@Psychedelibee ja ik zei dag omdat je aannames ging nemen en woorden in mijn mond ging leggen.
Dus daarom wees ik je daarop.
Nu kom je weer met een nette reactie zoals ik van jou gewend ben.
En zal ik ook verder toelichten wat het verschil is.
Dit is dus wel een verschil.
Het gaat niet alleen om achterlijke hoeveelheden.
Gelukkig had ik een neuroloog die zich al aan het verdiepen was in lachgas omdat hij er vaker mee te maken kreeg.
Ik zit zelf in de party scène en kom op veel afters en ga naar veel festivals.
Ballonnetjes zijn nu een groot onderdeel geworden op feestjes.
Er worden altijd dozen besteld en op festivals word er zelfs verkocht, heb zelf ook de ballonnen gedaan in verschillende clubs in Amsterdam in het verleden.
Steeds meer mensen gebruiken het elk weekend in de zomer of in het festival seizoen. En dat is nooit 1 ballonnetje, dat gaat vaak de hele avond door.
Wat is hier nou het verschil dan met andere drugs, dat is dat het je ruggenmerg aantast en dat het herstel daarvan heel erg moeilijk is voor je lichaam om dat te herstellen. Daar gaan wel maanden overheen en dan alsnog is het broos als je voor een deel bent hersteld. En zo komt dus je zenuwbanen steeds meer bloot te liggen.
Daardoor zit je steeds minder lekker in je vel en kan er op den duur zenuwpijn ontstaan.
Het hoeft niet zo te zijn dat je een maand lang dat elk weekend doet en er meteen last van hebt, maar de schade is al gedaan en kan in de verloop van de tijd dus je gesteldheid erg beïnvloeden.
Daarnaast ontrekt het je vitamine B12 uit je lichaam maar daar is iedereen wel een beetje bekend mee en zal daar verder niet op ingaan.
Je hebt die B12 ook nodig voor het herstel van de ruggenmerg dat wel.
Wat is nou het grote verschil met andere drugs..
Ik heb het dus 10 dagen ofzo gebruikt en echt niet de hele dag! Dan was het een keer in de avond of in de middag etc. Maar de schade was zo groot dat het leek dat ik wel instorten en zo in het ziekenhuis terecht was gekomen omdat alles was ontregeld en erg last kreeg van mijn hart.
Dat heeft mij ongeveer 9 maanden gekost om te herstellen daarvan. De zenuwpijn was niet te houden in me voet en hand en ik kon shots krijgen met B12 omdat het herstel het beste bevorderd.
Ik heb in deze tijd ook geen enkele drugs gebruikt en ben alleen maar gezond bezig geweest.
Ik heb wel eens 10 dagen ghb gedaan 24/7 natuurlijk ook niet best en ook niet lekker als je daar dan ineens mee stopt. Ik ken ook mensen die weken lang de hele dag coke snuiven van s'ochtens tot s'avonds.
Ook pep snuivers, blowers, alcohol drinkers en ga zo maar door.
Het is allemaal niet normaal en gezond.
Maar na 10 dagen gebruik van al die andere drugs of zelfs veel langer wat ik zelf ook wel eens heb gedaan en mensen die heb gezien die het hebben gedaan zijn daar dan mee gestopt maar daarmee hebben zij dus niet zulke schade opgelopen als met lachgas.
Dit is dus het verschil!
De lichamelijke schade die het toebrengt aan het lichaam bij hoog gebruik of frequent gebruik is niet te vergelijken met andere drugs.
Dit is ook waar ik het met de neuroloog over heb gehad. Bij andere drugs is het niet zo dat het zoveel schade aanbrengt in zo korte tijd als bij andere drugs. Dat maakt lachgas dus gevaarlijk.
Ghb is ook gevaarlijk en dat heb ik ook echt wel gezegd. Maar de lichamelijke schade in een korte tijd en bij veel hoger gebruik van ghb is lachgas dus zoveel keer gevaarlijker dan ghb. Als ik lachgas zou nemen 24/7 wat ik wel is met ghb doe dan zou ik na een paar dagen in het ziekenhuis liggen met een dwarslaesie. Snap je het verschil nu?
Met aanvullingen die andere onder deze topic hebben geplaatst en ik zelf vind ik dat er best wel veel duidelijk is en er wel informatie uit de statistieken te halen valt.
En zoals ik om mij heen kijk is de problematiek dus niet zo ernstig als er word beweerd.
Dan heb je toevallig mensen op dit forum die zo erg in de problemen zijn geraakt met ghb en mensen om hun heen dat het op dit forum een No go drugs is geworden net alsof het een soort flakka drugs is..
En ik irriteer mij daar niet aan waarschuwingen zijn goed en ik heb er zelf ook wat aan gehad om het te lezen om te leren met ghb om te gaan.
Maar zoals ik al zei het is dus ook een leuke drugs en laat dat hier ook horen.
En kom dus met argumenten die ik zelf wel sterk vind en zie dat er een aantal mensen dat ook vinden.
Daarnaast zie ik ook dat tegenstanders van ghb hier boven op springen alsof het allemaal onzin is wat ik lul.. Maar goed ik weet niet alles maar doe goed onderzoek en deel mijn mening zo goed mogelijk.
En heb echt wel goede informatie en veel ervaringen met drugs.