http://anonhq.com/snorting-single-line-cocaine-permanently-alters-brain/
Misschien is het dan toch beter om sommige dingen aan de kant te laten?
Misschien is het dan toch beter om sommige dingen aan de kant te laten?
Veel mensen weten dat niet, maar misschien is het maar goed ook dat veel mensen zich daar niet bewust van zijn.Fool zei:Je beseft dat elke levenservaring die je op doet je hersenen veranderd? :P
Ondanks dat het artikel op een sensationele manier geschreven is, is het wel degelijk een feit wat er staat. Sterker nog: dit is al jaren bekend, althans, bij mensen die - net zoals ik - zowel medisch als biochemisch onderlegd zijn. Maar goed, ze hebben dit "nieuws" nu pas naar buiten gebracht omdat er eerst wereldwijde data vergeleken moest worden die tijdens onderzoeken, waar ik trouwens mijn medewerking aan heb verleend, verzameld zijn.SmartieAndMe zei:Hmja ik heb mijn twijfels bij dit artikel en veel van deze beweringen.
Wat mij betreft dus weer een mooi stukje sensatiejournalistiek
Ik weet niet hoeveel je drinkt, maar wat je beweert is (gelukkig) onjuist. Na het drinken van één alcoholisch drankje sterven er 1000 hersencellen, deze komen niet meer terug.ZERO- zei:Heb niet het hele artikel gelezen, maar bij een avondje stappen met alcohol knal je ook miljarden hersencellen kapot. Dusseehhhhh.
Dit was ook het eerste wat ik dacht, je hersenen zijn een dynamisch gegeven inderdaad.Fool zei:Je beseft dat elke levenservaring die je op doet je hersenen veranderd? :P
SirErick zei:Ondanks dat het artikel op een sensationele manier geschreven is, is het wel degelijk een feit wat er staat.
SirErick zei:Sterker nog: dit is al jaren bekend, althans, bij mensen die - net zoals ik - zowel medisch als biochemisch onderlegd zijn.
Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErick. Maar goed, mijn punt die ik wilde maken was dat het "nieuws" wordt gepresenteerd alsof ze zojuist iets heel nieuws ontdekt hebben terwijl dat allang bekend is bij mensen met deze achtergrond.SmartieAndMe zei:SirErick zei:Sterker nog: dit is al jaren bekend, althans, bij mensen die - net zoals ik - zowel medisch als biochemisch onderlegd zijn.
dude... nu weten we het wel hoor...![]()
Ik denk ook; voor m'n gevoel zit er ook wel wat in, zonder verder wetenschappelijke basis daarvoor te hebben. Coco gaat in je coco zitten en op andere wijze dan bijv. wiet in mijn beleving.ooscaar zei:het punt is volgens mij vooral dat cocaïne (in tegenstelling tot veel andere middelen?) al na een enkele keer gebruik op lange termijn ervoor kan zorgen dat er in de hersenen aantoonbaar veranderingen plaatsvinden die de basis leggen voor een verslaving. Dus dat je nooit meer dezelfde persoon bent (in de zin van: verandering van persoonlijkheid) na een lijn coke zou dan dus niet waar zijn. Wat er verder allemaal van klopt en of dit nou zo anders is dan na het gebruik van andere drugs vraag ik mij inderdaad ook af.
Iddooscaar zei:
SirErick zei:Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErick
SirErick zei:Maar goed, mijn punt die ik wilde maken was dat het "nieuws" wordt gepresenteerd alsof ze zojuist iets heel nieuws ontdekt hebben terwijl dat allang bekend is bij mensen met deze achtergrond.
Ik doe alleen arrogant tegen mensen zoals jij.SmartieAndMe zei:Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemenSirErick zei:Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErickJe werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Zal ik voor jullie anders ook een apart topic aanmaken in het onzin forum? :P. Maargoed alle gekheid op een stokje, elkaar negeren is ook een optie heren! Verder heb ik gezegd wat ik wilde zeggen en dus ook geen zin me hier verder nog mee te bemoeien, dat duidelijk is in ieder geval.SirErick zei:Ik doe alleen arrogant tegen mensen zoals jij.SmartieAndMe zei:Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemenSirErick zei:Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErickJe werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
SirErick zei:Ik doe alleen arrogant tegen mensen zoals jij.SmartieAndMe zei:Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemenSirErick zei:Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErickJe werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Mag je wel verwachten dat de grammatica goed zit.SirErick zei:mijn punt dat ik wilde maken
Nee, je hoeft voor ons geen apart topic aan te maken. Hij heeft zijn mening, ik de mijne en dat is prima. Immers, member "SmartieAndMe" en ik hoeven ook geen vrienden te worden. Het forum is bedoelt om over drugs te praten, voorlichting te geven en dergelijke.Psychedelibee zei:Zal ik voor jullie anders ook een apart topic aanmaken in het onzin forum? :P. Maargoed alle gekheid op een stokje, elkaar negeren is ook een optie heren!SirErick zei:Ik doe alleen arrogant tegen mensen zoals jij.SmartieAndMe zei:Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemenJe werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Haha goeie ooscaarooscaar zei:Jullie drugspauzes (Erick: 24 uur geen coke, Smartie: een maand helemaal niets) maken jullie humeur kapot![]()
Ja, wat ik al over heb voor een filmpje hé? De hel begon gisteren om 21:00 uur, maar ik heb het wel volgehouden (met heel veel moeite).ooscaar zei:Jullie drugspauzes (Erick: 24 uur geen coke, Smartie: een maand helemaal niets) maken jullie humeur kapot![]()
Mm goeie deëscalerende reactie, nèt niet waar ik op hoopte. :PPsychedelibee zei:Zal ik voor jullie anders ook een apart topic aanmaken in het onzin forum? :P. Maargoed alle gekheid op een stokje, elkaar negeren is ook een optie heren! Verder heb ik gezegd wat ik wilde zeggen en dus ook geen zin me hier verder nog mee te bemoeien, dat duidelijk is in ieder geval.
Als Nederlands mijn moedertaal zou zijn dan wel ja, maar dat is niet het geval.MusicIsLife zei:Oh en voor iemand met zo'n goede opleiding:
Mag je wel verwachten dat de grammatica goed zit.SirErick zei:mijn punt dat ik wilde maken
ooscaar zei:Jullie drugspauzes (Erick: 24 uur geen coke, Smartie: een maand helemaal niets) maken jullie humeur kapot![]()
Inmiddels ben ik weer een levend mens in plaats van een chagrijnige zombie.SmartieAndMe zei:ooscaar zei:Jullie drugspauzes (Erick: 24 uur geen coke, Smartie: een maand helemaal niets) maken jullie humeur kapot![]()
![]()

Dat hebben vrij veel niet-verslaafde gebruikers van het betreffende spul ook al. Precies de reden waarom ik niet zo'n fan ben van cocaïne. Alhoewel het wel een lekker gevoel is. :PLoveQuality zei:Mij valt op dat veel verslaafde coke gebruikers super arrogant worden.. (Helemaal niet op jou bedoeld SIRErick). Bij speed merk ik dit veel minder.
Is hier een verklaring voor of beeld ik me het gewoon in?
En nu terug allemaal lief zijn voor elkaar en laten we het hier gezellig houden![]()
Dat is inderdaad een feit, maar of dat alleen door de coke komt durf ik niet te zeggen.LoveQuality zei:Mij valt op dat veel verslaafde coke gebruikers super arrogant worden.
Ik voel me niet aangesproken hoor, dus het is niet nodig om je te verontschuldigen.LoveQuality zei:(Helemaal niet op jou bedoeld SIRErick).