cocaine

Tommmy

Newbie
Vooorheen kwam ik hier om te chatten met medegebruikers voor de fun. Na twee jaar log ik weer in omdat coke inmiddels mijn prive leven al verslind. Mijn gezin is mij alles maar waarom toch weer die packs scoren. Waarom houd ik mij iedere dag voor de gek. "Hierna stop ik echt". "Het valt nog wel mee". liegen en bedriegen en geen beeld van wat ik echt om je heen gebeurt.....Hoor wel wie er met mij over wilt praten....zal nog wel weer even wakker zijn.

Fried Rice

Bewuste gebruiker
Welkom terug maat,

Het komt goed man! Ik weet natuurlijk niet wat de aanzet tot dit gedrag is. Waar komt de zucht vandaan? Is het omdat je maten hebt die je er aan toe doen herinneren, of denk jij zelf eroverna? Ik ben open voor een gesprek, als dat nodig is natuurlijk.

Ik weet niet of je zelf al wilt stoppen, want zonder dat jij 't zelf wilt, gaat 't erg lastig zijn.

Je zegt een gezin te hebben. Heb je 't voor hun er niet voor over om door de slip te gaan? Je zegt ze te bedriegen, wat doet jou dit?

Ik zou alles ervoor over hebben, om mijn gezin een nuchtere man te bieden, die klaar staat waar 't hoort, en moet. Weten ze van je problemen af?

_shikantaza

Badass junkie
Vooorheen kwam ik hier om te chatten met medegebruikers voor de fun. Na twee jaar log ik weer in omdat coke inmiddels mijn prive leven al verslind. Mijn gezin is mij alles maar waarom toch weer die packs scoren. Waarom houd ik mij iedere dag voor de gek. "Hierna stop ik echt". "Het valt nog wel mee". liegen en bedriegen en geen beeld van wat ik echt om je heen gebeurt.....Hoor wel wie er met mij over wilt praten....zal nog wel weer even wakker zijn.
Goed dat je hier wer bent. Alleen kom je er ook niet uit.

Ga na de feestdagen even langs je huisarts met het eerlijke verhaal voor hulp.

Coke is een bitch :( Maar je komt er wel weer vanaf. Het zal niet makkelijk zijn maar erg de moeite waard.

Laatst bewerkt:

Tommmy

Newbie
Dat is nou juist de tweestrijd in m’n hoofd. Er zijn veel meer effecten/ gevolgen etc. Die mij willen doen stoppen. Echter die paar triggers zijn fors overheersend momenteel. Hulp is er zeker maar blijf een geoefend leugenaar blijkbaar. ( ook zo’n negatief gevolg). Mn gezin moet de hoofd trigger zijn om te stoppen. Ze zijn alles. Waarom toch weer..

Zeehond

Badass junkie
Dat is nou juist de tweestrijd in m’n hoofd. Er zijn veel meer effecten/ gevolgen etc. Die mij willen doen stoppen. Echter die paar triggers zijn fors overheersend momenteel. Hulp is er zeker maar blijf een geoefend leugenaar blijkbaar. ( ook zo’n negatief gevolg). Mn gezin moet de hoofd trigger zijn om te stoppen. Ze zijn alles. Waarom toch weer..
Erken eerst dat je verslaafd bent, want dat ben je.
Pas dan kun je verder.

Als je blijft liegen wil je niet echt stoppen.

Met de juiste hulp kun je achterhalen wat de onderliggende redenen zijn voor je gebruik.
(De triggers).

Zoek hulp voor jezelf. Pas dan kun je er ook voor je gezin zijn.
Je kunt ook doorgaan en alles kwijtraken en daarna spijt hebben. Laat het niet zover komen.
Je bent nu al niet eerlijk naar ze.

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Welk effect spreekt jou zo aan, dat je het blijft gebruiken?

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Wat hiervoor ook al gezegd is: jouw herstel (en daarmee jezelf/zelfzorg) moet op 1 komen te staan. Kinderen op 2 en daarna de rest.

Meestal is het zo dat je anders je herstel verliest èn alles wat je daarboven hebt geplaatst. Dat klinkt misschien wat hard, maar is vaak wel de waarheid.

Wat voor hulp heb je op dit moment al? En heb je door wanneer je liegt of de waarheid manipuleert tegen die hulp?

GroenRook

Experimenterende gebruiker
Ik snap het zelf ook niet, doe het steeds vaker.
Ergste is dat ik het niet eens wil of echt fijn vind (lichamelijke ongemakken).

waar het vandaan komt? Geen idee.
Dat dit het enige is wat ik kan bemachtigen is sws 1 reden.

wat een troep! Hoop dat je het kan laten.
Brengt je helaas niks en maakt een hoop kapot.

SoulAssassins

Badass junkie
Afkicken van coke is vallen en opstaan ,10 weken is al een hele prestatie en zou deze terugval als accident beschouwen als je direct weer stopt.
Vaak kom je er dan sterker uit ,maar nog een keer vallen is niet uitgesloten.
De periode die er tussen zit word steeds langer als je het volhoud.

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Die craving kan ontstaan door meerdere factoren, maar de gemene deler is dat je een dopamine rush zoekt. Verveling, beetje aangeschoten of niet happy ziijn en dan makkelijk je dopamine level een boost geven met coke. En je bent weer het mannetje. Alle de gevoelens van onderprikkeling weet coke wel raad mee. Warboel in je hoofd? Niets zo effectief als een paar lijntjes coke en je weet precies wat er moet gebeuren! Paar lijntjes verder is het een klein hobbeltje die je prima kan handelen. Praten over jezelf gaat ineens zomaar, zonder schaamte, de woorden die je anders niet vindt, stromen rijkelijk.je ziet het ineens heel scherp allemaal want je brein is ineens georganiseerd! Inzichten in gebeurtenissen, zelfanalyse. Wow, je verbind dingen mer elkaar en je depressieviteit voelt ineens veel luchtiger.

het begint als aanvulling op een leuke avond. En dat dan het best lang blijven. Totdat je het eens alleen doet of met z’n. Tweeen. De gesprekken gaan diep en dat is fijn. Je weer nu wat je moet doen om verder te kunnen! Alleen zitten is de volgende stap. Je wil niet meer anderen zijn, maar jezelf even die rust in je hoofd krijgen. Ultieme relaxed maar met een. Scherp brein. Zelf je trauma’s worden geanalyseerd en blijken niet zo gecompliceerd. Dan… happy? Lekkern lijntje erbij. Geïrriteerd? Lijntje helpt

En inderdaad zo wordt je lamzaan klemgezet in het web. Bij elke activiteit hoort dan een lijntje want zonder dat lijntje voel je rot (want je hebt donamine op de pof gebruikt. Dus.. weer dat lijntje en dan kan je rap niet meer zonder

Bovenaan