Codeine

A

Anonymous

Gast
In het medicijnen kastje staan 2 flesjes hoestsiroop, er zit 'Codeinefosfaathemihydraat' in, is deze codeine te gebruiken in vrije tijd? of werkt dit alleen tegen kwaaltjes?

Flashing Moments

Belezen gebruiker
volgens mij kreeg ik codeine tabletten tegen kriebelhoest
voor zover ik weet is t alleen hoestprikkerdempend.. t zal hoogstens een beetje verdoven
maar wieweet vind jij nu wel de nieuwste drugs uit :P

edit: hoorde net van iemand dat je er wel een beetje duf, stoned-achtig gevoel van kan krijgen :)
Maar dan hoop ik wel voor je dat die siroop lekker smaakt, want je hebt er vast wel wat van nodig :wink:

Flashing Moments

Belezen gebruiker
daro hoestcapsules zijn trouwens wel als drugs te gebruiken als je de bolletjes erin fijnstampt..
Maar heeft allemaal weinig met hero temaken trouwens

boy

Bewuste gebruiker
Het is ook een stof die uit bepaalde opiumconcentraties gehaald kan worden hoor. Het heeft ongeveer de werkingen van morfine, soort pijnstiller dus. Je lever zet de codeine ook om in morfine.

Je zult dit wel niet goed kunnen gebruiken, aangezien je de goede dosering codeine alleen op doktersvoorschrift kunt krijgen.

A

Anonymous

Gast
Sja het is dat de site Totse down is daar weten ze het wel cker.
Ik las ergens dat het een product van opium was(meest gerelateerd aan herione).

Ik ben benieuwd of iemand de juiste dosis weet.
Ik vond ook een doosje met 10/500 codeine/paracetamol. Zou ik van beiden wat kunnen nemen? Zo'n hoestflesje leegdrinken is niet bepaald gezond denk ik.

Bal0n

Badass junkie
Je kan het wel gewoon gebruiken als drugs hoor. Ik heb het 2x gedaan tot 120 mg, maar ik vond der echt geen moer aan. Ik had er de 2e keer ook bij geblowed en mn lichaam voelde echt heel gaar aan. Voelde me geestelijk wel heel erg goed, maar ik zat daar maar een beetje te zweten en bleek te zijn.

En die paracetamol tabletten moet je NIET gebruiken. Vanaf 3000 mg paracetamol loopt je lever blijvende schade op, dus daar zou ik niet aan beginnen :).

jaja

Bewuste gebruiker
Ik heb wel eens gehoord dat duitse junks vroeger wel 'ns een paar flessen Natterman slikten om ontwenningsverschijnselen te voorkomen. Gelukkig heb ik 'r zelf geen ervaring mee.

slunse

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
En die paracetamol tabletten moet je NIET gebruiken. Vanaf 3000 mg paracetamol loopt je lever blijvende schade op, dus daar zou ik niet aan beginnen :).

ik brak vorige week e sleutelbeen en mocht van ziekenhuismensjes 4g nemen.. of wordt het snel afgebroken en kan je lever 4g wel aan per dag?

Bal0n

Badass junkie
Zoveel?! Je weet zeker dat ze je paracetamol gaven? 3g is voor zover ik weet echt de limit, had je last van ringende oren?

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
Bij ons op de afdeling is standaard 1gr per keer en dat 4 x per dag dus 4 gr per dag is bij ons standaard :wave:
btw ik werk op de afdeling chirurgie.

Bal0n

Badass junkie
Ja, dat is dus gedoseerd over 1 dag. Maar 4 gram is 1x is toch wel heel erg ongebruikelijk?

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
jah dat doen ze ook niet, dan krijg je iets anders als je veel pijn hebt zoals morfine.
4 gr is eik wel ut maximale op 1 dag

snoepke

Newbie
Flashing Moments zei:
voor zover ik weet is t alleen hoestprikkerdempend.. t zal hoogstens een beetje verdoven
maar wieweet vind jij nu wel de nieuwste drugs uit :P

edit: hoorde net van iemand dat je er wel een beetje duf, stoned-achtig gevoel van kan krijgen :)
Maar dan hoop ik wel voor je dat die siroop lekker smaakt, want je hebt er vast wel wat van nodig :wink:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
BobG zei:
In het medicijnen kastje staan 2 flesjes hoestsiroop, er zit 'Codeinefosfaathemihydraat' in, is deze codeine te gebruiken in vrije tijd? of werkt dit alleen tegen kwaaltjes?
als het natterman flesjes zijn
dan is de concentratie te laag
dan zou je wel meer flesjes kunnen drinken
maar dan krijg je veel sachharosse binnen
en das niet gezond geloof ik, geloof dat t een soort suiker is
natterman heeft 2 van zulke preparaten die je gewoon bij de drogist kan halen, codeïne 0,5 mg/ml
die zijn niet geschikt voor gebruik, zelfs voor hoest wordt het officieel afgeraden

dallandra

Wijs gebruiker
fneawognfkgln zei:
BobG zei:
als het natterman flesjes zijn
dan is de concentratie te laag
dan zou je wel meer flesjes kunnen drinken
maar dan krijg je veel sachharosse binnen
en das niet gezond geloof ik, geloof dat t een soort suiker is
natterman heeft 2 van zulke preparaten die je gewoon bij de drogist kan halen, codeïne 0,5 mg/ml
die zijn niet geschikt voor gebruik, zelfs voor hoest wordt het officieel afgeraden

dat zit wel in meerdere hoestdranken hoor,zo slecht zal t niet wezen.
het zord ervoor dat de siroop dikker is,zodat t langer in de keel blijft hangen geloof ik..

parcival

Experimenterende gebruiker
Ja het blijft langer hangen in de keel, maar het doet zijn werking in de hersenen. Het heeft geen zin om het langer in de keel te laten hangen.
Ouderwets voorbijgestreefd rotgebruik.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
sacharose is gewoon suiker heb ik gelezen toevallig btw

en ik denk idd dat het is om het langer in de keel te laten hangen

maar omdat er ook een kruidenmix in zit denk ik niet dat et geheel zinloos is

slunse

Bewuste gebruiker
nee, geen 4g per keer, zei ik ook niet. over een dag verspreid dus.
heb aan 1g wel genoeg, kvoel er ook niets voor om meer te proberen

A

Anonymous

Gast
Ik had een zo'n flesje leeggedronken en 2 codeine/paraceta 10/500 ingenomen, en na ongeveer 3 kwartier voelde ik me erg vreemd, ik had overal een beetje jeuk en had het gevoel dat ik zat te zinken(met pillen voel je alsof je vliegt, en met dit juist andersom). Vervolgens sliep ik als een blok
Het was leuk, maar wel duur, ik geef het een 7.

dallandra

Wijs gebruiker
een vriend van mij at wekelijks van die pakjes hoesttabletten van dampo,ze zijn nu niet meer te krijgen.
hij had dan idd het gevoel dat hij door water liep.

icedhead

heb zelf ok wel vroeger codeïne geinhaleerd( verbranden en gassen inademen) en gewoon ingenomen etc. mar werkt zeer verslavend moek zegge en kmoest ok meer en meer emme om tog mer it te voele.
later voelde ik me altyd moe, spiertrekkingen etc
dus afblijve ast kan

paul123

Newbie
Ik heb een vraag. Codeïne maakt je duf en slaperig. Kan het ook het tegenovergestelde effect hebben? Ik heb 3 x 20 ml hoestsiroop ingenomen tussen 20.00 en 2.00 uur en ben om 4 uur nog altijd niet in slaap gesukkeld, hetgeen ongewoon voor me is?

matthijs

Badass junkie
paul123 zei:
Ik heb een vraag. Codeïne maakt je duf en slaperig. Kan het ook het tegenovergestelde effect hebben? Ik heb 3 x 20 ml hoestsiroop ingenomen tussen 20.00 en 2.00 uur en ben om 4 uur nog altijd niet in slaap gesukkeld, hetgeen ongewoon voor me is?

Misschien zat er naast codeine nog wat anders in die hoestsiroop..Als je puur codeine hebt val je zekerweten in slaap.

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
Als je codeine gaat gebruiken is het aan te raden om rode grapefruit sap te drinken van tevoren. Zitten goede enzympjes in die helpen met metabolisme.
In andere woorden: je wordt meer high van minder! enjoy.

Ellesdee

Badass junkie
Woot :P
Slik paracetamol met codeine :grin:
500mg paracetamol en 50mg codeine

als ik een paracetamol slik, neem ik er meestal 2 tegelijk anders gaat de pijn niet weg(buikpijn,hoofdpijn of wat dan ook)

dizzy

Geplaatst: 18-09-20 14:01 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

maar wieweet vind jij nu wel de nieuwste drugs uit

edit: hoorde net van iemand dat je er wel een beetje duf, stoned-achtig gevoel van kan krijgen
Maar dan hoop ik wel voor je dat die siroop lekker smaakt, want je hebt er vast wel wat van nodig

OK HEB NIETALLE REACTIE TOT HIER GELEZEN BIJ DIT ONDERWERP... MAAR BEN JE OP ZOEK NAAR DAT LEKKERE DUFFE STONED ACHTIGE GEVOEL ZONDER BLOW KAN IK JE ZADITEN AANRADEN ... WERKT BIJ MIJ ALTIJD :grin: ALLEEN JE WORD ER WEL ERG MOE VAN SOMS

Usha

Belezen gebruiker
Oppassen met dafalgan codeine; codeine zelf kan geen kwaad, wel de dafalgan; was hier zelf enkele maanden verslaafd aan tot het ineens op voorschrift moest.
Die dafalgan is heel lastig voor je ingewanden.

Bij mij geeft codeine een rustig effect, maar soms is het ook opwekkend hoor. Hangt ervan af.

Ben nu een grote fan van contramal sinds ik dat bij mijn moeder vond. Die wisselt pillen uit met haar vriendinnen en soms zit daar iets goed tussen en dan ben ik er mee weg.

Ben alleen te beschaamd om weer te gaan acteren bij de dokter en het heeft de drang naar het echte spul weer opgewekt.
Dus zit ik met een probleem.

:cry:

ik gebruik t alleen als medicijntegen kriebelhoest, dan 2 pillen gelijk 500m mg paracetemol en 20 mg codeine, je wordt erg een btje duf van meer niet. het werkt wel tegen de hoest!

Edikt

Newbie
hoeveel van die 500 om 10ers kan je er innemen om wat te voelen van codeine?, ik lees hierboven max 4g paracetamol per dag, dus in ieder geval maximaal 8? kheb er wel eens 5 geslikt maar kan me er niets meer van herinneren (lang geleden)

Jeller

Badass junkie
Edikt zei:
hoeveel van die 500 om 10ers kan je er innemen om wat te voelen van codeine?, ik lees hierboven max 4g paracetamol per dag, dus in ieder geval maximaal 8? kheb er wel eens 5 geslikt maar kan me er niets meer van herinneren (lang geleden)
je kan er de codeïne dan beter gewoon uitkoken

Bovenaan