Dosering Mushroomdrops

Blissful

Experimenterende gebruiker
Mijn eerste post hier op Drugsforum na een paar maanden van zeer geamuseerd meelezen. Afgelopen jaar voor het eerst begonnen met drugs op 45 jarige leeftijd. Nu drie keer MDMA gedaan en het waren de meest geweldige momenten van het afgelopen jaar, wat op zich al een heel mooi jaar was. Het lezen van dit forum was voor mij erg nuttig overigens. Dank daarvoor!

Een paar weken geleden voor het eerst Mushroomdrops geprobeerd. Het betreft hier een combinatie van psylocibine en 4-ACO-DMT. Lekkere rustige omgeving in een vakantiehuisje. Samen met mijn vriendin goed uitgerust eraan begonnen. Begonnen met 2 druppels voor haar en 3 voor mij. Zij begon na 30 minuten al wat te voelen. Toch beide een dosis van 2 druppels bijgenomen na een uur. Ik voelde nog steeds helemaal niets.
Terwijl mijn vriendin na twee uur schaduwen op het plafond aan het volgen was, Maori tatoeages op mijn gezicht zag verschijnen en van een plafondventilator een helikopter maakte merkte ik helemaal niets. Nog twee druppels bijgenomen (dus 7 in totaal) met weinig tot geen effect naar mijn idee. Uiteindelijk veel plezier gehad om haar lachkick maar helaas niet samen kunnen trippen. Zij gaf later aan dat haar bijdosering ook wel 1 druppel mocht zijn.
Nu mijn vraag. Wie kan mij meer uitleggen over het grote verschil in dosering of effect van deze druppels. Ze zijn blijkbaar wel potent genoeg voor een goede trip. Maar is het verschil in dosering iets wat jullie herkennen? Haar gewicht is 65 kg en van mij 88 kg. Ik weet wel dat ik met MDMA ook wel meer nodig heb (net iets meer dan 1,5 x lichaamsgewicht).

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik denk dat je het verschil kan verklaren doordat bijnemen van psychedelica meestal niet zoveel effect heeft doordat er snel tolerantie ontstaat.

Daarnaast zijn vrouwen vaak gevoeliger voor drugs omdat ze kleiner zijn en wat meer vetweefsel hebben (wat minder goed doorbloed is). En daarnaast heeft de menstruele cyclus ook effect op het al dan niet versterken van psychedelische effecten (maar helaas is daar weinig onderzoek naar).

Blissful

Betekent dit dan ook dat ik de volgende keer gewoon hoger moet inzetten? Bijvoorbeeld 6 druppels? Of is dat te veel? En wat moet je dan doen als je merkt dat je na een uur nog niets voelt?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Betekent dit dan ook dat ik de volgende keer gewoon hoger moet inzetten? Bijvoorbeeld 6 druppels? Of is dat te veel? En wat moet je dan doen als je merkt dat je na een uur nog niets voelt?
Ja dit is dus een reden waarom ik bij de titel van je post al dacht 'nou.. succes ermee 😅'

Je weet doorgaans niet hoe sterk die druppels precies zijn. Dus dan moet je er proefondervindelijk achter komen (door het steeds uit te proberen). Dat maakt de kans groot dat je eerst een aantal ervaringen hebt die niet super zijn, voordat je de dosis kan perfectioneren. En de volgende keer dat je een nieuw flesje hebt kan je dat weer opnieuw uitvogelen.

Daarom kun je drugs altijd het beste afmeten in gewicht. Het gewicht correspondeert namelijk altijd met de sterkte (gegeven een bepaalde (on)zuiverheid). Wat betreft psilocybine/psilocine kan ik daarom aanraden om paddo's te drogen. Dat geeft de grootste betrouwbaarheid qua dosis. Hoewel het een natuurproduct blijft, met een wisselende sterkte. Dus daar hoort bij dat je af en toe een ervaring hebt die overweldigend is, of juist het tegenovergestelde.

Blissful

Lijkt me een duidelijk verhaal. We gaan op zoek naar de juiste dosis voor mij voor een heerlijke trip binnenkort. We weten nu in ieder geval wat te weinig is.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik heb deze druppels ook denk ik. Het verschilt per batch en hoe je ze bewaard. Heb wel eens aan 1 druppel genoeg gehad. Meer dan 6-7 per avond zou ik niet doen. Toen werd het vrij grimmig.

Naar mijn mening zijn deze druppels niet geschikt om heel hard te trippen. Dan kan je beter richting LSD gaan.

Als je een volle maag hebt vertraagt het de werking ook heb ik gemerkt.

Blissful

De druppels liggen in de kast. Donkere plek maar wel op kamertemp. Daar liggen ze nu een maand of 4.
Ik had in totaal 7 druppels (3 bij start, 2 erbij na een uur en nog 2 erbij na weer een uur) maar geen enkel duidelijk merkbaar effect. We hebben een lichte maaltijd gegeten ongeveer een uur voor gebruik. Het verschil was gewoon zo duidelijk maar ben niet verder gegaan. Vond 7 in totaal al best wat en wilde ook niet helemaal scheef lopen met mijn vriendin. Dat zij er net uit komt en ik er dan pas in raak.
LSD hebben we ook liggen maar die gaan we wel wat serieuzer inplannen van de zomer. Met tripzitter en goede omstandigheden.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Bijnemen met die druppels werkt wel trouwens.

Ik bewaar het flesje ingewikkeld in alu folie in de koelkast. Zo geeft de maker er van aan dat je ze het beste kan bewaren
De druppels liggen in de kast. Donkere plek maar wel op kamertemp. Daar liggen ze nu een maand of 4.
Ik had in totaal 7 druppels (3 bij start, 2 erbij na een uur en nog 2 erbij na weer een uur) maar geen enkel duidelijk merkbaar effect. We hebben een lichte maaltijd gegeten ongeveer een uur voor gebruik. Het verschil was gewoon zo duidelijk maar ben niet verder gegaan. Vond 7 in totaal al best wat en wilde ook niet helemaal scheef lopen met mijn vriendin. Dat zij er net uit komt en ik er dan pas in raak.
LSD hebben we ook liggen maar die gaan we wel wat serieuzer inplannen van de zomer. Met tripzitter en goede omstandigheden.
Het heeft geen zin om dan nog bij te nemen, omdat je dan al tolerantie hebt opgebouwd. Dus die 4 druppels die je later hebt genomen moet je niet meetellen. Je hebt in feite 3 druppels gebruikt en dat was niet genoeg.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Tryptamines zoals psilocine en 4-AcO-DMT degraderen best wel snel als ze opgelost zijn. Hoe snel hangt af van de temperatuur. Als her water kookt dan is het een kwestie van minuten/uren. Op kamertemperatuur eerder een kwestie van maanden. Maar het is dus goed mogelijk dat na 4 maanden al een afname in de intensiteit van de druppels te merken is.

Blissful

Het heeft geen zin om dan nog bij te nemen, omdat je dan al tolerantie hebt opgebouwd. Dus die 4 druppels die je later hebt genomen moet je niet meetellen. Je hebt in feite 3 druppels gebruikt en dat was niet genoeg.
Dat komt wel meer overeen met wat ik merkte. Maar zoals gezegd, weinig ervaring mee. Ik zal de volgende keer eens 5 druppels nemen. En zoals FredKroket zei misschien een keer bijnemen als het niet werkt. Heeft dat geen effect dan ben ik overtuigd dat het bijnemen echt niet werkt en zal ik de keer erop weer meer moeten innemen.

Blissful

Tryptamines zoals psilocine en 4-AcO-DMT degraderen best wel snel als ze opgelost zijn. Hoe snel hangt af van de temperatuur. Als her water kookt dan is het een kwestie van minuten/uren. Op kamertemperatuur eerder een kwestie van maanden. Maar het is dus goed mogelijk dat na 4 maanden al een afname in de intensiteit van de druppels te merken is.
Ook goed om te weten. Het gaat de koelkast in.

Blissful

Is er dan wel een manier om de trip te verlengen als bijnemen geen effect zou hebben volgens jouw ervaring?

• Like
Waarderingen: ljuv

Blissful

Laat de verwachting van heerlijk maar los en wacht maar een paar weken 👍
Wel een goeie trouwens. Ik denk dat ik het antwoord al weet. Maar MDMA en deze druppels hebben geen effect op elkaar toch? Met hoe vaak je het kunt nemen en mbt te tolerantie en bijvoorbeeld serotonineniveau?
En is er een overzicht welke drugs invloed hebben over de hersteltijd?

ljuv

DF-koningin
Bijnemen met die druppels werkt wel trouwens.
Hoe dan? Je lichaam reageert als het goed is meteen op de psilocybine en bouwt ook meteen tolerantie op… Volgens mij zou je echt meteen bij t inkicken, eigenlijk daarvoor, moeten bijnemen om er wat van te merken. Hoe ervaar en verklaar jij dat bijnemen zou werken met deze druppels?

@Blissful Waarom zou je het niet een keer met truffels proberen als je echt wil trippen? Ik gebruik druppels voornamelijk op feestjes omdat je dan makkelijker lage doseringen kan nemen. En op een druk festival hoef ik niet per se kei hard te trippen. Met een doosje truffels is een trip bij mij bijna altijd gegarandeerd, als verschilt de intensiteit dan alsnog door hierboven genoemde redenen.

Wel een goeie trouwens. Ik denk dat ik het antwoord al weet. Maar MDMA en deze druppels hebben geen effect op elkaar toch? Met hoe vaak je het kunt nemen en mbt te tolerantie en bijvoorbeeld serotonineniveau?
Voor de wisselwerking van drugs en tolerantie e.d. bestaan verschillende schema’s. Ik vind deze wel veel omvattend: https://drugsforum.nl/threads/acuut-fysiek-gevaar-drug-interacties-tabel-en-overdosis.72182/ Maar houd er wel rekening mee dat niet alle middelen even goed onderzocht zijn en dat de werking per persoon en per batch blijft verschillen.

Over het algemeen wordt geadviseerd om minimaal twee weken tussen paddo/truffeltrips aan te houden om geen last te hebben van een verminderde werking. Uiteindelijk is het natuurlijk goed om in die tijd je hoofd rust te geven van alle middelen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Jawel: MDMA versterkt de werking van psychedelica. Zie ook topics over candyflip (LSD + MDMA) of hippieflip (paddo's + MDMA).

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoe dan? Je lichaam reageert als het goed is meteen op de psilocybine en bouwt ook meteen tolerantie op… Volgens mij zou je echt meteen bij t inkicken, eigenlijk daarvoor, moeten bijnemen om er wat van te merken. Hoe ervaar en verklaar jij dat bijnemen zou werken met deze druppels?
Ik heb een vriend die ooit op Psy-Fi niks anders heeft gegeten dan gedroogde paddo's, een week lang.😅

Hij zei dat hij zich fantastisch voelde - en dat je gewoon steeds meer moet eten.

Daarvoor had 'ie dan wel een paar ons gedroogde paddo's nodig.

Blissful

@Blissful Waarom zou je het niet een keer met truffels proberen als je echt wil trippen? Ik gebruik druppels voornamelijk op feestjes omdat je dan makkelijker lage doseringen kan nemen. En op een druk festival hoef ik niet per se kei hard te trippen. Met een doosje truffels is een trip bij mij bijna altijd gegarandeerd, als verschilt de intensiteit dan alsnog door hierboven genoemde redenen.

Voor de wisselwerking van drugs en tolerantie e.d. bestaan verschillende schema’s. Ik vind deze wel veel omvattend: https://drugsforum.nl/threads/acuut-fysiek-gevaar-drug-interacties-tabel-en-overdosis.72182/ Maar houd er wel rekening mee dat niet alle middelen even goed onderzocht zijn en dat de werking per persoon en per batch blijft verschillen.

Over het algemeen wordt geadviseerd om minimaal twee weken tussen paddo/truffeltrips aan te houden om geen last te hebben van een verminderde werking. Uiteindelijk is het natuurlijk goed om in die tijd je hoofd rust te geven van alle middelen.
Dank voor jouw uitgebreide uitleg. Wat bijzonder dat alle mensen hier zo de tijd nemen hier zo uitgebreid te antwoorden.

Ik heb het bij een bestelling erbij besteld om aan een bepaald bedrag te komen in een drukke periode voor de 'leverancier'. Het leek me wel een leuke laagdrempelige manier om in te stappen in psychedelica. Maar inderdaad, truffels zouden inmiddels wel een keer op het menu kunnen.

• Love
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Dank voor jouw uitgebreide uitleg. Wat bijzonder dat alle mensen hier zo de tijd nemen hier zo uitgebreid te antwoorden.
Kleine moeite! We are OBSESSED😜

Ik heb het bij een bestelling erbij besteld om aan een bepaald bedrag te komen in een drukke periode voor de 'leverancier'. Het leek me wel een leuke laagdrempelige manier om in te stappen in psychedelica. Maar inderdaad, truffels zouden inmiddels wel een keer op het menu kunnen.
Geen verkeerde inschatting hoor! Maar weet in elk geval dat truffels dezelfde werkzame stof bevat (behalve het chemische deeltje) en ook legaal verkocht wordt, zelfs in de smartshop of sommige coffeeshops. Niet iedereen weet dat en denkt daarom dat druppels “onschuldiger” zijn oid.

_shikantaza

Badass junkie
Er is niet echt een wachttijd zoals bij MDMA maar psychedelics hebben vaak ook wel een pauze nodig. Al was het maar om de ervaring te verwerken. Overdaad schaadt eigenlijk altijd.

Je zou tzt over een combi na kunnen gaan denken. Soort Hipie Flip.

Blissful

Er is niet echt een wachttijd zoals bij MDMA maar psychedelics hebben vaak ook wel een pauze nodig. Al was het maar om de ervaring te verwerken. Overdaad schaadt eigenlijk altijd.

Je zou tzt over een combi na kunnen gaan denken. Soort Hipie Flip.
En welke combi denk je dan aan? ik sta altijd open voor leuke adviezen:upsidedown:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Verklaren weet ik niet. Ik weet wel dat het niet alleen paddo extract druppels zijn maar er zit 4-aco-dmt door heen gemixt. Wellicht dat dat er mee te maken heeft. Maar bijnemen werkt echt bij deze dingen.

Ik moet zeggen dat ik dat met LSD ook heb ervaren afgelopen zomer. Pas na de tweede zegel begon het visuele spektakel (en andere spektakelstukken hehe) echt.

Ik heb al meerdere malen 4-5 druppels genomen over het verloop van de avond/nacht/ochtend/festival/slaapkamer.

Edit. Ik zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat het stapelt. Zowel ik als degene met wie ik het altijd doe ervaren dat.

Mell321

Dat komt wel meer overeen met wat ik merkte. Maar zoals gezegd, weinig ervaring mee. Ik zal de volgende keer eens 5 druppels nemen. En zoals FredKroket zei misschien een keer bijnemen als het niet werkt. Heeft dat geen effect dan ben ik overtuigd dat het bijnemen echt niet werkt en zal ik de keer erop weer meer moeten innemen.
Ik heb zelf 4-HO-MET druppels. En 1 avond zo’n 15 druppels gehad met 2 vriendinnen. Na +-4 uur na eerste inname hebben we allemaal nog 2/3 druppels gehad (wat achteraf niet verstandig was want waren eigenlijk veel te moe, zou dit persoonlijk dus ook niet meer doen want had er spijt van, we hadden al een mooie trip gehad en dat was voldoende ❤️) maar de nieuwe dosis druppels deden zeker nog wel wat, voordat we het wisten zaten we weer in een mega lachbui met z’n 3en’ dit duurde alleen niet heel erg lang voordat we toch tot het besef kwamen dat we kapot waren, hebben toen ook gewoon goed kunnen slapen 😊 dus, ja bijnemen had in ons geval nog wel zin, maar nee het was niet zo dat we weer een “nieuwe” trip in gingen van 3/4/5 uur

Bovenaan