De dinsdagdip.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Ik ben belg, en ik ben niet echt bekend met het begrip ''dinsdagdip''. (Ik zeg niet dat andere belgen het dit forum het ook niet weten.)
Las het al een paar keer op het forum, maar werd er niet echt slimmer op.

Als ik MDMA pak, meestal is dit vrijdag OF zaterdag.
Als ik dit op een vrijdag doe, kan ik s' nachts al slapen.
Zaterdag morgen ben ik dan iets brakkerig, maar voel me uitermate goed.
Zondag ben ik weer helemaal de oude.

Als ik MDMA pak, op een zaterdag kan ik ook al s' nachts slapen.
Zondag een beetje brakkerig en maandag weer helemaal de oude.

Ik neem wel vitamientjes enzovoort voor en na gebruik.

Maar dinsdag voel ik niks of weinig van mijn avondje XTC.
Dus daarmee de vraag, wat bedoelen ze nou met de dinsdagdip?
Ik neem aan dat ze daarmee doelen op een gevoel dat je hebt de dinsdag na gebruik?
Maar die dinsdag heb ik dus weinig of geen last.

TheStrip

Experimenterende gebruiker
Tja, ik merk op dinsdag wel een dipje. Zaterdagnacht XTC, zondagochtend helemaal kapot thuis komen, niet kunnen slapen tot zondagavond. Dan in een diepe slaap belanden voor heel veel uurtjes, en als ik dan maandag wakker word voel ik me nog best 'oke' door het lange slapen. Maar als ik de volgende nacht dan weer normaal aantal uren slaap, voel ik me dinsdag echt kut. Moe, futloos, verdrietig, depressief, alles erop en eraan. Ik weet het ook niet precies, maar zo is het patroon bij mij iig altijd. Het verschilt wel per persoon, natuurlijk. En de hoeveelheid. Hoe meer ik neem, hoe erger de dip. Ik weet niet, ik merk op de dinsdag ook vooral een psychische dip (ben hier ook gevoelig voor). En ik merk ook hoe vaker ik het spul gebruikt, hoe erger de kater. Had ik de eerste paar keren helemaal geen last van, namelijk... Ach, wees blij dat jouw katers niet zo erg zijn. :wink:

Fool

Badass junkie
Niet iedereen heeft er in dezelfde mate last van, ik ben ook altijd vet vrolijk. Maar als je maar genoeg naar binnen gaat gooien zul je vanzelf merken dat hij wel bestaat. xD

Skirre

Bewuste gebruiker
Ik heb vaak een klein beetje last van een dipje op dinsdag. Ligt er ontzettend aan hoe lang ik kan slapen op zondag en maandag maar ik merk wel echt dat ik op de dinsdag moe, futloos en snel geërgerd ben. Ik heb vooral zin om te slapen die dag.

Aangezien ik op dinsdag waarschijnlijk wel naar school moet of naar werk kan ik m'n dag wel vullen maar het is wel heerlijk om terug te denken aan die zaterdagavond dan.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik heb gemerkt dat dosis veel doet aan mijn dip, blijf ik mooi binnen het aangegeven max. 1,5 tot 2mg per kilo dan heb ik geen last van een dinsdagdip.

Maar ik ben niet zo'n liefhebber van die dosis en top het graag tot 200/250mg en dat moet ik meestal bekopen met een dipje maandag/dinsdag. Bij de uitzonderlijke avonden van 300/350 was de dip echt wel goed merkbaar :rolleyes:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik merk dat als ik maar goed eet de dag na gebruik, en dan vooral vitamines, heb ik meestal niet zo veel last van een dipje.

Ook als je pep en xtc gecombineerd hebt is de kans op een dipje een stuk groter al heb ik er over het algemeen weinig last van

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf alleen last van een dipje als ik de maandag en dinsdag niks te doen heb. Als ik de hele dag lekker bezig ben heb ik ook geen tijd om me rot te voelen :) werkt wel!

Susanne

Bewuste gebruiker
Een dinsdagdip onstaat omdat je serotoninereceptoren zich terugtrekken. Serotonine is een stofje waar je gelukkig van word en die binden zich aan receptoren zodat je je gelukkig voelt. Alleen teveel aan serotonine beschadigt je receptoren (dus eet je vitamientjes om ze te herstellen) en daarnaast kan het het serotoninesyndroom veroorzaken.Om zichzelf hiertegen te beschermen trekken je receptoren zich terug. Dit proces duurt echter ongeveer twee dagen dus bij gebruik op zaterdag merk je dit op dinsdag. Dus de dinsdagdip komt niet (zoals veel mensen denken) door een tekort aan serotonine. En ik heb overigens ook nooit last van een dinsdag dip. Ik ken eigenlijk best weinig mensen die dat hebben dus het is niet heel raar dat je dit niet wist

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Susanne zei:
Een dinsdagdip onstaat omdat je serotoninereceptoren zich terugtrekken. Serotonine is een stofje waar je gelukkig van word en die binden zich aan receptoren zodat je je gelukkig voelt. Alleen teveel aan serotonine beschadigt je receptoren (dus eet je vitamientjes om ze te herstellen) en daarnaast kan het het serotoninesyndroom veroorzaken.Om zichzelf hiertegen te beschermen trekken je receptoren zich terug. Dit proces duurt echter ongeveer twee dagen dus bij gebruik op zaterdag merk je dit op dinsdag. Dus de dinsdagdip komt niet (zoals veel mensen denken) door een tekort aan serotonine.

Heb je hier ook bronnen van dan? Want genoeg voorlichtingssites zeggen dat de dinsdag dip juist door een tekort aan serotonine komt die op de dinsdag het grootst is. Zie bijvoorbeeld het filmpje van unity:
[youtube]kvabSJrKIhw&t=155[/youtube]

Maargoed, ik heb sinds mijn eerste dinsdag dip wel elke keer na xtc gebruik er last van helaas. Hoe erg die dip is hangt af van de dosering en hoe vaak ik het doe. Een dinsdag dip uit zich bij mij met name in me enorm futloos voelen en heel snel geïrriteerd zijn. In tegenstelling tot wat hierboven wordt gezegd, wordt het bij ook erger als ik veel te doen heb. Zou ik dinsdag de hele dag op de bank kunnen hangen en niks hoeven dan valt het mee. Heb ik het druk dan breekt het zweet me uit en ervaar ik in enen stress terwijl ik normaal nooit stress heb.

Toen ik jaren geleden xtc ontdekte had ik in het begin nooit dips, maar helaas wist ik toen nog niet van de 3 maanden regel en gebruikte het eerste half jaar minstens 1 keer per maand. Na een paar maanden zijn de dips toen komen opzetten en die werden steeds erger. Inmiddels gebruik ik nog maar een paar keer per jaar, maar de dips zijn helaas nooit helemaal weg gegaan.

Fool

Badass junkie
Nouja, ik hoor verhalen van 2 kanten(zowel de serotonine raakt op als de receptoren trekken terug), maar kan niet ergens een eenduidig verhaal vinden. Ik heb deze vraag ook ergens anders gesteld en hoop daar op een meer uitgebreid antwoord, houd jullie op de hoogte!

(Dat filmpje was trouwens wel een erg versimpelde weergave die daardoor (en doordat het wat oudere informatie bevat) niet meer 100% juist is. )

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Nouja, ik hoor verhalen van 2 kanten(zowel de serotonine raakt op als de receptoren trekken terug), maar kan niet ergens een eenduidig verhaal vinden. Ik heb deze vraag ook ergens anders gesteld en hoop daar op een meer uitgebreid antwoord, houd jullie op de hoogte!

(Dat filmpje was trouwens wel een erg versimpelde weergave die daardoor (en doordat het wat oudere informatie bevat) niet meer 100% juist is. )
Het zou me niks verbazen als de wetenschap ook nog niet helemaal duidelijk heeft hoe de dip veroorzaakt wordt. Wellicht is het een combinatie van die twee. Waar heb je de vraag gesteld als ik vragen mag?

Ik weet dat het filmpje wel een erg simpel beeld geeft, maar was ook puur ter illustratie :wink:

Fool

Badass junkie
Op een ander forum met leden waarvan sommigen uitgebreide scheikundige kennis hebben. Om zo reclame te gaan maken op dit forum vind ik ietswat overdreven. :wink:

Susanne

Bewuste gebruiker
Geen bronnen die ik zo kan terug halen maar wel meerdere zinnige/wetenschappelijke bronnen. In hoeverre je daar wat aan heb :P Dit filmpje verklaart vooral dips in het algemeen, en die worden inderdaad veroorzaakt door serotoninetekort. De hoeveelheid serotonine is direct na gebruik het laagst, en daarom komt de ´gewone´ dip ook veel vaker voor. De grafiek suggereert dat na het gebruik de hoeveelheid serotonine nog twee dagen afneemt, en dat op deze manier de dinsdagdip zich laat verklaren, maar dat is niet waar. Na het gebruik maakt je lichaam juist weer zo gauw mogelijk nieuwe aan. Wel klopt het dat als je niet genoeg vitamine C eet, dat je dit niet bepaald stimuleert. Ik denk dat dit filmpje eerder een gemakkelijke uitleg is die een lang verhaal kort houdt, maar het verloop van de grafiek is een beetje slordig. Het is ook niet duidelijk of de grafiek de voorraad serotonine laat zien of de vrijgekomen serotonine.

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik ken overigens wel mensen die meerdere dagen depressief zijn van XTC. Dan is het een zondag-maandag-dinsdagdip wat inderdaad door een tekort aan serotonine komt, dat in de dagen erna het niveau pas weer op een normaal peil komt. Maar het is gewoon niet logisch dat een paar dagen na XTC gebruik de hoeveelheid ineens minder is dan op het moment direct na gebruik.

Fool

Badass junkie
Susanne zei:
Ik ken overigens wel mensen die meerdere dagen depressief zijn van XTC. Dan is het een zondag-maandag-dinsdagdip wat inderdaad door een tekort aan serotonine komt, dat in de dagen erna het niveau pas weer op een normaal peil komt. Maar het is gewoon niet logisch dat een paar dagen na XTC gebruik de hoeveelheid ineens minder is dan op het moment direct na gebruik.
Dat zou enigsinds te verklaren kunnen zijn door te stellen dat nog niet alle MDMA je lichaam uit is en op deze manier nog wat extra afgifte stimuleert, wat hiervan waar is durf ik niet te zeggen. Ik wacht de andere reactie even af. :wink:

Susanne

Bewuste gebruiker
De eerste paar keer merkte ik wel een soort afbouw, maar die duurde een uur tot twee uur ofzo. Dat ging van superhard gaan naar 'gewoontjes'. Maar dit heb ik tegenwoordig niet meer.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Juist wetenschappelijke bronnen zijn het meest zinnig, alhoewel je die ook altijd kritisch moet blijven lezen natuurlijk. En waarschijnlijk kun je voor beide theorieën wetenschappelijke artikelen vinden. Neuro wetenschappers hebben nog maar een beperkte kennis van de hersenen en dus ook van de werking van drugs.

Het is best logisch te verklaren dat je serotonine afgifte lager wordt een paar dagen na gebruik. Mdma zit lang in je bloed waardoor de afgifte versterkt blijft als de eerste high is uitgewerkt.

Susanne

Bewuste gebruiker
Dat zou betekenen dat het twee dagen of meer doorwerkt. Iets dat nog in je bloed zit is ook niet hetzelfde als onder invloed zijn

Fool

Badass junkie
Susanne zei:
Dat zou betekenen dat het twee dagen of meer doorwerkt. Iets dat nog in je bloed zit is ook niet hetzelfde als onder invloed zijn
Klopt, maar dat iets in je bloed zit betekend het wel dat het nog íets' in je lichaam doet. Hoe oud een intact molecuul MDMA nog is, het stopt niet opeens met het passen in een bepaalde vorm.(receptor)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Susanne zei:
Klopt, maar dat iets in je bloed zit betekend het wel dat het nog íets' in je lichaam doet. Hoe oud een intact molecuul MDMA nog is, het stopt niet opeens met het passen in een bepaalde vorm.(receptor)
Precies dat! De hoofdwerking van MDMA is na zo'n 5 uur wel klaar omdat dan zo goed als je hele serotonine voorraad leeg is gegooid, echter is het meeste MDMA nog gewoon in je bloed aanwezig. Maar dat op dat moment je hele voorraad erdoor heen is gewerkt wil niet zeggen dat MDMA geen invloed meer blijft uitoefenen. Een deel van je serotonine zal weer opnieuw worden opgenomen en kan dan weer uitgegeven worden, verder blijft je lichaam ook nieuwe serotonine aanmaken en kan er dus een verhoogde afgifte plaats vinden zolang MDMA nog in je lichaam zit. Dus ja je voorraad serotonine zal het laagst zijn vlak nadat de echte high is uitgewerkt, maar de afgifte van serotonine (het geen uiteindelijk essentieel is voor je gemoedstoestand en niet de voorraad) zal na uitwerking dus langzaam dalen. Uiteindelijk is de afgifte dan op de dinsdag het laagst, aangezien de MDMA dan helemaal uit je lichaam is en je voorraad nog dagen lang heeft lopen uit putten.

Maargoed of dit nou perse de verklaring is voor de dinsdag dip valt te bezien zonder goede wetenschappelijke artikelen. Maar dat neemt niet weg dat de theorie niet onlogisch is, evenmin is jouw theorie over het terugtrekken van de receptoren ook niet onlogisch. Waar het mij meer om ging is dat je heel stellig roept dat de serotonine voorraad/afgifte theorie niet juist is zonder enige onderbouwing.

Susanne

Bewuste gebruiker
Uuh ik heb het idee dat jullie nu een beetje aan het speculeren zijn. MDMA circuleert niet ofzo. Na gebruik wordt het afgebroken, het wordt niet in je bloed gedumpt totdat het weer opnieuw in werking treedt.

Fool

Badass junkie
Nee, maar niet alle MDMA is de dag erna al afgebroken, door de vrij lange halfwaardetijd kan de nog-niet-afgebroken MDMA best nog bepaalde geintjes uithalen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik speculeer nu net zoveel als dat jij dat doet hoor... En wat Fool zegt, MDMA blijft lang in je lichaam aanwezig. En met lang in je lichaam aanwezig wordt je bloedbaan bedoelt. Via je je bloedbaan komt het in je hersenen terecht en via je bloedbaan verdwijnt het uiteindelijk weer uit je lichaam. De meeste MDMA zal onafgebroken uiteindelijk je lichaam verlaten. Maar er is zoiets als hoe lang duurt de high en hoe lang zit een stof in je lichaam. Dat de hoofdwerking vaak veel korter is dan dat de drug in je lichaam aanwezig is, wil niet zeggen dat de drug dan geen invloed meer kan uitoefenen. Het is gewoon niet zo dat een MDMA molecuul in enen zijn werking verliest nadat die in de hersenen zijn werk heeft gedaan en dan weer in je bloedbaan komt. Dat zelfde molecueel kan uiteindelijk ook weer terug in je hersenen komen.

Nogmaals, we zijn allemaal aan het speculeren want niemand (dus ook geen neuro wetenschappers) weet precies hoe MDMA werkt. Maar ga nou niet heel stellig iets roepen omdat je de rest niet 'logisch' vind. En ga beter je huiswerk doen over hoe drugs door je lichaam gaan, want moleculen circuleren wel degelijk. En je lichaam weet echt niet welke molecueel al zijn werk heeft gedaan en welke nog niet.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Susanne zei:
Uuh ik heb het idee dat jullie nu een beetje aan het speculeren zijn. MDMA circuleert niet ofzo. Na gebruik wordt het afgebroken, het wordt niet in je bloed gedumpt totdat het weer opnieuw in werking treedt.
Oke misschien zeg ik nu iets fucking doms, maar serotonine is toch een neurotransmitter die wordt overgebracht tussen neuronen in je hersenen en op die manier effecten afgeeft? Hoe heeft dat met bloed te maken?

OT: Ik heb de eerste paar keren na gebruik wel een dinsdagdip gehad, maar later eigenlijk nooit meer, of ik was er een beetje aan gewend. Ik hou er gewoon rekening mee dat ik de week na gebruik prikkelbaarder ben en minder energie heb. Bij mij is dat niet strikt op dinsdag maar heb ik ook wel eens dat ik me op woensdag ineens een beetje verdrietig voel of zelfs pas op vrijdag. Maar dan denk ik wel van 'ja dit komt door de drugs' en dan ga ik naar bed en is het de volgende dag weer over.

Susanne

Bewuste gebruiker
Het had volgens mij er ook niks mee te maken :P Maar zij zeiden dat het nog van invloed kan zijn wanneer het nog in je bloed zit

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
Oke misschien zeg ik nu iets fucking doms, maar serotonine is toch een neurotransmitter die wordt overgebracht tussen neuronen in je hersenen en op die manier effecten afgeeft? Hoe heeft dat met bloed te maken?
Het ging om de mdma die nog in je bloed zit. Serotonine komt de bloed-hersen barriere niet echt door. MDMA daarentegen wel en zal nadat het een uitstapje in je hersenen gemaakt heeft vervolgens weer in je bloedbaan terecht komen.

Serotonine zit trouwens ook nog op andere plekken in je lichaam dan je hersenen, maar laten we de discussie maar niet nog ingewikkelder maken :wink:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
ZERO- zei:
Het ging om de mdma die nog in je bloed zit. Serotonine komt de bloed-hersen barriere niet echt door. MDMA daarentegen wel en zal nadat het een uitstapje in je hersenen gemaakt heeft vervolgens weer in je bloedbaan terecht komen.

Serotonine zit trouwens ook nog op andere plekken in je lichaam dan je hersenen, maar laten we de discussie maar niet nog ingewikkelder maken :wink:
Okeeeeee bedankt voor je antwoord! Altijd interessant om er meer van te weten.

CyberFact

Newbie
Ik heb t vooral na een avondje speed pakken bij een vriend S van mij.
Dan begin ik meestal om 8 uur met het eerste lijntje en ga door tot een uur of 2 en red daar de hele nacht en dag mee. Tot een uur of 9 zondagavond dan begin ik toch wel in te kakken en val ik in slaap. Maandag voel ik me nog wel oke maar dinsdag ben ik moe, futloos, heb nergens zin in en het liefste wil ik de hele dag in bed liggen maar vaak rook ik dan even een dun jointje en voel ik me stukken beter.(<handig voor de mensen die moeite hebben met eten de dag na speed.)

uncoolbeatle

Experimenterende gebruiker
Helenas zei:
Ik heb zelf alleen last van een dipje als ik de maandag en dinsdag niks te doen heb. Als ik de hele dag lekker bezig ben heb ik ook geen tijd om me rot te voelen :) werkt wel!

Dit heb ik ook inderdaad. Ik ervaar de na-effecten uitermate prettig de dinsdag na gebruik als ik weer in de schoolbanken moet zitten, ik kan echt niet spreken van een dip :)

Heb op dit moment hier ook heel erg last van.
Ben 16 jaar en sinds 4 week beetje aan het experimenteren, nacht van vrijdag op zaterdag met mijn beste vriend 1,5 pil nieuwe druk upc geslikt. (220 mg na horens) en ben nu echt kapot, depressief, heb nergens zin in..

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Sinds 4 weken aan t experimenteren...
Houdt dat in dat je binnen die 4 weken vaker pillen hebt geslikt?

Wat helpt tegen de dinsdagdip is de dag erna goed eten en drinken. Is kut, heel erg kut maar het helpt. Zorg vooral dat je veel koolhydraten en vitaminen binnen krijgt. Slik desnoods vitaminepillen ofzo, die kun je bijv bij de kruidvat krijgen.

Goede rust is ook belangrijk dus zorg dat je wat slaap krijgt.

Wat ook nog wel eens wil helpen is je onder de mensen begeven. Ga even chillen met wat vrienden ofzo. Als je alleen maar op je kamer blijft zul je niet vrolijker worden.

Tot slot ga ik nog even de zeikerige, 'verstandige' vaderfiguur uithangen. Maar kerel, je bent 16. Volgens de wet mag je nog niet eens bier drinken. Wacht alsjeblieft minstens 2 jaar voor je opnieuw aan de harddrugs gaat want je bent je hersenen hartgrondig aan het verkrachten. Dit is misschien niet iets waar je op korte termijn al last van gaat krijgen maar over een jaar of 20 zou je wel eens kunnen gaan merken dat je hersencapaciteit snel aan het dalen is.

Doe ermee wat je wilt, maar gebruik alsjeblieft die hersenen die nu nog intact zijn.

kingdalton

Belezen gebruiker
Groninger050 zei:
Heb op dit moment hier ook heel erg last van.
Ben 16 jaar en sinds 4 week beetje aan het experimenteren, nacht van vrijdag op zaterdag met mijn beste vriend 1,5 pil nieuwe druk upc geslikt. (220 mg na horens) en ben nu echt kapot, depressief, heb nergens zin in..

330 mg op 70 kilo zeker :wave: Dan zou ik ook flink last hebben van een dip.

Misschien moet je even opzoeken wat deze hoeveelheden met je doen :P

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Gohh.. Kon me dit weekend niet bedwingen.

Maar eens 2 dagen achter elkaar aan de MDMA geweest.

Nouja, het was dat, of PEP.

Nu ik toch eindelijk al 2 weken verlost ben van pep, wilde ik zeker geen pep doen.

Vrijdag 2 pillen genomen, 200mg MDMA each. Awesome space. 9 uur savonds begonnen, om 2 uur uitgewerkt. Nog even liggen na zuipen, rond 4 uur in mijn bedje gaan liggen, lekker geslapen tot Zaterdagavond 6 uur. (14 uur) Opgestaan, gegeten (4 frikandellen en een bord frieten), gedoucht.
Zaterdagavond, 9 uur, ik wordt opgebeld door een vriend, FEEST?! IK KOM!
5 pilletjes uitgehaald, om 10 uur de eerste naar binnen gewerkt, en de rest volgde door heen de avond. 5 uur lag ik te slapen, 12 uur s'middags werd ik wakker. (zondag) beetje gaan hangen, jointje gerookt, 4 uur smiddags terug gaan slapen tot 7 uur savonds. Wakker gebleven tot 5 uur snachts, daarstraks opgestaan om 12 uur.

Nouja, De zaterdag voelde ik me best wel kut, behalve toen ik de pilletjes nam.. Deze werkte hetzelfde als de dag ervoor afgezien van het feit dat ik de dag ervoor ook al nam.
Zondag was ik brakkerig.. maar na het middagdutje ging 't toch al stukken beter.
Vandaag ben ik vrolijk, opgewekt, etc.. :beer:

Zal wel niet voor mij gelden.
Zaterdag er 5 naar binnen gewerkt. Dezelfde. Hallucinaties OMG :hearteyes:

Moet wel toegeven dat ik 4 maanden geleden bijna zelfmoord had ondernomen door depressie de dag na gebruik. Dit was toen ik een drugscoctail had gebruikt van: Pep, Keta, Coke, MDMA, Weed, Alcohol, LSD & GHB.

Van elke drug redelijke doseringen.
Ik mag blij zijn dat dit niet mijn dood heeft betekend.
Ook niet voor herhaling vatbaar!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Mentalfucked, ik ben er zeker van dat je mentaal goed gefuckd bent :wave: je bent al een tijdje nu op het forum maar blijkbaar nog niks geleerd...

Ik hoop dat je echt een verschrikkelijke afgrijselijke dip hebt deze week zodat je ook es ervaart wat anderen ervaren.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Gaat niet de goede kant op dit... Het geldt ook voor jou MentalFucked, je zegt zelf al een depressie te hebben gehad een tijd geleden. Je bent geen superhuman en ook jij kunt dit niet hebben. Misschien voel je je nu nog goed, maar dat kan zo maar veranderen en voor je het weet hang je weer in een depressie met alle gevolgen van dien.

Je praat over de doseringen alsof het iets moois is, terwijl het gewoon misbruik is. Je krijgt daarom een waarschuwing vanwege Forumregel nr 9 Stoer gedrag m.b.t. overmatig drugsgebruik...

Bovenaan