Cafeïne

Young!

Experimenterende gebruiker
Hallo!

ik had laatst 3 blikken Monster Energy op, de hoeveelheid cafeïne per 100 ml is 32 mg, 1 blik bevat 500 ml, dat is dus 160 mg cafeïne per blik, dus in 3 blikken zit 480 mg cafeïne.

Gezien dat dit wel een erg hoge dosis is, is het wel heel raar dat ik hier weinig van heb gevoeld :confused:
Heeft dit te maken met tolerantie?

mvg Young!

Oom Klaas

Badass junkie
In wat voor tijdsbestek was dit?
Had je veel gegeten van te voren?

En drink eens 4 goede koppen koffie, dan zit je op dezelfde dosering cafeïne en er zijn genoeg mensen die daar ook niets van voelen. Dit komt uiteraard door tolerantie, cafeïne is 1 van de grootste verslavingen in Nederland. En door die lading suikers in die energy drank krijg je zo'n heftige suiker moeheid dat de cafeïne die alleen nog een beetje weghaalt.

Koffie werkt beter.

Wackie

Belezen gebruiker
Nouja, met halve liter blikken gaat het dus over 2 keer zoveel koffie.

Snuif je veel slechte speed, of drink je vaak energy drink ?

En misschien doet het wel iets, maar is het effect niet zo heftig dat het herkenbaar voor je is. Caffeine is geen speed of coke. Maar probeer vanavond eens 3 bilkken voor je gaat slapen en kijk eens of het ervoor zorgt dat je niet slaapt. Dat doet het denk ik wel. :)

KoxBox

Badass junkie
Wackie zei:

En misschien doet het wel iets, maar is het effect niet zo heftig dat het herkenbaar voor je is. Caffeine is geen speed of coke. Maar probeer vanavond eens 3 bilkken voor je gaat slapen en kijk eens of het ervoor zorgt dat je niet slaapt. Dat doet het denk ik wel. :)
Ik denk niet dat hij speed snuift, hij is nog maar 13 dacht ik. :grin:

Ik drink regelmatig koffie maar word er toch altijd behoorlijk opgefokt van. Ik kan daar niet zo goed tegen blijkbaar.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
mijn ideale ontbijt blikje groene monster of 2 blikjes bulllit en een lekkere lijn pep afgesmoord met een sigaretje :) :) :)

energydrinks= the shit

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Drie blikjes energydrink... Dat noem ik niet bepaald opscheppen met overmatig drugsgebruik hoor. :wink:

Verder hoort dit niet bij de farmaceutische drugs thuis, dus ik zet het even bij drugs algemeen.

cracker

Belezen gebruiker
Marla Singer zei:
Drie blikjes energydrink... Dat noem ik niet bepaald opscheppen met overmatig drugsgebruik hoor. :wink:

Verder hoort dit niet bij de farmaceutische drugs thuis, dus ik zet het even bij drugs algemeen.

Dit is lol,, haha,, meen je toch nie.

kaasbaas

Badass junkie
"Gewenning
Bij regelmatig gebruik neemt het effect per hoeveelheid af. Er is dan meer cafeïne nodig om hetzelfde effect te bereiken. Er kan verslaving optreden en plotseling stoppen met de inname kan dan zorgen voor hoofdpijn, een sterke afname van de bloeddruk en andere ontwenningsverschijnselen. Dit komt regelmatig voor bij mensen die op het werk veel koffie drinken en dan in het weekeinde hoofdpijn hebben.
In zeldzame gevallen kunnen ernstige ontwenningsverschijnselen ontstaan die enkele weken tot maanden kunnen aanhouden. In de meeste gevallen duren de ontwenningsverschijnselen zo'n 10 dagen waarvan de eerste 5 dagen als het zwaarst worden ervaren. Tevens kunnen er bijwerkingen ontstaan: slapeloosheid, rusteloosheid en risico van aantasting van hart- en bloedvaten."
(bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Cafe%C3%AFne)

Cafeïne is stiekem best een verraderlijke drug. Als je meer dan 300mg neemt dan zit je eigenlijk al op een gevaarlijk hoog niveau. Als je langdurig cafeïne gebruikt kan het schadelijk zijn voor je hart en je zenuwstelsel. En als er iets kapot gaat aan je zenuwstelsel dan blijft het ook kapot, het kan niet genezen.
Maar dit is echt bij dramatisch gebruik, over 't algemeen kun je ook klachten krijgen bij het slapen. Door een cafeïne verslaving kun je dus insomnie krijgen, en vertrouw mij maar als full-time insomnie-patient; slapen is heilig :P!

Sommige mensen zijn nou eenmaal gevoeliger dan andere voor cafeïne, ik persoonlijk begin misselijk te worden als ik er veel van neem.

heroesss

Bewuste gebruiker
Dat valt best mee, of je drinkt anders nooit redbull en/of andere energie drankjes, dan moet je je behoorlijk opgefokt voelen lijkt me. Je lichaam kan er idd wel aan wennen, eerst als ik er 3 dronk dan voelde ik echt wat, op den duur was het normaal als ik er 4 á 5 op een dag drink (al ga je er daar zeker niet beter door voelen) En ik kon er juist ook erg vermoeid door raken, wat natuurlijk het tegenovergestelde effect is dan wat je er van verwacht.

Young!

KoxBox zei:
Wackie zei:

Ik denk niet dat hij speed snuift, hij is nog maar 13 dacht ik. :grin:

Ik drink regelmatig koffie maar word er toch altijd behoorlijk opgefokt van. Ik kan daar niet zo goed tegen blijkbaar.

Nee nee geen speed voor mij :P

Young!

cracker zei:
Marla Singer zei:

Dit is lol,, haha,, meen je toch nie.

Jajajaja, ik snap wel dat dit niks te maken heeft met overmatig drugsgebruik hoor :tearsofjoy: , maar je hebt van die mensen van, aah je loopt alleen maal stoer te doen blablabla, als je begrijpt wat ik bedoel :P

cobhc

Belezen gebruiker
Sowieso hoor je altijd dat energy drink slecht is, terwijl dat bullshit is tenzij je meer dan 5 blikjes per dag drinkt.
De werking valt ook vies tegen, ik dronk 8 blikjes per dag en na een tijdje merk je er niks meer van alleen dat je lichaam zich slecht voelt zonder :kots:

clockcable

Bewuste gebruiker
je mag ook wel mijn cafeine hebben, ik was grote hoeveelheden uit mn vervuilde pep.
Ik zou het niet aanraden om het te snuiven, kutspul. Het stinkt, brand verschrikkelijk, je krijgt er hartkloppingen van en zo'n gejaagd en druk gevoel.

heroesss

Bewuste gebruiker
cobhc zei:
Sowieso hoor je altijd dat energy drink slecht is, terwijl dat bullshit is tenzij je meer dan 5 blikjes per dag drinkt.
De werking valt ook vies tegen, ik dronk 8 blikjes per dag en na een tijdje merk je er niks meer van alleen dat je lichaam zich slecht voelt zonder :kots:

Klopt inderdaad ja, op den duur voelt je lijf heel kut.

Irezz

Bewuste gebruiker
Ik had er altijd wel wat staan voor een beter gevoel bij het snuiven.
Maar blijkbaar is dit echt geen goed idee :grin:

clockcable

Bewuste gebruiker
Ik dacht vroeger altijd dat speed zo'n sterke (vieze) geur had, maar na het wassen met aceton bleek dat de cafeine zo erg stinkt.

clockcable

Bewuste gebruiker
Nou, als ik met aceton de cafeine uit mn speed was dan is de overgebleven speed vrijwel geurloos en nadat de aceton verdampt blijft er lichtbruin spul over wat enorm stinkt.

Bovenaan