Coffeeshophouder wil gaan staken

Nathaniel

Wijs gebruiker
Coffeeshophouder wil gaan staken

haarlem

De Haarlemse coffeeshophouder Nol van Schaik roept op tot een landelijke coffeeshopstaking op 9 juni. Hij hoopt blowende klanten zo naar de stembus te krijgen om te voorkomen dat een nieuw kabinet coffeeshops massaal gaat sluiten.

Van Schaik, exploitant van Willie Wortel coffeeshops in Haarlem, vreest dat de verkoop van softdrugs hard wordt aangepakt als rechtse partijen winnen bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Een regering van CDA, PVV, VVD en ChristenUnie kan volgens hem het einde betekenen van de gedoogde verkoop van cannabis via coffeeshops. De 'zwevende kiezers' uit de coffeeshops zijn volgens Van Schaik een factor waarmee de politiek rekening moet houden. Hij stelt dat er een miljoen cannabisgebruikers zijn, goed voor 18 zetels in de Tweede Kamer.

(Bron: Haarlems dagblad)

http://www.coffeeshopstaking.nl/

Chris Pontius

Badass junkie
Als je als stemmer alleen stemt op een partij vanwege hun coffeeshop beleid ben je sowieso niet goed snik...
Gelukkig zullen er een hoop zijn die te lui zijn om te gaan terwijl ze waarschijnlijk wel zo hun keuze maken.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Aan de ene kant fucked dat ze willen gaan staken, maar het is voor een goed doel! Moet wel zeggen dat ik niet verwacht dat dit doorgetrokken wordt.

Mind_blowing

Experimenterende gebruiker
Chris Pontius zei:
Als je als stemmer alleen stemt op een partij vanwege hun coffeeshop beleid ben je sowieso niet goed snik...

Als ik zal stemmen zou dit niet m'n enige reden zijn, maar het is er wel eentje voor mij om rekening mee te houden. Niet dat 'k anders m'n wietje mis, daar valt makkelijk aan te komen, maar het principe erachter stinkt. En laat ik nu net zo'n principieel iemand zijn =)

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
gasten???..hahahaha waar hebben we het over??? ......een dag, en ik weet bijna zeker dat niet alle coffeeshops hier aan mee doen...het idee erachter is goed, al was het maar om wilders de wind uit zijn zeilen te halen..

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Chris Pontius zei:
Gelukkig zullen er een hoop zijn die te lui zijn om te gaan terwijl ze waarschijnlijk wel zo hun keuze maken.

De helft van de stemmers doen dit omdat dat volgens anderen het beste is/de lijsttrekker een goede kop heeft of omdat ze altijd al op die partij stemden.

Dit is in ieder geval nog stemmen om een standpunt van een partij en dus al beter overwogen dan het meerendeel van de stemmen.

Daarom heb ik sowieso al zo'n hekel aan het aanzetten om te gaan stemmen. De meeste mensen vind ik te dom om ook maar ergens over te beslissen. Laat staan over wat er in dit land moet gebeuren. Laat iemand die wil stemmen eerst een test afleggen, waaruit blijkt dat ze voldoende geïnformeerd zijn over de standpunten en laat ze dan pas stemmen vind ik.

Bovenaan