Cooper - Test en Speed

BamHero

Experimenterende gebruiker
Ik las net (vond ik grappig) een idee van GewoonVOL om Speed te gebruiken tijdens de coopertest...de hoeveel haal je dan wel niet :confused:

Mindless1985

Badass junkie
Gezond is het niet, absoluut niet, je loopt gewoon op je reserves dan.. er zijn wel betere alternatieven te bedenken, zoals het gewoon nuchter doen en niet valsspelen :wink:

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
ik ga regelmatig fitnessen
daar fiets ik dan als opwarming en wordt mijn conditie gemeten aan de hand van de geleverde inspanning (weerstand fiets & snelheid) gedeeld door de gemiddelde hartslag
wat mij opvalt is dat als ik de dag/avond voor het fitnessen weed gerookt heb, mijn hartslag telkens lager is en mijn conditie dus telkens beter...
dit is volgens mij niet toevallig, omdat dit al zeker zo'n 30 keer gebeurd is, telkens ik weed rook en de volgende dag ga fitnessen is mijn conditie opmerkelijk beter...
mss moet je de avond voor je coopertest dan maar een jointje roken?

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
ik ga regelmatig fitnessen
daar fiets ik dan als opwarming en wordt mijn conditie gemeten aan de hand van de geleverde inspanning (weerstand fiets & snelheid) gedeeld door de gemiddelde hartslag
wat mij opvalt is dat als ik de dag/avond voor het fitnessen weed gerookt heb, mijn hartslag telkens lager is en mijn conditie dus telkens beter...
dit is volgens mij niet toevallig, omdat dit al zeker zo'n 30 keer gebeurd is, telkens ik weed rook en de volgende dag ga fitnessen is mijn conditie opmerkelijk beter...
mss moet je de avond voor je coopertest dan maar een jointje roken?

Echt!? O, kijk dit vind ik nou eens interresant.

xtaz

Wijs gebruiker
Ik heb één keer tijdens Lichamelijk Opvoeding XTC genomen..
Heel het jaar bewoog ik amper tijdens de lessen LO (stoned..) maar die dag kon ik niet stilstaan. :grin: Het kan inderdaad gevaarlijk zijn omdat je dan niet voelt of je nog kan of niet, want in feite kan je blijven lopen tot je het beu bent ofzo..

* Of tot je een attack krijgt. :rolleyes:

disaster

Bewuste gebruiker
BamHero zei:
Ik las net (vond ik grappig) een idee van GewoonVOL om Speed te gebruiken tijdens de coopertest...de hoeveel haal je dan wel niet :confused:

Coopertest? is dat niet ook bekend als de shuttle-run test ofso?

CX717

Newbie
Coopertest = 13 minuten lopen aan "vast" tempo. Hiermede kan conditie gemeten worden.

Shuttletest weet ik niet percies, maar ik denk dat veel zwaarder is en gebruikt wordt om de weerstand te meten.

Ellesdee

Badass junkie
CX717 zei:
Coopertest = 13 minuten lopen aan "vast" tempo. Hiermede kan conditie gemeten worden.

Shuttletest weet ik niet percies, maar ik denk dat veel zwaarder is en gebruikt wordt om de weerstand te meten.

shuttle ding is heen en weer rennen en dan binnen een bepaald piepje moet je binnen zijn...
en dat gaat steeds sneller

xtaz

Wijs gebruiker
De laatste keer dat ik dat gedaan had, de shuttle run, was ik na 2 en een halve minuut al kapot. :grin: Dat is nu al zo'n.. 4-5 jaar geleden.

disaster

Bewuste gebruiker
xtaz zei:
De laatste keer dat ik dat gedaan had, de shuttle run, was ik na 2 en een halve minuut al kapot. :grin: Dat is nu al zo'n.. 4-5 jaar geleden.

Dat deden ze toch in trappen ofso? Toen ik in de 1e zat haalde ik iets van trap 12. In de 4e kwam ik al niet verder dan trap 8 :P .

Mindless1985

Badass junkie
Shuttle run test was m'n favoriete onderdeel van gymmen. Ik haalde meestal tussen de 9 en de 11. Sinds ik rook zal dat nu wel een stuk slechter zijn :(

Imke

Badass junkie
Dzy zei:
Shuttle run test was m'n favoriete onderdeel van gymmen. Ik haalde meestal tussen de 9 en de 11. Sinds ik rook zal dat nu wel een stuk slechter zijn :(

Daar werd ik helemaal gek van. :openmouth:

Mindless1985

Badass junkie
We hadden een jongen in de klas die werd altijd pissed omdat het bandje te vroeg afliep, op de 16 stopte het bandje en was hij nog niet klaar :grin:

xtaz

Wijs gebruiker
Bij ons ging het een keer tot 22 minuten en dan niets meer..
Hij liep nog een keertje heen en weer en moest dan stoppen van de leerkracht. :rolleyes:

Ellesdee

Badass junkie
GewoonVOL zei:
Ik voel me dan super licht. En je moet me dan eens zien los gaan op een feestje.. :P

hahaha... vaak ben ik te vaag om te dansen...
tenzij ik lsd op heb.. dan ben ik energiek...

Mindless1985

Badass junkie
Bij mij verschilt het echt per keer, soms sta ik helemaal los te gaan en te springen, en soms lekker gewoon zitten op de bank..

sarkeuh

Newbie
dit vind ik echt interessant
heb ook altijd problemen met lopen enzo, direct moe enzo
mss dat het wel beter gaat hierdoor :tongueout:
toch eens proberen :grin:

Bovenaan