Drugs gebruik is niet iets waar je mee te koop loopt tijdens het daten. Het is voor de ander namelijk vaak niet iets positiefs. Zeker als de ander weinig tot geen ervaring heeft en alleen de negatieve kant kent. Maar als je een relatie wil opbouwen zul je het een keer moeten vertellen. En dan heb ik het niet zozeer over blowen. Softdrugs wordt vaak nog wel geaccepteerd of gedoogd. Maar als ik antwoord moet geven op de vraag welke drugs gebruik je. Ja dan kan ik een hele lijst op gaan noemen maar dan is de interesse gelijk al weg. Hoe pakken jullie dit aan? Je kan het niet te lang verzwijgen. Maar je gaat het ook niet op de eerste of tweede date vertellen toch?
Ik moet dan gelijk denken aan dat fragment van Boer Zoekt Vrouw waarin boer Jan vertelt dat hij wel eens xtc gebruikt op een feestje. Al die vrouwen knappen gelijk op hem af
Een onthulling van boer Jan heeft ervoor gezorgd dat hij misschien helemaal iet meer hoeft te kiezen tussen de vrouwen. Twee leken op hem af te knappen.
www.ditjesendatjes.nl
Hieronder ga ik een beetje op algemene wijze mijn kijk erop verwoorden. Onthoud wel dat mensen individuen zijn die nogal verschillen en dat mijn uitspraken sowieso niet voor iedereen gelden. Even als disclaimer
Maar ik denk dat het ook deels ligt aan de manier waarop je vertelt dat je wel eens drugs gebruikt, en om welke vrouw je voor je hebt zitten.
Ik denk dat het meestal wel onaantrekkelijk is voor vrouwen als drugs een grote rol speelt in je leven. Doorgaans willen ze liever dat je sportief bent, sociaal vaardig, geaccepteerd door anderen en (relatief) succesvol. Daarnaast doet humor het goed.
Dus als drugs een keer ter sprake komen en je zegt dan van 'ja ik heb dat ook wel eens gedaan' en je maakt er dan een luchtig grapje over, dan komt het denk ik meestal wel goed. En nouja, als dat dan gelijk een probleem is dan gaat het waarschijnlijk toch niet echt werken want hoe groot is de kans dat jij een groot deel van je toekomstige leven geen drugs meer gebruikt? Dus als je leven een ander heel erg tegenstaat dan is dat misschien niet echt de juiste partner.
Toch zou ik adviseren om niet te veel nadruk te leggen op drugsgebruik. Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat de meeste vrouwen dat onaantrekkelijk vinden.