijk maar naar "Dopesick".
Maar ik kan me voorstellen dat als steeds meer afhankelijk word en meer en meer nodig hebt, je ooit op een OD uitkomt, of het nou veilig is of niet. Hell, je kan dood gaan aan een overdosis paracetamol!
Het word te makkelijk uitgeschreven, oxy, en te weinig gewaarschuwd voor de effecten ervan...

Paranoize.

Badass junkie
Painkiller. Ga ik bekijken!

Maar ja, toen ze kwamen met oxycodon werd er geclaimed dat het niet verslavend zou zijn, totaal niet. Maar het tegenovergestelde blijkt de waarheid. Kijk maar naar "Dopesick".
Maar ik kan me voorstellen dat als steeds meer afhankelijk word en meer en meer nodig hebt, je ooit op een OD uitkomt, of het nou veilig is of niet. Hell, je kan dood gaan aan een overdosis paracetamol!
Het word te makkelijk uitgeschreven, oxy, en te weinig gewaarschuwd voor de effecten ervan...
Je bouwt natuurlijk tolerantie op en tijdens de Era van het schandaal van Purdue pharma toen probeerden vertegenwoordigers artsen zoveel MG te pushen als ze konden want de winstmarge lag niet in de hoeveelheid pillen want het kostte geen drol om te maken of ze nou een 40mg of 80mg pilletje maakte en zo deden ze patiënten zo veel en zo snel mogelijk blijven ophogen tot ze echt 10/20pillen van 160mg per dag slikte en tja dan is de kans dat je eraan dood gaat wel enorm hoog ja.

Van 30/100mg laten we zeggen ga je zeker niet dood maar als je 600mg dagelijks slikt heeft je lichaam het hier veel zwaarder mee

Plus de meeste doden zijn door fentanyl gevallen niet oxycodon dat laat de media niet zien maar oxycodon heeft de crisis aangewakkert toen het supergoedkoop ineens van de markt verdween zowel bij dokters als van de straat en toen kwam het goedkope fentanyl in de plaats....

dnns11

Newbie
Okay, na bijna 2 jaar gebruik van Oxy en al een half jaar niet meer mezelf te zijn wil ik er permanent vanaf. En dat ga ik doen in een gesloten kliniek voor 2 weken.. met behulp van Suboxone. Dus na 48 uur cold Turkey in de kliniek, waar ik zwaar tegenop kijk, ga ik over op Suboxone. En als iemand weet hoe dit werkt, laat het me weten.

Nou, sommige zeggen 24 uur stippen met oxy is al voldoende, sommige zeggen je kunt het samen nemen en dan stoppen met de oxy, sommige zeggen 36 uur. Maar het lijkt dat ik het kortste touwtje heb getrokken met 48 uur zonder middel. Dus wat is de tijd tussen je laatste oxy (langzaamwerkend) en je eerste inname van Suboxone volgens de kenners hier? Meteen, 12 uur, 1, 2 of 3 dagen?

En daar begint probleem nummer 1, smokkel ik 1 pilletje mee naar binnen? Om.de eerste 24 uur iets aangenamer te maken?

Ik gebruik op dit moment trouwens nog 20 en 30mg per dag, dus 50mg per dag. Op mijn hoogtepunt slikte ik gewoon erg veel van 200 tot 400 per dag en volgens mijn huisarts had ik makkelijk kunnen overdosen daarmee, geen idee of het zo is.. maar ik leef nog en heb verder geen problemen gehad toen.

Toen ik me aanmelde bij de huisarts zat ik nog op 130 per dag, hij heeft het me na lang nadenken voorgeschreven (ik kocht het daarvoor via via). Maar toen ik merkte dat ik verslaafd was, wilde ik ervanaf. Het duurde even voordat ik de moed had om naar de huisarts te gaan. Okay, lang gesprek gehad en hij had door dat ik er echt vanaf wilde, dus hij ging het me voorschrijven met moeite, want hij vond het veel en heeft me doorverwezen naar een kliniek (Mondriaan).

Nou de kliniek had een behoorlijke wachttijd, dus ondertussen ben ik zelf begonnen met afbouwen van 130mg naar waar ik nu opzit, 50mg per dag (in 2x 20mg overdag en 1x 30mg voor de nacht want ik slaap er redelijk goed door). Nu heel wat afspraken verder met Mondriaan zijn we eigenlijk zo ver dat ik in de week van 11 september word opgenomen op een intensieve gesloten afdeling, eindelijk. Maar die 48 uur zonder lijkt me een probleem en ik zit al te denken hoe ik een of twee pilletjes van 20 mee naar binnen smokkel op de een of andere manier om zoals gezegd de eerste 24 uur makkelijker te maken. En als, ik zou niet weten hoe ik dat doe.. geen idee of dat hier gevraagd mag worden, maar iemand met ideeën mag contact met me opnemen.

Verder... pfff... ze zeggen dat ze je die 48 uur door helpen om het aangenaam mogelijk te maken. Prima, graag.. maar wat zijn die middelen? Ze willen er geen antwoord op geven. Alleen dat ik ze gewoon moet vetrouwen en ze me goed zullen helpen. Voor mij is dat niet genoeg, want als het o.a. Diazepam is.. dat gaat niet helpen, want ik slik het al heel wat jaren. Waarom maakt niet uit, maar soms heb ik ze nodig. En wat nog meer? Want 48 uur met die pijn is loodzwaar. Ik heb het ooit geprobeerd, gewoon even niks slikken en kijken wat ik ga voelen (toen gebruikte ik wel nog heel veel 400 ong en soms 2 keer per dag, snel en kortwerkend.
Na 6 uur was ik er klaar mee, freaking alles deed pijn en niet zo'n beetje ook! En das geen denkbeeldige pijn, het is echte pijn..

Ik ben nu aan het toewerken naar mijn opname en ga het hoe dan ook doen.. maar iets meer info over hoe het in zijn werk gaat is welkom. En alles wat Mondriaan zegt is dat ik veel pijn ga krijgen, maar ze.me daar doorheen helpen. Maar 48 uur.. 😧

Heeft iemand hetzelfde al een gedaan en kan me wat tips geven of hun verhaal delen met me. Zodat ik een idee heb over hoe en wat. Nu rij ik erheen, parkeer mijn auto voor 2 weken daar en vanaf dan is het... wel.. geen idee wat en hoe. Heb wel een folder hier over die afdeling en daar staat eigenlijk alleen maar in wat er door de dag gebeurt, dus vanaf hoe laat je op moet staan (en kan dat wel als je pijn hebt) en hoe de dag verloopt, waar je aan mee mag en moet doen en wat je wel en niet mee mag nemen. That's it. Dus veel wijzer word ik er niet van.

En als die 2 weken om zijn, ben ik dan klaar met de suboxone, dat is wat hun zeggen en kan het überhaupt dat je in 2 weken van de oxy afraak met hulp van de suboxone? En niet de ene verslaving inruil voor een andere..

Dus iedere gelijkwaardige ervaring, tip etc.. is welkom! Zo kan ik me er beter op voorbereiden. Thnx! 😊

En mocht je enige spelfouten zien, sorry.. mijn mobiel doet soms raar. 🤷🏻‍♂️

Afkicken met behulp van Suboxone is een zeer prettige manier om te stoppen met Oxycodon, mijn ervaring uiteraard.

Zelf 2 jaar geleden afgekickt met behulp van Suboxone, zat toen op een dosering van 80mg snelwerkende oxycodon, af en toe iets meer. Had destijds inmiddels 5 jaar oxycodon gebruikt. Voorgeschreven gekregen voor chronische rugpijn, waar ik helaas tot op de dag van vandaag nog last van had.

Heb toen 12 uur geen oxycodon genomen en kreeg uiteraard afkickverschijnselen. oxycodon moet uit je hersenen zijn om het te kunnen vervangen met Suboxone. Dat duurde bij mij iets langer dan 12 uur, ongeveer 16 uur. Daarna is stappen van 20% de Suboxone afgebouwd en wekelijks contact met arts. Heb niet intern gezeten omdat dat niet mogelijk was i.v.m. werk en ik dat zelf niet wilde.

Denk dat de 2 weken die jij tegemoet gaat jou zeker gaan lukken! Als je ervan wilt dan moet dat lukken. Ja, het gaat klote zijn, vooral die laatste uren alvorens je Suboxone krijgt. Zodra je Suboxone neemt voel je de verlichting. De verlagingen van Suboxone voel je wel iets van maar is totaal niet te vergelijken met het minder van oxycodon.

Helaas kon ik niet zonder oxycodon vanwege de pijn, was er volledig vanaf een tijd. Heb ook een keer cold turkey gestopt omdat ik niet in de wachtrijen wilde bij de klinieken en niet alle meningen wilde van artsen en mensen die er iets van vonden. Het telkens moeten uitleggen aan iedereen is zeer vermoeiend terwijl mensen vaak toch niet snappen waar je doorheen gaat. Heb toen de eerste week veel klachten gehad, koorts enzovoort, diarree en veel koud/warm aanvallen + zweten. Dat werd na 1,5 week iets minder. Alleen het mentale gedeelte bleef klote. Zag geen geluk meer en had nergens geen zin meer in waar ik vroeger mega veel zin in had. Dat is ook niet meer teruggekomen, vanwege pijn destijds ook weer oxycodon moeten nemen.

Toen ik met Suboxone afkickte had ik voor mijn gevoel veel minder last van het mentale gedeelte. Dat ik nergens geen zin meer in had dat had ik na afbouwen met suboxone minder.

Ik zou zeggen ga ervoor en volg het programma volledig die 2 weken! Dat zijn ze mensen die er onderzoek naar hebben gedaan en weten hoe het werkt dus volg hun advies maar! Daarna kun je zelf weer doen en laten wat jij wil!

Laat het aub nog even weten hoe het is vergaan en/of hoe het verloopt!

Sterkte ermee!

Goose77

Newbie
Thnx voor je bericht!

Ik heb nog 12 dagen voordat ik naar binnen gaan, echter gisteren een gesprek gehad met een verslavingsarts en dat was voor mij een beetje een deceptie.

Het komt erop neer dat ze misschien niet eens suboxone gaan geven, maar het proberen met paracetamol en ibrupofen, waarvan ik weet dat het niet werkt.

En er word gewoon verwacht dat zodra je binnen komt en alle gesprekken hebt gehad die nodig zijn... met het programma meewerkt, want bezig zijn lijd je af van de pijn. Ik weet hoe die pijn is, want ik heb geprobeerd gewoon te stoppen en dat is niet te doen. Je kan niet gaan sporten als je spierpijn en krampen hebt, je kan niet aan muziektherapie (?) Mee gaan doen als je constant moet overgeven, en laat staan de slechte mood die ik ga ervaren... Ik heb dan even geen zin in die dingen.

Zelfs het gebruik van Clonidine, wat helpt bij de ontweningsverschijnselen is een vraagteken.

Dit klinkt meer als cold Turkey onder toezicht en dat is niet wat ze me hebben voor gespiegeld. Ze zouden het zo aangenaam mogelijk maken en zodra mogelijk de overstap maken naar suboxone. En nu word me verteld dat ze dat misschien niet doen en dat laat me denken dat ik de verkeerde plek heb gekozen en ik er misschien nog eens over moet nadenken of dit is wat ik wil.

Ik heb nu nog eens voor duidelijkheid gevraagd aan mijn contact persoon, maar ze neemt de telefoon niet op en reageert niet op mijn berichten.. dus even afwachten, maar de tijd tikt door...

Laatst bewerkt:

Paranoize.

Badass junkie
Thnx voor je bericht!

Ik heb nog 12 dagen voordat ik naar binnen gaan, echter gisteren een gesprek gehad met een verslavingsarts en dat was voor mij een beetje een deceptie.

Het komt erop neer dat ze misschien niet eens suboxone gaan geven, maar het proberen met paracetamol en ibrupofen, waarvan ik weet dat het niet werkt.

En er word gewoon verwacht dat zodra je binnen komt en alle gesprekken hebt gehad die nodig zijn... met het programma meewerkt, want bezig zijn lijd je af van de pijn. Ik weet hoe die pijn is, want ik heb geprobeerd gewoon te stoppen en dat is niet te doen. Je kan niet gaan sporten als je spierpijn en krampen hebt, je kan niet aan muziektherapie (?) Mee gaan doen als je constant moet overgeven, en laat staan de slechte mood die ik ga ervaren... Ik heb dan even geen zin in die dingen.

Zelfs het gebruik van Clonidine, wat helpt bij de ontweningsverschijnselen is een vraagteken.

Dit klinkt meer als cold Turkey onder toezicht en dat is niet wat ze me hebben voor gespiegeld. Ze zouden het zo aangenaam mogelijk maken en zodra mogelijk de overstap maken naar suboxone. En nu word me verteld dat ze dat misschien niet doen en dat laat me denken dat ik de verkeerde plek heb gekozen en ik er misschien nog eens over moet nadenken of dit is wat ik wil.

Ik heb nu nog eens voor duidelijkheid gevraagd aan mijn contact persoon, maar ze neemt de telefoon niet op en reageert niet op mijn berichten.. dus even afwachten, maar de tijd tikt door...
Als het echt niet uit te houden is kan je altijd nog vrijwillig weggaan maar ik snap je wel want jij had een bepaald beeld voor ogen aan de hand van wat hun jou belooft/ verteld hebben hoe jou detox/opname zou verlopen

Maar misschien toch een kans geven? Zolang je de eerste paar dagen jezelf van de groep kunt isoleren gaat dat goed en zal je na 4 a 5 dagen wel die afleiding hard nodig hebben en dan gaat sporten, warm douchen, socializeren jou wel enorm helpen.

Het beste is eigenlijk met comfort meds detoxen die GEEN opoiden zijn. Zoals benzo's gabapentine, clodinine, etc. Als die medicijnen jou zo comfortabel en pijnloos erdoorheen kunnen helpen is dat beter dan suboxone.

Maar een snelle suboxone taper is ook vrij pijnloos dus ik hoop dat ze jou naar wensen kunnen laten detoxen daarzo.

Alleen het beste is natuurlijk die oxy zo snel mogelijk je lichaam uit te werken zodat het herstel proces sneller zal gaan, en die receptoren blijf je met suboxone toch voeden dus zal je ontwenning langer duren maar wel comfortabeler zijn.

Nadeel is wel dat als je PAWS krijgt je misschien uiteindelijk toch op de suboxone beland.

Ik heb hier heel veel ervaring in en je mag mij pmen!

Goose77

Newbie
Als het echt niet uit te houden is kan je altijd nog vrijwillig weggaan maar ik snap je wel want jij had een bepaald beeld voor ogen aan de hand van wat hun jou belooft/ verteld hebben hoe jou detox/opname zou verlopen

Maar misschien toch een kans geven? Zolang je de eerste paar dagen jezelf van de groep kunt isoleren gaat dat goed en zal je na 4 a 5 dagen wel die afleiding hard nodig hebben en dan gaat sporten, warm douchen, socializeren jou wel enorm helpen.

Het beste is eigenlijk met comfort meds detoxen die GEEN opoiden zijn. Zoals benzo's gabapentine, clodinine, etc. Als die medicijnen jou zo comfortabel en pijnloos erdoorheen kunnen helpen is dat beter dan suboxone.

Maar een snelle suboxone taper is ook vrij pijnloos dus ik hoop dat ze jou naar wensen kunnen laten detoxen daarzo.

Alleen het beste is natuurlijk die oxy zo snel mogelijk je lichaam uit te werken zodat het herstel proces sneller zal gaan, en die receptoren blijf je met suboxone toch voeden dus zal je ontwenning langer duren maar wel comfortabeler zijn.

Nadeel is wel dat als je PAWS krijgt je misschien uiteindelijk toch op de suboxone beland.

Ik heb hier heel veel ervaring in en je mag mij pmen!
Thnx voor je bericht, alweer. 😊

Het is een domper omdat ik zoveel onzekerheid krijg van de behandelaars en ik een beetje in het diepe word gegooid.

Maar ik ben zover gekomen, heb inmiddels al een koffer gekocht ervoor en een nieuwe rugzak voor mijn laptop en tablet voor afleiding en ik ga er gewoon voor en zie het wel. Ik heb vandaag geprobeerd om mijn dagdosis van 20 over te slaan, maar na zo'n 5 uur kwam er ontzettend veel onrust in mijn lijf en dat was niet prettig, maar niet pijnlijk. Ik ben niet verder gegaan en heb die 20 gewoon genomen omdat ik nog dingen moest doen en ik denk dat het na die 5 uur alleen maar erger word met krampen, pijn, etc.. maar wie weet valt het mee. 🤷🏻‍♂️

Maar je hebt gelijk dat het mogelijk is dat ze Clonidine en benzo's etc gaan gebruiken ipv Suboxy. Als ik erover nadenk, zou dat zeker beter zeker zijn dan Suboxone, waar ik dan weer een tijd aan vastzit, na die 2 weken. Dus opiaat ruilen voor een iets betere opiaat, die je ook weer moet afbouwen, weliswaar iets makkelijke om daar vanaf te komen, maar toch.
Zoals jij het omschrijft moet het te doen zijn, als dat hun aanpak ook zal zijn uiteraard. Maar ik ga het zeker aankaarten allemaal en wat dingen in hun hoofd planten!

Maar we gaan het zien. En zoals je zegt, mocht het niet naar wens gaan dan kan ik vrijwillig stoppen. Het mag dan wel een gesloten afdeling zijn, maar die optie is er.
Maar de drang om er vanaf te komen is sterk, en de angst voor de pijn die ik ga ervaren is ook sterk, maar ik ga ervanuit dat de drang om ervanaf te komen sterker is dan de pijn en ik daar gewoon doorheen moet.

Ik blijf jullie op de hoogte houden!
Trouwens, wat het iets moelijker maakt is dat ik diabetes type 1 ben, al 28 jaar (kreeg het cadeau op mijn 18de) en ze niet aan mijn dieet wensen kunnen doen en ik dus niet alles zal kunnen eten wat ze me geven en ik daar dus ook maaltijdrepen voor mee moet nemen en ik nog moet afwachten of dat mag... en alles moet via via gevraagd worden. Lastig allemaal.

Maar goed, na 28 jaar vechten met diabetes (dat is ook wat ervoor gezorgd heeft dat ik met oxy ben begonnen, pijnlijke complicaties waar je niet aan word geholpen door artsen) sla ik me daar wel doorheen. Dan maar meer drinken dan eten.

En ik ga je eraan houden dat ik contact met je opneem als ik problemen ga krijgen achteraf! Thnx daarvoor.👈🏼

Jullie horen meer van me als ik meer te horen krijg of als ik daar zit. Tenzij iemand schrijft, dan reageer ik wel weer! ✌🏼

Laatst bewerkt:

Goose77

Newbie
Update 1. Ik zit in de kliniek, sinds gister 10 uur, en de laatste oxy die dag ervoor genomen rond 23.00. Dus vanavond 23uur zit ik 48 uur zonder en ik voel me redelijk, nog.. wel gespannen in armen en benen. En de bedoeling is dat ze het willen aanpakken met Paracetamol 3000mg per dag, Ibrupofen (hoeveel weet ik niet) en Clodinine, maar pas als me echt beroerd voel zetten ze dat in. Ik bepaal dat zelf wanneer nodig.
Afzonderen is lastig hier, je hebt een dagprogramma en er word verwacht dat je eraan mee doet, tenzij je natuurlijk simpelweg niet kan. En mocht het niet lukken met bovenstaande medicijnen dat word het alsnog suboxone, maar ik ga er niet van uit.
Ik heb de week voor opname de oxy nog afgebouwd naar 40 (20/20) ipv 50 (20/30), gewoon omdat ik het wilde en dat ging eigenlijk goed. Eigenlijk had ik het zelf af kunnen bouwen, maar de huisarts wilde niet meewerken om me telkens een lagere dosis te geven om de week of 2, ligt eraan hoe het gaat. Ze vond dat opname meer verantwoord was, ook al heb ik op eigen houtje zelf er al 90mg afgehaald/afgebouwd.
Maar goed we zullen zien, vandaag draai ik voor het eerst mee met alle programma's.. ben benieuwd hoe dat gaat. De mensen hier zijn vriendelijk en behulpzaam en de andere patiënten zijn zover ik ze heb kunnen ontmoeten allemaal prima, al heb ik er een paar nog niet gezien. De dokter hier denkt zelfs dat ik de 2 weken niet vol zal maken en eerder naar huis ga dan dat. I dunno.. doubt.
Maar ik had al pijn verwacht eigenlijk, maar zover nog niks.. maar ws ben ik te voorbarig. Dunno. Ik zie wel wat er gaat komen.
Update 2 volgt zsm!

DownUnder

Experimenterende gebruiker

Perdue wilde deze 160mg op de markt brengen maar door druk vanuit de maatschappij en media hebben ze dit niet door laten gaan. Dit feit wat te zien in de ongelooflijk mooie maar wel tragische serie "Dopesick" via Disney+. Ik zelf zat op 120mg per dag en arts gaf aan dat ik aan de grens van een overdosis zat.. pfff nu denk ik ook dat hij of onwetend is of mij alleen maar bang wilde maken. Ik was op eigen kracht terug kunnen gaan naar 60mg per dag helaas zit ik nu weer op en rond de 100mg. Ik dacht sterk te zijn maar ik kan alleen nog maar denken aan dat uurtje genot dat ik dan voel wanneer ik het ingenomen, de rest van de dag denk ik alleen daar nog aan, dus wil ik ook via een kliniek gaan afkicken alleen ook ik zit vol met vragen. Maar ik dwaal af, naar mijn weten was er dus geen 160mg tablet op de markt gekomen.

Goose77

Newbie
Update 3... denk ik. Vanavond 23 uur bereik ik het 72 uur punt en heb nog steeds geen behoefte aan paracetamol, ibruprofen en Clodinine. Ik denk dat ik hier vrij makkelijk doorheen ga komen, misschien komt omdat ik zelf al behoorlijk wat heb afgebouwd want buiten wat spanningen in mijn lijf heb ik nergens last van. Ik zit in een geweldige groep, het programma is in orde.. maar vult niet je hele dag.. dus je hebt momenten dat je je gaat vervelen. Vooral in het weekend, want dan is er geen programma behalve de etenstijden en de mogelijkheid tot bezoek (woensdag, zaterdag en zondag). Dus de eerste 3 dagen gaan goed zover! That's it for now. ✌🏼

Goose77

Newbie
Perdue wilde deze 160mg op de markt brengen maar door druk vanuit de maatschappij en media hebben ze dit niet door laten gaan. Dit feit wat te zien in de ongelooflijk mooie maar wel tragische serie "Dopesick" via Disney+. Ik zelf zat op 120mg per dag en arts gaf aan dat ik aan de grens van een overdosis zat.. pfff nu denk ik ook dat hij of onwetend is of mij alleen maar bang wilde maken. Ik was op eigen kracht terug kunnen gaan naar 60mg per dag helaas zit ik nu weer op en rond de 100mg. Ik dacht sterk te zijn maar ik kan alleen nog maar denken aan dat uurtje genot dat ik dan voel wanneer ik het ingenomen, de rest van de dag denk ik alleen daar nog aan, dus wil ik ook via een kliniek gaan afkicken alleen ook ik zit vol met vragen. Maar ik dwaal af, naar mijn weten was er dus geen 160mg tablet op de markt gekomen.
Ja, dat verhaal van die overdosis is gewoon zwaar overdreven of ze weten het echt niet.. ik vind dat een arts dat niet moet vertellen, want het is onzin en maalt je inderdaad bang of onzeker. Ik heb net iemand beantwoord en allerlei info gegeven over hoe de kliniek er uitziet, in elkaar zit, hoe het er naar toe gaat. Ik geloof dat dat gewoon een topic was, dus zoek die even op. Nee, was een privébericht, heb het even gecheckt. Ik zal de info hier even bij zetten:

In mijn geval, ik woon in Zuid-Limburg gaat het via Mondriaan Verslavingszorg in Heerlen echter ligt de kliniek in Maastricht. Ik weet niet waar je woont, maar je zou gewoon op verslavingszorg kunnen zoeken want volgens mij is Monddiaan alleen in Limburg. Maar er waren meer keuzes voor mij, maar dit was de beste.
Wat he verhaal betreft, ik herken me er helemaal aan. Ik werd gek ervan dat ik het op gepaste tijden moest nemen en begon die afhankelijk te haten. Toen heb ik besloten dat het genoeg was en ben ik stappen gaan zetten zoals jij nu ook gaat doen, top!
Ik raad je wel aan om voorzichtig een beetje zelf te gaan afbouwen met stapjes van 5 of 10mg minder. Des te lager de dosis tijdens opname, des te beter kom je erdoorheen. Ik zit nu op dag 3 en vanavond 72 uur clean en heb nauwelijks ergens last van gehad, enkel spanningen in de armen en benen. Dus zover gaat het goed.. op slapen na, dat gaat moeilijk maar dat heeft bijna iedereen hier.
Wat de kliniek betreft zit ik goed hier, je hebt alles op de kamer, bed, Bureau, badkamer met wasbak en toilet en douche. Wifi is er, TV of Laptop/tablet mag je zelf meenemen en er staan hier ook 2 tv's in de woonkamers. Het zijn 2 groepen van 6 patienten, dus je zit altijd met max 6 personen en de groep waar ik in zit is erg gezellig, maar das geluk denk ik. Het bed is een ziekenhuis bed dat je kan stellen met een afstandsbediening hoe je wil. Wat kan ik verder nog vertellen van de kliniek... je hebt een dagprogramma waar je aan mee moet doen, maar ze doen niet moeilijk als je even geen zin hebt. Het weekend is helaas geen programma, dus dan moet je zelf voor afleiding zorgen. Maar er zijn ook genoeg dingen daarvoor, er staan TV'S zoals ik al zei, maar ook veel bord spellen, voetbaltafel, dartbord etc.. en iedere avond is er de mogelijkheid om te gaan wandelen onder begeleiding.
Wat ik je wel aanraad is heel duidelijk je behoeftes duidelijk te maken qua ziektes, medicijnen enz.. want ik heb Diabetes en ze proberen al te hele week mijn insuline af te pakken omdat eigenlijk niet mag door het beleid, maar op zo'n momenten ben ik streng en zeg ik dat als ze dat doen ik gewoon vertrek (niet echt, maar gewoon op je strepen staan omdat dat van te.voren met een arts is overlegt). Ik doe het al 28 jaar zelf en heb geen zin als ik in de nacht ietsje te hoog sta en moet insuline moet bijspuiten, me aan moet kleden, de gang moet doorlopen, spuiten en dan weer terug naar bed moet, uitkleden etc.. terwijl je al slecht slaapt. En tot nu toe heb ik het nog steeds in eigen beheer. Morgen zie ik de arts weer waar ik het mee afgesproken heb en dan hoop ik dat voorgoed in orde te hebben. Misschien dat andere klinieken niet moeilijk doen, maar wees er op voorbereid!

Dat was de info zover, mocht je foto's willen stuur me dan je e-mail even. Verder raad ik je aan om toch nog wat af te naar 50/40. Dat heeft mij enorm geholpen om zonder veel moeite de eerste 3 dagen erdoorheen te komen zonder medicatie. Als je met 100 gaat heb je meer kans op ontwenning, ik ging met 40 naar binnen en eenmaal binnen was het gelijk 0! Maar ik had de optie op paracetamol, ibrupofen en clodinine.. als ik me klote ging voelen, en ik heb me niet klote gevoeld. Als ik met 130 naar binnen was gegaan en dan op 0 werd gezet zou het een ander geval zijn geweest. Je zegt dat je een uur kunt genieten, dat had ik vooral in het begin met de snelwerkende, ik werd ook veel socialer en leefde meer, ook omdat de pijn weg was maar je moet steeds meer gebruiken om.dat gevoel te krijgen... ik heb dagen gehad dat ik 600mg slikte, en zelfs toen was het effect na 15 minuten weer weg. Dus probeer een beetje af te bouwen voor je de stap zet, de wachttijden zijn meestal zo'n 2 maanden en in die tijd begin je gewoon met minderen. Denk niet aan het fijne gevoel, maar aan de afhankelijkheid, das gewoon klote.
Meer vragen? Stel ze gewoon, ik antwoord ze altijd wel! Succes als je de stap gaat zetten om ervanaf te raken!

Goose77

Newbie
Update.. 4? Ik en 3 anderen hebben een griep te pakken, dus voel me nu ontzettend klote..
Maar geloof wel dat ik over die oxy heen ben.

Edit: iedereen is nu ziek.. ws een buikgriep die hier rond gaat.

Laatst bewerkt:

Amber.cherry

Belezen gebruiker
Hier in t Noorden heerst het ook. Ik via Dochter. Terwijl we die dag ervoor bij de HA eindelijk gehoord werden en er een plan gaat starten na paar lopende problemen.
[ Helaas al een weekno.a nog minder eten pijn , depressie, te veel medicatie oa ook oxy ) 18 kilo in 7 maanden. Eten is hel. ]

DM je graag voor wat info. 😊Of iig ter zijner tijd, want ik wil er af

Dag 4 dus ziek,😒 maar hoe gaat t met de detox. Slapen, eten, bewegen, je brein die resetten gaat. Gevoel dat terug komt.

Ik ben zo trots op je, mindset is inderdaad alles.🫡
Met 200% er in stappen, goed inlezen en weten wat JIJ wil ( wat kan en mag , wat je vind in studies en ervaringen van anderen) Ik zou heel graag jouw verhaal van : NU ga ik er alles aan doen, weg ermee, tot : nu ben ik 4_8 weken verder. Wat je plannen zijn... zoveel interesse, ik ga t ook doen.

Nu bezig met paar struikelblokken.Stap 1. Dan plan maken afbouwen. Ben bang voor oa pin arm zenuwschade pijn, de fibro is er toch wel , is neurologisch.de oxycodon...Hmmm, Geeft enkel beetje energie , dus wordt er nu zieker van na 3 jaar zelfde dosis , verhoogde t niet. Pas na verpleeghuis bij de arm februari. 3weken 2 mg te weinig. 35 kw ipv 40 . Wat een hel. En toen 2 x 10 LW erbij. In maart. Hielp 4 maanden nu niet meer.

Ben benieuwd naar dag 5. Ga je volgen en Goed bezig ! mega knap. #respect. 🙏🍀🫶 Succes

Laatst bewerkt:

Goose77

Newbie
Hier in t Noorden heerst het ook. Ik via Dochter. Terwijl we die dag ervoor bij de HA eindelijk gehoord werden en er een plan gaat starten na paar lopende problemen.
[ Helaas al een weekno.a nog minder eten pijn , depressie, te veel medicatie oa ook oxy ) 18 kilo in 7 maanden. Eten is hel. ]

DM je graag voor wat info. 😊Of iig ter zijner tijd, want ik wil er af

Dag 4 dus ziek,😒 maar hoe gaat t met de detox. Slapen, eten, bewegen, je brein die resetten gaat. Gevoel dat terug komt.

Ik ben zo trots op je, mindset is inderdaad alles.🫡
Met 200% er in stappen, goed inlezen en weten wat JIJ wil ( wat kan en mag , wat je vind in studies en ervaringen van anderen) Ik zou heel graag jouw verhaal van : NU ga ik er alles aan doen, weg ermee, tot : nu ben ik 4_8 weken verder. Wat je plannen zijn... zoveel interesse, ik ga t ook doen.

Nu bezig met paar struikelblokken.Stap 1. Dan plan maken afbouwen. Ben bang voor oa pin arm zenuwschade pijn, de fibro is er toch wel , is neurologisch.de oxycodon...Hmmm, Geeft enkel beetje energie , dus wordt er nu zieker van na 3 jaar zelfde dosis , verhoogde t niet. Pas na verpleeghuis bij de arm februari. 3weken 2 mg te weinig. 35 kw ipv 40 . Wat een hel. En toen 2 x 10 LW erbij. In maart. Hielp 4 maanden nu niet meer.

Ben benieuwd naar dag 5. Ga je volgen en Goed bezig ! mega knap. #respect. 🙏🍀🫶 Succes
Ik zal je nog schrijven hoor! Maar veel info vind je al hier in dit topic. Heb je specifieke vragen, vraag ze maar! Maar bedankt voor je lieve bericht hoor! 😊

Update 5, dag 5. Alle spanning is compleet uit mijn lichaam verdwenen nu en ik weet nu zeker dat ik erover heen ben gekomen met gemak en zonder andere medicijnen... vreemd genoeg. Op een beetje een vervelende hoest na voel ik me ook weer beter, en denk dat ik maandag wel van alles af ben en ik de week weer vol in kan en aan alles kan meedoen.

That's it for now.. Next up..6!

Goose77

Newbie
Dag 6, bijna halverwege. Die hoest speelt me nog steeds parten.. en medicijnen hier geven ze niet snel, dus heb maar gevraagd of ik een dokter kan zien, zou vandaag moeten gebeuren. Verder slaap ik iedere nacht maar een uur of 2 max.. dat is vervelend. Maar voor de rest gaat het goed! Ik heb dus geen ontwenning gehad, en das raar maar gaaf! 😊

Goose77

Newbie
Dag 7 begint over een klein anderhalf uurtje en ik kan jullie melden dat ik aanstaande donderdag naar Huis mag omdat ik het zo goed doe hier. Dus er komen nog 2 updates en als jullie dat willen kan ik ook updates blijven leveren over de dagbehandeling buiten. Laat maar weten! Dus uiteindelijk 9 van de 14 dagen maar hier gezeten. ✌🏼

Goose77

Newbie
En toen was ik weer thuis... zonder problemen erdoorheen gekomen, onverwacht. Nieuwe vrienden gemaakt, nieuwe herinneringen.. want het was er toch best aangenaam in mijn groep. En eerlijk gezegd mis ik de groep écht wel! Maar morgen begint de dagbehandeling en daar zie ik er alweer eentje terug en komende dinsdag zie ik er weer 2 terug. Het blijven vrienden voor het leven denk ik. Het was niet altijd even gemakkelijk op de detox, slapen lukte me daar totaal niet, en vaak is het jezelf vermaken. Maar... het klinkt gek, ik heb een heerlijke ervaring achter de rug. Dat ik niet meer ga gebruiken weet ik zeker, ik twijfel er niet eens.meer aan.. ik had voor ik weg ging 3 strips Oxy op mijn bed gelegd en de vraag was dan, wat ga je ermee doen? Ben ik echt zo zeker van mezelf? Dus bewaar ik ze of?
Het antwoord, ze zijn door de wc weggespoeld! Dus ja, zo zeker was ik toen en ben ik nu! Ik ben er klaar mee. Nu terug wennen aan mijn thuis situatie. Ik heb mijn huis aardig verwaarloosd het laatste half jaar, dus dat word opruimen! Maar nu even niet, even wennen nu en morgen naar de dagbehandeling.

Dit was mijn laatste update van de detox! Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.. en als jullie benieuwd zijn hoe het me vergaat op de dagbehandeling.. dan wil ik ook dat best blijven schrijven!

Maar mensen, bedankt voor alle advies en steun die ik aan jullie heb gehad.. serieus. ✌🏼

Goose77

Newbie
Toch nog maar een update. Dagbehandeling is afgerond, op zich wel nuttig. Nu doorgestroomd naar de Herstel groep, 2 dagen per week voor 8 weken. In die groep gaat men iets dieper in op alles, maar ik merk dat ik aan sommige dingen niks heb omdat ik geen "zucht" heb en met die Oxy helemaal klaar ben en de rest zit er voor Alcohol en hebben allemaal zucht, dus ik zeg vaker dat mijn mindset gewoon compleet anders is en dat ik geen zucht ga krijgen en nooit meer ga gebruiken. Maar toch praten ze het je aan, tenminste, ze proberen het.. maar ik blijf bij mijn standpunt, dus sommige therapien zijn nutteloos voor me.
Nu de eerste week achter de rug, nog 7 te gaan en daarna is er nog een Vaardigheden groep, tegen die tijd zie ik wel wat ik doe en of ik die ook meeneem of niet. Ben nu tot December bezig, dus voorlopig nog bezig.

Paranoize.

Badass junkie
Toch nog maar een update. Dagbehandeling is afgerond, op zich wel nuttig. Nu doorgestroomd naar de Herstel groep, 2 dagen per week voor 8 weken. In die groep gaat men iets dieper in op alles, maar ik merk dat ik aan sommige dingen niks heb omdat ik geen "zucht" heb en met die Oxy helemaal klaar ben en de rest zit er voor Alcohol en hebben allemaal zucht, dus ik zeg vaker dat mijn mindset gewoon compleet anders is en dat ik geen zucht ga krijgen en nooit meer ga gebruiken. Maar toch praten ze het je aan, tenminste, ze proberen het.. maar ik blijf bij mijn standpunt, dus sommige therapien zijn nutteloos voor me.
Nu de eerste week achter de rug, nog 7 te gaan en daarna is er nog een Vaardigheden groep, tegen die tijd zie ik wel wat ik doe en of ik die ook meeneem of niet. Ben nu tot December bezig, dus voorlopig nog bezig.
Er is een verschil tussen verslaafd zijn en afhankelijkheid, dat moeten verslavings instellingen eens leren........

Perfecte voorbeeld waarom verslaving een symptoom is van onderliggende problemen en jij bent dus niet verslaafd

Goose77

Newbie
Er is een verschil tussen verslaafd zijn en afhankelijkheid, dat moeten verslavings instellingen eens leren........

Perfecte voorbeeld waarom verslaving een symptoom is van onderliggende problemen en jij bent dus niet verslaafd
Ik heb dit dus aangekaart en het komt er op neer dat ze dat dus hetzelfde vinden, zelfs met uitgebreide uitleg snappen ze het verschil niet.

Paranoize.

Badass junkie
Ik heb dit dus aangekaart en het komt er op neer dat ze dat dus hetzelfde vinden, zelfs met uitgebreide uitleg snappen ze het verschil niet.
Afhankelijkheid is de veranderingen die oxycodon aan het lichaam toebrengen.

Zowel lichamelijke afhankelijkheid (het nodig hebben van het stofje om het lichaam in balans te houden)
Maar ook mentale afhankelijkheid zoals klachten door ontwenning, cravings, etc

Verslaving is niet alleen afhankelijk zijn aan drugs maar ook specifiek verslavingsgedrag, dit was er vaak al voor de persoon verlaafd is geraakt
Vaak getriggerd door gebeurtenissen zoals trauma's, depressies, angstproblemen
De persoon gaat dan vluchtgedrag zoeken zoals drugs willen gebruiken om zichzelf te verdoven maar ook verslavingsgedrag zoals gokken en seks

Dit is mijn kennis van verslaving, misschien dat als je arts dit zou lezen dat ze het eindelijk snappen :tilttearlaugh:

Goose77

Newbie

Zowel lichamelijke afhankelijkheid (het nodig hebben van het stofje om het lichaam in balans te houden)

Verslaving is niet alleen afhankelijk zijn aan drugs maar ook specifiek verslavingsgedrag, dit was er vaak al voor de persoon verlaafd is geraakt
De persoon gaat dan vluchtgedrag zoeken zoals drugs willen gebruiken om zichzelf te verdoven maar ook verslavingsgedrag zoals gokken en seks

Dit is mijn kennis van verslaving, misschien dat als je arts dit zou lezen dat ze het eindelijk snappen :tilttearlaugh:
Dat ga ik letterlijk zo voorlezen! 😉

BrieMetDeBril

Badass junkie

Helemaal mee eens. Mijnn behandelaars begrepen wel het verschil. Ik denk dat het per instantie en/of intern een verschil kan zijn.

Goose77

Newbie
Helemaal mee eens. Mijnn behandelaars begrepen wel het verschil. Ik denk dat het per instantie en/of intern een verschil kan zijn.
Hier willen ze er niet aan en zien ze beide als hetzelfde, maar blijf mezelf daar afhankelijk noemen in mijn periode van gebruik. ✌🏼

Sterretje1984

Belezen gebruiker
Mijn verhaal,

man 12 jaar oxycodon gebruik (begon bij 2x 10 langwerkend en 4x 10 kortwerkend) per dag is dit in de jaren verhoogd naar 2x 40 langwerkend en 6x20 kortwerkend). Ik misbruikte het ook, dmv sparen. Na 12 jaar ging mijn arts met pensioen en moest ik noodgedwongen stoppen. Dit is deels op eigen verzoek soort van cold turkey gegaan. In mei 2022 ben ik gestopt met de oxy en begonnen met fentanyl pleisters. Helaas was ik hier allergisch voor dus na een maand weer gestopt. Hierna aan de tegemsic gegaan en dat gebruik ik als nood (eens in de week ofzo) ik mis de oxy nog elke dag maar eerlijk ik heb mijn leven terug. De pijn is erger maar belangrijker ik ben geen zombie meer. Ik kan het iedereen aanraden. Oh ja en mijn keuze voor cold turkey is dat ik liever in 1x me zwaar beroerd voel dan een beetje beroerd over een periode van maanden: de enige klacht waar ik heel lang last van heb gehad is het ijskoud hebben. Dat heeft een jaartje geduurd en is nu weer normaal gelukkig. Ik mis de roes nog wel maar ben blij dat ik weer voel. Ik zou terug willen voor een weekje ofzo maar nooit meer voor altijd!!!

Bovenaan