Codeine?

mario1223

Experimenterende gebruiker
Dag mede-forum leden!

Nu hoor ik de laatste tijd uit steeds meer hoeken een hoop over Codeine, ook wel door de jeugd ''Lean''. Dit krijg je door een soort hoestdrank die codeine bevat met hoestdrank te mixen, maar soms heb je ook paracetamollen die codeine bevatten.

Nu beschrijft iedereen die ik ken die het heeft gehad als een beetje moe ig, tijd gaat langzaam en lacherig enzo. Beetje hetzelfde als wiet lijkt mij?

Iemand die er meer ervaring mee heeft en me wat dingetjes er over kan uitleggen, bijvoorbeeld waarom is dit zo makkelijk te krijgen terwijl het volgens mij best heftig is?

Snowblind

Belezen gebruiker
mario1223 zei:
Nu hoor ik de laatste tijd uit steeds meer hoeken een hoop over Codeine, ook wel door de jeugd ''Lean''genoemd. Waarom is dit zo makkelijk te krijgen terwijl het volgens mij best heftig is?

Heavy shit als heroïne & methamphamine is toch ook vrij makkelijk in bezit te krijgen?
Je bedoelt toch hopelijk niet de flessen Natterman die je bij diverse drogisten & apothekers kan aanschaffen?
Daar zit maar een kleine dosis codeïne in. Om daar Lean van te maken zul je een doosje codeïnepillen moeten fijnmalen en vervolgens oplossen. Codeïne is legaal enkel op recept verkrijgbaar.
Vind het zelf wel een funny rush geven. Niet zo als wiet maar echt een aangenaam licht opiaatje: Codeïne word in je lichaam in morfine omgezet. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Codeïne is een opiaat en als zodanig lijkt het nou niet echt op wiet. Qua effect is het echt een opiaat, maar als je dat nooit gebruikt hebt is het misschien lastig je daar een voorstelling bij te vormen. Van opiaten krijg je in het algemeen een behaaglijk warm gevoel in je lichaam, lichte euforie en je komt in een wat dromerige toestand. Codeïne is echter een zwakke opiaat en hoewel in hoge doseringen wel grappig is het niet heel bijzonder vind ik zelf. In het algemeen geldt wel dat je echt moet oppassen met opiaten, aangezien ze behoorlijk verslavend zijn.

In Nederland is het echter niet zonder doktersrecept te krijgen, in veel andere landen wel. Als je er aan kunt komen raad ik je aan te zoeken naar pillen die dan ook echt alleen codeïne bevatten. Paracetamol is schadelijk in hoge doseringen, wel staat het internet dan weer vol met een vrij simpele koud water extractie om de codeïne van de paracetamol te scheiden.

mario1223

Snowblind zei:
mario1223 zei:
Nu hoor ik de laatste tijd uit steeds meer hoeken een hoop over Codeine, ook wel door de jeugd ''Lean''genoemd. Waarom is dit zo makkelijk te krijgen terwijl het volgens mij best heftig is?

Heavy shit als heroïne & methamphamine is toch ook vrij makkelijk in bezit te krijgen?
Je bedoelt toch hopelijk niet de flessen Natterman die je bij diverse drogisten & apothekers kan aanschaffen?
Daar zit maar een kleine dosis codeïne in. Om daar Lean van te maken zul je een doosje codeïnepillen moeten fijnmalen en vervolgens oplossen. Codeïne is legaal enkel op recept verkrijgbaar.
Vind het zelf wel een funny rush geven. Niet zo als wiet maar echt een aangenaam licht opiaatje: Codeïne word in je lichaam in morfine omgezet. :wink:

weet je ook een manier hoe je de codeine uit natterman kan scheiden?

Fool

Badass junkie
mario1223 zei:
Met een koud-water extractie(CWE), zie google voor een uitwerking. :)

Stel je er niet teveel van voor, van wat ik hoor vinden de meeste mensen codeïne vrij saai.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je verder geen ervaring met opiaten hebt Is het misschien nog wel grappig, maar verwacht er niet teveel van inderdaad.

gandwarf777

Belezen gebruiker
Fool zei:
mario1223 zei:

Stel je er niet teveel van voor, van wat ik hoor vinden de meeste mensen codeïne vrij saai.
Hoe wil je codeine uit die natterman halen met een CWE? Naar mijn weten werkt dit alleen voor codeine/paracetamol, ibuprofen of aspirine tabletten. in die natterman zit het al opgelost in te veel water.

gandwarf777

Belezen gebruiker
mario1223 zei:
Snowblind zei:
mario1223 zei:

Je zou de natterman basisch kunnen maken met NaOH of ammonia. Vervolgens extraheer je de freebase codeine met een apolair oplosmiddel(diethyl ether, chloroform of iets dergelijks). Ten slotte kan je hem weer in een zout veranderen met HCl of citroenzuur.

Maar dat is wel erg duur en erg veel moeite voor weinig.

Fool

Badass junkie
gandwarf777 zei:
Fool zei:
mario1223 zei:

Hoe wil je codeine uit die natterman halen met een CWE? Naar mijn weten werkt dit alleen voor codeine/paracetamol, ibuprofen of aspirine tabletten. in die natterman zit het al opgelost in te veel water.
Leesfoutje, ik dacht dat hij bedoelde de paracetamol eruit halen. Dat zou wel moeten kunnen door de hoeveelheid vocht gewoon wat op te dampen?

Medic

Belezen gebruiker
Codeïne is in Nederland op recept verkrijgbaar in losse tabletten van 5 t/m 20 mg, zetpillen t/m 50 mg, en in combinatie met paracetamol t/m 50 mg per tablet (de combi met paracetamol wordt overigens niet c.q. nooit meer vergoed, bij alle zorgverzekeraars).

Lean is promethazine hoestdrank gecombineerd met codeïne en soms met nog wat stofjes (meestal antihystaminica)
Promethazine is in Nederland alleen op recept te verkrijgen, in de UK gewoon bij de drogist of apotheek (Phenergan).

Promethazine is in NL verkrijgbaar als promethazine tabletten van 25 mg, drank of drank promethazine comp. (comp. is verouderde receptuur).

Codeine is ook bij drogist apotheek te verkrijgen zonder recept, als werkzame bestandsdeel van Natterman Bronchicum Extra Sterk.

MeejheM

Badass junkie
Ik heb weleens een rib gebroken, en begon behoorlijk te kuchen, toen kreeg ik via de arts in het ziekenhuis meteen "vrij veel codeine" van hem voorgeschreven.

het kuchen werd wel minder. recreatief vond ik het totaal niet. ik lag toch in bed me te vervelen, dus of ik er duf van werd durf ik niet eens te zeggen. volgens mijn huisarts is het eigenlijk ook maar snoepgoed. maar wel goedkoop(voor de verzekeing dan he).

een vriend van mij heeft het ook weleens gekregen nadat hij al 3 dagen onafgebroken de hik had, daar kon ik wel enorm om lachen. volgens mij hielp net niet eens. wat ik me herinner is dat hij nog een dag of 2 doorhikte en daarna er ineens vanaf was.

die paracetamol die je zo kan kopen bevat coffeine, een middel wat zorgt voor een snellere opname van de paracetamol dacht ik.

je hebt ook met codeine, maar das alleen op recept, kun je net zo goed om codeine vragen.

al aan gangbare drugs gedacht? al die domme dingen die jongeren zogenaamd zouden doen zijn meestal onzin.

Fool

Badass junkie
MeejheM zei:
die paracetamol die je zo kan kopen bevat coffeine, een middel wat zorgt voor een snellere opname van de paracetamol dacht ik.
Coffeïne is een andere naam voor caffeïne, ik meende dat ze dat erin verwerkten om vrij veel mensen last van hoofdpijn kregen door een ongemerkte cafeïneverslaving ofwel dat mensen als ze ziek zijn en een paracetamol nemen geen koffie kunnen drinken en zonder cafeïne dus extra hoofdpijn zouden kunnen krijgen.

Medic

Belezen gebruiker
MeejheM zei:
een vriend van mij heeft het ook weleens gekregen nadat hij al 3 dagen onafgebroken de hik had, daar kon ik wel enorm om lachen. volgens mij hielp net niet eens. wat ik me herinner is dat hij nog een dag of 2 doorhikte en daarna er ineens vanaf was.

Aparte methode, zijn qua medicatie veel betere manieren voor.

Snowblind

Belezen gebruiker
Medic zei:
MeejheM zei:

Aparte methode, zijn qua medicatie veel betere manieren voor.

Precies. Midazolam is een uitermate effectief medicament om de hik te stoppen. Kan je wel beter de planning van de rest vd dag wijzigen want erg actief zal je de eerstkomende uren na het poppen van Dormicum niet zijn. :P

Codeïne is wel bij uitstek geschikt om (kriebel)hoest mee te bestrijden.

Medic

Belezen gebruiker
Midazolam is ook verkrijgbaar als neusspray eventueel voor toediening via de wangzak.
2,5 mg per dosis en zelfs nog lager, dus je hoeft niet meteen aan de tabletten die starten bij 7,5 mg.

mario1223

Medic zei:
Codeïne is in Nederland op recept verkrijgbaar in losse tabletten van 5 t/m 20 mg, zetpillen t/m 50 mg, en in combinatie met paracetamol t/m 50 mg per tablet (de combi met paracetamol wordt overigens niet c.q. nooit meer vergoed, bij alle zorgverzekeraars).

Lean is promethazine hoestdrank gecombineerd met codeïne en soms met nog wat stofjes (meestal antihystaminica)
Promethazine is in Nederland alleen op recept te verkrijgen, in de UK gewoon bij de drogist of apotheek (Phenergan).

Promethazine is in NL verkrijgbaar als promethazine tabletten van 25 mg, drank of drank promethazine comp. (comp. is verouderde receptuur).

Codeine is ook bij drogist apotheek te verkrijgen zonder recept, als werkzame bestandsdeel van Natterman Bronchicum Extra Sterk.

Bedankt! Zal binnenkort maar eens naar de drogist gaan kijken voor Natterman Bronchicum Extra Sterk

MeejheM

Badass junkie
let wel op he, zelf zulke dingen zijn eventueel verslavend. als je verslaafd bent en niet meer aan je pillen kan komen heb je een probleempje.

Snowblind

Belezen gebruiker
mario1223 zei:
Bedankt! Zal binnenkort maar eens naar de drogist gaan kijken voor Natterman Bronchicum Extra Sterk

Bespaar je de moeite want het opschrift 'Extra Sterk' dekt de lading niet. Zelfs als je 2 hele flessen opdrinkt, zal je niks merken behalve een onpasselijk gevoel door al die mierzoete siroop in je maag. :P

Oxy123

Newbie
Eerste post op dit forum voor me :)

Heb zelf vaak codeine gebruikt, dus dacht even men ervaring erover mee te delen.
In thailand kon ik makkelijk aan paracetamol/codeine geraken.
Elke tablet had 30mg codeine, die je met een simpele CWE uit de tablette krijgt.

Voor een aangename rush, nam ik ongeveer 240mg codeine, voorafgaand van 2 soma's 325mg.
Begin je er dagelijks mee, bouw je snel een opiateverslaving op, dus niet aan te raden!!

Hydrocodone of vicodin, is een pak sterker en kan je bij de CWE voegen.

Heb ik nu bij deze de regels reeds verbroken?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Oh niks aan de hand hoor. Kijk anders even hier voor de forumregels, weet je meteen wat wel en niet mag.

Oxy123

Newbie
Psychedelibee zei:
Oh niks aan de hand hoor. Kijk anders even hier voor de forumregels, weet je meteen wat wel en niet mag.

Thanks!
Als ik dus tientallen mogelijke combinaties beschrijf, die je zo high als wat maken. Wordt dat toch niet meteen aanzien als stoeferij of 'misplaatste' info?
Sorry dat ik even off topic ga....
Maar goed, dankje.... Komt wel inorde. :)

Packjam

Belezen gebruiker
Er is een onine zonder recept shop die Promathezine verkoopt het is vrij duur, codeine 20 mg tabletten verkopen ze ook, ik denk dat je wel een half doosje moet gebruiken voor 1.5 Liter lean, de promethazine zou ik niet weten hoeveel je er van moet gebruiken

Packjam

Belezen gebruiker
Dat codeine maar een matige verdovend middel is is onzin het zal net als methadon werken als je er genoeg van inneemt

Bovenaan