• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Chillen met MDA op de bank

Neo-Shulginist

Badass junkie
Afgelopen zaterdagavond zat ik urenlang met mijn ogen dicht op de bank. Het was prima. Ik dacht nergens aan en ik chillde gewoon de tijd weg. Ik voelde me goed, want ik had MDA op.

Ik was die ochtend vroeg opgestaan om met een vriendin een flink stuk te gaan wandelen. Ze wil binnenkort een of andere pelgrimstocht lopen en daarvoor moet ze oefenen. Dat is gelijk weer een goede gelegenheid om elkaar eens wat langer te zien. Dus hebben we op zaterdagochtend de trein gepakt naar een station vlakbij het bos, voor een wandeling van ongeveer 20 kilometer.

Toen ik thuis kwam, was ik een beetje moe, maar ik had ook nog wel zin in een experimentje. Ik had al een tijdje een restje MDA nog ergens liggen, en ik was deze zaterdag eens in een wilde bui. Dus waarom niet..? De vriendin was net weer op weg naar huis gegaan en ik had snel een pizza naar binnen geschoven. MDA duurt wat langer dan het gebruikelijkere zusje MDMA. Dus ik wist dat ik niet te lang moest wachten met nog een dosis nemen. Ik moest de volgende dag nog werken.

90 milligram MDA
Ik moest eerst nog even bepalen hoeveel ik zou nemen. Eigenlijk had ik zin om veel te nemen. Zou ik een 'strong' dosis van psychonautwiki durven uitproberen...? Ik sla er nog even mijn voorgaande tripreport over MDA erop na. Nee. Daarin staat echt dat ik een stuk minder had genomen. Van 70 milligram ging ik al best hard. Laat ik niet overdrijven. Dit keer houd ik het op 90 milligram. Met een lepeltje doe ik voorzichtig wat van het hagelwitte poeder op mijn weegschaal en doe ik het in een vloeitje. Met wat water is het zo weggespoeld.

Het duurt ongeveer een half uur voordat ik wat begin te voelen. Het eerst wat ik voel is misselijkheid. Mijn buik vindt het niet zo leuk dat ik er eerst een vette pizza in heb gegooid en gelijk daarna een empathogeen. Ik hoop dat ik niet moet kotsen. Op dat moment lig ik op bed een beetje een serie te kijken. Maar ik begin me warm te voelen en ik word een beetje langzaam. Al snel kan ik mijn aandacht er niet meer bijhouden. Ik sta dus maar op en verplaats me naar de woonkamer om al snel op mijn bank te ploffen.

Misselijk en warm
Ik begin nu echt flink misselijk te worden.. Ik heb het warm en ik heb het idee dat ik straks echt moet overgeven. Tegelijkertijd komt er een sterke en bedwelmende roes opzetten. Ik raak er een beetje overweldigd door. 'Je kon je niet inhouden he, nu heb je te veel genomen', schiet even door mijn hoofd. Maar ik kan me al snel bedenken dat het weinig zin heeft om mezelf de schuld te geven. De MDA zit nu in me, dus ik zal het moeten uithouden. De kans dat ik echt een overdosis heb genomen is nihil, want ik heb alles gewoon netjes afgewogen en het poeder laten testen.
Ik zit een beetje voorovergebogen op de bank, klaar om snel op te springen als ik toch echt moet overgeven. Mijn hoofd laat ik op mijn handpalmen rusten. Zo begin ik steeds meer weg te dromen.

Niks doen op de bank
Een uur na inname voel ik me helemaal prima. Ik heb eigenlijk nul gedachten in mijn hoofd. Het voelt alsof ik alleen maar ben, en dat is helemaal prima. Ik heb geen doelen, geen twijfels, geen verdriet of boosheid of verontwaardiging. Ik leef in een zachte wolk van dons en daar hoef ik helemaal niks meer bij. Het is prima zo.

Ik heb echt een paar uur zo op de bank gezeten. Helemaal niks heb ik gedaan, niet eens gedachten gehad. Toch voelde dat heel lekker. Ik heb me geen moment verveeld. Alles was goed.Op een gegeven moment heb ik nog wel gecomputerd, thee gezet, wat muziek geluisterd. Maar ik heb eigenlijk niks substantieels gedaan. Het grootste gedeelte zat ik met mijn ogen dicht te niksen en nergens aan te denken.

Visuals en verwarring
Naarmate de tijd vorderde kwam ik steeds meer in een andere space. Ik begon redelijk wat visuals te hebben, zoals je misschien ook kan hebben als je heel erg stond bent. In de hoeken van mijn gezichtsveld zag ik veelkleurige kringeltjes wegkruipen. Schaduwen leken wat meer contrast te hebben en ik zag ook heel wazig (door mijn grote pupillen).
In deze fase raakte ik ook wat meer verward. Ik was de hele tijd heen en weer aan het lopen om iets te pakken. En dan halverwege vergat ik wat ik aan het doen was, en ging wat anders doen wat ik weer vergat.

Tegen het einde van de avond, rond 22.00 uur, begon de space weer wat af te zwakken. Ik wilde ook niet super laat gaan slapen, want ik moest zondag nog gewoon werken:sweatsmile:
Van dat laatste deel weet ik alleen niet meet zoveel. Want ik heb toen ergens op de avond 2 milligram etizolam genomen en ben gaan slapen. Maar etizolam kan geheugenverlies veroorzaken. Daar heb ik zeker last van gehad.

De volgende dag werd ik wel een beetje onuitgeslapen wakker, maar dat is best logisch. Een kater of dip heb ik niet echt gehad. Zondag heb ik de hele dag gewerkt en dat ging op zich prima. Gelukkig was het wel heel rustig.

De volgende keer doe ik MDA weer in een meer sociale setting. Ik denk dat het heel leuk is om met 1, 2 of 3 goede bekenden of geliefden thuis een beetje weg te chillen met MDA. Dit experiment in mijn eentje thuis vond ik verassend leuk. Maar ik ga het niet nog een keer doen. Want uiteindelijk heb ik dus geen reet gedaan.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Leuk dat je een reportje hebt geschreven over MDA! Een stof waar relatief weinig over wordt geschreven. Ben ik zelf toch ook nog wel geïnteresseerd in. Op basis van wat ik er globaal over lees op internet lijkt het wel erg persoonlijk te zijn of men het sterk op MDMA vindt lijken, of toch écht wel net anders. In jouw geval klinkt het wel als significant verschillend van MDMA, hoewel MDMA in je eentje ook heel anders kan zijn dan in gezelschap. (Ik heb één keer MDMA gedaan in m'n eentje thuis op de bank, en net als jij heb nu heb ik toen geen reet gedaan, maar voelde ik me wel chill.) Hoe zie jij dat verschil t.o.v. MDMA?

Sowieso wilde ik nog even zeggen dat ik het tof vindt om je reportjes te lezen; het is altijd boeiend om zo mee te kunnen gaan in andermans experimentjes. :)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Leuk reportje! Wat zijn volgens jou de verschillen met MDMA? Lijkt me inderdaad best lekker maar ook een beetje zonde om een serotonine slurper alleen te gebruiken...

Neo-Shulginist

Badass junkie
MDA is veel dromeriger dan MDMA.
MDMA is ook wat meer dwingend empathisch met van die momentjes dat je gevoelens hebt die je MOET vertellen aan iemand. Dat heeft MDA niet zo sterk. Ik heb het nu helemaal niet gehad vanwege de context van een lege kamer, maar eerder heb ik dat ook niet ervaren.

Het is ook een klein beetje psychedelischer, met een klein beetje visuals. Het is niet heel trippy hoor, je moet wel echt op de visuals letten om ze te zien. Maar ze zijn wel aanwezig.

Een ander verschil is dat MDA een stuk sterker is. Onderschat het niet. 80 milligram is al best heftig. Op psychonautwiki staat dat je tot 145 miligram kan gaan maar dat begrijp ik echt niet. Of je moet het opdelen in 3 dosissen en dan over een hele nacht innemen.

Ook de werkingsduur van MDA is wat langer dan MDMA. De piek duurt 5-8 in plaats van 4-6.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
MDA is veel dromeriger dan MDMA.
MDMA is ook wat meer dwingend empathisch met van die momentjes dat je gevoelens hebt die je MOET vertellen aan iemand. Dat heeft MDA niet zo sterk. Ik heb het nu helemaal niet gehad vanwege de context van een lege kamer, maar eerder heb ik dat ook niet ervaren.

Het is ook een klein beetje psychedelischer, met een klein beetje visuals. Het is niet heel trippy hoor, je moet wel echt op de visuals letten om ze te zien. Maar ze zijn wel aanwezig.

Een ander verschil is dat MDA een stuk sterker is. Onderschat het niet. 80 milligram is al best heftig. Op psychonautwiki staat dat je tot 145 miligram kan gaan maar dat begrijp ik echt niet. Of je moet het opdelen in 3 dosissen en dan over een hele nacht innemen.

Ook de werkingsduur van MDA is wat langer dan MDMA. De piek duurt 5-8 in plaats van 4-6.

Klinkt toch wel nice hoor! Blijft op m'n to do list staan, zonder heel veel haast. Thanks voor de toelichting. ^^

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel bijzonder dat je zo lekker hebt liggen niksen. Kan ik me bij MDMA niks bij voorstellen. Lijkt het je wat op een feestje?

En is dit een hele typische serotonine slurper of ligt de bindings affiniteit lager en is het meer een psychedelicum?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb het ook wel eens gedaan op een feestjs en dat ging op zich prima. Je kan best actief zijn als je actief wil zijn. Maar het is dus wel dromeriger dan MDMA en daardoor minder sociaal.
Persoonlijk heb ik op een feestje liever iets meer stimulatie en helderheid. Wat dat betreft vond ik 4-MMC en MDAI top. Maarja die middelen zijn er nauwelijks meer.

MDA lijkt neurotoxischer dan MDMA, dus het lijkt op lange termijn grotere schade aan te richten aan het brein (in ieder geval bij dieren).

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ahhh eindelijk weer eens die drug die ik al zolang wil proberen maar echt onmogelijk is om eraan te komen.. zijn er nog uberhaupt dealers die het vekopen?

Zou het niet super vet zijn om MDA (55/60mg) te combineren met bijvoorbeeld 5-10 gram truffels. Of is dit gevaarlijker dan met MDMA?

Vet raport wel, lijkt mij een leuke ervaring!

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Persoonlijk heb ik op een feestje liever iets meer stimulatie en helderheid. Wat dat betreft vond ik 4-MMC en MDAI top. Maarja die middelen zijn er nauwelijks meer.
Gaf MDAI jou stimulatie dan? Zelf geen ervaring met MDAI, maar ik lees overal dat dit juist een erg sederend empathogeen is, als zijnde vrij selectieve serotoninereleaser. Beetje als 4-FEA in effect.

Leuk reportje verder! Ben wel enigszins verbaasd. Ik had een ander beeld van je, lol. Ik dacht meer aan zo'n iemand die alles superprofessioneel aanpakt, goed en gezond eet van tevoren, netjes capsuleert... en dan lees ik dat je snel een pizza naar binnen schuift en het poeder in een vloeitje doet... :sweatsmile:

Hoe verhoudt MDA zich tot 6-APB in jouw beleving? Van beide wordt gezegd dat we wat psychedelischer van aard zijn.

Leuk reportje! Wat zijn volgens jou de verschillen met MDMA? Lijkt me inderdaad best lekker maar ook een beetje zonde om een serotonine slurper alleen te gebruiken...
Haha, deze 'discussie' weer. Ik blijf het me ook altijd afvragen. Het lijkt me ook zo zonde om met de 4-6 mogelijkheden die je je verantwoord op een jaar kunt permitteren thuis alleen op de bank te gaan zitten. Als je dan nog gaat broeden op een bepaalde issue waar je mee worstelt ofzo, oké, maar om nou volstrekt pointless op de bank te gaan liggen chillen lijkt mij ook zonde.

Laatst bewerkt:
Leuk report! Wel eens lekker toch zo'n avondje helemaal geen gedachten etc hebben en niks doen. Klinkt wel als een leuke ervaring. Maar idd wel jammer dat het door een serotonineslurper komt. Dan zou ik het toch ook een beetje zonde vinden. Met pep op heb ik ook wel van zulke avonden dat ik gewoon 3 uur de agenda op Partyflock aan het bekijken ben om uiteindelijk nog nergens heen te gaan. Maar dat is dan niet zo erg. MD(M)A zou ik sowieso niet zo snel in mn eentje nemen, maar zo klinkt het toch wel als een weggegooide kans voor me die je maar een paar keer per jaar hebt ( als je verstandig bent).

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe verhoudt MDA zich tot 6-APB in jouw beleving? Van beide wordt gezegd dat we wat psychedelischer van aard zijn.
Zou ik net gaan vragen en ben ik dus ook erg benieuwd naar. :)

Haha, deze 'discussie' weer. Ik blijf het me ook altijd afvragen. Het lijkt me ook zo zonde om met de 4-6 mogelijkheden die je je verantwoord op een jaar kunt permitteren thuis alleen op de bank te gaan zitten. Als je dan nog gaat broeden op een bepaalde issue waar je mee worstelt ofzo, oké, maar om nou volstrekt pointless op de bank te gaan liggen chillen lijkt mij ook zonde.
Verklaart ook wel waarom de meeste mensen zo'n moeite hebben met meditatie. Gewoon zijn is niet genoeg, er moet iets gedaan worden, beleefd worden, niet verspild worden, etc. Het is onderhand wel duidelijk, maar ik vind het dus geen verspilling om die paar uurtjes te besteden aan gewoon 'zijn'. We zijn immers de hele tijd al in de weer, of nuttig bezig, of sociaal, of ervaringen aan het opdoen, etc. Maar gewoon 'zijn' dat doen we nooit, want dat is een verspilling van onze kostbare tijd. Terwijl ik dus precies het tegenovergestelde ervaar: gewoon zijn kan de allerbeste besteding zijn van je tijd, omdat je dan eindelijk even het moment ervaart zonder er iets van te willen, er iets uit te halen. :)

Maar ik begrijp het ook wel weer dat mensen daar niet zoveel in zien.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Verklaart ook wel waarom de meeste mensen zo'n moeite hebben met meditatie. Gewoon zijn is niet genoeg, er moet iets gedaan worden, beleefd worden, niet verspild worden, etc. Het is onderhand wel duidelijk, maar ik vind het dus geen verspilling om die paar uurtjes te besteden aan gewoon 'zijn'. We zijn immers de hele tijd al in de weer, of nuttig bezig, of sociaal, of ervaringen aan het opdoen, etc. Maar gewoon 'zijn' dat doen we nooit, want dat is een verspilling van onze kostbare tijd. Terwijl ik dus precies het tegenovergestelde ervaar: gewoon zijn kan de allerbeste besteding zijn van je tijd, omdat je dan eindelijk even het moment ervaart zonder er iets van te willen, er iets uit te halen. :)
Wow, da's wel mooi gezegd! Zit zeker wat in. Nog zou ik het toch liever op een ander middel doen en dit middel toch gebruiken voor waar het doorgaans in uitblinkt: sociale settings.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik zie dat toch net iets anders. Ik ben het met je eens dat het goed is om af en toe gewoon te 'zijn'. Onze maatschappij is veel te gehaast en gestresst en het is volgens mij absoluut geen verspilling om af en toe even te 'zijn'. Zelf mediteer ik ook graag en zie ik de voordelen van af en toe ontsnappen aan de maatschappelijke rat-race.

Desondanks lijkt het gebruiken van MDMA of een andere serotonine slurper me een beetje "zonde" in mijn eentje. Stel dat ik normaal gesproken "100 gelukkig" ben. Als ik dan in mijn eentje M ga gebruiken wordt ik misschien "150 gelukkig". Terwijl als ik M zou gebruiken in een sociale setting ga ik misschien wel van "120 gelukkig" naar "200 gelukkig". Met dezelfde dosis M bereik ik dan meer...

Sorry voor deze nogal abstracte weergave... wat ik wil zeggen is dat het me nog steeds logischer lijkt om M in een sociale setting te doen. Zelfs al ben ik het met je eens dat soms gewoon even "zijn" heerlijk kan wezen!

Laatst bewerkt:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik zie dat toch niet iets anders. Ik ben het met je eens dat het goed is om af en toe gewoon te 'zijn'. Onze maatschappij is veel te gehaast en gestresst en het is volgens mij absoluut geen verspilling om af en toe even te 'zijn'. Zelf mediteer ik ook graag en zie ik de voordelen van af en toe ontsnappen aan de maatschappelijke rat-race.

Desondanks lijkt het gebruiken van MDMA of een andere serotonine slurper me een beetje "zonde" in mijn eentje. Stel dat ik normaal gesproken "100 gelukkig" ben. Als ik dan in mijn eentje M ga gebruiken wordt ik misschien "150 gelukkig". Terwijl als ik M zou gebruiken in een sociale setting ga ik misschien wel van "120 gelukkig" naar "200 gelukkig". Met dezelfde dosis M bereik ik dan meer...

Sorry voor deze nogal abstracte weergave... wat ik wil zeggen is dat het me nog steeds logischer lijkt om M in een sociale setting te doen. Zelfs al ben ik het met je eens dat soms gewoon even "zijn" heerlijk kan wezen!
Ja, precies dit.

De ervaring die Neo-Shulginist lijkt te hebben gehad heb ik zelf al meermaals ervaren met paddo's/truffels. Eén keer heb ik letterlijk een paar uur lang vrijwel roerloos in een veldje in het bos om me heen staan staren. Ik voelde me helemaal één met het systeem, met alles. M'n hoofd was leeg. Ik moest niks. Ik wilde niks. Gewoon zijn. Staan. Kijken. Omgeving opnemen. Waarderen. Bewonderen. Genieten. Het was een geweldige trip!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Met dezelfde dosis M bereik ik dan meer...
Ik begrijp die gedachtegang zeker wel, maar tegelijkertijd is juist het niet 'alles eruit willen halen wat er in zit' soms juist datgene dat je geluk op '200' of daar voorbij brengt denk ik. :)

De zoektocht naar geluk is het enige dat geluk in de weg staat. Dat is ook zo apart aan meditatie. Op het moment dat je ophoudt te proberen te mediteren, dan mediteer je.

Maar nogmaals, ik begrijp de andere kant van het verhaal echt wel. Ik ben ook vaak een junkie voor 'ervaring'. Neem nou trippen bijvoorbeeld. Heel veel daarvan is niet slechts 'zijn' maar nieuwe dingen willen ervaren. Een extreme vorm van nieuwigheid ervaren. En er zijn daarnaast nog zoveel andere dingen om te ervaren.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja, precies dit.

De ervaring die Neo-Shulginist lijkt te hebben gehad heb ik zelf al meermaals ervaren met paddo's/truffels. Eén keer heb ik letterlijk een paar uur lang vrijwel roerloos in een veldje in het bos om me heen staan staren. Ik voelde me helemaal één met het systeem, met alles. M'n hoofd was leeg. Ik moest niks. Ik wilde niks. Gewoon zijn. Staan. Kijken. Omgeving opnemen. Waarderen. Bewonderen. Genieten. Het was een geweldige trip!
Heb ik ook gehad bij mijn tweede keer LSD inderdaad. Ik heb toen samen met een vriendin de hele nacht naar de maan gekeken. We bewogen alleen om heel langzaam mee te draaien met de maan. Toen ik na een uurtje of zes probeerde op te staan was ik echt helemaal stijf overal. Ik kon bijna niet meer lopen xD

• Like
Waarderingen: Eik

Neo-Shulginist

Badass junkie

6-APB lijkt het meest van alle middelen op MDA! Ze zijn heel soortgelijk.
Ik vind 6-APB dan weer net wat meer 'jittery'. Bij MDA heb je echt die complete innerlijke rust van een roze wolk, en 6-APB heeft dat net niet. MDA is ook ietsje waziger, minder gefocust en aanwezig. Maar het zijn echt nuanceverschillen want 6-APB lijkt er dus best wel veel op.

Leuk reportje verder! Ben wel enigszins verbaasd. Ik had een ander beeld van je, lol. Ik dacht meer aan zo'n iemand die alles superprofessioneel aanpakt, goed en gezond eet van tevoren, netjes capsuleert... en dan lees ik dat je snel een pizza naar binnen schuift en het poeder in een vloeitje doet... :sweatsmile:

Hahahaha.. euhm.. betrapt :sweatsmile:

Ik zeg wel eens dat je eerst alle regels moet kennen voordat je ze kunt breken :wink:
Maar even zonder grappen. Ja, ik probeer altijd zoveel mogelijk verstandig in te kaderen en te plannen enzo. Maar soms ben ik ook gewoon mens en denk ik ook wel eens 'ach fuck it'.
Ik moet ook zeggen dat ik een beetje een zware week had gehad en dat die stress dan zo'n 'fuck it' kan uitlokken. Dat heeft absoluut meegespeeld, maar die omstandigheden kan ik hier vanwege privacyredenen niet delen.

Sowieso met alle middelen die ik ooit wel eens heb gebruikt.. Ik kan dan wel proberen vol te houden dat ik superverstandig gebruik. Maar in werkelijkheid weet ik soms totaal niet wat ik doe, met research chemicals bijvoorbeeld. Dat kan je helemaal niet verstandig gebruiken. Dus ik zou het niet terecht vinden als ik altijd die sticker op mezelf plak.

Wel help ik altijd anderen te reflecteren op hun eigen gedrag of hun eigen keuzes. Dat is heel belangrijk vind ik. Doe ik ook bij mezelf (al dan niet achteraf). Dus ja.. ik ben zo vaak mogelijk verstandig, ja ik ben ook wel eens impulsief, maar nee ik vind mezelf niet (heel) hypocriet :grimacing:

Ja in principe was deze ervaring dus wel zonde van mijn tijd, drugs en hersenen. Maar het was ook wel heel chill moet ik bekennen.
Dusja, leuk voor een keertje maar niet meer doen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Gaf MDAI jou stimulatie dan? Zelf geen ervaring met MDAI, maar ik lees overal dat dit juist een erg sederend empathogeen is, als zijnde vrij selectieve serotoninereleaser. Beetje als 4-FEA in effect.

In mijn beleving zijn alle MDxx zo stimulerend als je zelf wil.
Als je gaat zitten dan voel je je loom en sloom en heb je niet het idee dat je de energie hebt om te gaan springen. Maar als je opstaat om te springen dan merk je dat je benen niet moe worden en dat het best wel leuk is allemaal.
Of je dan zin hebt om te gaan springen is meer afhankelijk van de setting en je mindset.

Wel was MDAI wat dromerig inderdaad, net als MDA, maar dan een stuk minder. Tegelijkertijd ontbrak het dwingende liefdevolle gevoel van 'oh ik hod zo van iedereen!' Dat vond ik op een feestje wel handig omdat je dan niet zo dwingend empathisch bent als andere mensen daar misschien geen zin in hebben.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Hahahaha.. euhm.. betrapt :sweatsmile:

Ik zeg wel eens dat je eerst alle regels moet kennen voordat je ze kunt breken :wink:
Maar even zonder grappen. Ja, ik probeer altijd zoveel mogelijk verstandig in te kaderen en te plannen enzo. Maar soms ben ik ook gewoon mens en denk ik ook wel eens 'ach fuck it'.
Ik moet ook zeggen dat ik een beetje een zware week had gehad en dat die stress dan zo'n 'fuck it' kan uitlokken. Dat heeft absoluut meegespeeld, maar die omstandigheden kan ik hier vanwege privacyredenen niet delen.
True, dat hebben we allemaal denk ik. De privé-omstandigheden doen er ook niet toe, je hoeft hier geen verantwoording af te leggen, begrijp me niet verkeerd hè. Van die 'fuck it' momenten heb ik ook wel gehad, tweemaal, ondanks mijn verder altijd zeer verstandige en weloverwogen gebruik, wat ik best zo durf te stellen. Volgens mij is dat inderdaad echt menselijk. Ik neem nu standaard nog uitsluitend de middelen en precies de vooraf bepaalde hoeveelheden daarvan mee die ik voor dat moment gepland heb te gaan gebruiken. Ongeacht wat voor effect het geeft, houdt 't daarmee gewoon op. Op voorhand voorkomen dat je 'in het moment' toch iets neemt wat je van een ander aangeboden krijgt is lastiger, al heb ik die neiging niet snel. Drugs van een ander aannemen, vooral van vreemden en ongetest, is voor mij eigenlijk echt een no go. Van bekenden is het een grijs gebied... genoeg mensen die ik wel vertrouw, maar die zelf hun drugs niet laten testen, dus dan weet je alsnog niet echt zeker wat je nou krijgt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
6-APB lijkt het meest van alle middelen op MDA! Ze zijn heel soortgelijk.
Ik vind 6-APB dan weer net wat meer 'jittery'. Bij MDA heb je echt die complete innerlijke rust van een roze wolk, en 6-APB heeft dat net niet. MDA is ook ietsje waziger, minder gefocust en aanwezig. Maar het zijn echt nuanceverschillen want 6-APB lijkt er dus best wel veel op.
Mooi, hoef ik ook niet per se nog een keer MDA te proberen. :)

Maar welke van de twee vind je het meest neurotoxisch aanvoelen? 6-APB schat ik, door die jitter(?)

Ja in principe was deze ervaring dus wel zonde van mijn tijd, drugs en hersenen. Maar het was ook wel heel chill moet ik bekennen.
Dusja, leuk voor een keertje maar niet meer doen.
Hoe kan even puur genieten van het moment - in wezen even stilstaan bij je bestaan - nou zonde zijn van je tijd? :)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar welke van de twee vind je het meest neurotoxisch aanvoelen? 6-APB schat ik, door die jitter(?)

Ik zou niet durven subjectieve effecten zo rechtsreeks te relateren aan neurotoxiciteit. Sowieso kan je neurotoxiciteit op verschillende manieren definiëren dus wat dat betreft is het een beetje een problematische term. Als ik daar al naar zou kijken dan zou ik eerder de na-effecten meewegen dan de acute subjectieve effecten. Maar zonder gestandaardiseerde testmethode kun je er eigenlijk sowieso niks zinnigs over zeggen.

Ik moest nu de dag na MDA werken en dat ging op zich prima. Ik heb er nog even een eerder tripreport erbij gepakt er daarin staat wel dat ik me twee dagen na MDA wat meer moeite had me te concentreren. Dat kan ik niet zomaar een-op-een vergelijken met 6-APB omdat ik van die laatstgenoemde niet een tripreport heb geschreven de laatste keer dat ik het had genomen. Volgens mij waren de na-effecten/dip van 6-APB min of meer vergelijkbaar.

Overigens wordt van MDA wel aangenomen dat het neurotoxischer is dan MDMA. Dat zou blijken uit proeven in diermodellen. Maar daarbij is het dus lastig dat MDA per milligram sterker is. Dus als je 80 milligram als standaard zou nemen voor de vergelijking, dan is het logisch dat MDA neurotoxischer is want de dose-respons is ook groter. Maarja, als je dezelfde mate van subjectieve effecten zou willen vergelijken dan wordt dat ook weer een problematisch model. Want op welke subjectieve effecten let je, en hoe kwantificeer je die precies..?
Dat is dus ook een probleem bij het vergelijken van dit soort typen schade. Je kunt dat maar heel moeilijk vergelijken.

benzzzy

Badass junkie
Oo en tryptophan hydroxylase inhibition.
Hmmmmmmmmm.

Fuck serotonine!
Yay.
(op de vraag die nu zwz komt het antwoord is nee)

Bovenaan