Codeine

Usha

Belezen gebruiker
door koud water extractie.

Het Pompelmoessap/grapefruitsap dat hierboven werd vermeld werkt net omgekeerd bij Codeine. Het houdt het zorgt ervoor dat minder codeine wordt omgezet in morfine door het P450 leverenzym te binden. Grapefruit werkt wel positief bij andere opiaten.
Om de werking van codeine te verbeteren zou ik kinine nemen.

Leaaa420

Newbie
De codeïne in hoestsiropen is enkel voor symptoom behandeling (lichte verdoving van de keel)
de Sacharose (suikers) hierin zijn het 'echte' geneesmiddel. doordat bacteriën in water leven(speeksel van je keel in dit geval) zorgt de suiker ervoor dat dit niet meer mogelijk is (heb ik toch geleerd op school) weet niet of dit gebruikt kan worden als drugs.
maar als je een hoestje hebt kan hebt kan je beter bakken honing eten :wink: dit wordt al veel gebruikt in dierengeneeskunde en heeft een veel betere bacteriële werking :)
hoop dat ik hier geen onzin heb uitgekraamd :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Leaaa420 zei:
De codeïne in hoestsiropen is enkel voor symptoom behandeling (lichte verdoving van de keel)
de Sacharose (suikers) hierin zijn het 'echte' geneesmiddel. doordat bacteriën in water leven(speeksel van je keel in dit geval) zorgt de suiker ervoor dat dit niet meer mogelijk is (heb ik toch geleerd op school) weet niet of dit gebruikt kan worden als drugs.
maar als je een hoestje hebt kan hebt kan je beter bakken honing eten :wink: dit wordt al veel gebruikt in dierengeneeskunde en heeft een veel betere bacteriële werking :)
hoop dat ik hier geen onzin heb uitgekraamd :)
Codeine zit er niet in voor de verdoving, is namelijk geen lokaal verdoof middel. Codeine zit er in omdat het hoesten onderdrukt. Dat is overigens ook symptoom bestrijding, maar wel wezenlijk anders dan jij schets. Bijna alle medicatie is overigens symptoom bestrijding, je lichaam moet het uiteindelijk vaak zelf weer echt genezen.

Bovenaan