CBD wiet of CBD/CBN druppels

dlrasta

Newbie
Hallo iedereen.

Ik heb altijd wiet gerookt en sinds lange tijd door de weeks gestopt en in weekend een jointje in de avond. Maar na een Burn-out ben ik nog steeds erg moe overdag na veel prikkels en ben ik gaan zoeken naar oplossingen. Ik hoor veel verhalen over anti depresiva maar daar wil ik toch ver weg van blijven.

Sinds kort rook ik jointjes met pure CBD wiet met cbd percentage van 20-23%. Als ik dit rook ervaar ik een rust in mijn hoofd en een lichamelijke stonedheid wat een beetje te vergelijken is met hasj high.

De mentale rust na het roken vind ik erg fijn voor de dagelijkse bezigheden en omdat het roken soms ongemakkelijk kan zijn had ik het idee om CBD druppels te gaan gebruiken.
Na veel onderzoek heb ik CBN druppels gekocht omdat ik dacht dat hoe meer stoffen van de plant, hoe gezonder het klinkt.

Als ik de CBN druppels neem merk ik dus helemaal niks. begonnen met 2 druppels en uiteindelijk verhoogd naar 10 druppels wat ook geen effect geeft op de mentale rust.

Ik vraag me af of de mentale rust/effect te bereiken is met druppels of dat dit alleen iets is wat je met roken kan ervaren.

Hebben hier meer mensen ervaringen mee? Ik kan het namelijk nergens vinden en dit forum leek me de beste oplossing om mede mensen te vinden! :grin:

Bedankt!

Manu76

Badass junkie
Hmmm, ik zou verwachten dat de druppels hetzelfde kunnen bewerkstelligen als de pure cbd jointjes. Al is 20-23% cbd redelijk hoge kwaliteit en van de druppels weet ik niet hoeveel cbd erin zit. Het duurt ook wat langer voordat je lichaam tot rust komt. Laat je de druppels onder je tong oplossen als het ware?
Hoeveel CBD bevatten je druppels?

En misschien niet gelijk eerste dag opgeven, kan zijn dat je lichaam moet wennen aan druppels ipv roken.

En roken zal iets andere rust bieden, maar ik denk nog altijd dat je meer druppels moet nemen of sterkere druppels of dat je ze niet onder de tong plaatst?

dlrasta

Newbie
jaa ik neem het nog steeds elke dag, 10 druppels onder me tong. Op het flesje staat 500 mg full spectrum cbn extract.

ik heb nog de mogelijkheid een 5x sterkere versie te kopen die ik ga halen. De verkoper gaf aan dat 10 druppels gelijk stonden aan 2 van de sterkere variant.

Ik geef het niet op maar vroeg me af of de zelfde effecten te behalen zijn met druppels ipv roken!

Manu76

Badass junkie
Ik geef het niet op maar vroeg me af of de zelfde effecten te behalen zijn met druppels ipv roken!
Ja, zelfde effect moet haalbaar zijn, al lukt het mij nooit om het bij CBD te houden.
Maar omdat je het over CBN hebt weet ik even niet of je daardoor niets merkt. Full spectrum.., ik verwacht dat er ook CBD inzit, maar misschien veel minder dan bij de pure joints?

dlrasta

Newbie
Ja het zou zomaar kunnen dat de cbd concentratie lager is in CBN dan pure cbd druppels. Dat is ook nog het proberen waard

Kordie

DF-koning
Ik gok gekocht in een smartshop. Wellicht daar om advies vragen.
Zit er idd daadwerkelijk meer cbd concentratie in pure druppels: dat klinkt eigenlijk wel logisch(er)

Hippie Langwaus

DF-koning
Na goed zoeken op internet is er online pure CBD en CBN te koop. Vergeleken met flesjes olie is dat per hoeveelheid CBD en CBN echt veel goedkoper. Al blijft CBN vergeleken bij CBD behoorlijk aan de prijs.

Manu76

Badass junkie
Een ander puntje is wel het effect van wurgsex :) .. Roken en blowen zorgen voor minder zuurstof naar de hersenen geloof ik en die kick ga je dus missen met de druppels. Maar ik denk niet dat dat je dat dermate mist, al maakt dat bijvoorbeeld overstappen van peuken naar pleisters of blowen naar druppels wel iets moeilijker soms.

Bovenaan