Constante kramp sinds pep

Ik heb gister rond 18 uur het laatste lijntje pep gesnoven, en vannacht om 1 uur begon het gezeik:
Een constante 'verkramping' van mijn voeten. Ik voel constant allemaal spiertjes onderaan mijn voet zich strekken, als ik niet regelmatig(= eens in de 10 seconden ofzo :angry: ) mijn voet buig. Doe ik dat niet dan raakt mijn hele voet verkrampt, wat echt f*kking pijn doet. Ik heb dit dus al vanaf 1 uur vannacht en het is niet veel minder geworden.

Ik kan hierover niks vinden op google of DF, wel lees ik dat mensen vaak kramp krijgen na speed. Maar daarbij gaat het dan over 'normale' kramp, niet dat al die kleine spiertjes aan een stuk door aangespand worden.
Ik denk dat het er iets mee te maken heeft dat ik onder de pep 2 uur ontzettend fanatiek heb gesport, blijkbaar te fanatiek.
Heeft iemand enig idee wat dit precies betekent? Want zoals ik al zei is het heel anders dan normale kramp, het gaat aan een stuk door, en doet niet de hele tijd pijn.
Het is echt vreselijk om dit constant te hebben, terwijl ik dit zit te typen verschuif ik mijn voeten elke seconde omdat anders de kramp erinschiet, en dat moet de hele dag door. Daarbij is het echt een klote gevoel.
Ik heb vanochtend wel flink wat vitaminen geslikt, en met enige tegenzin een uitgebreid ontbijt naar binnen gewerkt. Ook heb ik redelijk veel gedronken.
Mensen met ervaringen met iets soortgelijks/mensen die een idee hebben wat het kan zijn reageer aub, ik wil er echt wat aan kunnen doen anders slaap ik vannacht weer niet.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Spierkrampen heb ik ook wel eens tijdens of na speed, maar toch geen uren. Volgens mij heb je wat té fanatiek gesport idd. Misschien wat verrekt ofzo, of iets dat verkeerd zit. 'k denk niet dat het uitsluitend door de speed komt. Maarja ik ben geen dokter. als 't blijft duren toch eens een dokter opzoeken.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Speed zorgt voor een elektrolyten disbalans, ook in de spieren. Dit kan er voor zorgen dat je een kalium of calcium tekort krijgt, wat een oorzaak kan zijn voor krampen. Je kan het beste wat zout eten nemen en veel groente zoals tomaten eten(kalium).

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb ook af toe van die constante krampen, ook wat jij beschrijft met de "kleine spiertjes" onder je voeten. Wat Rob schrijft klopt! Als ik dat heb, drink ik 1 0f 2 warme "Opkikkers" (van die zoute boullion in zakjes, volgens mij zijn ze van Knorr of Maggie) en dan ben ik na een half uurtje van de ergste krampen af. Succes ermee!!

Taat

Bewuste gebruiker
Fanatiek sporten op pep is ook niet het slimste/nuttigste wat je kunt gaan doen..
En als bovenstaande niet helpt zul je er toch mee 'moeten leven'..
Lijkt me niks ernstigs en komt zeer wss gewoon door de pep

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Oe, vervelend zijn dat die krampen. Heb paar keer iets vergelijkbaars gehad. Bij mij is de reden voor krampen echt altijd dat ik onder pep vergeet te bewegen. Zit je drie uur lang te computeren en bedenk je je ineens wel erg veel op 1 van je voeten te leunen ofzo xD dat kan zo'n godse pijn doen

slash

Experimenterende gebruiker
Ketaboy zei:
Oe, vervelend zijn dat die krampen. Heb paar keer iets vergelijkbaars gehad. Bij mij is de reden voor krampen echt altijd dat ik onder pep vergeet te bewegen. Zit je drie uur lang te computeren en bedenk je je ineens wel erg veel op 1 van je voeten te leunen ofzo xD dat kan zo'n godse pijn doen

Whahaha! Ja, dat heb ik ook vaak met computeren! Uuuuuuuuuren zoet daarmee op pep! :grin:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
hehe,, zeker ook ervaringen mee jah,, ik heb ook wel eens als ik m'n voet op een rare manier aanspan dat ik hem dan niet meer terug krijg dat kan ook erg veel pijn doen,, :stoned:

Taat

Bewuste gebruiker
Je hebt gewoon niet in de gaten dat je eigelijk stiekem toch al je spieren best goed aanspant..
En dat levert eerst krampen op, en als je naar een feestje bent geweest heb je daarna ook nog lekkere spierpijn..

Het hoort erbij :wave:

Bovenaan