coke... not even once?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmja ik heb mijn twijfels bij dit artikel en veel van deze beweringen. Het zou ongetwijfeld zo kunnen zijn dat coke na één keer al permanente wijzigingen in je breintje aanbrengt maar dat zegt nog helemaal niets. Mensen die gevoelig zijn voor verslaving, zullen sowieso vrij gemakkelijk in verslaving vervallen, als je geen coke gebruikt kan het dus net zo goed ergens anders mee gebeuren.

Die ene permanente wijziging, de vraag is natuurlijk ook nog of je daar ooit iets van zult merken.

Wat mij betreft dus weer een mooi stukje sensatiejournalistiek

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb niet het hele artikel gelezen, maar bij een avondje stappen met alcohol knal je ook miljarden hersencellen kapot. Dusseehhhhh.

Fool

Badass junkie
Je beseft dat elke levenservaring die je op doet je hersenen veranderd? :P

SirErick

Wijs gebruiker
Fool zei:
Veel mensen weten dat niet, maar misschien is het maar goed ook dat veel mensen zich daar niet bewust van zijn.

SmartieAndMe zei:
Hmja ik heb mijn twijfels bij dit artikel en veel van deze beweringen.

Wat mij betreft dus weer een mooi stukje sensatiejournalistiek
Ondanks dat het artikel op een sensationele manier geschreven is, is het wel degelijk een feit wat er staat. Sterker nog: dit is al jaren bekend, althans, bij mensen die - net zoals ik - zowel medisch als biochemisch onderlegd zijn. Maar goed, ze hebben dit "nieuws" nu pas naar buiten gebracht omdat er eerst wereldwijde data vergeleken moest worden die tijdens onderzoeken, waar ik trouwens mijn medewerking aan heb verleend, verzameld zijn.

ZERO- zei:
Heb niet het hele artikel gelezen, maar bij een avondje stappen met alcohol knal je ook miljarden hersencellen kapot. Dusseehhhhh.
Ik weet niet hoeveel je drinkt, maar wat je beweert is (gelukkig) onjuist. Na het drinken van één alcoholisch drankje sterven er 1000 hersencellen, deze komen niet meer terug.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat ik persoonlijk nogal dubieus vind aan het artikel is dat er over een bepaalde studie gesproken wordt, maar dat er vervolgens nergens een bronvermelding van staat. Zolang ik niet het wetenschappelijke artikel kan inzien vind ik het benoemen van een wetenschappelijke studie alleen maar misleidend. Genoeg wetenschappelijke artikelen hebben een zeer matige tot slechte methodiek, waardoor de gevonden resultaten niet echt bewezen te noemen zijn ofzo (in hoeverre wetenschap ook maar iets kan bewijzen, maar laten we hier vooral geen wetenschapsfilosofie discussie gaan voeren :P). Nou zou ik zelf even op de naam van de studie kunnen gaan zoeken op google scholar, maar dat vind ik dan weer teveel moeite.

Fool zei:
Dit was ook het eerste wat ik dacht, je hersenen zijn een dynamisch gegeven inderdaad.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik heb wel vaker dergelijke stukjes voorbij zien komen, en het punt is volgens mij vooral dat cocaïne (in tegenstelling tot veel andere middelen?) al na een enkele keer gebruik op lange termijn ervoor kan zorgen dat er in de hersenen aantoonbaar veranderingen plaatsvinden die de basis leggen voor een verslaving. Dus dat je nooit meer dezelfde persoon bent (in de zin van: verandering van persoonlijkheid) na een lijn coke zou dan dus niet waar zijn. Wat er verder allemaal van klopt en of dit nou zo anders is dan na het gebruik van andere drugs vraag ik mij inderdaad ook af.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
SirErick zei:
Ondanks dat het artikel op een sensationele manier geschreven is, is het wel degelijk een feit wat er staat.

Oh ja hoor, dat zei ik toch ook.

SirErick zei:
Sterker nog: dit is al jaren bekend, althans, bij mensen die - net zoals ik - zowel medisch als biochemisch onderlegd zijn.

dude... nu weten we het wel hoor... :confused:

SirErick

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Sterker nog: dit is al jaren bekend, althans, bij mensen die - net zoals ik - zowel medisch als biochemisch onderlegd zijn.

dude... nu weten we het wel hoor... :confused:
Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErick. Maar goed, mijn punt die ik wilde maken was dat het "nieuws" wordt gepresenteerd alsof ze zojuist iets heel nieuws ontdekt hebben terwijl dat allang bekend is bij mensen met deze achtergrond.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
ooscaar zei:
het punt is volgens mij vooral dat cocaïne (in tegenstelling tot veel andere middelen?) al na een enkele keer gebruik op lange termijn ervoor kan zorgen dat er in de hersenen aantoonbaar veranderingen plaatsvinden die de basis leggen voor een verslaving. Dus dat je nooit meer dezelfde persoon bent (in de zin van: verandering van persoonlijkheid) na een lijn coke zou dan dus niet waar zijn. Wat er verder allemaal van klopt en of dit nou zo anders is dan na het gebruik van andere drugs vraag ik mij inderdaad ook af.
Ik denk ook; voor m'n gevoel zit er ook wel wat in, zonder verder wetenschappelijke basis daarvoor te hebben. Coco gaat in je coco zitten en op andere wijze dan bijv. wiet in mijn beleving.

ooscaar zei:
Idd :tearsofjoy:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
SirErick zei:
Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErick

Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemen :confused: Je werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Iedereen weet inmiddels wel dat je rijk en universitair opgeleid ben, je hoeft jezelf niet steeds op een troon te plaatsen...

SirErick zei:
Maar goed, mijn punt die ik wilde maken was dat het "nieuws" wordt gepresenteerd alsof ze zojuist iets heel nieuws ontdekt hebben terwijl dat allang bekend is bij mensen met deze achtergrond.

dit dus

SirErick

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErick
Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemen :confused: Je werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Ik doe alleen arrogant tegen mensen zoals jij.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SirErick zei:
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemen :confused: Je werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Zal ik voor jullie anders ook een apart topic aanmaken in het onzin forum? :P. Maargoed alle gekheid op een stokje, elkaar negeren is ook een optie heren! Verder heb ik gezegd wat ik wilde zeggen en dus ook geen zin me hier verder nog mee te bemoeien, dat duidelijk is in ieder geval.

OT theholyganja, of je coke ooit een keer wilt proberen zal je zelf moeten bepalen. Zou niet teveel waarde hechten aan zulke artikelen eerlijk gezegd, maar tegelijkertijd vind ik zelf coke niet heel bijzonder en vooral overpriced. Maar genoeg mensen die daar anders over denken natuurlijk.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
SirErick zei:
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:

Eigenlijk doe je arrogant tegen iedereen die dit topic leest aangezien je eerste post niet alleen naar smartie was en wel degelijk heel arrogant over kwam.... Daarnaast moet ik smartie wel gelijk geven dat je heel erg vaak moet benadrukken dat je rijk bent en een hoge opleiding hebt genoten.

Naast het feit dat je post arrogant was, vond ik het ook heel denigrerend overkomen naar mensen die niet dezelfde opleiding hebben gedaan als jij. Iets in de vorm van: "dat jullie hier nu pas mee komen, jezus wat een achterhaalde simpele zielen".

Oh en voor iemand met zo'n goede opleiding:
SirErick zei:
mijn punt dat ik wilde maken
Mag je wel verwachten dat de grammatica goed zit.

SirErick

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
SirErick zei:
SmartieAndMe zei:
Zal ik voor jullie anders ook een apart topic aanmaken in het onzin forum? :P. Maargoed alle gekheid op een stokje, elkaar negeren is ook een optie heren!
Nee, je hoeft voor ons geen apart topic aan te maken. Hij heeft zijn mening, ik de mijne en dat is prima. Immers, member "SmartieAndMe" en ik hoeven ook geen vrienden te worden. Het forum is bedoelt om over drugs te praten, voorlichting te geven en dergelijke.

ooscaar

Wijs gebruiker
Jullie drugspauzes (Erick: 24 uur geen coke, Smartie: een maand helemaal niets) maken jullie humeur kapot :mrgreen:

SirErick

Wijs gebruiker
ooscaar zei:
Jullie drugspauzes (Erick: 24 uur geen coke, Smartie: een maand helemaal niets) maken jullie humeur kapot :mrgreen:
Ja, wat ik al over heb voor een filmpje hé? De hel begon gisteren om 21:00 uur, maar ik heb het wel volgehouden (met heel veel moeite).

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Zal ik voor jullie anders ook een apart topic aanmaken in het onzin forum? :P. Maargoed alle gekheid op een stokje, elkaar negeren is ook een optie heren! Verder heb ik gezegd wat ik wilde zeggen en dus ook geen zin me hier verder nog mee te bemoeien, dat duidelijk is in ieder geval.
Mm goeie deëscalerende reactie, nèt niet waar ik op hoopte. :P

OT: Wie is er nou arrogant?

Demo Psycho

Newbie
Ik geloof er niet in.
Ik vind het artikel niet echt onderbouwd, en als je niet heel verslavingsgevoelig bent dan kan het in mijn ogen echt wel. Je moet het voor jezelf een beetje kunnen aanvoelen lijkt me.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Mij valt op dat veel verslaafde coke gebruikers super arrogant worden.. (Helemaal niet op jou bedoeld SIRErick). Bij speed merk ik dit veel minder.
Is hier een verklaring voor of beeld ik me het gewoon in?

En nu terug allemaal lief zijn voor elkaar en laten we het hier gezellig houden :beer:

Fool

Badass junkie
LoveQuality zei:
Mij valt op dat veel verslaafde coke gebruikers super arrogant worden.. (Helemaal niet op jou bedoeld SIRErick). Bij speed merk ik dit veel minder.
Is hier een verklaring voor of beeld ik me het gewoon in?

En nu terug allemaal lief zijn voor elkaar en laten we het hier gezellig houden :beer:
Dat hebben vrij veel niet-verslaafde gebruikers van het betreffende spul ook al. Precies de reden waarom ik niet zo'n fan ben van cocaïne. Alhoewel het wel een lekker gevoel is. :P

SirErick

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
Mij valt op dat veel verslaafde coke gebruikers super arrogant worden.
Dat is inderdaad een feit, maar of dat alleen door de coke komt durf ik niet te zeggen.

LoveQuality zei:
(Helemaal niet op jou bedoeld SIRErick).
Ik voel me niet aangesproken hoor, dus het is niet nodig om je te verontschuldigen.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Jaa maar het feit dat hier wat discussie was metjou zei ik het al maar voor de zekerheid :)
Misschien worden arrogante mensen meer aangetrokken tot coke ipv andere drugs.

Bovenaan