Crack 1X per dag?

Lieve mensen,
Ik maak mij erg zorgen over iemand uit mijn omgeving, maar ben vooral nieuwsgierig.
Ze zegt maar 1X per dag crack te roken maar volgens mij kan dat niet.
Het is toch zeer verslavend?
Verder zegt ze niet genoeg geld te hebben om meer te roken maar dat is toch juist het probleem met deze verslaving? Je kan dan toch alles doen om aan geld te komen?
Ze was eerst zwaar alcoholist maar nu zie ik nooit meer zakken met bierblikjes staan.
Hoop op wat uitleg of anders waar ik meer informatie kan vinden over dit onderwerp.
Is er misschien ergens een beschrijving van een crackgebruiker? Hoe gedragen die zich? Zij gedraagt zich ook best vreemd.
Bedankt.

Judas

Wijs gebruiker
Je stelt vragen waar geen eenduidend antwoord op te geven valt. En wat moet ik onder 1x per dag crack roken verstaan? Dat hoeft niet 1 pijp te zijn, je kan immers ook 1x per dag 2 uur lang onafgebroken zitten te paffen.
De meeste mensen die zich vreemd gedragen roken GEEN crack, dat is dus ook geen steekhoudend argument.
Zet je zorgen over de desbetreffende persoon van je af. Als ze daadwerkelijk stevig aan de crack zit, dan kan jij daar echt niet tegen opboksen.
Mocht ze op onderstaand wezen lijken, dan weet je zeker dat het foute boel is :wink:

ik ben geen mietje hoor maar zij zei zelf ik rook crack (klinkt als heavy shit) maarrrrr..... één keer per dag. Ik zei hoe dan? nou in een pijpje met cigarettenas...
nu blijf ik maar denken: kan dat eigenlijk wel?
nee, ik heb totaal niet de behoefte om haar te redden, wel wekt het interesse.
ik zoek dan misschien iets over het verloop van de crack verslaving? :confused:
hoe begint dat dan en hoe verslavend is het dan :confused:

Judas

Wijs gebruiker
Meestal raakt de gebruiker van crack heel erg snel verslaafd eraan. Vaak al na de eerste of 2e keer. In vergelijking met het snuiven van cocaine is het risico op verslaving veel groter. En snuifcoca is ook al erg linke shit. Na de 2e avond snuiven was ik verkocht :smilingimp:

Wellicht heeft het grotere gevaar van crack te maken met de kort durende rush. Een roes die zo lekker is maar ook weer zo snel voorbij is erg onbevredigend. Daarom ga je met crack sneller 'bingen', hetgeen er op neer komt dat je niet meer kan stoppen met roken en pijp na pijp blijft stoppen. Hierdoor gaan de receptoren van bepaalde neurotransmitters in je hersenen een onafgebroken hunkering naar cocaine ontwikkelen. In dat stadium kan je nog maar een ding denken, voelen & willen: CRACK~CRACK~CRACK~CRACK~
Op dat moment is het meestal al te laat, is de weg terug afgesneden. Dan wordt het erg moeilijk om zonder te kunnen.

Over het verloop van de crackverslaving kunnen we verder kort zijn: Het vormt zo'n aanslag op je gezondheid dat je al snel in een uitgeteerde zombie verandert. Evenals snuifcocaine is crack een zware belasting voor hart en bloedvaten, maar bij dit goedje krijgen ook je longen het onaanvaardbaar zwaar te verduren. Verbrande crackdeeltjes komen daarin en in de overige luchtwegen terecht en brengen daar in het GUNSTIGSTE GEVAL ontstekingen teweeg.
De kans op trombose ten gevolge van de optredende vaatvernauwing is ook erg groot.

Lichamelijk en mentaal ga je compleet de vernieling in. Bij het chronisch gebruik van crack is het vrijwel onafwendbaar dat je al snel paranoide en/of psychotisch word. Er zullen karakterveranderingen in negatieve zin optreden. Je zult veel, zoniet al je vrienden erdoor kwijtraken, je raakt zelf het spoor compleet bijster en je zal financieel compleet aan de grond komen te zitten.
De honger naar deze drug zal tot schulden lijden, en niet zelden tot criminele activiteiten om aan poen te komen. Je normbesef zal zwaar aangetast worden. Je doet dingen die je voorheen niet voor mogelijk gehouden zou hebben: familie bestelen, de prostitutie ingaan...

Sorry als ik het mis heb, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat dit topic over jezelf gaat.
Of dat je het al een keer geprobeerd hebt of het overweegt :confused:

Mocht dat het geval zijn, betreedt die wereld dan niet of stap er uit als dat nog kan.

haha, toen ik aan het schrijven was dacht ik zal, het lijkt misschien alsof het over mij gaat, nee hoor. verder dan 15 jaar skunk ben ik niet gekomen. misschien in een volgend leven want ben nu moeder
nogmaals: crack klinkt gewoon zo heftig (en andere drugs niet)
bedankt voor je uitleg.
er is weinig over geschreven of onderzoek naar gedaan volgens mij
lijkt wel alsof die mensen direct afgeschreven zijn, ook al is dat een beetje wat jij zegt, er is haast geen weg terug.
nogmaals dank

Frisko

Badass junkie
ach dat ligt ook geheid aan haar eigen.
ken mensen zat die crack talloze keren gedaan hebben en niet verslaafd zijn geraakt.
ik heb het miss 7 a 8x gerookt maar het zei me niets en ik doe het ook niet meer :)
snuiven daarentegen...
miss komt ze nog wel tot haar besef,miss ook niet.
verslavend is het iig als het je ligt :)

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
1 keer per dag????????????????????!!!!!!!!!!!

ja wat is 1keer per dag {1pijpje,1gram,10gram}

maar 1 kr per dag is al teveel daar hou je het niet bij geloof me

Zolang je heb is alles okee maar ja dan komt de ''crackerjack'' om de hoek en heeft hij een nieuw
vriendje.

neem dan gewoon een snuifie {werk ook nog langer} :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
beschrijving van een ''crackgebruiker"

iemand die bij de kassa van de Albert heijn staat met z'n flesie Ammoniak en zijn rolletje folie
Iemand die altijd platzak is en om geld schooit en als die geld heeft zich niet laat zien.
iemand die op de raarste tijden opeens even weg moet.
aggressief word als die zn zin niet krijgt.

para word door al de stomme dingen die die doet om ff weer een pijpie te kunnen roken

ach ja dit soort symptoompjes krijg je dan :smoke: :smoke:

ja dat geheimzinnige gedoe van even weg moeten en dagen nergens te bekennen dat herken ik wel.
Het valt mij op dat er weing onderzoek is gedaan. Wel over wiet, alcohol en cocaine.
Van die zwarte ringen onder de ogen is dat ook een "kenmerk"?
bvd

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Waarom moet alles zo zwart wit? Geloof de persoon in kwestie op haar woord, is dit niet de waarheid.. - well, maybe it's none of your business.

marc38

Newbie
Wie zegt dat basen duur is moet zich eens aan zijn kop voelen :confused: Het is onbetaalbaar :smoke: Hij of zij die rookt zal alles doen om niet op tevallen.Als iemand elkedag rookt "
based" zijn dit dingen waar je het aan zou kunnen herkennen.

Een pijp: dit kan een leeg blikje zijn, een glas , pijpje van glas of metaal. Je kan het zo gek niet bedenken.

Sigaretten as: let op als iemand as spaard. Dit is nodig om de base te roken de as neemt de vloeibare base op als deze word aangestoken.

Amoniak dit is nodig om de coke uit te koken

Veel aanstekers, lepel in niet normale positie gebogen,alu foli.

Verbrede pupillen, onrust ,extreme sex drift

Hoop dat ze het niet doet komt haar duur te staan het is :smilingimp:

Miriam

Bewuste gebruiker
1x per dag aan de pijp? dat is onmogelijk! je rookt altijd een tweede of je moet heel sterk in je schoenen staan.
Meestal komt de trek ineens heel hevig op en dan lijkt het wel of je moet roken en dan zit je al snel ergens met de pijp aan je lippen. Je word er ook heel geil van en actief als net een trekje hebt genomen en net als bij coke krijg je er grote kijkers van.

Vigilante

Wijs gebruiker
1x per dag maar dan wel 12 uur lang :P

Als diegene dat tegen je zegt zal je diegene wrs nooit zeggen dat t vaker is als dat echt zo is... Jouw keus of je dat gelooft of niet.

Zelf vindt ik t erg moeilijk om maar 1 trek te nemen en dan niet meer.

micky

Experimenterende gebruiker
Frisko zei:
ken mensen zat die crack talloze keren gedaan hebben en niet verslaafd zijn geraakt.
ik heb het miss 7 a 8x gerookt maar het zei me niets en ik doe het ook niet meer :)
snuiven daarentegen...

7 a 8x gerookt? Je word met dit spul ook vaak besodermieterd met nep spul, omdat zware gebruikers tevreden zijn als er maar iets wits in hun pijp zit.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand ongevoelig is voor basen en snuiven wel lekker vind.
Ik ben wel verslaafd maar het is voor mij een klein beetje in de hand te houden en dan ben ik wel echt een uitzondering, zonder te willen opscheppen.
Ik ken dit gebruik nu ong. 8 jaar maar ik heb nog een eigen huis en een flinke spaar rekening.
Wel dankzij een bewindvoerder.

Frisko

Badass junkie
micky zei:
Frisko zei:
snuiven daarentegen...

7 a 8x gerookt? Je word met dit spul ook vaak besodermieterd met nep spul, omdat zware gebruikers tevreden zijn als er maar iets wits in hun pijp zit.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand ongevoelig is voor basen en snuiven wel lekker vind.
Ik ben wel verslaafd maar het is voor mij een klein beetje in de hand te houden en dan ben ik wel echt een uitzondering, zonder te willen opscheppen.
Ik ken dit gebruik nu ong. 8 jaar maar ik heb nog een eigen huis en een flinke spaar rekening.

micky,

en toch is het zo.
ik heb het meer als een paar x gedaan en toch gaf ik er keer op keer geen ruk om...
snuiven doe ik onderhand al 7j en heb ook tijden gehad dat ik er veel geld aanuit.

de flash is miss lekker ma veel te kort voor mij.
dan heb ik liever iets minder lekker en langer genot.... :rock:

en geloof me,mijn coke is geen nepspul.maar ik denk dat je dat wel zal ondervinden als je wat meer in het cokeforum begint te lezen :wink:

micky

Dat is vreemd, ik kom er nu wel achter dat er veel verschil is in het ervaren van verschilende drugs en hoe je ermee" opgegroeid" bent.
Snuiven heb ik ook wel eens geprobeerd en ik werd er zelfs niks anders van ik begreep er toen ook niks van. Maar als je een flash gewent bent direct na het gebruiken zijn de verwachtingen ook veel te hoog denk ik.

Zo nu eerst een kopje koffie. :)

Heb sinds eind juni niet gebruikt maar dat is nog lang niet weer het record. (half jaar)

ts

Bewuste gebruiker
Frisko zei:
micky zei:
Frisko zei:
snuiven daarentegen...

micky,

en toch is het zo.
ik heb het meer als een paar x gedaan en toch gaf ik er keer op keer geen ruk om...
snuiven doe ik onderhand al 7j en heb ook tijden gehad dat ik er veel geld aanuit.

de flash is miss lekker ma veel te kort voor mij.
dan heb ik liever iets minder lekker en langer genot.... :rock:

en geloof me,mijn coke is geen nepspul.maar ik denk dat je dat wel zal ondervinden als je wat meer in het cokeforum begint te lezen :wink:

Voor mij geldt hetzelfde, en ja, ik weet ook wel waar ik de onbespoten kokosnoten kan halen. Same voor de crack. Regelmatig gedaan, maar nooit dezelfde behoefte gemerkt als met snuifsos.

Met een avondje pilsen krijg ik zin om te snuiven, anders nagenoeg ook geen behoefte om dat te doen. Crack alleen als ik met een paar maten gewoon thuis zit voor een mooi avondje en dan ook nog lang niet altijd, maar als dat idd 1x is gehaald, wordt er die avond nog wel een paar keer gebeld, dan is het te mooi. Volgende dag, mits ik inmiddels nuchter ben, totaal geen behoefte weer crack te halen. Gelukkig maar, paar van mn kameraden hebben die behoefte wel en die zijn dr dus ook mee in de problemen gekomen...

Blijft linke soep dus en wel de reden waarom ik geen hero probeer tot ik 65 ben :wink:

Tjeerd86

Newbie
ik ben zwaar de fout in gegaan met die shit niet te kort
fam op aruba en curacao dus dat is al helemaal gekkehuis
ik heb het zelfs meegenomen wat ik over had ong 40 gram ''zonde om weg te gooien''
maar in nl deed ik het al en ook bruin later, wel roken dan
al me geld eraan op enige wat ik kon denken was die shit
schulden bij me ouders meisie weg dus nee dat nooit meer en zou ook iedereen sterk afraden het ooit te proberen want als je er gevoelig voor bent dan ga je kapot eraan

kangaroe

iverslaving crack ??

Het is het meest ?? verslavende spul wat er is. ik ben er een klein jaar geleden mee begonnen/ Inderdaad na 2 maal was ik verkocht - was vakantie -. Na een aantal weken, moest weer aan het werk, direct mee gekapt, dat was heftig, crack / bori borri is heftig maar is niets vergeleken met het stoppen, steeds die drang om toch maar effe een pijpje te nemen. Ik ben de periode goed doorgekomen. gebruik nog steeds maar met mate met name tijdens vakantie of als ik vrij ben.

Het is dus sterk verslavend dus begin er niet aan.

De andere kant van het verhaal is natuurlijk wel dat het roken heftiger - meer effect maar korter -in dat opzicht is het top

Het is overigens wel een probleem om echt aan goed spul te komen. er is heel veel troep op de in de handel

take it easy

nederjunk

Judas zei:
Meestal raakt de gebruiker van crack heel erg snel verslaafd eraan. Vaak al na de eerste of 2e keer. In vergelijking met het snuiven van cocaine is het risico op verslaving veel groter. En snuifcoca is ook al erg linke shit. Na de 2e avond snuiven was ik verkocht :smilingimp:

Wellicht heeft het grotere gevaar van crack te maken met de kort durende rush. Een roes die zo lekker is maar ook weer zo snel voorbij is erg onbevredigend. Daarom ga je met crack sneller 'bingen', hetgeen er op neer komt dat je niet meer kan stoppen met roken en pijp na pijp blijft stoppen. Hierdoor gaan de receptoren van bepaalde neurotransmitters in je hersenen een onafgebroken hunkering naar cocaine ontwikkelen. In dat stadium kan je nog maar een ding denken, voelen & willen: CRACK~CRACK~CRACK~CRACK~
Op dat moment is het meestal al te laat, is de weg terug afgesneden. Dan wordt het erg moeilijk om zonder te kunnen.

Over het verloop van de crackverslaving kunnen we verder kort zijn: Het vormt zo'n aanslag op je gezondheid dat je al snel in een uitgeteerde zombie verandert. Evenals snuifcocaine is crack een zware belasting voor hart en bloedvaten, maar bij dit goedje krijgen ook je longen het onaanvaardbaar zwaar te verduren. Verbrande crackdeeltjes komen daarin en in de overige

luchtwegen terecht en brengen daar in het GUNSTIGSTE GEVAL ontstekingen teweeg.
De kans op trombose ten gevolge van de optredende vaatvernauwing is ook erg groot.

Lichamelijk en mentaal ga je compleet de vernieling in. Bij het chronisch gebruik van crack is het vrijwel onafwendbaar dat je al snel paranoide en/of psychotisch word. Er zullen karakterveranderingen in negatieve zin optreden. Je zult veel, zoniet al je vrienden erdoor kwijtraken, je raakt zelf het spoor compleet bijster en je zal financieel compleet aan de grond komen te zitten.
De honger naar deze drug zal tot schulden lijden, en niet zelden tot criminele activiteiten om aan poen te komen. Je normbesef zal zwaar aangetast worden. Je doet dingen die je voorheen niet voor mogelijk gehouden zou hebben: familie bestelen, de prostitutie ingaan...

Sorry als ik het mis heb, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat dit topic over jezelf gaat.
Of dat je het al een keer geprobeerd hebt of het overweegt :confused:

Mocht dat het geval zijn, betreedt die wereld dan niet of stap er uit als dat nog kan.

jaaaah dat ken ik!
ook 5 jaar alles gebruikt :van jiontje naar de speed van de speed naar de base van de base naar bruin

Alles gedaan ervoor jatten oplichten dealen en de hele mikmak was een apparte tijd kan t niet anders noemen maar vond de base wel de beste drugs aangezien je van bruin zulke rare nijgingen krijgt :P

Base kun je zonder hulp mee stoppen ik ben nu 5 jaar clean van de hero en bruin zonder enige hulp van buitenaf heb ook nooit een terugval gehad
Ik kwam tijdens mijn verslaving op het punt waarvan je van jezelf gaat walgen zodra ik dat inzag heb ik kunnen stoppen ben wel drie maanden ziek geweest van alle ontwenningsverschijnselen nachtzweten misselijkheid en diarre maar dat gaat ook over
Tenzij een junk niet zelf wilt stoppen gaat t ook niet lukken neem dan afstand want anders ga je er zelf aan kapot

jij kunt niet helpen junk hebben dr eigen visie en geloven niks van anderen tenzij t gaat over waar je de beste coke kunt halen dan rennen ze om t hardst

Tjeerd86

Newbie
dan ben je de enige zonder terugval denk kan me niet voorstellen dat je zo sterk in je schoenen staat ik ken niemand iig en geloof me ik ken een hoop

nederjunk

Tjeerd86 zei:
dan ben je de enige zonder terugval denk kan me niet voorstellen dat je zo sterk in je schoenen staat ik ken niemand iig en geloof me ik ken een hoop

nee geen terugval maar ik blow wel dus helemaal drugsvrij is het niet :grin: ik denk dat ik altijd een verslaving zal hebben dus accepteer ik het nu maar zoals het is zoals ik al zei je moet echt walgen van jezelf om te kunnen stoppen en dr gebeurd heel wat voordat je echt genoeg ervan hebt Natuurlijk blijft de trek altijd maar na een lange tijd leer je er wel beter mee te leven

wendela

micky zei:
Frisko zei:
snuiven daarentegen...

Wel dankzij een bewindvoerder
.

@Micky, ik heb hier maar 1 woord voor: DENIAL

Oh ik las later dat je sinds eind juni clean bent!, ik hoop dat dat nog steeds het geval is :)

^_^

Bewuste gebruiker
Coke snuiven is echt veel minder heftig als roken. Opzich is snuif minder zuiver als crack.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
nou ik vind persoonlijk snuif-coke verslavender...basen daar komt nooit veel goeds van weet ik uit ervaring,....nasty habbit :(

Bovenaan