Ik zal maar even antwoord geven op je peukenvraag:
Dat ligt er maar nét aan hoe hard ze zoeken, kijk, garanties dat het niet gevonden gaat worden krijg je nooit. Als je een opengebroken pakje peuken meeneemt naar een feest, heb je bijv. al kans dat ze bij het fouilleren ál je peuken eruit halen (er zijn mensen die een halve peuk erin doen en daaronder een paar pillen proppen). Je moet jezelf gewoon afvragen "als ik mij zou moeten fouilleren, zou ik dit dan verwachten / vinden?"
En als je met 20 vrienden naar binnen loopt, die allemaal wat bij zich hebben, en jij wordt daaruit gepikt, heb je écht keihard pech. Als er een hond staat, (wat ik in NL nog nooit heb meegemaakt) staan ze meestal ook niet bij de ingang (waar er gefouilleerd wordt) het fouilleren is inderdaad meer voor wapens / vuurwerk en andere rotzooi. Meestal wordt je er gewoon volkomen willekeurig uitgepikt en gevraagd of je even mee wilt komen, dan ga je naar een apart kamertje / tentje waar er 15x langs je gelopen wordt met een hondje, die gaat tegen je opspringen enzo onwijs actief snuffelen, en als die iets ruikt gaat 'ie zitten. Dan heb je nog weinig kans, de politie is dan namelijk gerechtigd jou tot op je laatste kledingstukjes uit te kleden en vaak vragen ze dan ook nog of je even door je hurken wil zakken (zoals ik net al ergens las, zelfs voor de mensen die het anaal naar binnen "smokkelen", flinke vent als je het dán nog binnenhoudt!) Honden die gewoon buiten lopen en bij ingangen / uitgangen staan (van die duitse herder-achtige beesten) zijn gewoon beveiligingshonden.
Conclusie: wees gewoon creatief met verstoppen, maak je niet té druk (vaak wordt je toch niet gepakt, en áls je gepakt wordt doe je er toch niks aan, blijf dan ook gewoon rustig en ga niet lopen schelden of wat dan ook, het hangt er namelijk maar vanaf wat ze met je doen.)
De ene keer pakken ze het af en mag je vrolijk verder lopen, de andere keer wordt je gezien als dealer en gelijk afgevoerd. Dit alles heeft ook te maken met hoeveel jij bij je hebt natuurlijk...