Daten en drugs.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Drugs gebruik is niet iets waar je mee te koop loopt tijdens het daten. Het is voor de ander namelijk vaak niet iets positiefs. Zeker als de ander weinig tot geen ervaring heeft en alleen de negatieve kant kent. Maar als je een relatie wil opbouwen zul je het een keer moeten vertellen. En dan heb ik het niet zozeer over blowen. Softdrugs wordt vaak nog wel geaccepteerd of gedoogd. Maar als ik antwoord moet geven op de vraag welke drugs gebruik je. Ja dan kan ik een hele lijst op gaan noemen maar dan is de interesse gelijk al weg. Hoe pakken jullie dit aan? Je kan het niet te lang verzwijgen. Maar je gaat het ook niet op de eerste of tweede date vertellen toch?

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Ja zoiets zat ik ook aan te denken. Maar daar krijg je sowieso een reactie op terug van wat bedoel je precies. Het open minded zijn kun je op twee manieren opvatten seks of drugs. Nouja dan antwoord je dus drugs en dan is de vraag al snel welke drugs en hoevaak. Ik heb 26 soorten liggen waarvan ik er 9 nog moet proberen en waarvan ik er 5 zo nu en dan wil blijven gebruiken. Dus het is nogal wat he.

HappyMind

Badass junkie
Wellicht komt het onderwerp feestjes of festivals ter sprake? Dan duurt het in mijn ogen vaak niet lang voordat het over gebruik gaat. Of het ligt aan het soort festivals waar ik graag naartoe ga... en de connectie die dan gelegd wordt met drugs.

Maar als de ander veroordelend is over je gebruik, is dat dan iemand waar je überhaupt mee zou willen daten? En je hoeft ook niet meteen je hele waslijst op te noemen van hetgeen je ooit gebruikt hebt als je merkt dat bij de ander weerstand ontstaat. Dan zou ik bv rustig beginnen met "ik gebruik wel eens harddrugs ja" en op basis daarvan kijken of je er meer over kan delen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Gewoon in de coffeeshop jointjes roken tot er gezelligheid komt. Of in een kroeg hier waar je na 3 uur wiet mag roken. Genoeg opties 😉

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Drugs gebruik is niet iets waar je mee te koop loopt tijdens het daten. Het is voor de ander namelijk vaak niet iets positiefs. Zeker als de ander weinig tot geen ervaring heeft en alleen de negatieve kant kent. Maar als je een relatie wil opbouwen zul je het een keer moeten vertellen. En dan heb ik het niet zozeer over blowen. Softdrugs wordt vaak nog wel geaccepteerd of gedoogd. Maar als ik antwoord moet geven op de vraag welke drugs gebruik je. Ja dan kan ik een hele lijst op gaan noemen maar dan is de interesse gelijk al weg. Hoe pakken jullie dit aan? Je kan het niet te lang verzwijgen. Maar je gaat het ook niet op de eerste of tweede date vertellen toch?
Beginnen over muziek praten en zeggen dat je weleens naar festivals gaat, ook daar soms pilletje dr bij en eerlijk vragen of zij oke is met dit. Verder kijken hoe zij daarop gaat reageren

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Vroeger meer dan 10 jaar geleden veel gebruikt/geexperimenteerd met drugs. Zo een beetje alles wel op heroine, crack en meth na zo ongeveer. Tot niet zo heel lang geleden beperkte ik mij voornamelijk tot wiet (dagelijks). En dan op feestjes/festivals mdma of speed en heel af en toe een punt coke tijdens het drinken met vrienden. Dat was nog uit te leggen misschien. Al was dit al wel een dingetje.

Maar recent besloten om die experimentele fase nog eens over te doen maar dan met RC's. Try before you die. Maar het zijn er zoveel he. En dit maakt het extra lastig eigenlijk. Ook omdat je vaak geen echte kleine hoeveelheden af kan nemen. En dan blijkt het wel leuk te zijn maar ook weer niet heel geweldig. Dus je blijft ermee zitten. En zo met vele RCs. Zonde om weg te gooien. Maar zal voorlopig ook niet op gaan. Dus meer om uit te leggen aan je date/ mogelijke toekomstige partner.

Tot nu toe is er pas eigenlijk echt 1 stof uitgesprongen die de echte WOW factor had. En dat is 1P-LSD. Maar LSD heeft ook niet bepaald een goede naam. Terwijl ik het juist heel mooi en een verrijking van mijn leven vind om dat zo af en toe te doen. Maarja probeer dat maar eens uit te leggen aan iemand die nooit drugs doet.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Vroeger meer dan 10 jaar geleden veel gebruikt/geexperimenteerd met drugs. Zo een beetje alles wel op heroine, crack en meth na zo ongeveer. Tot niet zo heel lang geleden beperkte ik mij voornamelijk tot wiet (dagelijks). En dan op feestjes/festivals mdma of speed en heel af en toe een punt coke tijdens het drinken met vrienden. Dat was nog uit te leggen misschien. Al was dit al wel een dingetje.

Maar recent besloten om die experimentele fase nog eens over te doen maar dan met RC's. Try before you die. Maar het zijn er zoveel he. En dit maakt het extra lastig eigenlijk. Ook omdat je vaak geen echte kleine hoeveelheden af kan nemen. En dan blijkt het wel leuk te zijn maar ook weer niet heel geweldig. Dus je blijft ermee zitten. En zo met vele RCs. Zonde om weg te gooien. Maar zal voorlopig ook niet op gaan. Dus meer om uit te leggen aan je date/ mogelijke toekomstige partner.

Tot nu toe is er pas eigenlijk echt 1 stof uitgesprongen die de echte WOW factor had. En dat is 1P-LSD. Maar LSD heeft ook niet bepaald een goede naam. Terwijl ik het juist heel mooi en een verrijking van mijn leven vind om dat zo af en toe te doen. Maarja probeer dat maar eens uit te leggen aan iemand die nooit drugs doet.
Het is weinig uit te leggen:
Jij hebt namelijk 2 keuzes:
1. Liegen ( of zwijgen) over je gebruik en helemaal niets zeggen.
2.Vertellen hoe dat bij jou zit . Dat jij verantwoordelijk gebruikt etc.
Je kunt haar reactie niet beïnvloeden en maar accepteren als ze drugs uit den boze vindt.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
blijkt het wel leuk te zijn maar ook weer niet heel geweldig. Dus je blijft ermee zitten. En zo met vele RCs. Zonde om weg te gooien.
Jij blijft ermee zitten omdat jij wilt ermee zitten.
Zonde om weg te gooien omdat je deze drugs tot je beschikking wilt hebben. “ zonde weg te gooien” is maar een excuus, vooral als t over drugs gaat.

Casrus

DF-koning
Ben homo en wij MSM zetten het gewoon in ons dating profiel.

Raad het alleen niet echt aan. Een hoop drama, en nog meer SOA's...

Of beter doe het safe en beoefen harm reduction.

Heb ik het wel over hook-ups en wisselende contacten.

Zou bij hetero's uitkijken voor eventuele zwangerschappen, gewenst en ongewenst.

Een drugbaby wil je denk ik niet echt.

Laatst bewerkt:

HappyMind

Badass junkie

Ben je zelf tevreden over je eigen gebruik? Die vraag of de uitkomst daarop is sowieso belangrijker dan de mening van een potentiële date. Maar ik denk vooral van toepassing op jou als ik je verhaal tussen de regels lees.

Le Duc

Belezen gebruiker
Als jij je gebruik goed kan verantwoorden naar jezelf en dan dus ook naar de ander, dan lijkt me dat alles wat telt.

Mocht dat voor de andere een dealbreaker zijn, dan is dat wat het is. Ik kan me voorstellen dat voor iemand die niet veel met middelengebruik heeft, het wel een heftig iets is, toch vanwege het taboe dat er voor velen omheen hangt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik moet dan gelijk denken aan dat fragment van Boer Zoekt Vrouw waarin boer Jan vertelt dat hij wel eens xtc gebruikt op een feestje. Al die vrouwen knappen gelijk op hem af :tearsofjoy:

Hieronder ga ik een beetje op algemene wijze mijn kijk erop verwoorden. Onthoud wel dat mensen individuen zijn die nogal verschillen en dat mijn uitspraken sowieso niet voor iedereen gelden. Even als disclaimer :grimacing:

Maar ik denk dat het ook deels ligt aan de manier waarop je vertelt dat je wel eens drugs gebruikt, en om welke vrouw je voor je hebt zitten.
Ik denk dat het meestal wel onaantrekkelijk is voor vrouwen als drugs een grote rol speelt in je leven. Doorgaans willen ze liever dat je sportief bent, sociaal vaardig, geaccepteerd door anderen en (relatief) succesvol. Daarnaast doet humor het goed.

Dus als drugs een keer ter sprake komen en je zegt dan van 'ja ik heb dat ook wel eens gedaan' en je maakt er dan een luchtig grapje over, dan komt het denk ik meestal wel goed. En nouja, als dat dan gelijk een probleem is dan gaat het waarschijnlijk toch niet echt werken want hoe groot is de kans dat jij een groot deel van je toekomstige leven geen drugs meer gebruikt? Dus als je leven een ander heel erg tegenstaat dan is dat misschien niet echt de juiste partner.

Toch zou ik adviseren om niet te veel nadruk te leggen op drugsgebruik. Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat de meeste vrouwen dat onaantrekkelijk vinden.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Het is weinig uit te leggen:
Jij hebt namelijk 2 keuzes:
1. Liegen ( of zwijgen) over je gebruik en helemaal niets zeggen.
2.Vertellen hoe dat bij jou zit . Dat jij verantwoordelijk gebruikt etc.
Je kunt haar reactie niet beïnvloeden en maar accepteren als ze drugs uit den boze vindt.
Zwijgen over gebruik betekent je gebruik gaan verbergen of later alsnog open zijn.
Je kan maar beter open zijn, niet gelijk op de eerste dat misschien. Wel als het wat serieuzer wordt.

Open zijn over wie je bent helpt altijd in een relatie.
De relatie eindigt of vind een andere weg en/of je komt erachter dat jezelf zijn in een relatie best wel fijn is.

Neo-Shulginist

Badass junkie
De relatie eindigt of vind een andere weg en/of je komt erachter dat jezelf zijn in een relatie best wel fijn is.
In een relatie wel, maar in het krijgen van een relatie niet per se. Althans dat is mijn ervaring. Niet dat ik een expert ben ik het krijgen van relaties hoor. Eerder ben ik expert in het niet krijgen van relaties. Dus luister goed naar mij hoe je het in ieder geval niet moet doen :tearsofjoy:

Een kwart date over drugs praten is meestal niet zo'n goed idee.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Zwijgen over gebruik betekent je gebruik gaan verbergen of later alsnog open zijn.
Je kan maar beter open zijn, niet gelijk op de eerste dat misschien. Wel als het wat serieuzer wordt.

Eens. Daarom moet hij zelf een keuze maken en de mogelijke consequenties van deze keuze overzien en accepteren.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
In een relatie wel, maar in het krijgen van een relatie niet per se. Althans dat is mijn ervaring. Niet dat ik een expert ben ik het krijgen van relaties hoor. Eerder ben ik expert in het niet krijgen van relaties. Dus luister goed naar mij hoe je het in ieder geval niet moet doen :tearsofjoy:

Een kwart date over drugs praten is meestal niet zo'n goed idee.
Ik: hoe sta jij tegenover drugsgebruik?
Date: oh, prima hoor.
Ik: Mooi... Mag ik dan 50 euro lenen?

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Ivm. relatie opbouwen:
Kent u dat woord: "omdenken" ?
Waar kiest u voor ?
Die enorm passende partner (die niks met chems heeft)
OF dat lekkere ding (M/F/etc.) dat wel leuk lijkt bij een chemsdate ?
Ik chargeer, ja dat weet ik ....
Kent u dat dat idee ? "Een nuchter oordeel ?"

MetalGuy

Badass junkie
Tja, dat is een goeie...

Vanuit mijn oogpunt: ervan uitgaande dat het hier gaat om iets serieus op te bouwen. Dan is dat tijdens de eerste en/of tweede date zeker geen aanrader om een goede indruk te maken. Ditzelfde geldt overigens ook voor wanneer je elkaar voor het eerst treft in een bar en je je een stuk in de kraag zuipt. Tuurlijk, alcohol (ook drugs) is met mate een sociaal smeermiddel, maar als je zwalkend door een bar heen strompelt waar Wammes Waggel nog een puntje aan kan zuigen... Dan wordt de kans op een geslaagde date er ook niet bepaald groter op.

Alle gekheid op een stokje...

Als het doel een serieuze relatie is: dan is het aan te raden dit in het begin voor je te houden. Het gaat erom dat je, gedurende periode dat je aan het daten bent, een band opbouwt op basis van vertrouwen, liefde, respect en genegenheid naar elkaar toe.

Wanneer jullie dat dan voor elkaar hebben na een tijdje en het écht serieus wordt, dan kunnen jullie het er eens over gaan hebben. Wat vanuit jou dan dapper zou zijn, want naast dat je eerlijk bent, toon je je partner ook dat je niet bang bent om jezelf in je eigen privésfeer kwetsbaar op te stellen. Je legt het dan wel in je partners handen, hoe diegene er tegenaan kijkt en of die verder wil of niet... Maar dan kan je in elk geval van jezelf zeggen dat je eerlijk bent geweest én dat je je best hebt gedaan!

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Ben je zelf tevreden over je eigen gebruik? Die vraag of de uitkomst daarop is sowieso belangrijker dan de mening van een potentiële date. Maar ik denk vooral van toepassing op jou als ik je verhaal tussen de regels lees.
Heb er zelf geen problemen mee nee. Die RCs zijn meer een experimentele fase waaruit mogelijk enkele blijvertjes komen. En die fase moet ik maar eens snel gaan afronden denk ik. Al die 3-MeO zus 5-MeO dit 4F dat 4-HO zo etc. Als het niet geweldig is gewoon weg pleuren. Maakt de lijst toch flink korter en schrikt minder af denk ik zo.

Uiteindelijk maakt een relatie mij gelukkiger dan experimenteren met allemaal RCs. Maar iemand die echt anti drugs is daar zit geen toekomst in. Helemaal stoppen met drugs zie ik namelijk niet zitten. MDMA LSD Wiet coke en speed zal ik voorlopig zo nu en dan blijven gebruiken. Ga dat voor niemand opgeven.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
En ja er zijn ook vrouwen die zelf ook gebruiken en volop experimenteren met van alles en nog wat. Maar de kans dat ik er zo eentje tegen kom waar het mee klikt is niet zo groot denk ik.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Denk dat als je voelt dat zoiets met een date onbespreekbaar is, je wellicht niet voor elkaar gemaakt bent. Als iemand drugsgebruik in welke mate dan ook niet kan accepteren dan is het niet iemand waarmee je echt een toekomst hebt.
Ik zou het daarom juist niet verzwijgen maar zo snel mogelijk bespreekbaar maken, dan weet je direct met wat voor iemand je te maken hebt, en kun je een keuze maken of je daarmee door wilt gaan of niet.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Denk eigenlijk toch dat je het onderwerp drugs beter voor een 2e of 3e date kan bewaren zodat je elkaar al een beetje kent. En zoiets eerder accepteert van elkaar als er iets begint te ontstaan zeg maar. En misschien komt een 2e of 3e date er niet eens van maar dan weet je dat het niet daaraan lag.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En ja er zijn ook vrouwen die zelf ook gebruiken en volop experimenteren met van alles en nog wat. Maar de kans dat ik er zo eentje tegen kom waar het mee klikt is niet zo groot denk ik.
Ben wel benieuwd waarom je dat denkt?

Want er zijn heel uiteenlopende mensen die weleens drugs gebruiken.

Denk eigenlijk toch dat je het onderwerp drugs beter voor een 2e of 3e date kan bewaren zodat je elkaar al een beetje kent. En zoiets eerder accepteert van elkaar als er iets begint te ontstaan zeg maar. En misschien komt een 2e of 3e date er niet eens van maar dan weet je dat het niet daaraan lag.
Inderdaad, maar ook weer niet te lang wachten...

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Maar waarom zou je met iemand willen zijn die zoiets direct veroordeelt? Dan is die persoon toch totaal niet open-minded of bereid om zich in jou te verplaatsen of ten minste te luisteren naar jouw redenatie?
Als ik daarom afgewezen zou worden zou ik het zonde vinden als ik 3 dates aan iemand zou hebben verspild.

Anunnaki

Wijs gebruiker
Je moet je ook afvragen of het voor jou zelf een deal-breaker is als iemand niet kan accepteren dat jij bepaalde middelen neemt.

Zo niet dan is de oplossing stoppen met gebruiken.. en zo wel is er altijd iemand die je wilt voor wie je bent :)

Oinkbeest

Experimenterende gebruiker
Wellicht komt het onderwerp feestjes of festivals ter sprake? Dan duurt het in mijn ogen vaak niet lang voordat het over gebruik gaat. Of het ligt aan het soort festivals waar ik graag naartoe ga... en de connectie die dan gelegd wordt met drugs.

Maar als de ander veroordelend is over je gebruik, is dat dan iemand waar je überhaupt mee zou willen daten? En je hoeft ook niet meteen je hele waslijst op te noemen van hetgeen je ooit gebruikt hebt als je merkt dat bij de ander weerstand ontstaat. Dan zou ik bv rustig beginnen met "ik gebruik wel eens harddrugs ja" en op basis daarvan kijken of je er meer over kan delen.
In de periode 2000-2005 ging ik (bijna) wekelijks naar raves. Ik nam vooral MDMA, soms ook LSD of paddo's. Ik had een mooie batch MDMA Kristal (200 gram) en deelde die graag uit... Al is het liefde in pilvorm, ik heb er nooit een date aan over gehouden. Zelfs geen telefoonnummer uitgewisseld. (Social media bestond nog niet.) Waarschijnlijk was ik teveel bekken aan het trekken.
Ik wil maar zeggen...Een 'lief' ga je er niet vinden. (Tenzij je redelijk nuchter kunt blijven natuurlijk)

Oinkbeest

Experimenterende gebruiker
In mijn ervaring ben je er best eerlijk over. Of ze staat er voor open... en dan kunnen jullie het misschien wel delen.. Of ze is er (faliekant) tegen, en dan heb je de keus om er volledig mee te stoppen, of erover te liegen. In het laatste geval stap je in een toxische of relatie, tenzij je heeel erg goed kan liegen. (maar hoe duurzaam is dat?)

Hansklok

Bewuste gebruiker
Veel advies over wees eerlijk ect. Je hoeft het eerst nogbiet te vertellen. Tast het allemaal beetje af. Je bent meer dan alleen de drugs gap. Mocht het een x ter sprake komen kun je altijd zegge dat je wel is iets gebruikt hoeft niet alles details uitteleggen heb je je eigen regie wel over👊 Je bent niks verantwoord naar iemand

De Zandman

DF-koning
Je bent niks verantwoord naar iemand
Noot:
Hiervan zeg ik dat dit er ook vanaf hangt, wat je bedoeling van je date is.
Is dat een echte relatie, een blijvertje, dan ben ik het hier niet mee eens.
Op een gegeven moment is dat druggebruik wel degelijk een issue waarover gepraat moet worden. Daar heeft de mogelijk toekomstige partner gewoon recht op...anders begin je aan een idd toxische relatie waarin je later stevige hommeles kunt gaan krijgen, omdat je stiekem en niet geheel open bent geweest over best een belangrijke kwestie.

• Like
Waarderingen: Sky_

Paranoize.

Badass junkie
Noot:
Hiervan zeg ik dat dit er ook vanaf hangt, wat je bedoeling van je date is.
Is dat een echte relatie, een blijvertje, dan ben ik het hier niet mee eens.
Op een gegeven moment is dat druggebruik wel degelijk een issue waarover gepraat moet worden. Daar heeft de mogelijk toekomstige partner gewoon recht op...
Klopt zeker verslavingen zijn echt gewoon deal breakers voor relaties. Been there done that a hundred times het gaat gewoon niet samen 😕 Sommige mensen moeten dingen op de harde manier leren.

Maar ik denk dat het niet persee in de weg hoeft te staan zolang het geen problematisch gebruik is en voorral gekoppeld is aan feestjes en drankjes en dansjes want iedereen is jong en wild geweest toch?

De manier waarop je in het leven staat en de relatie die je met de drugs hebt bepaald alles.

Bovenaan