Canabis onderzoek

bimaf

Experimenterende gebruiker
Hey!

Was wat aan het rondneuzen, en kwam een site tegen waarbij ze onderzoeken doen bij canabis gebruikers..

Het endocannabinoïde systeem
Het gebruik van cannabis, ook wel wiet genoemd, veroorzaakt een high gevoel en vermindert daarnaast de concentratie en het geheugen. Dit komt omdat cannabis een effect heeft op de hersenen. De afgelopen jaren is ontdekt dat de hersenen een lichaamseigen cannabis systeem hebben, het zogenaamde endocannabinoïde systeem. Dit systeem bestaat uit:

•Cannabisachtige stoffen (endocannabinoïden) die het lichaam zelf maakt
•De aangrijpingspunten voor deze stoffen (cannabis receptoren)
Het is aangetoond dat het endocannabinoïde systeem in de hersenen betrokken is bij fysiologische processen in in ons lichaam, waaronder pijn(drempels), hongergevoel, bloeddruk en beweging. Daarnaast komen er steeds sterkere aanwijzingen dat het endocannabinoïde systeem ook een belangrijke rol speelt bij de aansturing van hersenfuncties, zoals geheugen, aandacht en impulsiviteit. Hoe dit echter precies in zijn werk gaat, daar weten we nog weing van. Daarom doen wij dit onderzoek. Bent u een man, 18 jaar of ouder, en gebruikt u weleens cannabis? Dan ben u mogelijk iemand die wij zoeken voor ons onderzoek. Kijk hier om te zien of u geschikt bent.

Meedoen
Wij zoeken voor dit onderzoek gezonde mannelijke vrijwilligers die:

•Tussen de 18 en 45 jaar oud zijn
•Rechtshandig zijn
•Geen medicatie gebruiken
•Af en toe cannabis gebruiken
Voorafgaand aan het onderzoek krijgt u een uitgebreide toelichting en een medische keuring. Bij deelname ontvangt u een passende financiële vergoeding. Als u besluit om mee te doen, betekent dat niet meteen dat u geschikt bent. Om te kijken of u in het onderzoeksprofiel past, kunt u deze vragenlijst invullen en opsturen naar [email protected]
U hoort dan zo snel mogelijk of u voor deelname in aanmerking komt.

http://www.cannabisonderzoek.nl/
Zou je wel/niet mee doen? en er nog betaald voor krijgen ook.. :tearsofjoy:

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
ik ga gelijk effe kijken op die site....betaald wiet roken, ....it doesnt get any better than that....ik had al zo'n gevoel toen ik vanmorgen opstond dat het vandaag een mooie dag zou worden...ik ga eerst mijn werk bellen om te zeggen dat ik niet meer kom, ik heb een betere baan gevonden.... :stoned:

bimaf

hahahah tis niet alleen het geld he.. Wiet mag ook wel is in een positiever daglicht komen..
Geef een anorexia patiënt (respect :sunglasses: ) een wiet pilletje, en ze begint spontaan te eten..
Adhd'ers die wat rustiger worden..
Je weet maar nooit waar jouw hersenen toe zetten! :tearsofjoy:
Toch vind ik het wel discriminerend dat vrouwen niet mee mogen doen!!!

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik heb hier vorige maand aan meegedaan. Het is geen vetpot ofzo, maar ik vond het wel grappig om eens aan zoiets mee te werken.

Het is ook niet zo dat je wiet moet roken voor het onderzoek, maar dat ze vragen gaan stellen over jouw cannabisgebruik. Je krijgt gewoon een kleine vergoeding en je moet een vragenlijst invullen, er wordt een kort interview gehouden, je moet in een beker plassen en er wordt bloed afgenomen.

bimaf

PHUUUUUU... ik ben een vrouw! :angry:
Vervloek momenteel mijn eigen ras..!

Ben ff je naam kwijt (geen idee hoe dat komt..).. Hoeveel heb je ervoor gekregen als ik vragen mag?
:wave:

bimaf

ImmortalTech zei:
Zie je postvak. Hoezo vraag je er eigenlijk naar als je een vrouw bent :P ?

Dank voor het bericht! Ik heb op hyves ( df2010.hyves.nl ) een bericht hierover geplaatst.. En kan daar nu het antwoord bij zetten :) Ook was ik er gewoon nieuwsgierig naar, zal wel de vrouwlijke eigenschappen zijn waar ze niet te veel tijd aan willen besteden.
Vind het wel een hele schale vergoeding, maar ja.. tis wel een gratis zakje verdiend :tearsofjoy:

DiiNA

Newbie
Hoeveel heb je gekregen als ik vragen mag?
ImmortalTech zei:
Ik heb hier vorige maand aan meegedaan. Het is geen vetpot ofzo, maar ik vond het wel grappig om eens aan zoiets mee te werken.

Het is ook niet zo dat je wiet moet roken voor het onderzoek, maar dat ze vragen gaan stellen over jouw cannabisgebruik. Je krijgt gewoon een kleine vergoeding en je moet een vragenlijst invullen, er wordt een kort interview gehouden, je moet in een beker plassen en er wordt bloed afgenomen.

Deep Blue

Bewuste gebruiker
• Twee weken voorafgaand aan de eerste onderzoeksdag tot en met het einde van de
studie geen cannabis te gebruiken.
• Twee dagen (48 uur) voorafgaand aan een onderzoeksdag geen alcohol te gebruiken.

laat al maar :)

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Deep Blue zei:
• Twee weken voorafgaand aan de eerste onderzoeksdag tot en met het einde van de
studie geen cannabis te gebruiken.
• Twee dagen (48 uur) voorafgaand aan een onderzoeksdag geen alcohol te gebruiken.

laat al maar :)

Dat zal wel nieuw zijn dan.. Ik had de dag ervoor nog geblowd.

DiiNA zei:
Hoeveel heb je gekregen als ik vragen mag?

20 euro voor deelname, 5 euro per gereiste uur en 0,19 cent per kilometer reisvergoeding. Het duurt ong een uur en is bij het UMC in Utrecht. Als je het dus voor het geld doet, dan kan je het net zo goed laten. Ik vond het gewoon leuk om eens aan zoiets mee te werken.

Bovenaan