Melanzane met verse tomatensaus
OK nou tis gelukt hoor
maar niet van harte. De keuken is ook echt een teringbende😂. Die foto's bespaar ik jullie maar even maar dit
Bekijk bijlage 45334
is het eindresultaat. Melanzane met verse pastasaus.
Dit omdat
Ik een tering sukkel was en wat met mn tomaten moest. Denk niet dat ze ideaal waren voor saus want ze waren wat klein maar opzich lekker en ik had niet echt keus dus fine😂
Ik heb het recept van Conran erbij gehouden en her en der wat toegevoegd. Mijn ingrediëntenlijst voor de saus komt dan ook neer op:
- 1 kilo tomaten
- 4 tenen knoflook
- 2 sjalotten
- gedroogde tijm
- gedroogde oregano
- verse basilicum
- balsamico
- schepje suiker
Kee ik had deze pliceertechniek ook van
@Zanza geleerd en van hem moest ik voor ik ging koken ook het kroontje verwijderen. Dat was al helemaal kut want al mn messen zijn klote, heb er drie gebruikt en uiteindelijk bij de helft alsnog alleen een kruisje gezet want werd helemaal gek.
Bij de ui heb ik nog knoflook en de kruiden toegevoegd. De basilicum heb ik klein gesneden en met de tomatenblokjes toegevoegd aan het mengsel.
Ik heb bijna alle sap gebruikt want mn saus dikte best wel wat in, en in plaats van citroen leek balsamico azijn me ook wel heel lekker want dat vind ik altijd chill met aubergine en laat ik er daar nou ook net genoeg van hebben!
Bekijk bijlage 45336
Kee - saus klaar, ljuv ook bijna met de wereld maar er was nog geen avondeten.
Ingrediënten melanzane:
- verse tomatensaus😌
- 2 aubergines
- 1 ciabatta
- bloem
- Grana pandano of andere Italiaanse harde kaas
- mozzarella
De oven verwarm je voor op 180 graden (als je een goeie oven hebt, die van mij mot altijd warmer) en de aubergines snijd je in langwerpige dunne plakken. In een kom mix je een laag bloem met peper en zout, hier haal je de plakken aubergines doorheen. Vervolgens bak je deze in een pan met aardig wat olie aan beide kanten bruin (dat het zo'n lekker knapperig laagje krijgt🤤). In een ovenschaal leg je een laagje augergines neer, die je bedekt met een laagje saus en geraspte Italiaanse kaas. Je eindigt met een laagje tomatensaus. Hierovereen leg je de plakken mozzarella met eventueel nog wat geraspte kaas.
De ovenschaal doe je zo'n 30 minuten in de oven. De laatste 6-10 minuten (idk hangt af van het brood check de verpakking pffff) leg je de ciabatta erbij, ik vind het lekker deze al op te snijden en echt opppp de schaal te leggen.
Eindresultaat ziet u hierboven, was hdp en toekomstige ex doet inmiddels de afwas en hopelijk de keuken schoonmaken terwijl ik uitbuik op de bank.
Hard werken. Ook nog baba ganoush maken...