Cocaine verslavender dan speed?

Kim

Wijs gebruiker
Ligt er aan de toestand als je het gaat gebruiken om maar wakker te blijven wel maar geestelijk valt wel mee

erwin krol

Bewuste gebruiker
Coke stimuleert je beloningssystem; je krijgt een 'pluim' van je geest als je snuift. een beloning die je normaal pas krijgt als je echt iets gepresteerd hebt, zoals een dikke tien scoren. Nadeel bij coke is het uitput en alleen coke kan het weer snel aanvullen; heel tijdelijk. Dat is erg verslavend.

shadad

Newbie
erwin krol zei:
Coke stimuleert je beloningssystem; je krijgt een 'pluim' van je geest als je snuift. een beloning die je normaal pas krijgt als je echt iets gepresteerd hebt, zoals een dikke tien scoren. Nadeel bij coke is het uitput en alleen coke kan het weer snel aanvullen; heel tijdelijk. Dat is erg verslavend.

Ja, maar dat stimuleren van het beloningssysteem doen toch de amfetamines, speed dus, toch ook?

Deranged

Badass junkie
Coke is absoluut verslavender dan speed. Je merkt het al als de coke is uitgewerkt, wanhopig je sealtje uitschrapen etc.

Carlitos

Badass junkie
Vind speed verslavender lange termijn.
Maar coke gewoon van het ''bijnemen'' je wilt meer als het bijna uitwerkt.

Armani7

Bewuste gebruiker
omdat coke snel werkt na inname en snel weer uitwerkt en je snel weer gaat gebruiken leggen je hersenen makkelijker de link tussen handeling en beloning.

Komeetman

Belezen gebruiker
pipoxyz zei:
Armani7 zei:
omdat coke snel werkt na inname en snel weer uitwerkt en je snel weer gaat gebruiken leggen je hersenen makkelijker de link tussen handeling en beloning.
die theorie zou poppers en lachgas wel erg verslavend maken.

Poppers geven dan ook weer niet zo'n overweldigend gevoel :wink:

Lachgas heb ik echter geen ervaring mee, maar coke wordt 1000x meer gebruikt en verhandeld, waardoor het dus een beter voorbeeld is.

Armani7

Bewuste gebruiker
pipoxyz zei:
Armani7 zei:
die theorie zou poppers en lachgas wel erg verslavend maken.

door cocaine komt er veel dopamine vrij in de hersenen. dopamine is het beloningscentrum van je hersenen.

rich28

Experimenterende gebruiker
kutte aan coke is dat het zo verneukt kort werkt, dus je blijft doorgaan en ik vind dat de geestelijke drang naar coke groter dan bij speed. Geestelijk werkt het ongeveer hetzelfde op je neuro's.... Maargoed wat versta je onder verslavend... high zijn is lekker ja....dronken zijn ook. Je bent er zelf bij of je het een verslaving laat worden.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Ben ik dan de enige die speed véél verslavender vind dan coke? Coke kan ik thuis gewoon in de kast laten liggen tot in het weekend, maar die speed gaat mn neus in tot er geen kruimel meer van overblijft, en dan mijn "need for speed" cd-doosje nog eens properlikken. :hearteyes:

Tony Montana

Belezen gebruiker
Ik doe beide...

Maar kan het zo laten staan zonder dat ik het gevoel krijg dat ik iets wil hebben. No problemo.
Misschien is dat mijn geluk ook wel.

RoosJe16

Experimenterende gebruiker
Snuifdoos zei:
en dan mijn "need for speed" cd-doosje nog eens properlikken. :hearteyes:

Gatver, een van de zooooveel redenen waarom ik pep klote vind is dat het niet af te likken is. ZO smerig, sos: ZO heerlijk.

Ik kots al bij de gedachte :P

JuliaLenco

Belezen gebruiker
RoosJe16 zei:
Snuifdoos zei:
en dan mijn "need for speed" cd-doosje nog eens properlikken. :hearteyes:

Gatver, een van de zooooveel redenen waarom ik pep klote vind is dat het niet af te likken is. ZO smerig, sos: ZO heerlijk.

Ik kots al bij de gedachte :P

Ohh het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn laatste pakje sos opgemaakt heb, maar ik proef gewoon bijna de smaak weer haha.

The good old times. :rolleyes:

Carlitos

Badass junkie
pipoxyz zei:
tja..coke denk ik toch wel, aangezien ik, als ik de wc uitloop, direct eigenlijk wel weer naar binnen wil om het effect nog wat te versterken. ..en noges en noges:wink:

Met pep wil ik het ook telkens versterken.
Maargoed ik kan ook wel rustig 2/3 uurtjes wachten met speed.

Speed rush = :)

Bovenaan