Coke & bier

sosaa

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal,

ik zit de laatste tijd vaak na te denken of ik wel goed bezig ben. Ik heb mijn leven redelijk op orde, heb werk waarvoor ik gestudeerd heb, een vriendin en talloze vrienden. Echter drink ik wel minstens 4 dagen in de week (heel) veel bier en in het weekend wordt er altijd coke gebruikt, vaak met vrienden en soms alleen. Heb dit patroon al een kleine 2 jaar (Ik ben 22) en heb nog nooit ergens last van gehad qua gezondheid of in de problemen gekomen maar ik vraag me toch dingen af. Als ik internet moet geloven ben ik een alcoholist qua hoeveel glazen alcohol er door heen gaan.

Kan ik dit volhouden? Wat zijn de risico’s en is dit erg slecht? En daarnaast zijn er mensen die dit patroon/deze lifestyle herkennen en er wat over kwijt willen?

groeten

Hardcore_frk

Badass junkie
Hallo allemaal,

ik zit de laatste tijd vaak na te denken of ik wel goed bezig ben. Ik heb mijn leven redelijk op orde, heb werk waarvoor ik gestudeerd heb, een vriendin en talloze vrienden. Echter drink ik wel minstens 4 dagen in de week (heel) veel bier en in het weekend wordt er altijd coke gebruikt, vaak met vrienden en soms alleen. Heb dit patroon al een kleine 2 jaar (Ik ben 22) en heb nog nooit ergens last van gehad qua gezondheid of in de problemen gekomen maar ik vraag me toch dingen af. Als ik internet moet geloven ben ik een alcoholist qua hoeveel glazen alcohol er door heen gaan.

Kan ik dit volhouden? Wat zijn de risico’s en is dit erg slecht? En daarnaast zijn er mensen die dit patroon/deze lifestyle herkennen en er wat over kwijt willen?

groeten
Heel herkenbaar op jouw leeftijd. Ik heb dit ook jaren zo gedaan en (tot op heden) geen nadelige gevolgen ondervonden. Het ging bij mij om sos en/of pep en alcohol.

Maar ik merkte toen ik meer richting de 30 ging, dat de katers erger werden en dat de high minder was. Daarbij voelde mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid zwakker en ging het gebruik ook een beetje aan mijn geweten knagen (het gevoel dat ik geen respect had voor het leven). Dus ben er toen ook in die mate mee gestopt. Ik had er in die hoge frequentie geen zin meer in en het ging steeds minder toevoegen aan mijn leven (wat het absoluut jaren lang wél heeft gedaan!). Echter, ik ben van mening dat echt stoppen niet bestaat en dat af en toe een uitspatting een mens veel goed kan doen!

Daarom voor mij nu met mate gebruik van sos, pep en alcohol. Het geeft mij een stuk meer tijd om ook de andere leuke en mooie dingen in het leven te doen!

FerdFatoehaus

Badass junkie
Elke week aan de SOS ga je sowieso fysieke klachten aan over houden. Denk aan je neus, longen, bloedvaten en hart bijvoorbeeld. Daarnaast gaat je fysieke conditie naar de klote op deze manier.

sosaa

Bewuste gebruiker
Heel herkenbaar op jouw leeftijd. Ik heb dit ook jaren zo gedaan en (tot op heden) geen nadelige gevolgen ondervonden. Het ging bij mij om sos en/of pep en alcohol.

Maar ik merkte toen ik meer richting de 30 ging, dat de katers erger werden en dat de high minder was. Daarbij voelde mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid zwakker en ging het gebruik ook een beetje aan mijn geweten knagen (het gevoel dat ik geen respect had voor het leven). Dus ben er toen ook in die mate mee gestopt. Ik had er in die hoge frequentie geen zin meer in en het ging steeds minder toevoegen aan mijn leven (wat het absoluut jaren lang wél heeft gedaan!). Echter, ik ben van mening dat echt stoppen niet bestaat en dat af en toe een uitspatting een mens veel goed kan doen!

Daarom voor mij nu met mate gebruik van sos, pep en alcohol. Het geeft mij een stuk meer tijd om ook de andere leuke en mooie dingen in het leven te doen!
Ja oké het geeft mij ook veel plezier en gezelligheid wat ook belangrijk is. Maar wat je zegt geloof ik meteen dat dit na een aantal jaren toch wel anders gaat worden. Het beste is wellicht om het toch binnenkort wat af te gaan bouwen. Bedankt voor je reactie

sosaa

Bewuste gebruiker
Elke week aan de SOS ga je sowieso fysieke klachten aan over houden. Denk aan je neus, longen, bloedvaten en hart bijvoorbeeld. Daarnaast gaat je fysieke conditie naar de klote op deze manier.
Had het daar laatst over met vrienden maar er werd door velen gedacht dat met alleen weekenden het wel mee viel. Heb je dit zelf ervaren als ik vragen mag?

edit; heeft de alcohol minder schadelijke effecten dan sos denk je?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Had het daar laatst over met vrienden maar er werd door velen gedacht dat met alleen weekenden het wel mee viel. Heb je dit zelf ervaren als ik vragen mag?
Niet alleen SOS maar wel met elk weekend harddrugs gebruiken. Of bijna elk weekend. Heb ik zeker zo'n 3-4 jaar volgehouden.

Je bent er nu nog op tijd bij. Probeer eens een half jaar het maar 1 keer per maand te doen. Als je dat niet lukt dan zou ik toch eens dieper gaan nadenken over de reden dat je gebruiken moet.

sosaa

Bewuste gebruiker
Niet alleen SOS maar wel met elk weekend harddrugs gebruiken. Of bijna elk weekend. Heb ik zeker zo'n 3-4 jaar volgehouden.

Je bent er nu nog op tijd bij. Probeer eens een half jaar het maar 1 keer per maand te doen. Als je dat niet lukt dan zou ik toch eens dieper gaan nadenken over de reden dat je gebruiken moet.
Doet harddrugs meer dan de alcohol denk je?
Duidelijk verhaal dit zal idd eens een goede zijn. De reden dat het elke week gebeurd is dat ik gewoon met dezelfde mensen ben waarbij het gebruik gewoon standaard is wanneer we bij elkaar zitten

FerdFatoehaus

Badass junkie
Doet harddrugs meer dan de alcohol denk je?
Duidelijk verhaal dit zal idd eens een goede zijn. De reden dat het elke week gebeurd is dat ik gewoon met dezelfde mensen ben waarbij het gebruik gewoon standaard is wanneer we bij elkaar zitten
Geen idee wat meer schade doet. Het is in ieder geval allebei niet goed voor je maar wel leuk. Dus: gebruik het beiden met mate.

Probeer het eens voor te leggen in die groep om met z'n alleen te minderen. Wat is er zo erg aan gezonder willen leven?

sosaa

Bewuste gebruiker
Geen idee wat meer schade doet. Het is in ieder geval allebei niet goed voor je maar wel leuk. Dus: gebruik het beiden met mate.

Probeer het eens voor te leggen in die groep om met z'n alleen te minderen. Wat is er zo erg aan gezonder willen leven?
Klopt.
Jup dat zal een goede zijn al ben ik bang dat er vooral lacherig over gedaan zal worden maar anders zal ik zelf maar is wat zaterdagavondjes (snuifavondjes) gaan overslaan. Maar bedankt zal het is in de groep gooien op het goeie moment

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
En daarnaast zijn er mensen die dit patroon/deze lifestyle herkennen en er wat over kwijt willen?

Klopt.
Jup dat zal een goede zijn al ben ik bang dat er vooral lacherig over gedaan zal worden maar anders zal ik zelf maar is wat zaterdagavondjes (snuifavondjes) gaan overslaan. Maar bedankt zal het is in de groep gooien op het goeie moment

Het komt bij mij over alsof je twijfels hebt over je vriendgroep. Doen jullie ook wel eens andere dingen in het weekend als bier drinken en coke snuiven?

**delete hier heel verhaal over mijn ervaringen met vriendengroepen en drugsvriendjes. Laat maar doen,

Wat ik wou zeggen, laat je niet tegenhouden door je vriendengroep als je zelf wilt minderen met je gebruik, en laat je gebruik niet afhangen van je vriendengroep.
Als je vriendengroep nu ineens beslist: komop, we stoppen met zn alle!!!, nice...2 weken later gaat er 1 voor de bijl en....We kunnen weer!!!
Afijn, zo zal het vast niet overal gaan, is 1 van mn eigen ervaringen ermee.

CuriousExplorer

DF-koning

Hangt dit niet erg af van de gebruikte hoeveelheid?

Edit: sowieso is het schadelijker dan niks gebruiken

Doffert

Experimenterende gebruiker
De binnenkant van de neus doet er langer over dan een week om te genezen van een avondje poederen.

probeer het in ieder geval af te bouwen naar 1x per maand, want met deze frequentie ligt een verslaving op de loer ( daar heb ik zelf ervaring mee ).

De Zandman

DF-koning
Ik ben zogezegd verbijsterd.
Op de vraag of je zo goed bezig bent, is het antwoord: nee.
En dat weet je zelf ook.
Alcohol misbruik levert een risico op van het mogelijk krijgen van méér dan 65 verschillende ziektes.
Met name je lever gaat eraan. Levercirrose heet dat.
Dan gaan er nogal wat hersencellen aan.
Deze krijg je nooit meer terug. Weg is weg en op is op. Je geheugen op de korte termijn lijdt het meest, de ziekte heet syndroom van Korsakov. Heel treurig om te zien hoe deze mensen de dag in een gesloten inrichting moeten doorbrengen.

Wat zijn dat voor " vrienden " waar je het over hebt.
Deze brengen jou helemaal niks goeds. Niets!
als jullie alleen maar samen aan het gebruiken zijn, dan is mijn advies: keer dit soort lui de rug toe. En dit ook asap!
Deze lieden brengen jou de dood. Zo simpel is het!
Naast een hoop geld, dat je in de sloot aan het flikkeren bent!
Zoek andere vrienden, die zich normaal gedragen. En niet een zooitje junks...
Dus staat je een hoop werk te wachten, en ik zou zeggen
begin er meteen aan!
ook vwb je relatie!
Dus:

Kappen met die zooi! En dit asap!

FerdFatoehaus

Badass junkie
En dat weet je zelf ook.
Alcohol misbruik levert een risico op van het mogelijk krijgen van méér dan 65 verschillende ziektes.
Deze krijg je nooit meer terug. Weg is weg en op is op. Je geheugen op de korte termijn lijdt het meest, de ziekte heet syndroom van Korsakov. Heel treurig om te zien hoe deze mensen de dag in een gesloten inrichting moeten doorbrengen.

als jullie alleen maar samen aan het gebruiken zijn, dan is mijn advies: keer dit soort lui de rug toe. En dit ook asap!
begin er meteen aan!
ook vwb je relatie!
Dus:

Niet iedereen misbruikt alcohol. Ik haal uit de berichten van @sosaa niet dat hij een alcoholist is.

De Zandman

DF-koning
Nee.
Hij is alleen al aardig op weg om er eentje te worden, nietwaar?
Maar ik zeg nu dus:
Beter ten halve gekeerd, dan ten volle verdwaald.
De vraag van de TS is, of hij " goed bezig is".
Hij weet natuurlijk donders goed, dat hij zeer slecht bezig is. Hij is tenslotte geen kind meer!
Dus, al weet hij het antwoord op zijn vraag al, hij zoekt vermoedelijk bevestiging daarvan.
Deze geef ik hem, maar dit wel op mijn manier.
Het is aan hem, wat hij daarmee doet....

Laatst bewerkt:

sosaa

Bewuste gebruiker
Niet iedereen misbruikt alcohol. Ik haal uit de berichten van @sosaa niet dat hij een alcoholist is.
Bedankt, nee absoluut niet laat. Ik drink graag bier maar doordeweeks is dit soms na een lange werkdag een paar biertjes en in het weekend wel veel zoals gezegd. Is ook niet het beste wat je kunt doen Maja je bent maar 1x jong hè

sosaa

Bewuste gebruiker
En dat weet je zelf ook.

begin er meteen aan!
ook vwb je relatie!
Dus:

Ik denk niet dat je mensen die in het weekend drinken en coke gebruiken een zooitje junks kunt noemen. Deze ‘junks’ werken of studeren allemaal en voor zover ik weet brengt half Nederland(20-30 jaar leeftijd) hun weekenden op soortgelijke wijze door. Waardeer je bezorgdheid maar je moet niet vergeten dat niet iedereen het zo uit de hand laat lopen en alcoholist wordt. Ik vroeg mijn dus af wat de risicos zijn als ik dit patroon aan houdt. Soortgelijke teksten van jou als hier boven ben ik al vaker tegengekomen op dit forum. Het zit diep blijkbaar.

De Zandman

DF-koning
Sommige dingen liggen idd erg diep.
Ik loop al wat langer mee dan de meeste mensen hier. Met sommige zaken heb ik nogal wat levens ervaring.

Allereerst, " half Nederland drinkt/zuipt en snuift elk weekeinde, dit is niet de waarheid. Drank al niet, maar coke zeer zeker niet....
Let wel, alcohol is een regelrechte harddrug! Alleen zou je deze " legaal" kunnen noemen. Overal te koop...!
Qua het niet uit de hand laten lopen daarin heb je gelijk. Maar je zal maar net bij de groep horen, bij wie dit dus wél gebeurt...
Want alcoholisme ontstaat, naast cixaverslaving, sluipenderwijs.
Dat kan een hele tijd duren.
Drank is slechter voor je lijf, dan coca. Maar dat ga je op latere leeftijd pas merken. Nu, op je 22 e jaar. Merk je nog weinig, maar straks op je 35 als je dit voortzet, gegarandeerd.
Jouw "vrienden" hebben zoals ik het lees, elk weekeinde veel drank, en sos, nodig.
Nodig, want anders deden ze dit niet op de manier, zoals jij aangegeven hebt, en in dit stadium, als je deze middelen "nodig" hebt,
Wat ben je dan? Beslist geen koorknaap, in mijn ogen een junk.
Maar nu genoeg van mijn betoog hierover .
Ik heb geprobeerd om aan te geven waar jij mee bezig bent, op je vraag of jij " goed bezig bent".
Ik heb ook gezegd, dat jij nog niet tot de categorie van echte alcoholisten hoort.
Maar ik kan je wel zeggen, verzekeren, dat als jij op deze manier door blijft gaan, jij i.i.g aanzienlijke schade gaat oplopen.
Ieder weekeinde zo los gaan is domweg erg, erg slecht.
Ik heb gezien wat dit met mensen doen kan, die hun hele korte termijn geheugen naar de verdommenis hebben gezopen en gesnoven. Komt nooooit meer goed...
Alle tanden en kiezen uit hun mond gerot door die rotzooi.
Ik heb er dus zoveel ellende van gezien,dat ik dit mensen graag wil besparen.
En jazeker dit zit diep.
En dan dit nog even als laatste:
Als je DF eens goed doorleest, dan zal je ongetwijfeld vele reacties tegenkomen van mensen, die allemaal begonnen zijn met het idee " mij zal het niet gebeuren! Ik word geen sosa slaaf! In het weekend, dan kan ik het onder controle houden!"
en wat zie ( nee, lees) je dan verder?
dat de weekenden steeds langer worden, totdat de hele week weekend is geworden, en je dus elke dag gebruikt.
jazeker, zo gaat dat, sos neemt je helemaal over...maar goed.
Concluderend:
Ik krijg de indruk dat je het nu welletjes vindt, en dat is je goed recht natuurlijk. Anyway, het is nu verder aan jou.

Laatst bewerkt:

sosaa

Bewuste gebruiker
Sommige dingen liggen idd erg diep.
Ik loop al wat langer mee dan de meeste mensen hier. Met sommige zaken heb ik nogal wat levens ervaring.

Allereerst, " half Nederland drinkt/zuipt en snuift elk weekeinde, dit is niet de waarheid. Drank al niet, maar coke zeer zeker niet....
Let wel, alcohol is een regelrechte harddrug! Alleen zou je deze " legaal" kunnen noemen. Overal te koop...!
Qua het niet uit de hand laten lopen daarin heb je gelijk. Maar je zal maar net bij de groep horen, bij wie dit dus wél gebeurt...
Want alcoholisme ontstaat, naast cixaverslaving, sluipenderwijs.
Dat kan een hele tijd duren.
Drank is slechter voor je lijf, dan coca. Maar dat ga je op latere leeftijd pas merken. Nu, op je 22 e jaar. Merk je nog weinig, maar straks op je 35 als je dit voortzet, gegarandeerd.
Jouw "vrienden" hebben zoals ik het lees, elk weekeinde veel drank, en sos, nodig.
Nodig, want anders deden ze dit niet op de manier, zoals jij aangegeven hebt, en in dit stadium, als je deze middelen "nodig" hebt,
Wat ben je dan? Beslist geen koorknaap, in mijn ogen een junk.
Maar nu genoeg van mijn betoog hierover .
Ik heb geprobeerd om aan te geven waar jij mee bezig bent, op je vraag of jij " goed bezig bent".
Ik heb ook gezegd, dat jij nog niet tot de categorie van echte alcoholisten hoort.
Maar ik kan je wel zeggen, verzekeren, dat als jij op deze manier door blijft gaan, jij i.i.g aanzienlijke schade gaat oplopen.
Ieder weekeinde zo los gaan is domweg erg, erg slecht.
Ik heb gezien wat dit met mensen doen kan, die hun hele korte termijn geheugen naar de verdommenis hebben gezopen en gesnoven. Komt nooooit meer goed...
Alle tanden en kiezen uit hun mond gerot door die rotzooi.
Ik heb er dus zoveel ellende van gezien,dat ik dit mensen graag wil besparen.
En jazeker dit zit diep.
En dan dit nog even als laatste:
Als je DF eens goed doorleest, dan zal je ongetwijfeld vele reacties tegenkomen van mensen, die allemaal begonnen zijn met het idee " mij zal het niet gebeuren! Ik word geen sosa slaaf! In het weekend, dan kan ik het onder controle houden!"
en wat zie ( nee, lees) je dan verder?
dat de weekenden steeds langer worden, totdat de hele week weekend is geworden, en je dus elke dag gebruikt.
jazeker, zo gaat dat, sos neemt je helemaal over...maar goed.
Concluderend:
Ik krijg de indruk dat je het nu welletjes vindt, en dat is je goed recht natuurlijk. Anyway, het is nu verder aan jou.
Oké, nu is me ook wat duidelijk waarom je het op zo’n toon zegt. Je hebt zelf meegemaakt en gezien en ik geloof je meteen. Ik geloof dat ik er niet aan onderdoor ga omdat ik doordeweeks gewoon bezig ben met werken en andere zaken en niet aan drugs denk. De alcohol moet ik wel wat minderen ja. Ik ben trouwens niet mee eens dat ik en vrienden de sos nodig hebben maar we doen het omdat we van het gevoel houden en om lekker lang door te gaan. Ik ga bij mezelf nadenken of ik hier mee door wil/moet gaan. Bedankt voor je duidelijke betoog!

Cerberus

Wijs gebruiker
en om lekker lang door te gaan

Vergeet niet dat als je je slaapt inruilt voor extra lang doorgaan via drugs, dit een tikkende tijdbom is. En diegene die het meest gevoelig is voor mentale problemen van jullie vriendengroep zal er eerst aan onderdoor gaan. Wanneer dat is, dat kan niemand zeggen, gezien het van jullie persoonlijke gevoeligheid afhangt. Dat kan deze maand zijn of binnen meerdere, zelfs vele jaren.
Los van risico op mentale problemen. Ieder weekend cocaïne lijkt mij persoonlijk erg veel. Kunnen jullie nog plezier hebben zonder? Want op den duur zal het gevoel onder cocaïne het "nieuwe normaal" worden, en zal dat goeie gevoel evenwaardig worden aan het gevoel die iemand die geen cocaïne neemt heeft tijdens het uitgaan. En dus zonder cocaïne zal het saai zijn. Dan zul je puur nodig hebben om "normaal geluk" te ervaren. En dat is waar het gevaarlijk wordt.

De Zandman

DF-koning
Mijn insteek was, een soort van waarschuwing te geven.
Want, als ik met mijn uitleg ook maar één medemens van de ellende die alcohol op zichzelf al met zich mee kan brengen, uit die poel daarvan kan weghouden, het kan voorkomen dat diegene wordt meegezogen, dan ben ik een gelukkige man.
Want ja, ik heb het allemaal ervaren, gezien, gehoord hoe ontstellend die draaikolk mensen in de totale vernieling kan trekken.
En dus vertel ik daarover.
De keuze ligt natuurlijk bij de persoon in kwestie zelf...
Ik ben al blij dat je nu mijn
verhaal en manier van vertellen begrijpt!
Sterkte toegewenst met kiezen!

sosaa

Bewuste gebruiker
Vergeet niet dat als je je slaapt inruilt voor extra lang doorgaan via drugs, dit een tikkende tijdbom is. En diegene die het meest gevoelig is voor mentale problemen van jullie vriendengroep zal er eerst aan onderdoor gaan. Wanneer dat is, dat kan niemand zeggen, gezien het van jullie persoonlijke gevoeligheid afhangt. Dat kan deze maand zijn of binnen meerdere, zelfs vele jaren.
Los van risico op mentale problemen. Ieder weekend cocaïne lijkt mij persoonlijk erg veel. Kunnen jullie nog plezier hebben zonder? Want op den duur zal het gevoel onder cocaïne het "nieuwe normaal" worden, en zal dat goeie gevoel evenwaardig worden aan het gevoel die iemand die geen cocaïne neemt heeft tijdens het uitgaan. En dus zonder cocaïne zal het saai zijn. Dan zul je puur nodig hebben om "normaal geluk" te ervaren. En dat is waar het gevaarlijk wordt.
Andere activiteiten als sporten of andere dingen komen natuurlijk geen drugs aan te pas en hebben we zeker plezier maar zodra er bier op tafel komt komt de sos ook ter sprake. Er aan onder doorgaan en mentale problemen bedoel je mee verslaafd? En ja daar ben ik me van bewust dat laatste. Er is ook een minderheid die wel drinkt maar nooit drugs gebruikt of zal gebruiken en zij hebben het minstens zo gezellig als ons heb ik het idee.

Blauweaap

Badass junkie
" half Nederland drinkt/zuipt en snuift elk weekeinde, dit is niet de waarheid. Drank al niet, maar coke zeer zeker niet....
Geloof mij generatie van nu doen niets anders. Althans iedereen die ik op het stappen tegen kom vrienden/onbekende/vrienden (wel allemaal jongens) zitten ram aan de drank en om dit te compenseren zitten ze ook ram aan de sos.

Blauweaap

Badass junkie
Andere activiteiten als sporten of andere dingen komen natuurlijk geen drugs aan te pas en hebben we zeker plezier maar zodra er bier op tafel komt komt de sos ook ter sprake. Er aan onder doorgaan en mentale problemen bedoel je mee verslaafd? En ja daar ben ik me van bewust dat laatste. Er is ook een minderheid die wel drinkt maar nooit drugs gebruikt of zal gebruiken en zij hebben het minstens zo gezellig als ons heb ik het idee.
Sos en alcohol is gewoon een goeie combi als ik drink nats ik ook sos soms 4weekende achter elkaar en soms een half jaar niet.

Cerberus

Wijs gebruiker
Er aan onder doorgaan en mentale problemen bedoel je mee verslaafd? En ja daar ben ik me van bewust dat laatste. Er is ook een minderheid die wel drinkt maar nooit drugs gebruikt of zal gebruiken en zij hebben het minstens zo gezellig als ons heb ik het idee.

Niet per se verslaafd. Kunnen ook andere mentale problemen bovenkomen zoals depressies en zelfs psychoses, als daar een gevoeligheid voor is. Wat bedoel je met je laatste zin? Dat er mensen zijn die geen drugs gebruiken en het even naar hun zin hebben, betekent niet dat zij die normaal altijd meededen met de cocaïne niet die gave kunnen (tijdelijk) verliezen.

sosaa

Bewuste gebruiker
Niet per se verslaafd. Kunnen ook andere mentale problemen bovenkomen zoals depressies en zelfs psychoses, als daar een gevoeligheid voor is. Wat bedoel je met je laatste zin? Dat er mensen zijn die geen drugs gebruiken en het even naar hun zin hebben, betekent niet dat zij die normaal altijd meededen met de cocaïne niet die gave kunnen (tijdelijk) verliezen.
Nee klopt, ook degenen die normaal wel gebruiken zouden zonder coke een net zo leuke avond hebben waarschijnlijk. Echter is het probleem dat je hersenen er aan denken wanneer je gaat drinken en krijg je er zin

Cerberus

Wijs gebruiker
Ja wel mijn punt is dus, hoe langer je die levensstijl verderzet, hoe minder kans dat je uiteindelijk zonder cocaïne zo'n leuke avond kunt hebben.
En inderdaad, je hebt nu zoals je zelf zegt van alcohol een trigger gemaakt die je ook naar cocaïne doet grijpen. Dus hoe langer je dit verderzet, hoe minder kans dat je gewoon alcohol zult kunnen drinken zonder naar cocaïne te snakken. En dat kan een handicap zijn op momenten waarbij cocaïne niet kan maar alcohol wel, of je wilt stoppen met cocaïne. Als je niet in die vriendengroep bent bv.
Zo ken ik mensen die wilden stoppen met roken maar de enige manier waarop dat kon is ook stoppen met drinken, omdat alcohol een trigger is voor hun sigaret.
Als de tijd dus aangebroken is dat cocaïne niets meer doet voor jullie riskeer je dus ook alcohol te verliezen, en da's jammer voor sociaal gebruik of gebruik voor de smaak van de drank zelf (los van de werking).

De Zandman

DF-koning
.
.....
Ja wel mijn punt is dus, hoe langer je die levensstijl verderzet, hoe minder kans dat je uiteindelijk zonder cocaïne zo'n leuke avond kunt hebben.
En inderdaad, je hebt nu zoals je zelf zegt van alcohol een trigger gem.......

En deze reactie klopt helemaal!
Je zou het een vorm van geestelijke verslaving kunnen noemen...
Als je brein eenmaal is ingesteld op " als ik een leuke avond wil krijgen, m o e t ik sos hebben geregeld. Anders heb ik geen fijne avond "
Dit bovenstaande kan je op tal van dingen loslaten. En het werkt ook nog zo!
En als je er uiteindelijk toch mee wilt stoppen, dan duurt het maandenlang, voordat je deze "dwanggedachte " weer doorbroken hebt....

Bovenaan