Dagelijks 5-htp

Nihilist88

Badass junkie
Hoi,
Ik gebruik al geruime tijd 5-htp (250mg en 500mg eerste dagen na stims), net zoals ik multivitamines neem. In het begin nam ik 5-htp vooral enkele dagen na xtc of amfetamine gebruik (minstens 24u na inname drugs). Er zijn nog veel onduidelijkheden omtrent de daadwerkelijke werking van 5-htp en het positieve effect, maar ook in combinatie met drugs. Ik neem 5-htp al ca 2j dagelijks. Kan dit een probleem geven op dagen waarbij ik amfetamine en mdma rc's gebruik?

Hardcore_frk

Badass junkie
Dat kan inderdaad. Zoek maar eens op internet op het 'serotoninesyndroom'.

Maar 5-HTP is ook licht verslavend. Daarmee bedoel ik dat je na langdurig gebruik echt wel een tijdje een neerslachtig gevoel kan krijgen.

Nihilist88

Badass junkie
Dat kan inderdaad. Zoek maar eens op internet op het 'serotoninesyndroom'.

Maar 5-HTP is ook licht verslavend. Daarmee bedoel ik dat je na langdurig gebruik echt wel een tijdje een neerslachtig gevoel kan krijgen.
Awel dan is da lichtverslavende effect hier binnengedrongen. Bij mij wordt er kans tot probleem gevormd doordat ik ook stims neem, want moest ik enkel dagelijks 5-htp nemen, zonder andere middelen die op het serotonine-niveau werken, wast perfect veilig toch? Ahja L-Tyrosine (500mg) neem ik ook, ni dagelijks, mr toch gemiddeld 3x/week.
Aja ik neem normaal ook dagelijks 30mg mirtazapine, enkel niet als ik savonds nog te energiek ben v stim.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik begrijp je reactie niet helemaal, maar 5-HTP is voor serotonine en L-tyrosine voor dopamine.

In plaats van 5-HTP kun je ook L-tryptofaan nemen. Dat is een iets natuurlijker proces voor je serotonine aanmaak.

Nihilist88

Badass junkie
Ik begrijp je reactie niet helemaal, maar 5-HTP is voor serotonine en L-tyrosine voor dopamine.

In plaats van 5-HTP kun je ook L-tryptofaan nemen. Dat is een iets natuurlijker proces voor je serotonine aanmaak.
I know, daarom dat ik L-Tyrosine er ook even bij haalde, omdat er stims zijn die meer op de serotonine inhakken, de bekendste is mdma, mr neem ik al 2j ni meer, maar 6-APB werkt ook ferm op je serotonine.
Terwijl 4f-mph, 4-fma meer op dopamine inhakken, als ik het juist heb.
L-tryptofaan heb ik ook nog, maar doordat dit nog extra moet omgezet worden ivm 5htp, links laten liggen.
Ach weet ni waarom ik bevestiging nodig had hieromtrent, het antwoord was me reeds gekend, misschien hoopte ik op antwoorden als, noo niks aan de hand of nee die 5htp gaat het hem ni doen.

Karinnie

Newbie
Ik heb gehoord dat als je dagelijks 5 htp neemt je lichaam op een gegeven moment geen serotonine zelf meer maakt. Klopt dat?

Bovenaan